eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
634 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودرو سازان احتکار نکردن که، تو یه شب ۱۲۰ هزارتا خودرو تولید کردن!!!😳 📌 شنبه تا چهارشنبه 🕗 ساعت ۱۹:۴۵ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
هدایت شده از پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما باید جریمه بدیم، شما چرا جریمه بدی سلطان!!! 📌 شنبه تا چهارشنبه 🕗 ساعت ۱۹:۴۵ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
📸 فعالیت ۵۵ هزار دستگاه خودروهای باری بالای ۴۰ سال در کشور 🔹به گزارش «نود اقتصادی» براساس آمارهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، مجموع تعداد وسایل نقلیه عمومی باری در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۱۱ هزار و ۲۴۱ دستگاه رسیده که متوسط عمر آنها نزدیک به ۲۰ سال است. 🔹طبق آمارهای این سازمان، از ۴۱۱ هزار وسلیه نقلیه باری، حدود ۲۸۸ هزار و ۵۳۲ دستگاه معادل ۷۰ درصد با عمر متوسط ۱ تا ۲۰ سال فعالیت می‌کنند. ۲۴/۶ هزار دستگاه معادل ۶ درصد از آنها با عمر متوسط ۲۱ تا ۳۰سال، نزدیک به ۴۳ هزار دستگاه (۱۰/۴ درصد) با عمر متوسط ۳۱ تا ۴ سال، ۵/۲ درصد در سن ۴۱ تا ۴۵سال، ۶/۶ درصد در سن ۴۶ تا ۵۰ و ۱/۷ درصد نیز در سن بالای ۵۰ سال مشغول فعالیت در جاده‌های کشور هستند. 🔹به عبارتی، از کل خودروهای باری عمومی کشور حدود ۵۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه معادل ۱۳/۵ درصد از کل خودروها در سن ۴۱ تا بیش از ۵۰ سال قرار دارند. 🔹قابل ذکر است سهم بالا در تصادفات، حجم بالای استهلاک و هزینه‌های ایجادی، مصرف بالای انرژی و آلایندگی ازجمله تبعات تردد خودروهای فرسوده است. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
تروریسم اقتصادی دنیای اقتصاد، تهران را «ابرشهر افسرده‌ها» معرفی کرد! این رسانه دروغ‌پرداز میگوید ۹۹.۷درصد جمعیت تهران افسرده‌اند.. این گزارش باید توسط تشکلهای دانشجویی از طیف‌های مختلف فکری واقعیت‌سنجی و نتایج آن منتشر گردد تا دروغگو رسوا شود. خودتحقیری، بحران‌نمایی، دروغ و تزریق ناامیدی از ویژگی‌های این رسانه است و باید حتما با آن برخورد و جلوی این وارونه‌نمایی تعمدی گرفته شود. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«ماجرای تصادفات و تلفات رانندگی در ایران» در دهه اخیر با وجود رشد ۵۰درصدی تصادفات برون‌شهری، میزان تلفات رانندگی تقریبا ثابت بوده است. این روند همزمان با افزایش جمعیت، افزایش حدود ۹میلیون خودرو و ممنوعیت واردات از میانه دهه اخیر بوده است. این عدد در ۲۵سال اخیر هم روند صعودی تصادف و روند نزولی تلفات را نشان میدهد. تعداد متوفیات تصادفات رانندگی بر حسب ماه نشان میدهد برخلاف تصور، ایام تعطیلات نوروزی تلفات پایین و بیشترین تلفات در شهریورماه و اسفندماه میباشد که در پیک سفر مردم قرار ندارد. اما جالبترین نمودار مربوط به سهم استان‌ها در تلفات رانندگی است که نشان میدهد سه استان سیستان، فارس و کرمان با اختلاف در صدر آمار بوده و تهران با بیشترین سهم خودروی کشور در جایگاه نهم میزان تلفات رانندگی و استان پرسفر مازندران با جاده‌های نسبتا خطرناک در رده دوازدهم قرار دارد. همچنین نمودار صعودی با شیب تند تلفات رانندگی عربستان سعودی با خودروهای نسبتا لوکس خارجی و نمودار نزولی با شیب تند تلفات رانندگی ایران بسیار قابل تامل است. این ارقام نشان میدهد که تحلیلها پیرامون دلایل آمار تلفات رانندگی کشور از جمله ایمنی خودروهای داخلی، با وضعیت میدانی کشور فاصله زیادی دارد. عواملی از جمله فرهنگ نامناسب رانندگی، میزان نسبی بالای سفر جاده‌ای، عدم بازدارندگی جرایم رانندگی، ضعف پلیس و.. از عوامل موثرتر بر تلفات هستند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
