ویراست مهم دکتر کریمی معاون اشتغال وزیر کار:
قانون گذار حکیم بوده است و اصل ۴۳ را مقدمه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی قرار داده است.اگر عموم مردم مجهز به ابزار تولید بشوند(اصل ۴۳) آنگاه تقسیم مالکیت در ابعاد دولتی،تعاونی و خصوصی معناپذیر و مؤثر خواهد بود(اصل ۴۴).
جهش تولید با مشارکت مردم یعنی اجرای کامل اصل ۴۳ و ۴۴ با همین توالی!
🔖الحمدالله مطالبه تحقق اصل ۴۳ قانون اساسی از مسئولین محترم، ثمرات خوبی داشته است.
انشاالله این گفتمان تا پیادهسازی کامل این اصل و تبدیل آن به گفتمان فراگیر ملی ادامه یابد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بانوی تمدن ساز 🇵🇸🇮🇷
نیاز نیست اقتصاد خوانده باشیم تا این تذکر مهم معاون اشتغال را درک کنیم
کافیست این دو اصل را اندکی دقیق مرور کنیم که اهمیت این توالی را دریابیم!
✍️ #م_طالبی_دارستانی
کانلل #بانوی_تمدن_ساز 🔻
🆔 @banooyetamadonsaz
هدایت شده از حسین زمانی میقان
اصلاحات اقتصادی مشترک مسعود نیلی و میخائیل گورباچف
✍ حسین زمانی میقان
میخائیل گورباچف، آخرین رئیسجمهور شوروی، آغازگر اصلاحات اقتصادی نئولیبرال در روسیه بود. در واقع، گورباچف را میتوان مجری پروژه گذار از کمونیسم به لیبرالیسم دانست. به همین سبب، غربیها علاقه زیادی به او پیدا کرده بودند. سال ۱۹۸۷ مجله تایم او را به عنوان مرد سال انتخاب کرد. سال ۱۹۹۰ نیز جایزه صلح نوبل را به او دادند. جالب اینکه کمیته نوبل رسما اعلام کرد که این جایزه، نوعی پشتیبانی از «گذار» است.
گورباچف که محبوب قلب سران غرب شده بود، به شدت از سوی آنها و نیز صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی تحت فشار بود تا سیاست شوک درمانی را با سرعت اجرا کند. ۲۱ دسامبر ۱۹۹۰ صندوق بینالمللی پول گزارشی ۲ هزار صفحهای از اقتصاد شوروی تهیه کرد و در آن نوشت که اصلاحاتی که گورباچف تاکنون انجام داده، صرفا یک سری اصلاحات سطحی است و باید این اصلاحات عمیقتر شود.
ژوئیه ۱۹۹۱ که گورباچف برای اولین بار در اجلاس گروه ۷ شرکت کرد، پیام متفقالقول سران این گروه به وی این بود که باید شوکدرمانی را به صورت ریشهای اجرا کند. گورباچف درباره آنچه در این اجلاس شنیده بود، نوشت: «پیشنهادهای آنان، چه از نظر شتاب و چه از نظر روشهای گذار، حیرتآور بود». اسنادی منتشر شده است که نشان میدهد گورباچف به صورت جدی نگران فشار سنگین اجرای این سیاست روی مردم بوده، اما سرانجام به آن تن داده است.
