eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
634 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
«نوروزِ کم‌تصادف»! شاید براتون جالب باشه که علیرغم حواشی و سر و صدای زیاد و مصاحبه دائمی مسئولین و پروپاگاندای رسانه‌های داخلی و خارجی، اما طبق اعداد رسمی مرکز آمار، تعطیلات نوروزی و کلا فروردین؛ «کمترین» میزان تصادف و تلفات رانندگی در نیمه اول ۱۴۰۲ و رتبه ۹ از ۱۲ماه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده است که در سال ۱۴۰۳، علیرغم رشد تردد اما ۳۰٪ کاهش هم داشته است! جالب‌تر آنکه شهریور و مهر در صدر آمار تلفات رانندگی هستند.. یادآوری میکنیم با توجه به نسبت تعداد خودروهای خارجی به داخلی، خودروهای وارداتی علیرغم قیمت‌های چندبرابری اما ۱۰برابر کشنده‌تر از خودروهای داخلی هستند. تذکر دوستانه ما این است که در مواجهه با رسانه و سلبریتی‌ها حتما اصل را بر غلط بودن محتوا گذاشته و به احترام آگاهی، به منابع معتبر جهت اطلاع از واقعیت مراجعه نماییم🌻 تحلیل کامل، فنی و مستند تصادفات رانندگی ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
♻️مردمی سازی به نقش آفرینی و مشارکت آحاد مردم در اقتصاد اشاره دارد که نه‌تنها باعث افزایش کارآمدی و خلاقیت می‌شود،بلکه منافع اقتصادی را به‌صورت متوازن تری در میان آحاد مردم توزیع می‌کند. مردمی سازی صنعت خودرو با سه مانع فنی،نهادی و انحصار مواجه است. 🔺از نظر فنی،صنعت خودرو مبتنی بر شیوه تولید انبوه است که امکان فنی مشارکت مردم را نمی‌دهد؛زیرا در این نوع از تکنولوژی برای رسیدن به صرفه های ناشی از مقیاس،نیاز به تولیدات گسترده،کارخانجات بزرگ و سرمایه گذارانی دارد که عامه مردم از عهده چنین امری بر نمی‌آیند. این ساختار نیازمند تغییرات اساسی است تا امکان مشارکت همه مردم با فرصتی برابر وجود داشته‌باشد. 🔸مانع نهادی مردمی سازی صنعت خودرو،نظام حقوق مالکیت حاکم بر آن است که باتوجه به وجود عرصه‌های مشارکت مردم و وجود آزادی عمل ظاهری،عملاً حق دسترسی،مدیریت و بهره‌مندی از آن را در تمرکز یک یا چند شرکت معدود قرار داده است. 🔻غیر رقابتی بودن بازار خودرو و حاکمیت انحصار چندجانبه نیز به‌عنوان مانع سوم مردمی سازی صنعت خودرو است که با قوانین دست و پا گیر و مجوزهای انحصاری،اجازه ورود و مشارکت مردم در این عرصه را نمی‌دهد. ❇️یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بدون نوآوری‌های فنی و توسعه فناوری‌های کوچک مقیاس برای به صرفه کردن تولید در مقیاس خرد که تجربیات موفقی در کشورهای مطرح خودروسازی به ثمر رساند و همچنین بدون توزیع حق دسترسی به‌صورت برابر در میان آحاد مردم،توزیع حق مالکیت،مدیریت و بهره‌مندی بر اساس تعاونی و شرکت‌های خرد، امکان مردمی سازی صنعت خودرو وجود ندارد. 📓بانوی اقتصاد خوان 🔍@banoye_eghtesadkhan
«تامین مالی تروریسم از بیت‌المال»! جناب خلجی! اگر معتقدید این‌ها تروریستند، پس مثل تروریست‌ها با آنان برخورد کنید نه آنکه عهده‌دار تامین مالی تروریسم باشید و صدها میلیارد یارانه مطبوعات و آگهی شرکت‌های دولتی از بیت‌المال به آنان بدهید و صرفا مثل رییس سازمان ملل ابراز نگرانی کرده و صرفا ابراز نگرانی کنید!! خب حالا شما دقیقا به عنوان رییس شورای اطلاع رسانی دولت و مسئول مستقیم مقابله با تروریسم رسانه‌ای اقتصادی دقیقا چه عمل مثبتی انجام دادید؟ یا دقیقا مبتنی بر مطالبه رهبری مبنی بر رویکرد هجومی در جنگ ترکیبی، چه عملیات متقابلی در کشورهای متخاصم داشتید؟ مردم هم هیچ اثری از وجود داشتن یا نداشتن شما احساس نمیکنند.. رهبری هم بارها شما را خطاب کردند که عملکرد ضعیفی دارید و گلایه نمودند. مرد میدان عمل باشید.. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
