شما در مهمترین برنامههای دولت جهت تحقق شعار سال، اثری از مشارکت مردم میبینید؟
این سطح از ادراک جمعی مسئولین دولتی از مردمیسازی اقتصاد، واقعا نگران کننده است.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
«ایران، الگوی موفق رسانه جهان»
ایران میتواند با برنامههای تراز خود مانند محفل قرآنمحور، حسینیه معلای اهلبیتی، زندگی پس از زندگی مبتنی بر معاد و یادآوری روز آخر، سیدخندان با هدف سرگرمی و طنز سالم و خانوادگی و..، الگوی موفق رسانهای برای جهان باشد.
برنامههای موفق، پرمخاطب و جذاب که توانستند در عین سرگرمی، آموزنده باشند و توامان با شادی و غم سبب سعادت گردند و محوریت آنان معاد و قرآن و عترت بوده و تمام اعضای خانواده میتوانند پای این محتوای سالم بنشینند و لذت ببرند.
خداقوت به آقای انقلاب اسلامی🌹
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
به بهانه عید سعید فطر: مستحبات لاکچری و کلانشهرهای معاصر
🔹استهلال، جستجوی هلال ماه در شب اول ماه قمری است که عملی مستحب و در مواردی واجب کفایی است. استهلال در لغت به معنای بلندکردن صدا است؛ به گفته شیخ مفید، هلال ماه را به این نام خواندهاند چراکه مردم به هنگام دیدن آن برای گفتن تکبیر صدای خود را بلند میکردند. برخی از عبادات نظیر شروع و پایان ماه رمضان، انجام برخی از مناسک حج و ... بر استهلال و تشخیص آغاز ماههای قمری مبتنی است: "يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاس: از تو درباره هلالهای ماه میپرسند، بگو آنها وسیله تعیین اوقات برای مردم است" (بقره/۱۸۹).
🔹لازمه به جا آوردن این سنت مستحب، امکان رویت پذیری ماه است که در شهرهای سنتی به دلیل سبک شهرسازی، بدون صعوبت چندانی میسر بود. اما در کلانشهرهای معاصر به دو دلیل، این سنت مهم به فراموشی سپرده شده است؛ یکی به دلیل توسعه عمودی کلانشهرها که دامنه دید به آسمان را برای اغلب قریب به اتفاقات شهروندان کاملا محدود کرده است و دیگری به دلیل آلودگی هوای کلانشهرها (که آن هم محصول توسعه عمودی و تراکم زیاد شهرها است) که سبب شده تا حتی در مناطقی که دید به آسمان نیز وجود دارد رویت ماه به علت آلودگی هوا به سادگی میسر نباشد. لذا این مستحب که در سبک زندگی اسلامی از جمله سنتهای رایج بود، متاسفانه در سبک زندگی معاصر به فراموشی سپرده شده و صرفا منحصر به گروههای استهلال شده است که برای رویت ماه از شهرها خارج میشوند.
🔹 علاوه بر استهلال، مستحبات دیگری نظیر رویت ستارگان و آسمان و ... هم است که اینها نیز در کلانشهرهای معاصر به فراموشی سپرده شدهاند. رحمت خدا بر مرحوم آیت الله حائری شیرازی که چنین فرمود: "زندگی آپارتمان نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به آسمان نگاه کنند... ندیدن آسمان، خیلی مضر است. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن تعلقات... برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است".
🔹لذا سبک شهرسازی معاصر ما با این نوع شهرهای عمودی، متراکم و آلوده چنان کرده است که لازمه انجام این نوع مستحبات، مکنت مالی لازم جهت خروج از کلانشهرها و بیتوته در محیطهای غیر شهری شده است. اما آیا اینکه انجام چنین مستحباتی برای عموم شهروندان میسر نیست و انجام آنها نیازمند هزینه قابل توجه برای خروج از کلانشهرها شده است به معنای لاکچری شدن چنین مستحباتی نیست؟ اگر آری، لازم است بدانیم که لاکچری شدن چنین مستحباتی، محصول نظام سرمایهداری است. نظامی که ترجمان کالبدیِ اصول و مبانی خود را در کلانشهرهای متراکم و عمودی میبیند تا با انباشت هرچه بیشتر سرمایه در این نوع کلانشهرها، انتفاع اقلیت سرمایهدار از اکثریت جامعه را به حداکثر ممکن برساند.
عید سعید فطر بر همه بندگان خوب خدا مبارکباد 🌹
https://eitaa.com/baladetayyeb
34.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺سیدامیرحسین حسینی|کارشناس اندیشکده قصد:
🔖شعار اقتصادی مهم انقلاب اسلامی نه شرقی نه غربی بود که باعث پیدایش راه سوم شد.
🔻در طول مسیر انقلاب، هرکجا بر راه سوم تکیه کردیم موفق شدیم و مردم خوشحال شدند.
هرجا از مسیر انقلاب تخطی کردیم ناموفق بودیم و مردم را ناراضی نمودیم.
🔺اگر مبتنی بر ایده انقلاب برای مردم مسکن ساختیم مردم راضی و آنجا که کار دست لیبرالها افتاد و مسکنسازی متوقف شد کام مردم تلخ گردید.
▪️وقتی تیراژ تولید خودروی اقتصادی را افزایش دادیم، تعداد زیادی از مردم صاحب خودرو شدند و آنجا که لیبرالها ترمز خودروسازی را کشیدند، صفهای چندمیلیونی تشکیل شد.