حضرت امام خمینی(ره)، با مشاهده پروژهای که گورباچف برای گذار از کمونیسم به لیبرالیسم کلید زده بود، در اولین روز سال ۱۹۸۹ میلادی، نامهای خطاب به وی نوشتند و ضمن استقبال از انگیزه وی برای تحول، از او خواستند حال که قصد تجدید نظر در مکتب کمونیسم را دارد، در سیاست دینزدایی تجدیدنظر کند: «مشکل اصلى کشور شما مسئله مالکیت و اقتصاد و آزادى نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعى به خداست. همان مشکلى که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشید». امام، گورباچف را انذار دادند که از کمونیسم به لیبرالیسم پناه نبرد: «امروز دیگر چیزى به نام کمونیسم در جهان نداریم. ولى از شما جداً مىخواهم که در شکستن دیوارهاى خیالات مارکسیسم، گرفتار زندان غرب و شیطان بزرگ نشوید... اگر بخواهید در این مقطع تنها گرههاى کور اقتصادى سوسیالسیم و کمونیسم را با پناه بردن به کانون سرمایه دارى غرب حل کنید، نه تنها دردى از جامعه خویش را دوا نکردهاید، که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند».
اما همان اصلاحات اقتصادی که گورباچف در شوروی کلید زد، در ایران نیز توسط یک طیف خاص در داخل سازمان برنامه و بودجه، دنبال میشد. مسعود نیلی، جزو تیم اجرای اصلاحات نئولیبرال در اقتصاد ایران است که از اوایل دهه ۶۰ در پی اجرای این سیاستها بودند و با روی کار آمدن هاشمی رفسنجانی، سرانجام موفق شدند این سیاستها را پیادهسازی و در کشور نهادینه کنند. نیلی در کتاب «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی»، به صراحت از شباهت اصلاحات مد نظر خود با اصلاحات گورباچف در شوروی پرده برداشته است: «نظر سازمان برنامه، اجرای سختتر سیاستهای آزادسازی بود. این موضع در مقایسه با اصلاحات اقتصادی زمان گورباچف در شوروی، بیشتر قابل درک و فهم است. در آن زمان هم، یکی از مواردی که گورباچف با اتحادیه اروپا و کشورهای غربی مطرح میکرد، این بود که اگر بخواهم اصلاحات اقتصادی را در کشورم اجرا کنم، چون این کار همراه با یکسری فشارها بر روی مردم خواهد بود، احتیاج به منابعی دارم که بتوانم کالاهای مصرفی را در اختیار مردم قرار دهم. وی بر روی این خواسته خود اصرار زیادی داشت و اگر اشتباه نکنم، رقمی حدود ۲۰ میلیارد دلار برای تامین کالاهای مصرفی مردم که بتواند پشتوانه سیاست اصلاحات اقتصادی باشد را پیشنهاد داده بود. ما هم در آن زمان، شبیه وضعیت گورباچف در شوروی را داشتیم».
@hzamanim
سلام
خداقوت
در موضوع تلفات جادهای
لطفا چند نکته رو بررسی و در مطالب اشاره کنید.
۱.نقش شوتیها در تصادفات(مثلا در استان ما ۴۳درصد کل تصادفات و ۳۰درصد تصادفات فوتی، یک طرف شوتی است).
۲.بعضا کمین پلیس در نقاط مخفی بجای استقرار پیشگیرانه و علنی و پررنگ در نقاط حادثه خیز. مثلا کمین در انتهای یک جادهی مستقیم که احتمال سرعت هست اما هیچ تلفاتی نداشته بجای حضور در نقطهی حادثه خیز که امکان تخلف و جریمه کمتر است اما حوادث زیادی رقم خورده.
۳.نقشهی جادهها، کیفیت جاده، ایمنی جاده
۴.ترک فعل راهداری. عدم ترمیم گاردریل آسیب دیده، وجود سنگ یا خاک یا آب یا برف یا گازوئیل در جادهها و ...
۵. تقریبا عدم ایفای مسئولیت پلیس در مورد مبارزه با خروج خودرها از حالت استاندارد. مثلا تغییر چراغهای خودرو به زنون و هدلایت که گاها موجب کوری موقت رانندهی روبه رو میشود.
#پیام_مخاطبین
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از توییتر انقلابی
در حادثه رانندگی در جاده بغداد - دیاله ۶ نفر کشته زخمی شدن
بله! خودروهای خارجی لزوما ضامن حفظ جان شما نیستند. با احتیاط رانندگی کنید عزیزان.