✍ ا. انصاری زاده نمیدانم چندتن از مسوولین این نوشته را میخوانند، به احتمال زیاد صفر نفر.. اما مینویسم.. مسوولین عزیز.. تو را بخدا یکبار هم که شده بیایید و بگویید: خوب کردم که شلاق زدم، خوب کردم که اعدام کردم، خوب کردم که صفحه‌ی مجازی اش را بستم اگر پشتوانه تان خداست که (إن معیَ ربی سَیَهدین) پس از چه میترسید؟ اگر هم پشتوانه تان خدا نیست که بیخود کردید در حکومت صالحان در جمهوری اسلامی مسوولیت پذیرفتید باور کنید کار برای انقدرهایی که با واژه «کار فرهنگی» برای خودتان پیچیده اش کرده اید، پیچیده نیست بیایید زین پس هر بلاگر و اینفلئونسری که در مجازی بی‌حجاب ظاهر شد، صفحه اش را ببندید، اینها بنده‌ی دنیایشان هستند، درآمدشان چند وقتی قطع شود مجبورند به قوانین حکومت تن در دهند.. حجاب مردم هم درست میشود، چون مردم به اینها نگاه میکنند از چه میترسید؟ از اینکه مردم شورش کنند بر علیه‌تان؟ مگر خودتان نمی‌گویید که مقبولیت و بالای ۵۰ درصد است؟ مطمان باشید همان چند درصد اندک هم که مذبذب اند، با دیدن این اقتدار طرف شما خواهند بود و نترسید، و نترسانید.. که خدا حافظ این انقلاب است اگر نمی‌دانید که برای حجاب، چه کنید، صفحات بی‌حجاب های مجازی را از همین امروز ببندید.. نتایجش را بر حجاب مردم خواهید دید @tahliltamadoni
هدایت شده از همه‌پرسی
27.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همه پرسی 🔥 قسمت اول (کیفیت متوسط) 👽 چرا جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار نمی کنه؟ 📜 کدوم قانون فرانسه! رو حتی مخالفین جمهوری اسلامی باهاش موافقن؟ در قسمت اول همه‌پرسی ببینید 🕶 کیفیت خوب 🗣 HamePorsi 🗣 خودِخودِخودِمردم
حال و روز رییس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری را ببینید که در سیاه‌نمایی و خودتحقیری، گوی سبقت را از براندازان هم ربوده است. او در همایش «نظریه نظام انقلابی»! گفته است که ریشه مهاجرت اقتصادی نیست و برخی مهاجرت میکنند که «فقط در ایران نباشند».. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
✅نقشه سمت چپ : ماشینهای پر فروش، در ایران : پراید(سایپا)! 🤦‍♂ عربستان: هیوندا اکسنت😲 ✅ جدول آمار سمت راست : مرگ و میر ناشی از تصادفات : عربستانِ با خودروهای لوکس و با بدنه ی قوی!! : رتبه 7 دنیا رو در مرگ و میر ناشی از تصادفات، برای خودش ثبت کرده ! ایران با پراااید! : رتبه 60 در دنیا !! ❌مرگ و میر ناشی از تصادفات صرفا معلول کیفیت خودرو نیست! بلکه حاکی از عدم رعایت مقررات راهنمایی رانندگی است. 😇😉✋ 📎منبع : https://www.theglobaleconomy.com/rankings/mortality_traffic_accidents/
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
رهبر انقلاب:‌وقتی یک رئیس‌جمهوری با توده‌ی مردم انس می‌گیرد حرف می‌زند کار میکند بین آنها، میرود در دل مردم یک عده‌ای از آنجا بلند میشود می‌گویند این پوپولیسم است. اهانت میکنند. نه، این مردم‌داری است. این نشان گرفتن نقطه‌ی اصلی است. توده‌ی مردم همه‌کاره‌اند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
