eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
619 ویدیو
41 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
زن، زندگی! آزادی!! طبق گزارش آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل، بین سال‌های 2015 تا2019، تقریباً نیمی از بارداری‌های جهان ناخواسته است یعنی تقریباً 121میلیون حاملگی ناخواسته در سراسر جهان رخ می‌دهد. احتمال وقوع حاملگی از تجاوز مساوی یا بیشتر از حاملگی از رابطه جنسی توافقی است. یعنی بیش از ۶۰میلیون بارداری ناشی از تجاوز در سال! همچنین بیش از 60درصد از حاملگی ناخواسته و تقریبا 30درصد از تمام بارداریها به سقط جنین ختم می شود. 45درصد از تمام سقط های انجام شده در سطح جهان ناامن هستند. سقط جنین ناایمن سالانه حدود 7میلیون زن را در سراسر جهان در بیمارستان بستری می کند و باعث 5 تا 13درصد از کل مرگ و میر مادران می شود. در کشورهای در حال توسعه، سقط جنین ناایمن به تنهایی 553میلیون دلار در سال هزینه دارد.در شرایط اضطراری بشردوستانه، مانند جنگ جاری در اوکراین، بسیاری از زنان دسترسی به پیشگیری از بارداری را از دست داده یا خشونت جنسی را تجربه میکنند. بیش از 20درصد از زنان و دختران پناهنده با خشونت جنسی مواجه میشوند. منبع: گزارش وضعیت جمعیت جهان در سال 2022 UNFPA، آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
‏مسعودنیلی: نمیدانم درسال ۱۳۸۷ در اقتصادایران چه اتفاقی افتاده! تیموررحمانی: دلیل تورم اخیر، نقدینگی نیست! هاشم پسران: نقدینگی سالهای اخیر معلول تورم است! و عبدالناصرهمتی: باید ریشه مساله یعنی رابطه شرکت نفت، خزانه و بانک مرکزی حل شود! پ.ن: روسیاهی برای زغال میمونه! ‎ @hemmatgholizadeh
دستگیری هنجارشکنان توسط پلیس هم عین آزادیست! وقتی شما ازادید قانون خدا را زیر پا بگذارید عده ای هم ازادند از قانون خدا دفاع کنند. این آزادی بیش از آنکه حق رذائل اخلاقی و منکر و فحشا باشد، حق فضائل اخلاقی و معروف و تقوای الهی است. زن، زندگی و آزادی بیش از هر کسی حق زنان غیرتمند و باحیا و عفیف و نجیب و خانواده‌دار مسلمان است تا هتک حرمت‌کنندگان احکام الهی و قوانین این کشور! یا به قانون احترام بگذاریم یا آزادیم تا از ارزش‌هایمان دفاع کنیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
آنوقت که طبق میل آنها خودرو در بورس عرضه یا شاخص بی‌مهابا صعود میکرد،منطبق بر دانش آقایان بود. اما یک روز که قرمز شد تقصیر را به مدیریت عشقی دولت گره زدند و آن را عامل سقوط میدانند! جالب آنکه همزمان رمزارزها هم روز خونینی را تجربه کردند. باید پرسید آن هم دستکاری و فساد دولت است؟!😄😄 بلاهت این جماعت سیگنال فروش و سفته‌باز تمامی ندارد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
مناظره امشب نشون داد که اگه صدا و سیما دنبال بحث چالشی هست، نیاز نیست بره دنبال ضدانقلاب ها. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⁉️نرخ دلار تا کجا بالا برود خوب است؟ ✳️دیشب دکتر طغیانی علیرغم تاکید بر بحث علمی، از واژگان ارزشی همانند ارز پاشی، سرکوب نرخ ارز، فنر نرخ ارز و نرخ ارز حقیقی برای توجیه سیاست عدم ممانعت از افزایش نرخ ارز استفاده می کرد، واژگانی که همه مبتنی بر نظریه پشتیبان سیاست تعدیل ارزی است. ✳️ایشان هیچ شاهد علمی ارایه نکرد که چرا افزایش نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور است. بیان هم نکردند که نرخ ارز چقدر بشود برای اقتصاد کشور خوب است ✅ شواهد نشان می دهد با افزایش نرخ ارز، چه به صورت جهشی و چه تدریجی، نه تنها واردات کم نمی‌شود و صادرات غیرنفتی زیاد نمی‌شود، بلکه هم مخارج دولت افزایش می‌یابد و کسری بودجه بیشتر می‌شود و هم هزینه تولید و هزینه مصرف کننده بالا می رود و سفره مردم کوچکتر می‌شود و منافع تولیدکنندگان واقعی نیز کاهش می‌یابد. ⁉️ کاش دکتر طغیانی می‌فرمود قیمت ارز چقدر بشود خوب است؟ ۳۰ هزار تومان، ۴۰ هزارتومان، ۵۰ هزارتومان، ۱۰۰ هزارتومان یا بالاتر، هرچه این نرخ بالاتر برود، هزینه تولید شما بالاتر می رود و تورم افزایش می یابد، و توزیع ناعادلانه رانت در اثر تورم ایجاد شده بسیار بیشتر از رانت ادعایی پرداخت یارانه به تولیدکننده است. ✳️ اینکه تعیین نرخ ارز را به بازار انحصاری مختل شده واگذار کنیم و تنها افزایش آن را تماشا کنیم و به امید دست نامریی بازار بمانیم خطایی است که مرتب تکرار کردیم، ولی وقتی در سال ۱۳۷۴ تعیین نرخ ارز را زیر کلید بانک مرکزی بریدیم، تورم از ۵۰ درصد به ۲۳ درصد کاهش یافت. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
ارز کشور ما حق آمریکاست نه ایران! از نظر برخی مدعیان اقتصاد، آمریکا حق مداخله در بازار ارز ما از طریق تحریم بانک مرکزی، ممانعت از بازگشت ارز تجارت رسمی کشور، برخورد با صرافی‌های همکار در کشورهای مختلف، تحریم شرکت‌های همکار با ایران و.. را دارد. اما جمهوری اسلامی هیچ‌گونه حقی برای مدیریت، هدایت و نظارت بازار ارز خود ندارد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
28.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرده‌برداری سیدیاسرجبرائیلی از پول‌پاشی‌ صاحبان دلار در رسانه‌ها علیه دلارزُدایی جوان انقلابی از پول‌پاشی ذی‌نفعان تورم و گران‌سازی دلار می‌گوید، راهکار همان است که می‌گویند "دلارزُدایی" با پول‌پاشی و ساخت رسانه، اندیشکده و تزریق پول‌های نامشروع برای گران‌سازی دلار جریان‌سازی می‌کنند این پنج دقیقه را برای آینده اقتصادایران ببینید و ببینانید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از حسین زمانی میقان
افشاگری‌های سیدیاسرجبرائیلی علیه هژمونی رسانه‌ای جریان لیبرال کشور و پول‌پاشی حامیان دلاریزه کردن کشور امروز باید مورد توجه جریانات انقلابی قرار گیرد، مافیایی که با پول هم رسانه ساخته‌اند و هم جامعه‌‌ای به نام استاد و اقتصاددان را در استخدام گرفته‌اند تا با جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و خبری و مثلا علمی، تصمیم‌سازی در کشور را به نفع خود تغییر دهند (که البته تا امروز موفق‌بوده‌اند) بله امروز جبرائیلی به جریان انقلابی و دلسوزان ایران نشان داد در مبارزه علیه دلار و برای با چه اژدهای هفت‌سری مواجه‌ایم... @hzamanim
✅ اقتصاد در سپهر ولایت فقیه 🔻 محمدرضا رضی در مطلبی نوشت؛ 🔹 استاد درخشان در مناظره با دکتر غنی نژاد که معتقد بود مگر امامین انقلاب اقتصاد خوانده اند؟، اقتصاد اسلامی را اینگونه تعریف کردند: “آنچه امام خمینی در اقتصاد گفته اند اقتصاد اسلامی است.” این یک بیان احساسی و یا سیاسی و یا به جهت نفهمیدن اقتصاد و یا اسلام نیست بلکه خود “یک نظریه بدیع و عمیق علمی” است. این نظریه از چند زاویه قابل بیان و اثبات است. 🔹 ولی فقیه مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط است که در هر عصری به تصدیق اهل خبره تشخیص داده میشود. کار بنیادین اسلام شناس جامع الشرایط، اداره جامعه است. یکی از مهمترین عرصه های اداره جامعه، معیشت و اقتصاد است. 