🗣 مهندس_خبرنگار
@twtenghelabi
هدایت شده از اقتصاد ما
🔻رئیس سازمان برنامه و بودجه: در جهت حمایت از کسبوکارهای کوچک و متوسط، در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۵۰ هزار و در سال ۱۴۰۲ یک میلیون مجوز جدید در بستر درگاه ملی صدور مجوزها صادر شد. تامین مالی کسب و کارهای کوچک و متوسط در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در کنار تسهیل صدور مجوزها، به توسعه اشتغال کمک کرده است.
✅کانال اقتصاد ما👇
https://eitaa.com/joinchat/1713963010C09dff8f4a4
هدایت شده از احمد نبویان
نسبت به مطلب قبلی در مورد قیمت مرغ منجمد برزیلی، ایراد گرفتند که چرا قیمت ها در امارات را ملاک مقایسه گرفتید و قیمت تحویل مرغ منجمد در بنادر ایران برای خرید یک تن ۱۵۰۰ دلار است که میشود کیلیویی ۱.۵ دلار
با فرض پذیرش ادعای ایشان، عرض شد که:
«با قیمت ۱.۵دلار برای خرید عمده، یعنی مرغ منجمد با دلارآزاد ۹۰ و با دلارترجیحی ۴۳ تومن در مرزها قیمت میخورد.
باتوجه به هزینههای سودبازرگانی و حمل ونقل و تفاوت قیمت عمده باخرده فروشی، قیمت روز مرغ منجمد برای مصرفکننده کیلویی ۶۵تومن اتفاقاً نشانه اصابت ارزترجیحی به هدف است!
در مقابل اگر بپذیریم که طبق ادعای حامیان حذف ارز ترجیحی، ارز ۲۸۵۰۰ نصیب دلالان میشود نه مردم، و کالای وارداتی نهایتا با قیمت ارز آزاد و حتی بالاتر بدست مردم میرسد، الان همین مرغ منجمد باید با قیمتی بالاتر از ۱۱۰ هزار تومان در فروشگاهها عرضه میشد»
مجددا ایراد گرفتند که این مرغها بدست مردم نمیرسد و یخچال فروشگاهها خالی و صفها طولانی است.
درجواب عرض میشود:
«چندتا فروشگاه بزرگ تهران رو تعمیم ندید به کل کشور
اینجا در مراکز توزیع مرغ منجمد گرگان:
اولا کمبود نیست و در حجم بالا توزیع میشود،
ثانیاً کمی صف هست اما قابل تحمل،
ثالثا به هر کدملی مقدار مشخص میدهند که نصیب دلال نشود،
رابعاً قیمتها مانند رفاه،
خلاصه که بدست ما مردم میرسد»
#گزارش_مذاکرات 😉
💠 احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian
چرا روحانی درباره آبان۹۸ دروغ میگوید؟!
(انتشار برای اولین بار)
در نوامبر ۲۰۱۹ یا آبان ۱۳۹۸، ایران تقریبا آخرین کشوری بود که طی دوماه اخیرِ آن، درگیر ناآرامیهای ناشی از اصلاحات اقتصادی با محوریت سیاستهای پیشنهادی IMF شد.
بیش از نیمی از جنبشهای اعتراضی مستقیماً توسط سیاستهای مالی، اقدامات ریاضتی یا نارضایتی از دستمزدهای راکد و کاهش طبقه متوسط جرقه زده شد.
بسیاری از کاتالیزورها در سال 2019 در اصل کوچک و حتی بعید بودند.
در سودان جرقه قیمت نان در ژانویه، در هند قیمت پیاز در اکتبر،
در برزیل کاهش بودجه برای کتابهای درسی مدارس،
در لبنان مالیات بر استفاده از WhatsApp در اکتبر،
در شیلی افزایش کرایه مترو در اکتبر،
در اکوادور حذف یارانه سوخت و کاهش حقوق کارکنان دولتی،
در زیمباوه و هاییتی حذف یارانه سوخت،
و در ایران ، افزایش ۳برابری قیمت بنزین محرک ناامنیها بودند.
