eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
676 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️نرخ دلار تا کجا بالا برود خوب است؟ ✳️دیشب دکتر طغیانی علیرغم تاکید بر بحث علمی، از واژگان ارزشی همانند ارز پاشی، سرکوب نرخ ارز، فنر نرخ ارز و نرخ ارز حقیقی برای توجیه سیاست عدم ممانعت از افزایش نرخ ارز استفاده می کرد، واژگانی که همه مبتنی بر نظریه پشتیبان سیاست تعدیل ارزی است. ✳️ایشان هیچ شاهد علمی ارایه نکرد که چرا افزایش نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور است. بیان هم نکردند که نرخ ارز چقدر بشود برای اقتصاد کشور خوب است ✅ شواهد نشان می دهد با افزایش نرخ ارز، چه به صورت جهشی و چه تدریجی، نه تنها واردات کم نمی‌شود و صادرات غیرنفتی زیاد نمی‌شود، بلکه هم مخارج دولت افزایش می‌یابد و کسری بودجه بیشتر می‌شود و هم هزینه تولید و هزینه مصرف کننده بالا می رود و سفره مردم کوچکتر می‌شود و منافع تولیدکنندگان واقعی نیز کاهش می‌یابد. ⁉️ کاش دکتر طغیانی می‌فرمود قیمت ارز چقدر بشود خوب است؟ ۳۰ هزار تومان، ۴۰ هزارتومان، ۵۰ هزارتومان، ۱۰۰ هزارتومان یا بالاتر، هرچه این نرخ بالاتر برود، هزینه تولید شما بالاتر می رود و تورم افزایش می یابد، و توزیع ناعادلانه رانت در اثر تورم ایجاد شده بسیار بیشتر از رانت ادعایی پرداخت یارانه به تولیدکننده است. ✳️ اینکه تعیین نرخ ارز را به بازار انحصاری مختل شده واگذار کنیم و تنها افزایش آن را تماشا کنیم و به امید دست نامریی بازار بمانیم خطایی است که مرتب تکرار کردیم، ولی وقتی در سال ۱۳۷۴ تعیین نرخ ارز را زیر کلید بانک مرکزی بریدیم، تورم از ۵۰ درصد به ۲۳ درصد کاهش یافت. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
ارز کشور ما حق آمریکاست نه ایران! از نظر برخی مدعیان اقتصاد، آمریکا حق مداخله در بازار ارز ما از طریق تحریم بانک مرکزی، ممانعت از بازگشت ارز تجارت رسمی کشور، برخورد با صرافی‌های همکار در کشورهای مختلف، تحریم شرکت‌های همکار با ایران و.. را دارد. اما جمهوری اسلامی هیچ‌گونه حقی برای مدیریت، هدایت و نظارت بازار ارز خود ندارد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
28.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرده‌برداری سیدیاسرجبرائیلی از پول‌پاشی‌ صاحبان دلار در رسانه‌ها علیه دلارزُدایی جوان انقلابی از پول‌پاشی ذی‌نفعان تورم و گران‌سازی دلار می‌گوید، راهکار همان است که می‌گویند "دلارزُدایی" با پول‌پاشی و ساخت رسانه، اندیشکده و تزریق پول‌های نامشروع برای گران‌سازی دلار جریان‌سازی می‌کنند این پنج دقیقه را برای آینده اقتصادایران ببینید و ببینانید 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از حسین زمانی میقان
افشاگری‌های سیدیاسرجبرائیلی علیه هژمونی رسانه‌ای جریان لیبرال کشور و پول‌پاشی حامیان دلاریزه کردن کشور امروز باید مورد توجه جریانات انقلابی قرار گیرد، مافیایی که با پول هم رسانه ساخته‌اند و هم جامعه‌‌ای به نام استاد و اقتصاددان را در استخدام گرفته‌اند تا با جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و خبری و مثلا علمی، تصمیم‌سازی در کشور را به نفع خود تغییر دهند (که البته تا امروز موفق‌بوده‌اند) بله امروز جبرائیلی به جریان انقلابی و دلسوزان ایران نشان داد در مبارزه علیه دلار و برای با چه اژدهای هفت‌سری مواجه‌ایم... @hzamanim
✅ اقتصاد در سپهر ولایت فقیه 🔻 محمدرضا رضی در مطلبی نوشت؛ 🔹 استاد درخشان در مناظره با دکتر غنی نژاد که معتقد بود مگر امامین انقلاب اقتصاد خوانده اند؟، اقتصاد اسلامی را اینگونه تعریف کردند: “آنچه امام خمینی در اقتصاد گفته اند اقتصاد اسلامی است.” این یک بیان احساسی و یا سیاسی و یا به جهت نفهمیدن اقتصاد و یا اسلام نیست بلکه خود “یک نظریه بدیع و عمیق علمی” است. این نظریه از چند زاویه قابل بیان و اثبات است. 🔹 ولی فقیه مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط است که در هر عصری به تصدیق اهل خبره تشخیص داده میشود. کار بنیادین اسلام شناس جامع الشرایط، اداره جامعه است. یکی از مهمترین عرصه های اداره جامعه، معیشت و اقتصاد است. 🔹 فقیه نه تنها باید نظرات اقتصادی را بشناسد، بلکه باید اقتصاد واقعی حاکم بر جهان را بشناسد و بلکه بالاتر باید راه مواجهه و برخورد با آن را نیز بداند. یعنی علم به اقتصاد در ذات صفات و ویژگیهای یک مجتهد جامع الشرایط است. یعنی فقیه نه تنها باید اقتصاد را بشناسد بلکه باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و این بصیرت اقتصادی مرتبه ای بالاتر از دانش و اطلاعات اقتصادی است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32860 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از محسن قنبریان
9.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