مردم سالاریِ بی‌مردم! مردم ‌سالاری نیست، «مردم کشتاری» است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ ۱۳۸۳/۰۱/۲۶ ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«نوروزِ کم‌تصادف»! شاید براتون جالب باشه که علیرغم حواشی و سر و صدای زیاد و مصاحبه دائمی مسئولین و
«ایران و تلفات رانندگی جهان»! احتمالا جالب‌ترین آمار درباره وضعیت تلفات رانندگی در جهان، مرتبط با شاخص تلفات به تصادف باشد. طبق این شاخص وضعیت ایران نزدیک به آمریکا و بهتر از ژاپن و انگلیس و عربستان و.. است. برای مثال آمریکا با سالیانه ۶میلیون تصادف، حدود ۴۳هزار فوتی و ۳میلیون مصدوم دارد که ۰/۰۰۷۱ تصادف آن منجر به فوت و نصف تصادفات منجر به جراحت است. ‏این نسبت برای انگلستان با حدود ۹۱هزار تصادف و ۱۵۵۰ فوتی، ۰/۰۱۷۰ می‌باشد. برای ژاپن نیز با بیش از ۵۰۰هزار تصادف و ۴۷۰۰فوتی و ۶۰۰هزار مصدوم، ۰/۰۰۹۴ بوده و نرخ جراحت عدد عجیب ۱.۲ می‌باشد. برای ایران نیز با بیش از ۲میلیون تصادف و ۱۸هزار فوتی و ۳۵۰هزار مصدوم ۰/۰۰۸۸ بوده و نرخ جراحت عدد جالب ۰/۱۷ می‌باشد. جمع‌بندی آن‌که علیرغم میزان بالای تصادف در کشور نسبت به سایر کشورها و استفاده بیش از ۹۸٪ از خودروی داخلی اما شاخص مجروحین به تصادفات با اختلاف بهتر از سایر کشورهای مدعی و در شاخص تلفات به تصادفات نزدیک به آمریکا و برتر از کشورهای مطرحی مثل ژاپن و انگلستان و عربستان هستیم. تحلیل فنی از ماجرای تلفات رانندگی در ایران ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسن عباسی
‏بازار ارز و سکه را حذف کنید و جذابیت دلالی و سفته بازی را با مالیات سنگین از بین ببرید، سرمایه گذاری در تولید به شدت جذاب میشود نیازی هم به گرانسازی و افزایش قیمت محصولات تولیدی نیست 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
آخر و عاقبت نشست و برخاست بچه بسیجی‌ها با ذینفعان و لیبرال مسلک‌ها میشود آن‌که طرف جمله رهبری را درباره دلار بنویسد و بگوید هر که به نرخ تلگرامی دلار گفت جعلی بزنید در گوشش!! عاقبت به شر شدن اینجوریه رفقا.. مراقب خودمون باشیم.. 🔖رهبر معظم انقلاب: «بعضی از شرکت‌های بزرگ پر درآمد با مواد اولیه داخلی قیمت محصول خود را با دلار تلگرامی جعلی تنظیم می‌کنند. چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟ چرا رقیب ریال را تقویت می‌کنید؟» ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«بنزین و پفک نمکی»! ‏بعد از حماسه مقایسه قیمت بنزین با آب‌معدنی و تخمه ژاپنی میرسیم به حماسه استاد دانشگاه شهیدبهشتی که میگن با پول پفک در ایران میشه ۱۰لیتر بنزین زد پس باید گران کنیم و بنزین ارزان به نفع محرومان نیست!! منتظر حماسه قیمت مدادشمعی، لاک ناخن، ساعت مچی و اقلام دیگر با قیمت متفاوت از بنزین هستیم.. البته این دوستان میتونن به راحتی با تاسیس کارخانه پفک و صادرات آن، بنزین کشور را نیز تامین نمایند! هم فال هم تماشا.. ⚠️کاری به اشتباه بودن این مقایسه‌ها ندارم ولی واقعا باعث تاسف است که هزاران میلیارد سرمایه کشور را هزینه کنیم تا یکسری افراد از ارزان بودن چیزی در کشور گلایه کنند و تنها راهکاری که به دانشجویان ارائه دهند گران کردن و تلخ کردن کام مردم باشد.. پاسخ سوال همیشگی شما راجع به مشکلات اقتصادی اینجاست.. دانش ذاتا مسموم اقتصاد لیبرال که سیاستگذاران و کارشناسان اقتصاد کشور را تربیت کرده و کاری میکند که سالیان سال در صحنه اقتصاد کشور موثر باشند. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصت‌های عمومی. همه فرصت‌ها باید به طور مساوی بین مردم تقسیم شود. وجود امتیاز در استفاده از فرصت‌ها ظلم و خلاف عدالت است. عدالت فقط در مسائل مالی نیست و در آبرو و سایر موارد هم باید رعایت شود. مثلا اگر درباره فردی در رسانه‌ها مطلبی منتشر کردید اما او توان و فرصت برابر برای پاسخ نداشته باشد ضد عدالت و ظلم است. ۱۴۰۳/۱/۱۹ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