طبق گزارش مرکز «پروژه برتون وودز» در اواخر آذرماه ۹۸ از تاثیرات و تبعات سیاستهای IMF در سراسر جهان، بیان میدارد که اعتراضات جهانی علیه سیاستهای مورد حمایت IMF شروع شده است.
در آمریکای لاتین، سیاستهای مورد حمایت IMF باعث ناآرامیهای مدنی در سراسر منطقه شده است، و در نتیجه سازمان جامعه مدنی (CSO) بیانیهای مشترک به صندوق بینالمللی پول در اکتبر صادر کرد و «سیاستهای ریاضتی آشنا» را محکوم کرد که منجر به «اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی» شده است.
در اکوادور، اعتراضات سراسری، به رهبری رهبران بومی، علیه ریاضت اقتصادی مورد حمایت IMF پول به عنوان بخشی از وام 4.2 میلیارد دلاری آغاز شد که منجر به کاهش یارانه سوخت در اکتبر 2019 شد.
در آرژانتین، بزرگترین وام صندوق در سالهای 2018 و 2019 با اعتراضهای گستردهای مواجه شد و در اکتبر، مائوریسیو ماکری رای ریاستجمهوری را به آلبرتو فرناندز منتقد IMF از دست داد.
مصر که در سال 2016 وام 12 میلیارد دلاری IMF دریافت کرد، با وجود تهدیدهای مقامات مصری به زور، موجی از اعتراض ها را در پاسخ به توصیه های سیاستی IMF مشاهده کرد.
در نهایت مقامات مجبور به کاهش قیمت سوخت در پی تظاهرات شدند.
در لبنان، اعتراضات گسترده، اعتصابات و مسدود کردن جاده ها در ماه اکتبر برگزار شد که با استعفای نخست وزیر سعد حریری در 29 اکتبر به اوج خود رسید و تظاهرکنندگان خواستار تغییراتی مانند کاهش فقر شدند.
در حالی که IMF در لبنان برنامه وام ندارد، ماده چهارم آن در سال 2018 خواستار اقدامات ریاضتی مانند "محدود کردن دستمزدهای عمومی" شد. ماده چهارم آن در سال 2019 ، که در اولین روز قیام ها در 17 اکتبر منتشر شد، خواستار «تحکیم مالی پیش رو و پایدار» شد و خبرگزاری رویترز در همان ماه گزارش داد که IMF بر آن اصرار دارد، «اقدامات سخت ریاضتی» است.
شبکه سازمان های غیردولتی عرب عربی توسعه در بولتن اکتبر/نوامبر خود خاطرنشان کرد که اعتراضات لبنان ناشی از «یک سیستم اقتصادی ساختاری ناقص» است و وضعیت امروز را می توان به «پیامدهای مستقیم اقتصاد رانتی و سیاست های لیبرال اقتصاد کلان» نسبت داد.
اعتصابات در تونس، لایحه دستمزد مورد حمایت صندوق بین المللی پول را در فوریه لغو کرد، و پس از آن کمیسیون حقیقت و کرامت تونس به دنبال غرامت از IMF برای نقض حقوق بشر مرتبط با میراث برنامه های تعدیل ساختاری بود.
علاوه بر این، در اردن، نخست وزیر هانی الملکی در ژوئن 2018، پس از انجام اصلاحات غیرمحبوب مورد حمایت IMF، استعفا داد.
در عراق نیز اعتراضات اقتصادی، استعفای عبدالمهدی، نخستوزیر نزدیک به ایران را همراه داشت.