🔹 فقیه نه تنها باید نظرات اقتصادی را بشناسد، بلکه باید اقتصاد واقعی حاکم بر جهان را بشناسد و بلکه بالاتر باید راه مواجهه و برخورد با آن را نیز بداند. یعنی علم به اقتصاد در ذات صفات و ویژگیهای یک مجتهد جامع الشرایط است. یعنی فقیه نه تنها باید اقتصاد را بشناسد بلکه باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و این بصیرت اقتصادی مرتبه ای بالاتر از دانش و اطلاعات اقتصادی است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32860 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️ مهارتورم در مقیاس شهر! 1⃣ مسکن وقفی و خیریه ای • به این چند گزاره توجه کنید: ۱. تورم در همه شهرهای ایران برابر نیست. یک جستجوی ساده نرخ تورم متفاوت شهرها و استانها را در سالهای متمادی به شما نشان می دهد. ۲. پایینی تورم در برخی شهرها، همه عواملی غیر قابل تحصیل ندارد لذا در شهرهای دیگر است. ۳. بالاترین سهم در تورم سبد خانوار را مسکن برعهده دارد که خود "متغیری" در شهرهای ایران و بالتبع نرخ تورم آنجاست. ❓فکر می کنید پروژه خیریه ای مثل آنچه این جوان عراقی (عباس سیف) یک تنه و با پول خُرد خیّرین انجام داده چقدر میتواند غیر از کمک مستقیم به ضعفاء، به شکل غیر مستقیم به سبد زندگی همه خانوارهای آن شهر کمک کند؟! ❗️ عرضه این میزان مسکن در "شهری کوچک"، تورم مسکن آنجا را مهار و هزینه اجاره را بر کل خانوارهای شهر می کاهد و یک می شود. 📌 پ. ن: دولت در "سطح ملی" می تواند با سیاست زمین صفر و واگذاری زمین به نیازمندان و تعاونی های مسکن، نقدینگی را به سمت تولیدی که قابل انجام توسط هر خانوار است، هدایت کند و از این طریق: هم از نرخ تورم عمومی بکاهد/ و هم وعده ساخت مسکن اش را تحقق دهد؛ که البته چنین نمی کند! با این وضع باید از نیروی اجتماعی مردم ایران کمک گرفت و به (شهر و روستایی که در آن زندگی می کنیم) فکر کرد. گروه های جهادی و خیریه های شهری به کمک "انجمن خیّرین مسکن ساز"، در شهرهایی که مشکل زمین ندارند، باید بتوانند کاری مثل این جوان عراقی بکنند. ایده های غیر خیریه ای دیگر مستقلا قابل طرح است. ادامه دارد... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر طغیانی در این فیلم بیان میدارند که ایران چند برابر دیگر کشورهای خودروسازی یعنی حدود ۸۱ پروانه بهره برداری تولید خودرو داده است و مساله تیراژ انبوه خودرو در ایران رعایت نمیشود. خدمت استاد بزرگوار عارض هستم که این گزاره دو اشتباه بنیادین دارد. اول آنکه قطعا این ۸۱مجوز و پروانه بهره برداری که به ثمر ننشسته است ناشی از تخلف از آیین نامه تخصیص مجوز مشروط به تولید حداقل ۱۰۰هزار خودرو در کشور بوده و میبایست با استفاده از مسئولیت نظارتی خود در مجلس، خاطیان را تحت پیگرد قرار دهید. نکته دوم اما خطای راهبردی مقیاس تولید خودرو در دنیاست. غیر از عمده کشورهای دنیا که خودروسازی ندارند، تولید خودرو در مقیاس کوچ در اغلب کشورهای صنعتی آزاد و تعداد وسیعی کارگاه های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵هزار خودرو را مصوب کرده است. یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. آقای دکتر طغیانی راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست نه واردات خودروهای گرانقیمت از انحصارگران جهانی! راهکار آزادسازی تولید برای نخبگان است. ✍سیدامیرحسین حسینی
هدایت شده از مجموعه گرا