〽️ مهارتورم در مقیاس شهر! 1⃣ مسکن وقفی و خیریه ای • به این چند گزاره توجه کنید: ۱. تورم در همه شهرهای ایران برابر نیست. یک جستجوی ساده نرخ تورم متفاوت شهرها و استانها را در سالهای متمادی به شما نشان می دهد. ۲. پایینی تورم در برخی شهرها، همه عواملی غیر قابل تحصیل ندارد لذا در شهرهای دیگر است. ۳. بالاترین سهم در تورم سبد خانوار را مسکن برعهده دارد که خود "متغیری" در شهرهای ایران و بالتبع نرخ تورم آنجاست. ❓فکر می کنید پروژه خیریه ای مثل آنچه این جوان عراقی (عباس سیف) یک تنه و با پول خُرد خیّرین انجام داده چقدر میتواند غیر از کمک مستقیم به ضعفاء، به شکل غیر مستقیم به سبد زندگی همه خانوارهای آن شهر کمک کند؟! ❗️ عرضه این میزان مسکن در "شهری کوچک"، تورم مسکن آنجا را مهار و هزینه اجاره را بر کل خانوارهای شهر می کاهد و یک می شود. 📌 پ. ن: دولت در "سطح ملی" می تواند با سیاست زمین صفر و واگذاری زمین به نیازمندان و تعاونی های مسکن، نقدینگی را به سمت تولیدی که قابل انجام توسط هر خانوار است، هدایت کند و از این طریق: هم از نرخ تورم عمومی بکاهد/ و هم وعده ساخت مسکن اش را تحقق دهد؛ که البته چنین نمی کند! با این وضع باید از نیروی اجتماعی مردم ایران کمک گرفت و به (شهر و روستایی که در آن زندگی می کنیم) فکر کرد. گروه های جهادی و خیریه های شهری به کمک "انجمن خیّرین مسکن ساز"، در شهرهایی که مشکل زمین ندارند، باید بتوانند کاری مثل این جوان عراقی بکنند. ایده های غیر خیریه ای دیگر مستقلا قابل طرح است. ادامه دارد... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر طغیانی در این فیلم بیان میدارند که ایران چند برابر دیگر کشورهای خودروسازی یعنی حدود ۸۱ پروانه بهره برداری تولید خودرو داده است و مساله تیراژ انبوه خودرو در ایران رعایت نمیشود. خدمت استاد بزرگوار عارض هستم که این گزاره دو اشتباه بنیادین دارد. اول آنکه قطعا این ۸۱مجوز و پروانه بهره برداری که به ثمر ننشسته است ناشی از تخلف از آیین نامه تخصیص مجوز مشروط به تولید حداقل ۱۰۰هزار خودرو در کشور بوده و میبایست با استفاده از مسئولیت نظارتی خود در مجلس، خاطیان را تحت پیگرد قرار دهید. نکته دوم اما خطای راهبردی مقیاس تولید خودرو در دنیاست. غیر از عمده کشورهای دنیا که خودروسازی ندارند، تولید خودرو در مقیاس کوچ در اغلب کشورهای صنعتی آزاد و تعداد وسیعی کارگاه های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵هزار خودرو را مصوب کرده است. یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. آقای دکتر طغیانی راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست نه واردات خودروهای گرانقیمت از انحصارگران جهانی! راهکار آزادسازی تولید برای نخبگان است. ✍سیدامیرحسین حسینی
هدایت شده از مجموعه گرا
📌 هفتمین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» منتشر شد 🔸 آنچه خواهید خواند: ▪️ دانشجوی امروز، مدیر سیاسی فردا 👤 محمدمهدی فردحسینی ▪️ روایت غیررسمی از دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان 👤 محمد مرادی ▪️ سیره و سنت شهید آوینی در جهاد تبیین و کنشگری رسانه‌ای 👤 محمد یوسفعلی تبار ▪️ مدل‌سازی جنگ روایت‌ها به سبک شهید آوینی 👤 علیرضا محمدلو ▪️ انقلاب اسلامی ایران، احیاگر آرمان قدس 👤 محمد شهیدی ▪️ طبس؛ پیروزی خدای خمینی بر خدای آمریکایی‌ها 👤 جواد منصوری ▪️ معتقدیم که انقلاب اسلامی هنوز در اقتصاد به وقوع نپیوسته است! 👤 روح‌الله ایزدخواه ▪️مهار تورم و رشد تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور 👤 سیدامیرحسین حسینی ▪️ مبارزه همه‌جانبه با اژدهای هفت‌سر فساد 👤 سیدحسن موسوی‌فرد ▪️ مفهوم تحول و لوازم تحول‌خواهی 👤 مجتبی عرب ▪️ اندیشه شهید مطهری؛ مبنای فکری تشکل‌های دانشجویی 👤 روح‌الله امینی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی ماهنامه 👇 https://b2n.ir/k62372 💡 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
هدایت شده از احمد نبویان
🔰 راهکار حل مشکل خودرو در ایران: شکستن انحصار تولید و آزادسازی تولید برای نخبگان، از طریق صدور مجوز تولید برای کارگاه‌های کوچک و متوسط است. 🔸راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست، نه واردات خودروهای گران‌قیمت از انحصارگران جهانی! 🔹در اغلب کشورهای صنعتی، تولید خودرو در مقیاس کوچک آزاد است و تعداد وسیعی کارگاه‌های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. 🔹برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. 🔹و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵ هزار خودرو را مصوب کرده است. 🔹یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. 🔹همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. ✍برگرفته از قلم سیدامیرحسین حسینی 💠 احمد نبویان👈 عضو شوید 🔗@ahmad_nabavian🇮🇷