در ایران نیز چندماه قبل از حوادث آبان۹۸، در بهار این سال هیاتی ۴نفره از IMF به مدت دو هفته در کشور مستقر شده و با جلسات متنوع اقتصادی در سطوح مختلف، سیاستهای اصلاحی خود اعم از گرانسازی قیمت سوخت با روش شوکدرمانی را ابلاغ نمودند که این روش عینا در کلام رییسجمهور وقت یعنی حسن روحانی با عبارت«منم صبح جمعه فهمیدم» و «اگر از پیش میگفتیم میدانید چه میشد» و.. نیز تجلی یافت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره لزوم حفظ استقلال کشور و جلوگیری از اجرای سیاستهای استعماری نهادهای بینالمللی از جمله IMF و اجرای سیاست تعدیل و تبعات آن هشدار دادند.
در پایان باید خیلی زودباور و سادهاندیش باشیم که فکر کنیم ظرف چند صبح جمعه، تمام روسای جمهور کشورهای گوناگون جهان با ویژگی مشترک وجود منافع آمریکا در آن منطقه، به طور همزمان، فکر اجرای اصلاحات قیمتی اقتصادی به سرشان بزند و همزمان اجرا شود و همزمان اپوزیسیون و معترضان آن کشور هم آماده باشند تا شب اجرای آن سیاست، ساختاریافته و تشکیلاتی وارد میدان شوند!!
در نهایت نیز کام همه ما با شهادت سردار سلیمانی به واسطه کاهش قدرت سیاسی جبهه مقاومت و صحنهگردانی جهانی آمریکا تلخ شد..
باشد که عبرت بگیریم!
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
چرا روحانی درباره آبان۹۸ دروغ میگوید؟!
(انتشار برای اولین بار)
در نوامبر ۲۰۱۹ یا آبان ۱۳۹۸، ایران تقریبا آخرین کشوری بود که طی دوماه اخیرِ آن، درگیر ناآرامیهای ناشی از اصلاحات اقتصادی با محوریت سیاستهای پیشنهادی IMF شد.
در سودان جرقه قیمت نان در ژانویه، در هند قیمت پیاز در اکتبر،
در برزیل کاهش بودجه برای کتابهای درسی مدارس،
در لبنان مالیات بر استفاده از WhatsApp در اکتبر،
در شیلی افزایش کرایه مترو در اکتبر،
در اکوادور حذف یارانه سوخت و کاهش حقوق کارکنان دولتی،
در زیمباوه و هاییتی حذف یارانه سوخت،
و در ایران، افزایش ۳برابری قیمت بنزین محرک ناامنیها بودند.
در ایران نیز چندماه قبل از حوادث آبان۹۸، در بهار این سال هیاتی ۴نفره از IMF به مدت دو هفته در کشور مستقر شده و با جلسات متنوع اقتصادی در سطوح مختلف، سیاستهای اصلاحی خود اعم از گرانسازی قیمت سوخت با روش شوکدرمانی را ابلاغ نمودند که این روش عینا در کلام رییسجمهور وقت یعنی حسن روحانی با عبارت«منم صبح جمعه فهمیدم» و «اگر از پیش میگفتیم میدانید چه میشد» و.. نیز تجلی یافت.
در پایان باید خیلی زودباور و سادهاندیش باشیم که فکر کنیم ظرف چند صبح جمعه، تمام روسای جمهور کشورهای گوناگون جهان با ویژگی مشترک وجود منافع آمریکا در آن منطقه، به طور همزمان، فکر اجرای اصلاحات قیمتی اقتصادی به سرشان بزند و همزمان اجرا شود و همزمان اپوزیسیون و معترضان آن کشور هم آماده باشند تا شب اجرای آن سیاست، ساختاریافته و تشکیلاتی وارد میدان شوند!!
مطالعه متن کامل
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠جنبش های اعتراضی همزمان در نقاط مختلف دنیا در آبان ۹۸!