📌 هفتمین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» منتشر شد 🔸 آنچه خواهید خواند: ▪️ دانشجوی امروز، مدیر سیاسی فردا 👤 محمدمهدی فردحسینی ▪️ روایت غیررسمی از دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان 👤 محمد مرادی ▪️ سیره و سنت شهید آوینی در جهاد تبیین و کنشگری رسانه‌ای 👤 محمد یوسفعلی تبار ▪️ مدل‌سازی جنگ روایت‌ها به سبک شهید آوینی 👤 علیرضا محمدلو ▪️ انقلاب اسلامی ایران، احیاگر آرمان قدس 👤 محمد شهیدی ▪️ طبس؛ پیروزی خدای خمینی بر خدای آمریکایی‌ها 👤 جواد منصوری ▪️ معتقدیم که انقلاب اسلامی هنوز در اقتصاد به وقوع نپیوسته است! 👤 روح‌الله ایزدخواه ▪️مهار تورم و رشد تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور 👤 سیدامیرحسین حسینی ▪️ مبارزه همه‌جانبه با اژدهای هفت‌سر فساد 👤 سیدحسن موسوی‌فرد ▪️ مفهوم تحول و لوازم تحول‌خواهی 👤 مجتبی عرب ▪️ اندیشه شهید مطهری؛ مبنای فکری تشکل‌های دانشجویی 👤 روح‌الله امینی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی ماهنامه 👇 https://b2n.ir/k62372 💡 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
مصاحبه اینجانب را با مجله تخصصی گرا، پیرامون مهار تورم و رشد تولید، در لینک بالا بخوانید🌷
هدایت شده از احمد نبویان
🔰 راهکار حل مشکل خودرو در ایران: شکستن انحصار تولید و آزادسازی تولید برای نخبگان، از طریق صدور مجوز تولید برای کارگاه‌های کوچک و متوسط است. 🔸راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست، نه واردات خودروهای گران‌قیمت از انحصارگران جهانی! 🔹در اغلب کشورهای صنعتی، تولید خودرو در مقیاس کوچک آزاد است و تعداد وسیعی کارگاه‌های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. 🔹برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. 🔹و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵ هزار خودرو را مصوب کرده است. 🔹یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. 🔹همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. ✍برگرفته از قلم سیدامیرحسین حسینی 💠 احمد نبویان👈 عضو شوید 🔗@ahmad_nabavian🇮🇷
بانک‌ها با تخلف از احکام الهی، سرمایه‌سالاران را تقویت میکنند. مال‌ها مولود بانک‌ها هستند و این نطفه شبهه‌دار طبعا محلی برای اشاعه فحشاست و قرار نیست محلی برای ترویج تقوای الهی باشد. همچنین محلی برای ثروت‌اندوزی‌ها و تورم‌آفرینی‌هاست نه محلی برای افزایش رفاه و توسعه معیشت مردم.. تجربه پاساژسازی در مصلاها هم نمونه تجربی خوبی از آثار ضددینی بازاری و کالایی شدن دین و دینداری و دینداران است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
برخورد اقتصادی با امر فرهنگی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مسئله ما دشمنی با شماست. خوبه یا صریح‌تر بگم؟ 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
کاش مظلومان اروپا ما را حلال کنند! از اینکه به خاطر تحریم‌های ظالمانه غرب، نتوانستیم به مظلومان و درماندگان اروپایی کمک کنیم شرمنده‌ایم.. کاش میتوانستیم آن‌ها را در رفاه زمستانی خود شریک کنیم.. ما از اسراف برخی اغنیا گله‌مندیم در حالیکه مردمانی در سرما جان میسپارند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
✳️ معجزه اقتصاد اسلامی در حل مشکل مسکن مهاجرین ❇️ وقتی پیامبر اعظم به مدینه هجرت کرد، بر اساس نگرش‌های بنیادین توحیدی، از نظریه تعادل بازاری برای حل مشکل مسکن عدول کرد و حل آن را به ساختار موجود عرضه و تقاضای مسکن نسپرد، بلکه نوعی ساختار غیربازاری مبتنی بر مشارکت حکومتی-مردمی پایه‌ریزی کرد. ✳️ایشان نگفت، مهاجرین به بازار املاک بروند و به نرخ اجاره تعادلی، خانه اجاره کنند، بلکه انصار را تشویق به ایثار و جا دادن مهاجرین در منزل خود کرد. ❇️ پیامبر در اقدامی حکومتی مسکن اجتماعی صفه را برای کسانی که در خانه انصار جایی نیافته بودند، ایجاد کرد. ❇️ پیامبر با مداخله