«حذف ۵۰درصد مردم از بازار خودرو با توقف تولید خودروهای اقتصادی!» سید امیرحسین حسینی، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار قدس می‌گوید: با شروع وزارت آقای علی‌آبادی رویکرد وزارت صمت از افزایش تولید به افزایش کمیت واردات و رونق خودروسازی مونتاژی تغییر پیدا کرد. وی تأکید می‌کند: این تغییر رویکرد وزارت صمت خودش را در آمارهای روز خودرو نشان می‌دهد، یعنی برخلاف عملکرد پنج ماهه اردیبهشت تا شهریور۱۴۰۲ که تورم خرید وسایل نقلیه منفی بوده و رو به ارزانی می‌رفته و به‌شدت ثبات و کاهش قیمت را پیش رو داشتیم، از مهرماه سیگنال‌های افزایش قیمت به بازار تزریق می‌شود.  سقوط منفی ۸درصد تولید خودرو در آذرماه کارشناس خودرو ادامه می‌دهد: سه ماه متوالی از مهر و آبان و آذر تورم ماهانه خرید وسایل نقلیه مثبت و همزمان وضعیت تولید خودرو هم با افت جدی مواجه می‌شود به طوری که در آبان۱۴۰۲ نسبت به آبان۱۴۰۱ منفی ۴درصد و در آذرماه منفی ۸درصد رشد تولید خودرو داشتیم که متأسفانه شاهد سقوط جدی تولید هستیم. در تولید وسایل حمل‌ونقل عمومی شاهد عددی مثل منفی ۷۷درصد هستیم یعنی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ عدد اتوبوس در کشور تولید شده است در حالی که ما در اوج نیاز به خودروهای حمل‌ونقل عمومی هستیم. توقف تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم حسینی تصریح می‌کند: در این بازه زمانی چندماهه تولید ۱۰ خودرو اصلی سبد خودرویی مردم یعنی کوییک، تیبا، ساینا، سمند، پژو۲۰۶ و غیره متوقف می‌شود و حدود ۸۰ هزار خودرو کمتر نسبت به مدت مشابه از این جنس خودروهای ارزان‌قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان تولید می‌شود. از طرفی حدود ۱۰۰ هزار عدد به تولید خودرو مونتاژی بخش خصوصی اضافه می‌شود و یک فروش ۸۶درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.  این وضعیت در تولید چه ماجرایی را رقم می‌زند؟ تقریباً ۷۰درصد متقاضیان خودرو با این سیاست از بازار حذف می‌شوند. در عین حال خودروهای وارداتی و مونتاژی با نرم قیمتی بیش از یک میلیارد تومان هستند که فقط متناسب با قدرت خرید یک تا ۵درصد مردم در کشور ماست. این کارشناس خودرو می‌افزاید: از طرف دیگر خیلی مهم و حیاتی است رشد شاخص خودرو و قطعات ما در بورس منفی ۲۸درصد شده و به شدت افت کرده است یعنی ما تولید خودروهای با عمق داخلی‌سازی بیش از ۹۰درصد را با خودروهای عمق داخلی‌سازی زیر ۳۰درصد جایگزین کردیم. وی ادامه می‌دهد: در حالی که تولید کشور را راکد کرده و خوابانده‌ایم، بازار خودرو این سیگنال‌ها را دریافت کرده و ملتهب شده است. برخی با اهداف خاص اخبار را منتشر می‌کنند تا از این آب گل‌آلود ماهی خویش را بگیرند و خودروها را به قیمت ۵درصد زیر بازار بفروشند. در کنار افت تولید و سیگنال‌های دریافت شده، دوباره یک شوک تورمی جدی به بازار خودرو منتقل می‌شود و خودرو را گران می‌کند.  بدترین نوع فروش خودرو؛ ۵درصد حاشیه بازار کارشناس خودرو تأکید می‌کند: این نوع فروش خودرو به قیمت ۵درصد حاشیه بازار بدترین شکل فروش و از سازوکار بورس کالا هم بسیار مضرتر است. از آنجایی که خودروساز در کشور ما انحصارگر است این موجب می‌شود خودروساز بتواند به راحتی بازار را تنظیم کند و با تنظیم‌گری قیمت را رو به جلو ببرد که باید بی‌تردید متوقف شود.   