eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
640 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
جناب رائفی با لحنی نامناسب نوشتند که باید درآمد نفتی ۲۰سال اخیر به جای واردات اقلام اساسی، صرف سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور میشده است. اول بدانیم که این عدد کمتر از gdp یکسال کشور ۳۸میلیون نفری کاناداست. اما جمهوری اسلامی توانست با همین عدد و مدیریت واردات با ارز نفتی، ۲۰سال کشوری ۸۵میلیون نفری به پهنه سرزمینی ایران را سرپا نگهداشته و به تعبیر رهبری پیروز جنگ اقتصادی و نزدیک به قله باشد. از حضور در برترین رتبه‌های رشد علمی و حضور در مرز دانش پزشکی، نانو و هوافضا تا گسترده‌ترین حضور و اقتدار ژئوپولتیک منطقه‌ای و جهانی همزمان با تامین معیشت مردم و حضور در برترین رتبه‌های حوزه فقرزدایی، تحصیلات، رفع گرسنگی و رسیدگی به محرومان، دسترسی به مسکن و بهداشت؛ در عین حفظ و گسترش معنویت و دین در بین مردم و رقم زدن بیسابقه‌ترین حرکت‌های تمدنی از جمله اعجاز اربعین حسینی و پرشورترین حضور مردم در مراسمات مذهبی و حتی پایبندی بر آرمان‌های بزرگ و رسیدگی به مظلومان فلسطینی برخلاف تمام کشورهای نفت‌خیز عربی، بخشی از دستاورد این نظام بوده است. جناب رائفی این سرعت همنوایی با جریان نامانوس با ادبیات انقلاب در عرصه اقتصاد در عین عدم تسلط به این دانش پیچیده سبب نشود تا با عددفریبی و نموداربازی و عدم آشنایی با مقیاس و گستره اعداد، دچار خطا و اسیر جنگ ترکیبی شناختی-اقتصادی شده و از تریبون موثر خود در جهتی نامناسب بهره گیرید.. کمی محتاط‌تر و با مشورت بیشتر و حلیمانه‌تر بنویسید و قبل از انتشار حتما با ادبیات امامین انقلاب تطبیق دهید تا مثل گذشته سرباز موثر انقلاب اسلامی باشید. ✍سیدامیرحسین حسینی
🔰 ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری انجمن های علمی اقتصاد و اقتصاد اسلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه قم برگزار می کند 💠 نشست علمی «نقش حوزه در شناسایی و حل مشکلات اقتصادی جامعه» 🎤 ارائه کنندگان 🔸 حجت الاسلام دکتر سعید فراهانی فرد مشاور وزیر اقتصاد و رئیس ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی 🔹 دکتر علی سعیدی معاون فرهنگی و اجتماعی و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم ⏰ پنج شنبه 21 دی ساعت 15 الی 16 📍 گلزار شهدا، مجتمع امام خمینی (ره)، نمایشگاه دستاورد های مراکز پژوهشی حوزه های علمیه 🔴 جهت ثبت نام و هماهنگی به شناسه @eco_Islamic در ایتا پیام دهید 🚻 ویژه عموم برادران و خواهران سرویس ایاب و ذهاب از دانشگاه قم فراهم است 🌐 مشاهده از طریق تلوزیون اینترنتی حوزه http://livehowzeh.ir/tv 📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم 🆔@eghtesad_eslaami
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