▫️آنجایی که برخلاف قانون اساسی آموزش و بهداشت و درمان را خصوصیسازی کردیم، رفاه مردم کاهشی و نارضایتی آنان افزایشی بوده است.
🔸هرکجا انقلابی عمل نکردیم، پای قانون اساسی و پای آرمانها و شعارهایمان نایستادیم، مردم شاکی هستند و این شکایت حق آنهاست و باید ناراضی بود.
⚠️اصلا انقلابی هستیم که از این موارد ناراضی باشیم.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادسازی تولید خودرو🚘
جهت اقدامی راهبردی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه خودروسازی، لازم است تولیدات خودرو از انحصار شرکتهای محدود رها شده و با اصلاح و ایجاد قوانین جدید، این امکان را در اختیار متخصصین و نخبگان صنعتی کشور قرار داد تا بتوانند آزادانه به ساخت تولید خودرو اقدام نمایند.
📓بانوی اقتصاد خوان
🔍@banoye_eghtesadkhan
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
سنگر آخر قانونی مقابله با بی حجابی زمانی در هم شکست که عده ای از دوستان انقلابی موثر و تصمیم ساز را متقاعد کردند که با روشی مثل جریمه رانندگی می توان با بی حجابی برخورد کرد و تلاش کردند روی بی حجابی، نرخ گذاری کنند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
20.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ارژنگ امیر فضلی که مهاجرت کرده داره مخارج زندگی توی کانادا رو توضیح میده
🔹البته وقتی اینجا انتقاد میکرد، پول مفت میگرفت از صدا و سیما
اونجا ولی باید جون بکنه تا پول در بیاره..
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
«عکسزدگی»!
اعتراف ناخواسته نایبرییس سابق اتاق بازرگانی و از مخالفین انقلاب اسلامی درباره شاخصهای سنجش دموکراسی جالب بود.
ببینید چقدر شاخص سنجش دموکراسی دروغ و غیرقابل استناد است که حکومتهای پادشاهی عربیِ بدون انتخابات را از ایران بالاتر میزند!
از این بدتر بیماری مزمن زوال عقل و خودتحقیری هست که درمان بسیار سختی دارد.
⚠️اما نکته آموزشی مهم این محتوا، «عکسزدگی» است!
در جنگ شناختی فعلی، هر که پوستر و تصویر رنگارنگتری جلوی ما بگذارد فورا آن را مستند دانسته و به آن اعتماد میکنیم.
برای مثال نیمی از تصور مردم بابت خرید پراید به قیمت مرسدسبنز، به خاطر اینفوگرافیکهای دروغی بود که مافیای واردات توسط شبکه مویرگی رسانه به دست ما رساندند و این اعتماد به نحوی است که افراد حتی قیمت مندرج در خود سایت اصلی شرکت را هم نمیپذیرند!
از راههای مهم احترام به آگاهی خود و برخورداری از آرامش ذهنی، تسلط و تمرین برای جلوگیری از «عکسزدگی» است.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت نظام سرمایهداری با #اقتصاد_مردمی در تعارض است. چه، ابتنای این نظام بر تداول ثروت در دست گروههای خاص است.
اقتصاد مردمی یعنی قرار گرفتن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند. تنها در این حالت است که آزادگی انسان حفظ و فقر و محرومیت رفع میشود.
@syjebraily
«اثر گرانی بر تلفات رانندگی»
مسئول هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بیان کرده است که افزایش جرایم تا ۲۵٪ تلفات رانندگی یعنی حدود ۵هزار فوتی را کاهش میدهد.
اما ماجرا از این قرار است که فارغ از هیاهوی رسانه، روند تلفات رانندگی ما از سال ۱۳۸۴ برخلاف بیشتر جهان با شیب تندی نزولی بوده است!
بررسی نشان میدهد که طی سالهای ۸۴ و ۸۵ که تغییر نرخ خاصی هم در تعرفه جریمه رانندگی نبوده اما اتفاقات مهمی مثل کار فرهنگی ملی در طرح «همیار پلیس» به همراه بازنگری در قوانین و کارآمدسازی و هوشمندسازی عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است که طی بازه زمانی کوتاهی ۲۵٪ از تلفات رانندگی کشور کاست.
طی بازه ۱۵ ساله تقریبی از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰، آمار تلفات رانندگی در ایران با سهم اکثریت خودروهای داخلی ۴۸٪ «کاهش» و در عربستان سعودی بدون هیچ خودروی ملی و سبد خودرویی عمدتا لوکس وارداتی ۲۸٪ «افزایش» داشته است به نحوی که پرخطرترین کشور پردرآمد در تلفات رانندگی شناخته میشود.
هرچند ادعای این مسئول پلیس، ادعایی تکراری و قدیمی است که مسئولین قبلی نیز بیان کردند اما برای سنجش ادعای اثرگذاری افزایش نرخ جریمه در سال بعد قطعا مفید است.
اما آمار و ارقام و بررسی تجربیات بومی و جهانی حاکی از آن است که کاهش تلفات رانندگی مستلزم تلاشی فراتر از ایده دمدستی گرانکن است.
مجموعه تحلیلهای فنی درباره وضعیت تلفات رانندگی در ایران
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
سلام علیکم خدمت همراهان
دوستان اهل ورزش که ساکن قم هستند پیشنهاد دورهمی هفتگی ورزشی داشتم برای اهالی تبیین و اقتصادیهای گرامی
اگر علاقمند بودید پیام بدید🌻