یکی از موانع مهم جهش تولید با مشارکت مردم، تبلیغات بازرگانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، مانع از دسترسی به فرصت برابر در میان تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای معرفی محصول خود به مردم شده که سبب وجود انحصار در فرصت‌ها و منابع می‌شود و این ضد عدالت و مصداق ظلم است. 📓بانوی اقتصاد خوان 🔍@banoye_eghtesadkhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬به آتش کشیدن دلار در حضور پرشکوه مردم روستای آسفیچ در راهپیمایی روز قدس 🔻کاری نو در عرصه جنگ اقتصادی با صهیونیزم 🔻چرا باید دلار را به آتش کشید؟ روز قدس، روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy
«قطع سهمیه تاکسی اینترنتی»! ‏الان تاکسی اینترنتی قاچاق سوخت میکرد یا پولدارا هر کدوم چندتا دارن و یارانه بیشتری میگیرن که سهمیه بنزین آن را قطع کردید؟ اینکه هزینه ما عابرین پیاده را افزایش و همان دسترسی گران به حمل‌ونقل عمومی را هم محدودتر میکند!! اینکه نرخ تورم را افزایش میدهد! دقیقا هدف این کار چیست؟! ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
شما در مهم‌ترین برنامه‌های دولت جهت تحقق شعار سال، اثری از مشارکت مردم می‌بینید؟ این سطح از ادراک جمعی مسئولین دولتی از مردمی‌سازی اقتصاد، واقعا نگران کننده است. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
عیدتون مبارک🌻 التماس دعا🌷
«ایران، الگوی موفق رسانه جهان» ایران می‌تواند با برنامه‌های تراز خود مانند محفل قرآن‌محور، حسینیه معلای اهل‌بیتی، زندگی پس از زندگی مبتنی بر معاد و یادآوری روز آخر، سیدخندان با هدف سرگرمی و طنز سالم و خانوادگی و..، الگوی موفق رسانه‌ای برای جهان باشد. برنامه‌های موفق، پرمخاطب و جذاب که توانستند در عین سرگرمی، آموزنده باشند و توامان با شادی و غم سبب سعادت گردند و محوریت آنان معاد و قرآن و عترت بوده و تمام اعضای خانواده می‌توانند پای این محتوای سالم بنشینند و لذت ببرند. خداقوت به آقای انقلاب اسلامی🌹 ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
به بهانه عید سعید فطر: مستحبات لاکچری و کلانشهرهای معاصر 🔹استهلال، جستجوی هلال ماه در شب اول ماه قمری است که عملی مستحب و در مواردی واجب کفایی است. استهلال در لغت به معنای بلندکردن صدا است؛ به گفته شیخ مفید، هلال ماه را به این نام خوانده‌اند چراکه مردم به هنگام دیدن آن برای گفتن تکبیر صدای خود را بلند می‌کردند. برخی از عبادات نظیر شروع و پایان ماه رمضان، انجام برخی از مناسک حج و ... بر استهلال و تشخیص آغاز ماه‌های قمری مبتنی است: "يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاس: از تو درباره هلال‌های ماه می‌پرسند، بگو آنها وسیله تعیین اوقات برای مردم است" (بقره/۱۸۹). 