هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نظر جالب جبرائیلی در مورد وابسته کردن خوراک دام ایران به سویای آمریکایی: ما در کشور مرغ و گوسفند و گاو را مونتاژ میکنیم!
⏪سیدیاسر جبرائیلی:
با این حجم واردات غذای گاو و گوسفند، در کشور گوشت تولید نمیکنیم، مونتاژ میکنیم.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
دولت رییسی برنامهای برای پیشرفت حوزه تعاون ندارد!
در اولین بررسیها معلوم شد دولت در برنامه هفتم توسعه، هیچ مادهای برای حوزه تعاون ندارد.
ظاهراً پیشنهاد وزارت مربوطه، در اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه حذف شده است.
تبعاً این نقیصه بزرگ باید در فرایند تصویب برنامه در مجلس جبران شود.
@dr_izadkhah
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
آقای رائفی پور
رویکرد اقتصادی شما یا کارگروه اقتصادیتان؟
شما که بارها گفتید من تخصص ندارم و در مسائل مختلف کارگروه دارم!
خب معرفی کنید ببینیم در مورد چه چیزی و چه کسی حرف میزنید؟!
حقیقتا مشتاقیم بدانیم چطور می توانید وقتی حرفتان در مقابل حرف تمام اساتید اقتصاد اسلامی است (تاکید میکنم تمام اساتید اقتصاد اسلامی نه فقط مجمع تشخیص و علیز) از ایده تان به نحو اسلامی دفاع کنید؟!
همان کارگروهی که حذف ارز ترجیحی را برای شما توجیه کردند! و به خاطر آن اشتباه قرار است تا آخر ماجرا ادامه دهید...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
36.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آری.. این است نئولیبرالیسم
✅ زباله دانی بنام نئولیبرالیسم، از زبان نوآم چامسکی، زبان شناس و فیلسوف آمریکایی
@tahliltamadoni
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کاملتر حرفای میرسلیم؛
اصلا منظورش این نیست که لندکروز با ۲۰۶ فرقی نمیکنه
بحثش سر اینه که فرقی نمیکنه مردم هر جایی نقدینگیشون رو وارد کنن تورم تولید میشه
متاسفانه تقطیع بلای جان رسانه شده
پ.ن: در بحث صنعت خودرو ذرهای طرف وضعیت موجود نیستیم؛ اما منباب تقوای رسانه رسالت داشتیم این موضوع را مطرح کنیم
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
کلیپ کاملتر حرفای میرسلیم؛ اصلا منظورش این نیست که لندکروز با ۲۰۶ فرقی نمیکنه بحثش سر اینه که فرقی ن
هنوز هم جریان خودرو و پروپاگاندی وارداتچیها برایتان روشن نشده است؟
هدایت شده از احمد نبویان
از ابتدا هم مشخص بود که این سروصداها درباره واردات خودرو دستهدوم، از سر دلسوزی برای مردم نیست
بلکه پای منافع #مافیای_واردات_خودرو و دلالان محترم در میان بوده و هست، و برای رسیدن به این منافع دست به هر #تقطیع و تخریب ناجوانمردانهای میزنند
وگرنه کسی که کمی با وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت بازار و علل گرانی خودرو آشنا باشد میداند که واردات خودروی دسته دوم به نفع چه کسانی تمام خواهد شد!!!
نفعی که قطعا به مردم نمیرسد و مشکلی از بازار خودروی کشور حل نحواهد کرد
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
همه یا عدهای قلیل؟!
اول عرض کنم رئیس سازمان هواپیمایی کشور فرد متعهد و متخصصی است. مستندی در شبکه یک پخش شد با اجرای آقای دلاوری باعنوان بیواسطه.
پیشرفتهای چشمگیر صنعت هوایی را نشان داد و حقیقتا لذت بردم. مشکلات را هم بدون رودربایستی مطرح کردند.
شبیهساز پروازی که در ایران به دست مهندسین کشورمان ساخته شده فوق العاده جذاب و در منطقه بینظیر یا بسیار کم نظیر است.
اما اینها را گفتم که بگویم همین رئیس سازمان هواپیمایی وقتی وارد مساله اقتصاد میشود گاهی اوقات یک نئولیبرال افراطی میشود. مثلا کجا؟
مثلا آنجایی که گفت باید به جای ۹۰ فرودگاه چند فرودگاه محدود و سطح بالا میساختیم.
این همان منطقی است که میگوید برای توسعه عدهای باید زیر چرخهای بیعدالتی له شوند.
یکی از علتهای اصلی سرعت کند توسعه صنعتی در ایران نسبت به برخی از کشورهای جهان (آن هم در صنایع بسیار بزرگ) همین نگاه کردن به جنبه عدالت است. یعنی منافع عموم مردم درنظر گرفته شده است به جای منفعت طبقهای خاص.