طی ۱۰سال اخیر، ۵۰درصد یعنی حدود ۱۲میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه گردیده ولی میزان تلفات رانندگی(تا ۳۰روز پس از تصادف) نهایتا ۱۰درصد یعنی حدود ۱۰۰۰نفر اضافه شده است. این عدد در حالی است که سالیانه بیش از ۲میلیون تصادف منجر به تماس با پلیس در کشور اتفاق می‌افتد. طی ۱۰سال اخیر، نسبت تلفات رانندگی به تعداد خودرو، از ۶.۶ به ۴.۹رسیده و در سال ۹۸، به ۴.۲ رسیده است. همچنین نسبت تلفات رانندگی به جمعیت نیز از ۲۳ به ۲۲ رسیده است. ‏یعنی علیرغم رشد چشمگیر تعداد خودرو، رشد جمعیت و رشد تصادفات، اما روند تلفات رانندگی در کشور رو به کاهش بوده است. تولیدکنندگان با کاهش سقف سرعت خودرو به اعداد ایمن‌تر، نصب دستگاه‌های هوشمند هشدار سرعت و خواب متصل به سامانه پلیس و.. میتوانند در این راستا کمک کنند. همچنین به علت فاصله قدرت خرید با قیمت تمام‌شده خودرو به دلیل جهانی‌سازی نرخ مواد اولیه، دولت میتواند جهت پوشش هزینه و تبعات ناشی از سوانح رانندگی، با پرداخت یارانه مستقیم ایمنی، نسبت به استفاده ابزارهای ایمنی‌آفرین از جمله ایربگ‌های بیشتر، یارانه مستقیم پرداخت نماید. همچنین پلیس راهور با افزایش کیفیت کنترل و نظارت از جمله استفاده از هوش مصنوعی در سامانه‌های هوشمند جهت پیش‌بینی سرعت رانندگان متخلف، ‏افزایش بازدارندگی جرایم رانندگی به‌ویژه تمرکز بر جرایم غیرمالی از جمله محرومیت‌های اجتماعی و استخدامی در رانندگان بسیار پرخطر، احیای طرح‌های موثر بر فرهنگ‌سازی از جمله طرح همیاران پلیس و جدیت و سخت‌گیری بیشتر همراه با اصلاح در فرایند آموزش و تایید صلاحیت رانندگی، نقش‌آفرینی کند. ✍سیدامیرحسین حسینی
برادران اقتصاددان خوب ببینند جایی که عرضه و تقاضا مختل شود آمریکا و انگلیس لشکرکشی نظامی می‌کنند منتظر نمیمانند تا بازار با قیمت اصلاح شود. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فوری/آمریکا نسخه یمن را پیچید! تروریسم اقتصادی دنیای اقتصاد، از جنایت همپیمانان نظامی خود علیه مردم مظلوم یمن اینچنین یاد میکند که «آمریکا نسخه یمن را پیچید»! این شفافیت و صراحت در بیان مواضع توسط این رسانه‌های منحط و ابراز ذوق‌زدگی از کشتار و جنایت آمریکا را باید نوعی از اعلام وفاداری علنی دانست وگرنه هیچ توجیهی ندارد.. چندی قبل هم این رسانه پس از جنایت تروریستی کرمان، برای گران شدن نرخ ارز جشن شادی گرفته بود و سیگنال معامله از خون هموطنان را میداد. دیگر معلوم نیست این پادوهای داخلی دشمن، چه اقدامی باید انجام دهند که مسئولین برای برخورد با آنان اقدام نمایند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فوری/ یمن نسخه دنیای اقتصاد را پیچید! احتمال حمله یمن به پایگاه‌های جنگ ترکیبی آمریکا در کشورهای منطقه از جمله پایگاه تروریستی دنیای اقتصاد (رسانه‌های غیرغربی ادعا کردند) ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
فوری/ یمن نسخه دنیای اقتصاد را پیچید! احتمال حمله یمن به پایگاه‌های جنگ ترکیبی آمریکا در کشورهای من