🔺چین؛ ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آبان ۹۸)
🔻نیجریه؛ ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آبان ۹۸)
🔺بولیوی؛ ۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آبان ۹۸)
🔻لبنان؛ ۶ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۵ آبان ۹۸)
🔺عراق؛ ۶ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۵ آبان ۹۸)
🔻شیلی؛ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۸ آبان ۹۸)
🔺ایران؛ ۲۴ آبان ۹۸
🔻و سودان، هند، برزیل، اکوادور، زیمباوه، فرانسه...
📈در هر کشوری به دلیل گران شدن یک کالا یا خدماتی این اعتراضات اتفاق افتاده هست!
‼ماجرا وقتی عجیب می شود که در بیشتر این کشورها، اعتراضات بخاطر اجرای اصلاحات اقتصادی پیشنهادی صندوق بین المللی پول (IMF) رخ داده است!
‼‼و ماجرا وقتی عجیب تر می شود که در ۱۱ اردیبهشت ۹۸، سفر دو هفتهای هیئت چهارنفره IMF به ایران و ارائه توصیههایی برای اصلاح ساختار بودجه کشور توسط این هیئت، انجام می شود!
📝در خرداد ۹۸ هم، چارچوب اصلاح ساختاری بودجه با تاکید بر حذف یارانههای آشکار و پنهان سوخت، تولید، سلامت و کشاورزی، منتشر می شود!
🚨و در نهایت در آبان ۹۸، افزایش قیمت بنزین و شورش اجتماعی رخ می دهد!
〽بقیه ماجرا را خودتان تحلیل کنید!
⛔️توجه! این کلیپ را شاید اولین بار باشد که میبینید!
@jebhetse
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
اقتصاد اسلامی؟!
اگر فقه داریم باید اقتصاد اسلامی داشته باشیم.
اگر عقل داریم باید اقتصاد اسلامی داشته باشیم.
اگر ایمان داریم باید اقتصاد اسلامی داشته باشیم
و اگر درکی از صحنه تقابل حق و باطل داریم باید اقتصاد اسلامی داشته باشیم.
نمیشود اقتصادمان کاپیتالیستی یا سوسیالیستی باشد و بهدنبال فرهنگ اسلامی بگردیم!
و این همان است که امام، مقام معظم رهبری و قانون اساسی بر آن تاکید میکنند: فرهنگ زیربنای اقتصاد است.
📚برگرفته از کتاب اقتصاد ماه
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
«تحلیل فنی آمار تلفات رانندگی نوروز»
۴۲۶میلیون تردد ثبت شده که حدود ۶۶۰هموطن فوت نمودند و علیرغم رشد تردد، اما کاهش حدود ۳۰٪ نسبت به سال قبل داشته است.
از این میان خودروهای خارجی با ۱۸٪ تلفات، درحالیکه فقط ۱.۸٪ تعداد خودروهای کشور را دارا هستند، سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و پراید با ۲۷٪ و انواع پژو با ۳۵٪ (هرکدام با سهم بیش از ۳۰٪خودروی کشور) و موتور سیکلت با ۱۶٪ در جایگاه بعدی قرار دارند.
فقط ۳میلیون و ۸۰۰هزار تخلف سرعت غیرمجاز در ایام نوروز تهران ثبت شد که رشد ۵۰درصدی داشت و رکورد تخلفات را شکست.
۱۱میلیون تردد در قم بوده که ۲۴۰۰تصادف و مجموعا ۱۲نفر فوتی داشته است.
یعنی هر ۲۰۰تصادف، ۱ فوتی میانگین داشته است.
به عبارتی از هر ۴۵۸۳ تردد، ۱فقره منجر به تصادف و از هر ۲۰۰تصادف، فقط ۱فقره منجر به فوت شده است یعنی ۰/۰۰۵ تصادفات منجر به فوت شده است.
برای جمعبندی
در اتفاقی مبارک در ایام نوروز حجم سفر بسیار زیاد و به علت مساحت پهناور کشور همراه با خستگی و فراز و نشیب است.