دولتی به افراد برای ساخت مسکن زمین واگذار کرد. ❎ پیامبر نگذاشت مهاجران بر سر سفره اطعام انصار بنشینند، بلکه آنها را به تامین مخارجشان در چارچوبی جدید واداشت( مزارعه و مساقات) ✳️ در برنامه ریزی پیشرفت نبوی، ساختار فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی پشتیبان پیشرفت کوثری نه تکاثری شکل گرفت ❇️ پینوشت ✅ اقتصاددانان بر اساس مبانی(پیش‌فرض‌ها) و نظریه تحلیلی(تبیین و پیش‌بینی) مورد قبول، ساختار(سازمان-قواعد-ابزار) و سیاست (اقدام در چارچوب ساختار) برای اداره امور اقتصادی (تولید و توزیع کالاها و خدمات) ارایه می‌دهند. ❇️ آنها با فرض تحلیل ذره‌ای، عقلانیت و نظم خودجوش بازار، نظریه تعادل بازاری را میپذیرند و ایجاد یا حفظ ساختارهای بازاری و استفاده از سیاستهای قیمتی برای تنظیمگری درون ساختار بازاری را توصیه می‌کنند ❇️ اگر مبانی و نظریه تغییر کند، ساختارها و سیاستهای پیشنهادی نیز تغییر می کند ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
راجع به تیتر خودرویی فرهیختگان! واردات خودروهای ارزان قیمت و باکیفیت خارجی سرابی بیش نیست!! نکته اول وضعیت خودروهای مورد استفاده در مناطق آزاد کشور است که مردم عادی هیچ دسترسی به خودروهای ایده‌آل مدنظر ندارند.. نکته دوم اینکه دقیقا چه تعداد از این خودروها قابل واردات است؟! نکته سوم که در یادداشت بنده در همین فرهیختگان به چاپ رسید آنکه دقیقا برای حل چه مشکلی میخواهیم واردات انجام دهیم و آیا این سیاست به حل آن مشکل کمک میکند یا به آن دامن میزند؟! برای بررسی کامل استدلال، دو یادداشت زیر را مطالعه بفرمایید🌹 سراب واردات خودروی ارزان قیمت خارجی دقیقا برای حل چه مشکلی باید واردات خودرو انجام دهیم؟ ✍سید امیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
‏مجله Focus آلمان در مقاله ای با عنوان "خداحافظ فولکس واگن" به این موضوع پرداخته که مرگ دوره ای که میشد خودروی نو و ارزون خرید بسر رسیده و بخاطر تورم فزآینده آلمان، دیگه هیچ خودروی فولکس واگنی با کمتر از ۲۰ هزار یورو قابل خرید نیست. ‏این مقاله میگه تعداد مدل های صفر کیلومتر قابل خرید زیر ۲۰,۰۰۰ یورو از سازندگان مختلف از ۴۵ تا تو سال ۲۰۲۲ به تنها ۳۰ مدل تو سال جاری رسیده و نه تنها خرید خودروی خوب الکتریکی فرسنگ ها با استطاعت عموم فاصله داره که خودروهای نو بنزینی هم دارن از محدوده توان اقتصادی مردم خارج میشن ‏با اینکه روی کاغذ فولکس واگن Up از ۱۵ هزار یورو شروع میشه ولی فروشش دیگه توسط کمپانی متوقف شده.این موضوع محدود به VW نیست و بقیه کمپانی ها یا بعضا چیزی حدود ۳۰ درصد به قیمت مدلهای ارزونشون اضافه کردن یا امکان خرید خودرو با موتورهای ضعیف یا امکانات کم رو به کل حذف کردن. بغیر از تورم فزآینده، اصرار اتحادیه اروپا به اجباری کردن امکانات کمکی به ماشین ها و نیز سواستفاده خودروسازان برای تحمیل هزینه تحقیقاتی شون به مشتریان دلیل این گرونیه. الان دیگه حتی مدل های ارزون مشابه مثل پژو ۲۰۸ و تویوتا یاریس هم بیش از ۲۰,۰۰۰ یورو قیمت دارن. ‏این مجله، مقاله رو با ذکر قیمت ارزونترین خودروی آلمان، Dacia به پایان می بره. میگه ساندرو که مدل پایه ش ۱۰ سال پیش ۶۹۹۰ یورو بود الان ۱۱۳۰۰ یورو شده و داستر (که تو ایران هم با عنوان رنو داستر موجوده) ده سال پیش ۱۰۴۹۰ یورو قیمت داشت ولی الان ارزونترین مدلش ۱۶۹۰۰ یورو قیمت داره! https://m.focus.de/auto/neuheiten/preissteigerung-geht-weiter-bye-bye-volkswagen-vw-hat-kein-auto-mehr-fuer-unter-20-000-euro_id_190888674.html?poc=0.3725304930594191