«یارانه‌خواری و رانت مطبوعاتی تروریسم اقتصادی!» 76٫390میلیارد تومان! یارانه دریافتی دنیای اقتصاد و فایننشال تریبون از دولت طی سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ است! این رسانه «مثلا طرفدار بازار آزاد!» با اختلاف قابل توجه نسبت به سایر رسانه‌ها، بیشترین یارانه مطبوعات را در کشور دریافت میکند.. جمهوری اسلامی رسما تامین مالی جریان براندازی خود را هم برعهده دارد.. باید به آقای مسعود نیلی که یارانه نان مردم و اولویتگذاری مادران در قرعه‌کشی خودرو را رانت میداند گفت که شیطان از این وقاحت شما افسردگی گرفته است.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غنی نژاد: بانکهای خصوصی که الگوی صحیح بانکداری هستند عبارتند از خاورمیانه، اقتصادنوین و سامان! ابوالفضل نوروزی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی: بانک پاسارگاد، بانک خاورمیانه، بانک سامان و بانک اقتصاد نوین در ۶ ماه اول سال ۶۰۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که سهم مسکن تقریباً هیچ بود. سوال: چرا هر چه به ضرر مردم است مطلوب لیبرالهاست؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
اروپا تو سه ماهه تابستان بر اثر کمبود وسایل سرمایشی، ۶۲۰۰۰ نفر فوتی داشته، یعنی ۳ برابر کشته های جاده‌ای ایران، ۳۶۰ برابر کشته‌های هواپیمای اوکراینی، ۳۱۰ برابر کشته‌های اغتشاشات و ۲۸۰۰ برابر کشته‌های پلاسکو. ولی ما جهان سومی‌ها موظفیم باور کنیم که این نقطه از جهان سرشار از رفاهه و مسئولینشم عند خدمتگزارین! 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از حسن عباسی
۶۲۰۰۰ هزار نفر به دلیل نبود وسایل سرمایشی در اروپا فوت کردند، فقط در طول سه ماه تابستان در حالیکه در طول سه ماه جنایت اسرائیل در غزه ، تقریبا ۲۰ هزار نفر شهید شدند یعنی قدرت لیبرالیسم اقتصادی در نابودی انسانها، ۳ برابر بمب‌ها و موشک‌هایی است که آمریکا و اسرائیل بر سر مردم بیگناه غزه ریخته‌اند. 🖋حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از تأمُّلاتِ نظری
🔰 گزیده‌ی بیاناتِ رهبر انقلاب درباره‌ی و پ.ن: وقتی این بیانات رو با دقت بخونیم؛ متوجه خواهیم شد که چرا رهبر انقلاب، تفاوت قائل میشن بینِ به معنای غربیِ اون با توسعه به معنای الگوی ایرانی-اسلامی. [دقت داشته باشیم این مباحث بیشتر در دوره سازندگی و دولت اصلاحات مطرح شده!] 💢 کانالِ "تأمُّلاتِ نظری" دریچه ای به سوی آگاهی و پیشرفت👇 🆔️ @taammolatenazari
معمولا چند روز در میان برایم درخواست تبلیغات می‌آید. انصافا اگر اهلش باشیم هم درآمد خوبی دارد. بنده ۳۲۸۰ مخاطب دارم که همگی برایم بسیار ارزشمند هستند و بدون هرگونه تقلب و تبلیغ و پول در کنار یکدیگر هستیم. چشمان مخاطبان، قابل ارزشگذاری و فروش نیست. به همه بزرگواران عرض نمودم که اگر مطلب مفیدی دارید ارسال کنید تا بازنشر دهم. یاحق🌻 ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
اگرچه همه مشکلات را نمی‌شود به گردن آمریکا انداخت اما بسیاری از مشکلات ما از آمریکا است و بقیه مشکلات ما هم به گردن تحصیلکرده‌های آمریکا، آمریکاگرایان، معقتدین به لیبرالیسم اقتصادی و خودباخته‌هایی است که به درمان‌های بانک جهانی و نسخه‌های صندوق بین‌المللی پول اعتماد دارند| برشی از آخرین سخنرانی مرحوم حاج احمد خمینی در نقد سیاست‌های اقتصادی دولت آقای هاشمی رفسنجانی، اسفند ۱۳۷۳ @syjebraily