همزمان حجم تخلفات رانندگی به مراتب فزاینده و تلفات کاهنده است.
عدد اسمی تلفات رانندگی در ایران بالا و ناراحتکننده اما نسبت «تصادف به تردد»، «تلفات به تردد»
و «تلفات به تصادف» در ایران با توجه به تراکم و حجم سفر در کشور نسبت به سایر کشورهای جهان، اعداد معقول و حتی با عبارتی دور از انتظار شاید مطلوب را نشان میدهد اما همین میزان نیز به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
آنالیز جزییات تلفات رانندگی در ایران نشان میدهد که مدل خودرو سهم کمی در جلوگیری از تلفات داشته است.
بررسی فنی ۱
بررسی فنی ۲
✍سیدامیرحسین حسینی
💢نرخ بیکاری ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید💢
🔸معاون اشتغال وزارت کار گفت: نرخ بیکاری کل سال ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه های اخیر است.
🔹محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزیر کار در فضای مجازی در صفحه شخصی ویراست نوشت: نرخ بیکاری کل سال 1402به 8.1 درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری سالانه در دهه های اخیر است.
وی با اشاره به خالص اشتغال ایجادی 775 هزار نفری در سال 1402 بیان کرد:افزایش 0.4 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی (41.3درصد)،کاهش 1.2 درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان،کاهش 0.8درصدی نرخ اشتغال ناقص،کاهش 1.8 درصدی نرخ بیکاری جوانان وکاهش نرخ بیکاری در25 استان بیانگر رونق در بازار کار است.
معاون اشتغال وزارت کار افزود: نرخ بیکاری فارغالتحصیلان با وجود روند کاهشی در چند فصل اخیر همچنان مطلوب نیست. امیدواریم که فاصله این نرخ از نرخ بیکاری کل را در سال 1403به کمتر از 2درصد برسانیم.
🔺معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به کاهش بیسابقه نرخ بیکاری در کشور گفت: نرخ بیکاری کل سال 1402به 8.1 درصد رسید.
@mclsjob
هدایت شده از داداش کوچیکه
🛑پلیس راه آمار داده که ۸۳ درصد از تصادفات منجر به مرگ در تعطیلات نوروز، با خودروی داخلی بوده!!
اما فکر میکنید در کشورمان، خودروی خارجی چند درصد است؟ بین یک تا پنج درصد!!
با این آمار، اوضاع خودروهای داخلی خیلی بهتر از خودروی خارجی بوده!☑️قصد دفاع از فساد و بی لیاقتی خودروسازی داخلی را ندارم اما جالب است بدانید که در تلفات جاده ای
به نسبت جمعیت،
ایران رتبه ۶۰😳
عراق ۳۷ و عربستان ۷😱
و به نسبت میزان سفر،
ایران ۱۵۵ و بهتر از فرانسه است!😊
عجیب نیست؟!
🤔حالا طبق آمار ۶۲ درصد تلفات امسال مال پژو و پراید بوده؛
فکر میکنید نسبت این دو خودرو به کل خودروهای ایران چقدر است؟
🌹با آرزوی سلامتی برای تمام شیعیان امیرمؤمنان ع
❣@dada69
هدایت شده از مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | جهش تولید با این روش اعطای تسهیلات بانکها مردمی نمیشود! قرآنی هم نمیشود!
🔸 یک حکومت قرآنی در تصمیمات کلان، مستضعفینی که پای آرمانهای دین ایستادهاند را طرد نمیکند. اقتصادی مردمی تر است که رضایت تودههای مردم و معیشت مستضعفین را اولویت بدهد.
به عنوان نمونه: در اعطای تسهیلات بانکها برای تولید، مستضعفین باید در اولویت باشند؛ نه دیگران!
#بند_۲_اصل_۴۳
▫️تحلیل و بررسی آیه ۵۲ سوره انعام
👤 حجت الاسلام محمد سعادتمند
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
@mTatbiqy