🔹لازمه به جا آوردن این سنت مستحب، امکان رویت پذیری ماه است که در شهرهای سنتی به دلیل سبک شهرسازی، بدون صعوبت چندانی میسر بود. اما در کلانشهرهای معاصر به دو دلیل، این سنت مهم به فراموشی سپرده شده است؛ یکی به دلیل توسعه عمودی کلانشهرها که دامنه دید به آسمان را برای اغلب قریب به اتفاقات شهروندان کاملا محدود کرده است و دیگری به دلیل آلودگی هوای کلانشهرها (که آن هم محصول توسعه عمودی و تراکم زیاد شهرها است) که سبب شده تا حتی در مناطقی که دید به آسمان نیز وجود دارد رویت ماه به علت آلودگی هوا به سادگی میسر نباشد. لذا این مستحب که در سبک زندگی اسلامی از جمله سنتهای رایج بود، متاسفانه در سبک زندگی معاصر به فراموشی سپرده شده و صرفا منحصر به گروه‌های استهلال شده است که برای رویت ماه از شهرها خارج می‌شوند. 🔹 علاوه بر استهلال، مستحبات دیگری نظیر رویت ستارگان و آسمان و ... هم است که اینها نیز در کلانشهرهای معاصر به فراموشی سپرده شده‌اند‌. رحمت خدا بر مرحوم آیت الله حائری شیرازی که چنین فرمود: "زندگی آپارتمان نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به آسمان نگاه کنند... ندیدن آسمان، خیلی مضر است. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن تعلقات... برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است". 🔹لذا سبک شهرسازی معاصر ما با این نوع شهرهای عمودی، متراکم و آلوده چنان کرده است که لازمه انجام این نوع مستحبات، مکنت مالی لازم جهت خروج از کلانشهرها و بیتوته در محیطهای غیر شهری شده است. اما آیا اینکه انجام چنین مستحباتی برای عموم شهروندان میسر نیست و انجام آنها نیازمند هزینه قابل توجه برای خروج از کلانشهرها شده است به معنای لاکچری شدن چنین مستحباتی نیست؟ اگر آری، لازم است بدانیم که لاکچری شدن چنین مستحباتی، محصول نظام سرمایه‌داری است. نظامی که ترجمان کالبدیِ اصول و مبانی خود را در کلانشهرهای متراکم و عمودی می‌بیند تا با انباشت هرچه بیشتر سرمایه در این نوع کلانشهرها، انتفاع اقلیت سرمایه‌دار از اکثریت جامعه را به حداکثر ممکن برساند. عید سعید فطر بر همه بندگان خوب خدا مبارکباد 🌹 https://eitaa.com/baladetayyeb
34.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺سیدامیرحسین حسینی|کارشناس اندیشکده قصد: 🔖شعار اقتصادی مهم انقلاب اسلامی نه شرقی نه غربی بود که باعث پیدایش راه سوم شد. 🔻در طول مسیر انقلاب، هرکجا بر راه سوم تکیه کردیم موفق شدیم و مردم خوشحال شدند. هرجا از مسیر انقلاب تخطی کردیم ناموفق بودیم و مردم را ناراضی نمودیم. 🔺اگر مبتنی بر ایده انقلاب برای مردم مسکن ساختیم مردم راضی و آن‌جا که کار دست لیبرال‌ها افتاد و مسکن‌سازی متوقف شد کام مردم تلخ گردید. ▪️وقتی تیراژ تولید خودروی اقتصادی را افزایش دادیم، تعداد زیادی از مردم صاحب خودرو شدند و آن‌جا که لیبرال‌ها ترمز خودروسازی را کشیدند، صف‌های چندمیلیونی تشکیل شد. ▫️آن‌جایی که برخلاف قانون اساسی آموزش و بهداشت و درمان را خصوصی‌سازی کردیم، رفاه مردم کاهشی و نارضایتی آنان افزایشی بوده است. 🔸هرکجا انقلابی عمل نکردیم، پای قانون اساسی و پای آرمان‌ها و شعارهایمان نایستادیم، مردم شاکی هستند و این شکایت حق آن‌هاست و باید ناراضی بود. ⚠️اصلا انقلابی هستیم که از این موارد ناراضی باشیم. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادسازی تولید خودرو🚘 جهت اقدامی راهبردی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه خودروسازی، لازم است تولیدات خودرو از انحصار شرکت‌های محدود رها شده و با اصلاح و ایجاد قوانین جدید، این امکان را در اختیار متخصصین و نخبگان صنعتی کشور قرار داد تا بتوانند آزادانه به ساخت تولید خودرو اقدام نمایند. 📓بانوی اقتصاد خوان 🔍@banoye_eghtesadkhan