مساله اصلی اقتصاد از نظر اسلام عدالت است و نتیجه این عدالت پیشرفت خواهد بود اما ممکن است سرعت آن کمتر باشد نسبت به میانبُر ظالمانه توسعه به شکل غربی.
در مورد خودرو هم با وجود تمام انتقادات، من از تولید انبوه پراید در دهه هشتاد به لحاظ اقتصادی و مبانی عدالت دفاع میکنم.
دقیقا منطق تولید پراید متناسب با قدرت خرید "عموم مردم طبقات پایین" با منطق ۹۰ فرودگاه به جای چند فرودگاه لاکچری یکی است.
ابتدای دولت نهم یک میلیون نفر خودرو داشتند و انتهای دولت دهم ۱۰ میلیون نفر.
همه میدانیم که سهم عمدهای از این خودروها متعلق به پراید و پیکان و سمند بود. همان زمانی که حتی برای خرید خودرو وام میدادند!
همان خودروهایی که شد سرمایه برای اقشار ضعیف جامعه و علاوه بر اینکه صاحب خودرو شدند توانستند قدرت خریدشان را حفظ کنند تا خودرو خود را تبدیل به احسن کنند.
پن: دروغِ "پراید علتِ اصلی تلفات" را هم قبلا توضیح دادهام هرچند ربطی به بحثی که عرض کردم ندارد و نقد ما هم به کیفیت پایین خودرو به قوت خود باقی است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
ظاهرا لابی پالایشگاهها از فرمان رهبری و فریاد معیشتی مردم بر رییس مجلس موثرتر است!
نامه رئیس مجلس به رئیسجمهور: تثبیت نرخِ تسعیر ارز برای شرکتهای پالایشی و پتروشیمی غیرقانونی است..
ترجمه: گرانفروشی و آقایی دلار و ایجاد تورم و کوچک کردن سفره مردم قانونی است!
آقای قالیباف! برایت متاسفم..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوربین مخفی متفاوت در نمایشگاه کتاب!
یکم کار فرهنگی حال خوب کن ببینیم
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
دوربین مخفی متفاوت در نمایشگاه کتاب! یکم کار فرهنگی حال خوب کن ببینیم
آفرین
هرچقدر اقتصادیها فشل و اعصاب خردکن رفتار میکنند، فرهنگیها با خلاقانه ترین روشها، موثر و میدانی در جامعه فعال هستند.
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
⚠پایان دانشگاههای دولتی؟!
❌براساس سند برنامه هفتم توسعه حداقل 45 درصد دانشجویان روزانه دانشگاههای دولتی از این پس موظف به پرداخت هزینه تحصیل خود میشوند!
💡تغییرات مهمی هم در روند هزینه تحصیل دانشجویان دولتی قرار است صورت بگیرد. اتفاقی که ماده 229 به آن تاکید دارد. این ماده که شامل دو بخش «الف» و «ب» میشود و بخش اول آن شامل 4 بخش و یک تبصره است، به پایان هزینه تحصیل دانشجویان روزانه تاکید کرده است. براساس بند سوم بخش «الف» این ماده، پرداخت هزینه تحصیل دانشجویان روزانه در قالب تسهیلات اعطایی به آنها خواهد بود و دانشجویان نیز مکلف به بازپرداخت آن پس از فارغالتحصیلی خواهند بود. در این میان پرداخت هزینه تحصیل رایگان و کمکهزینه تحصیلی به دانشجویان نخبه و مستعد در رشتههای اولویتدار کشور تا سقف 15 درصد از ظرفیت رشته محلهای روزانه در سال اول اجرای این قانون اعمال میشود. همچنین پرداخت هزینه تحصیل رایگان برای دانشجویان مستعد در رشته محلهای روزانه مورد نیاز کشور هم تا سقف 40 درصد ظرفیت سال اول این قانون ادامه خواهد شد. با این حساب حداقل 45 درصد دانشجویان روزانه دانشگاههای دولتی از این پس موظف به پرداخت هزینه تحصیل خود هستند و این هزینه در قالب وام اعطا و پس از فراغت از تحصیل فرد از او دریافت خواهد شد. هزینه تمامشده خدمات مبنای تعیین شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور خواهد بود که بخشی از آن هم در قالب تسهیلات از محل بودجه عمومی به دانشجویان ارائه میشود.
http://fdn.ir/page/237463/
‼این تفکر مشابه تفکر خصوصی سازی آموزش عالی در تفکر لیبرالیسم می باشد!
@jebhetse
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨افزایش نرخ تسعیر ارز پتروشیمی چه تاثیری روی هزینه ساخت مسکن میگذارد؟
پیرو برخی ادعاها درباره تاثیر خنثای نرخ تسعیر ارز بر قیمت نهایی محصولات پتروشیمی، و حتی مطرح شدن ادعای اثر ضدتورمی! افزایش نرخ تسعیر ارز پس از نامه ریاست محترم مجلس، باتوجه به اینکه در ابتدای سال جاری یک بار نرخ تسعیر به 36500 تومان افزایش یافت و با پیگیریهای صورت گرفته، به نرخ قبل بازگشت، از دوستان فعال در صنعت پتروشیمی خواستم گزارش دقیقی از اثر افزایش نرخ تسعیر از 28500 به 36500 و سپس بازگشت به نرخ قبلی ارائه کنند.