به گفته وی، فروش به قیمت حاشیه بازار برای وقتی است که عرضه شما بیش از تقاضا بوده و بازار تنظیم شده باشد و هیجان‌های وارده نیز تخلیه شده باشد وگرنه به سفته‌بازی و دلالی دامن می‌زند و نتیجه دیگری ندارد. حسینی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری وزارت صمت باید در سال جدید تولید خودرو باشد. این هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۲ حدود ۲میلیون و۱۰۰هزار خودرو بوده است که اکنون پس از گذشت ۹ ماه از سال حتی به یک میلیون خودرو هم نرسیده‌ایم. یعنی ۶۰درصد از برنامه عقب هستیم و اگر خوشبینانه خودروسازان با سقف ظرفیتشان تولید کنند درنهایت به یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو خواهیم رسید. این‌ها موجب می‌شود ما آسیب جدی از این وضعیت ببینیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«مشارکت و مساله معیشت»! حتی در زمان مشارکت بالا مرسوم بوده گشایشی اقتصادی قبل از انتخابات برای شیرین‌کامی مردم رقم میخورد. اما حالا علیرغم نیاز به مشارکت مردم و تورم ماندگار بالا، دائما نسخه‌های گران‌سازی از برق، گاز، خودرو، اینترنت، بنزین، بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما روی میز دولت‌مردان است. افزون بر این نسخه‌های تورمی، دولت دو سال پیاپی حقوق کارکنان خود را کمتر از نصف تورم افزایش داده و پرداخت معوقات بازنشستگان و فرهنگیان و.. هم بیش از حد به تاخیر افتاده است. عواملی که حتی در شرایط عادی هم ابزار ناامیدی و کاهنده مشارکت است چه برسد که نیازمند مشارکت هستیم. ‏از این رو در حدود ۵۰روز باقیمانده به انتخابات، دولت و مجلس باید با قلع و قمع تمام نسخه‌های گران‌کن و تورم‌آفرین، به فکر گشایش سفره و معیشت مردم باشد و با اجرای طرح‌های کوتاه مدت و موثر، ناکامی‌ها را جبران و رضایتمندی اقتصادی ملموس ایجاد نماید. ‏در این راستا چند راهبرد از جمله تلاش برای افزایش قابل توجه قدرت خرید از طریق یارانه تولید و توزیع و مصرف و گشایش اعتباری، پرداخت تعهدات معوق دولت به مردم و کارکنان، کاهش اقساط و افزایش بازه زمانی پرداخت تعهدات مسکن ملی، توقف تمام طرح‌ها و نیز اخبار مرتبط با گرانی و.. مورد توجه است. ‏از طرفی انداختن تمام بار جلب مشارکت بر دوش مبلغین و تبیین‌گران و سپر کردن آنان، بدون کنش موثر حاکمیتی به ویژه در عرصه اقتصاد، راه به جایی نبرده و سرمایه اجتماعی فعالان تبیینی را هم به مخاطره می‌اندازد. امید است برای افزایش مشارکت انتخابات مجلس تلاش موثری برای حضور مردم صورت پذیرد. ✍سیدامیرحسین حسینی
جناب رائفی با لحنی نامناسب نوشتند که باید درآمد نفتی ۲۰سال اخیر به جای واردات اقلام اساسی، صرف سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور میشده است. اول بدانیم که این عدد کمتر از gdp یکسال کشور ۳۸میلیون نفری کاناداست. اما جمهوری اسلامی توانست با همین عدد و مدیریت واردات با ارز نفتی، ۲۰سال کشوری ۸۵میلیون نفری به پهنه سرزمینی ایران را سرپا نگهداشته و به تعبیر رهبری پیروز جنگ اقتصادی و نزدیک به قله باشد. از حضور در برترین رتبه‌های رشد علمی و حضور در مرز دانش پزشکی، نانو و هوافضا تا گسترده‌ترین حضور و اقتدار ژئوپولتیک منطقه‌ای و جهانی همزمان با تامین معیشت مردم و حضور در برترین رتبه‌های حوزه فقرزدایی، تحصیلات، رفع گرسنگی و رسیدگی به محرومان، دسترسی به مسکن و بهداشت؛ در عین حفظ و گسترش معنویت و دین در بین مردم و رقم زدن بیسابقه‌ترین حرکت‌های تمدنی از جمله اعجاز اربعین حسینی و پرشورترین حضور مردم در مراسمات مذهبی و حتی پایبندی