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سنگر آخر قانونی مقابله با بی حجابی زمانی در هم شکست که عده ای از دوستان انقلابی موثر و تصمیم ساز را متقاعد کردند که با روشی مثل جریمه رانندگی می توان با بی حجابی برخورد کرد و تلاش کردند روی بی حجابی، نرخ گذاری کنند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ارژنگ امیر فضلی که مهاجرت کرده داره مخارج زندگی توی کانادا رو توضیح میده 🔹البته وقتی اینجا انتقاد میکرد، پول مفت میگرفت از صدا و سیما اونجا ولی باید جون بکنه تا پول در بیاره.. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
«عکس‌زدگی»! اعتراف ناخواسته نایب‌رییس سابق اتاق بازرگانی و از مخالفین انقلاب اسلامی درباره شاخص‌های سنجش دموکراسی جالب بود. ببینید چقدر شاخص سنجش دموکراسی دروغ و غیرقابل استناد است که حکومت‌های پادشاهی عربیِ بدون انتخابات را از ایران بالاتر می‌زند! از این بدتر بیماری مزمن زوال عقل و خودتحقیری هست که درمان بسیار سختی دارد. ⚠️اما نکته آموزشی مهم این محتوا، «عکس‌زدگی» است! در جنگ شناختی فعلی، هر که پوستر و تصویر رنگارنگ‌تری جلوی ما بگذارد فورا آن را مستند دانسته و به آن اعتماد میکنیم. برای مثال نیمی از تصور مردم بابت خرید پراید به قیمت مرسدس‌بنز، به خاطر اینفوگرافیک‌های دروغی بود که مافیای واردات توسط شبکه مویرگی رسانه به دست ما رساندند و این اعتماد به نحوی است که افراد حتی قیمت مندرج در خود سایت اصلی شرکت را هم نمی‌پذیرند! از راه‌های مهم احترام به آگاهی خود و برخورداری از آرامش ذهنی، تسلط و تمرین برای جلوگیری از «عکس‌زدگی» است. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت نظام سرمایه‌داری با در تعارض است. چه، ابتنای این نظام بر تداول ثروت در دست گروه‌های خاص است. اقتصاد مردمی یعنی قرار گرفتن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند. تنها در این حالت است که آزادگی انسان حفظ و فقر و محرومیت رفع می‌شود. @syjebraily
‏«اثر گرانی بر تلفات رانندگی» مسئول هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بیان کرده است که افزایش جرایم تا ۲۵٪ تلفات رانندگی یعنی حدود ۵هزار فوتی را کاهش می‌دهد. اما ماجرا از این قرار است که فارغ از هیاهوی رسانه، روند تلفات رانندگی ما از سال ۱۳۸۴ برخلاف بیشتر جهان با شیب تندی نزولی بوده است! بررسی نشان میدهد که طی سال‌های ۸۴ و ۸۵ که تغییر نرخ خاصی هم در تعرفه جریمه رانندگی نبوده اما اتفاقات مهمی مثل کار فرهنگی ملی در طرح «همیار پلیس» به همراه بازنگری در قوانین و کارآمدسازی و هوشمندسازی عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است که طی بازه زمانی کوتاهی ۲۵٪ از تلفات رانندگی کشور کاست. ‏طی بازه ۱۵ ساله تقریبی از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰، آمار تلفات رانندگی در ایران با سهم اکثریت خودروهای داخلی ۴۸٪ «کاهش» و در عربستان سعودی بدون هیچ خودروی ملی و سبد خودرویی عمدتا لوکس وارداتی ۲۸٪ «افزایش» داشته است به نحوی که پرخطرترین کشور پردرآمد در تلفات رانندگی شناخته می‌شود. هرچند ادعای این مسئول پلیس، ادعایی تکراری و قدیمی است که مسئولین قبلی نیز بیان کردند اما برای سنجش ادعای اثرگذاری افزایش نرخ جریمه در سال بعد قطعا مفید است. اما آمار و ارقام و بررسی تجربیات بومی و جهانی حاکی از آن است که کاهش تلفات رانندگی مستلزم تلاشی فراتر از ایده دم‌دستی گران‌کن است. مجموعه تحلیل‌های فنی درباره وضعیت تلفات رانندگی در ایران ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
سلام علیکم خدمت همراهان دوستان اهل ورزش که ساکن قم هستند پیشنهاد دورهمی هفتگی ورزشی داشتم برای اهالی تبیین و اقتصادی‌های گرامی اگر علاقمند بودید پیام بدید🌻