«گاز واس ماس» از نظر اصحاب تروریسم اقتصادی، گاز فقط برای بالاشهر تهران است و برای بقیه مردم یا نباید لوله‌کشی شود یا اگر لوله کشیدید انقدر باید گاز گران شود که جز ما کسی نتواند مصرف کند! ایشون درباره راهکار حل مشکلات مسکن هم گفته بود باید قیمت آنقدر گران شود تا افراد از تهران مهاجرت کنند.. به عبارتی سرمایه‌سالاران داخلی معتقدند «گاز واس ماس» علاوه بر گاز، بقیه منابع هم «واس ماس» و به تعبیری «اینجا کلش واس ماس».. اما خارج از شوخی، مردمی‌سازی اقتصاد یعنی کوتاه کردن دست و افکار این غارتگران منابع کشور که با انحصار کامل همه ثروت و دارایی مردم را به یغما میبرند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
اگر تونستی این رو بخونی و نخندی؛ قطعا یک کارشناس خوب در دولت خواهی بود! اصلا کارشناس کسی هست که اینا رو بتونه بفهمه.. یعنی قشنگ اصل وقت جلسات سیاستگذاری قطعا صرف فهمیدن این دستگاه چندمعادله و چندمجهولی میشه.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
یکپارچه همه رسانه‌های دولت همزمان به ذهنشون رسید یک نمودار واحد رو خیلی اتفاقی درباره اینکه بنزین در ایران ارزانتر از کشورهای دیگر است، منتشر کنند؟!! خب مثلا فرض کنیم بنزین ارزان.. مشکلی دارید؟ هرچند این نمودارها نرخ بنزین ایران را نشان نمیدهد. گرانی نرخ ارز را نمایان میکند. بنزین در ایران ارزان نیست. قیمت نسبتا معقولی متناسب با قدرت خرید مردم دارد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«روایت فنی از ماجرای گرانی خودرو» طبق پیش‌بینی خودرو گران شد و با این روند گران‌تر هم خواهد شد. اما دلایل گرانی: ۱- با شروع وزارت علی‌آبادی و فشار مداخله‌جویانه و بی‌رویه مجلس، تمرکز از تولید به سمت واردات تغییر پیدا کرد. ۲- تولید خودرو در آبان ۴-٪ و آذر ۸-٪ نسبت به مدت مشابه سال قبل افت کرد. ‏۳- تولید ۱۰خودروی اقتصادی مثل تیبا، ساینا، سمند و.. متوقف شد و خودروهای مونتاژی میلیاردی جایگزین آن شدند. ۴- تولید اتوبوس نسبت به مدت مشابه ۷۷-٪ کاهش پیدا کرد. ۵- هیچیک از خودروهای جدید تولید ملی مثل ریرا، آریا، پاژ، سیلک، کادیلا و.. علیرغم وعده وزارت صمت هنوز به تولید انبوه نرسید. ‏۶- واردات قطره‌چکانی و ایجاد عطش در بازار، همزمان با توقف تولید خودروهای اقتصادی و افت تولید سایر خودروهای داخلی، موج جدیدی از سیگنال سفته‌بازی بر خودرو را به بازار صادر و دلالان را برای ایجاد حاشیه سودی جدید و نجومی در خودرو آماده ساخت‌. ‏۷- این روند تمرکز بر واردات و افت تولید باعث تاخیر در تعهدات خودروسازان شده و این روند ادامه‌دار نیز خواهد بود. ۸- این اقدامات باعث حذف تقریبا ۸۰درصد تقاضا از بازار خودروی صفر شده و آنان را به سمت بازار کارکرده سوق میدهد که منجر به شوک قیمتی خودروهایی مثل پراید و تیبا و.. میشود. ‏۹- در صورت استمرار این سیاستها، بازار خودرو که ایامی باثبات و نزولی را سپری میکرد مجددا وارد التهابات بلندمدت خواهد شد. ۱۰- آزموده را آزمودن خطاست! برای جلوگیری از نابسامانی، باید این روند متوقف شود و به جای منافع وارداتچیان و مونتاژکاران، منافع مردم در اولویت قرار گیرد. ✍سیدامیرحسین حسینی