بر آرمان‌های بزرگ و رسیدگی به مظلومان فلسطینی برخلاف تمام کشورهای نفت‌خیز عربی، بخشی از دستاورد این نظام بوده است. جناب رائفی این سرعت همنوایی با جریان نامانوس با ادبیات انقلاب در عرصه اقتصاد در عین عدم تسلط به این دانش پیچیده سبب نشود تا با عددفریبی و نموداربازی و عدم آشنایی با مقیاس و گستره اعداد، دچار خطا و اسیر جنگ ترکیبی شناختی-اقتصادی شده و از تریبون موثر خود در جهتی نامناسب بهره گیرید.. کمی محتاط‌تر و با مشورت بیشتر و حلیمانه‌تر بنویسید و قبل از انتشار حتما با ادبیات امامین انقلاب تطبیق دهید تا مثل گذشته سرباز موثر انقلاب اسلامی باشید. ✍سیدامیرحسین حسینی
🔰 ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری انجمن های علمی اقتصاد و اقتصاد اسلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه قم برگزار می کند 💠 نشست علمی «نقش حوزه در شناسایی و حل مشکلات اقتصادی جامعه» 🎤 ارائه کنندگان 🔸 حجت الاسلام دکتر سعید فراهانی فرد مشاور وزیر اقتصاد و رئیس ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی 🔹 دکتر علی سعیدی معاون فرهنگی و اجتماعی و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم ⏰ پنج شنبه 21 دی ساعت 15 الی 16 📍 گلزار شهدا، مجتمع امام خمینی (ره)، نمایشگاه دستاورد های مراکز پژوهشی حوزه های علمیه 🔴 جهت ثبت نام و هماهنگی به شناسه @eco_Islamic در ایتا پیام دهید 🚻 ویژه عموم برادران و خواهران سرویس ایاب و ذهاب از دانشگاه قم فراهم است 🌐 مشاهده از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه http://livehowzeh.ir/tv 📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🆔@eghtesad_eslaami
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
طی ۱۰سال اخیر، ۵۰درصد یعنی حدود ۱۲میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه گردیده ولی میزان تلفات رانندگی(تا ۳۰روز پس از تصادف) نهایتا ۱۰درصد یعنی حدود ۱۰۰۰نفر اضافه شده است. این عدد در حالی است که سالیانه بیش از ۲میلیون تصادف منجر به تماس با پلیس در کشور اتفاق می‌افتد. طی ۱۰سال اخیر، نسبت تلفات رانندگی به تعداد خودرو، از ۶.۶ به ۴.۹رسیده و در سال ۹۸، به ۴.۲ رسیده است. همچنین نسبت تلفات رانندگی به جمعیت نیز از ۲۳ به ۲۲ رسیده است. ‏یعنی علیرغم رشد چشمگیر تعداد خودرو، رشد جمعیت و رشد تصادفات، اما روند تلفات رانندگی در کشور رو به کاهش بوده است. تولیدکنندگان با کاهش سقف سرعت خودرو به اعداد ایمن‌تر، نصب دستگاه‌های هوشمند هشدار سرعت و خواب متصل به سامانه پلیس و.. میتوانند در این راستا کمک کنند. همچنین به علت فاصله قدرت خرید با قیمت تمام‌شده خودرو به دلیل جهانی‌سازی نرخ مواد اولیه، دولت میتواند جهت پوشش هزینه و تبعات ناشی از سوانح رانندگی، با پرداخت یارانه مستقیم ایمنی، نسبت به استفاده ابزارهای ایمنی‌آفرین از جمله ایربگ‌های بیشتر، یارانه مستقیم پرداخت نماید. همچنین پلیس راهور با افزایش کیفیت کنترل و نظارت از جمله استفاده از هوش مصنوعی در سامانه‌های هوشمند جهت پیش‌بینی سرعت رانندگان متخلف، ‏افزایش بازدارندگی جرایم رانندگی به‌ویژه تمرکز بر جرایم غیرمالی از جمله محرومیت‌های اجتماعی و استخدامی در رانندگان بسیار پرخطر، احیای طرح‌های موثر بر فرهنگ‌سازی از جمله طرح همیاران پلیس و جدیت و سخت‌گیری بیشتر همراه با اصلاح در فرایند آموزش و تایید صلاحیت رانندگی، نقش‌آفرینی کند. ✍سیدامیرحسین حسینی