عزیزان زحمت کشیده و گزارش کامل و مستندی دادند.
با توجه به اهمیت و کاربرد زیاد محصول PVC (پلی وینیل کلراید) در بخش مسکن (لولهها، اتصالات، سیم و کابل دیوارپوش، کف پوش، تزئینات و....) تحولات قیمت این ماده را بر اساس گزارش دریافتی، با هم مرور کنیم.
در ابتدای سال که نرخ تسعیر ارز به 36500 تومان افزایش یافت، میانگین قیمت پایانی PVC در تاریخ هفتم فروردین به 38712 تومان در هر کیلوگرم رسیده است. با بازگشت نرخ تسعیر در 13 فروردین به 28500 تومان، قیمتها اصلاح میشود. به نحوی که پس از دوماه، با کاهش التهابات بازار، هر کیلوگرم PVC در هفته جاری به قیمت میانگین 29974 تومان معامله شده است.
معنی این تغییرات قیمت با تغییر نرخ تسعیر این است که در صورت افزایش مجدد نرخ تسعیر به دلار مرکز مبادله (که اینک به 38600 افزایش یافته است) قیمت PVC حداقل 30درصد برای تولیدکنندگان اقلام فوق الذکر افزایش خواهد یافت که نهایتا خود را در افزایش هزینه ساخت مسکن نشان خواهد داد.
پیویسی فقط یک قلم از دهها قلم محصولات پتروشیمی است و مسکن تنها یکی از بخش های مهم مصرف کننده این محصولات است.
ما معتقدیم اساسا در شرایطی که از یک سو درآمد مردم به ریال است و از سوی دیگر، نرخ ارز نیز یک نرخ کاملا غیربهینه است، فروش مواد اولیه ایرانی به داخل کشور بر اساس قیمت های جهانی و نرخ دلار، ظلم به مصرف کننده است. همچنانکه حقوق کارگر و کارمند و پرستار و آتش نشان و معلم و استاد دانشگاه به ریال محاسبه و پرداخت می شود، هزینههای این مردم زحمت کش نیز باید به ریال باشد. در غیر اینصورت، یک ساختار استثماری به نفع ذینفعان دلاری فروشی شکل می گیرد که نتیجه آن، شکاف عمیق و تبعیض است.
میتوان سکوت کرد و از جماعت ذینفع این گرانیها -که قدرت سیاسی و رسانهایشان را میبینید و میبینیم- ناسزا نشنید. میتوان گفت یک بار گفتیم و این بار سکوت کنیم تا گرانی به خانه مردم برسد و بعد پرچم «دیدید گفتیم» بلند کرد.
اما میایستیم و ناسزا میشنویم تا این گرانی جدید به زندگی مردم تحمیل نشود. گرانی را همه متوجه میشوند، اما گران نشدن را کسی احساس نمیکند. إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ...
@syjebraily
پایگاه اطلاعرسانی مجلس با توهین به شعور مخاطبان به گران کردن ارز میگوید «تصمیم ضدتورمی»..
بعد نقد کارشناسی متخصصین دلسوز که بارها هشدارها و پیشبینیهای دقیق درباره این تصمیمات دادهاند میشود هجمه فعالین مجازی!
آنوقت گزارش مرکز پژوهش مجلس با آن کارنامه فاجعه میشود علمی!
همین مرکز پژوهشهایی که گفته بود حذف ۴۲۰۰ تورم ندارد!
در گزارش اخیر هم گفته است علت مشکلات مسکن، ساخت مسکن ملی توسط دولت هست!!
آقای قالیباف! مرزهای وقاحت جابجا شد..
این رسمش نیست..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از رادیو سداد
پرفسور درخشان - فریب بزرگ 1.mp3
17.05M
🎙برنامه فریب بزرگ|قسمت اول
موضوع: ریاضیات، علم اقتصاد و فریب بزرگ
کارشناس: پرفسور مسعود درخشان
جلسه اول تدریس کتاب "فریب بزرگ"
دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
تهیهکننده: رادیوسِداد
📻 sedad سِدایاقتصاد
انرژی گران قیمت در زمستان گذشته بیشتر از کووید-19 اروپایی ها را کشته است!
اکونومیست تخمین می زند که قیمت های بالای انرژی جان 68000 نفر را گرفته است.
اکونومیست در این گزارش میگوید که اگر دولتها در بازارهای انرژی مداخله نمیکردند، مرگ و میر در اروپا ممکن بود بیشتر میشد.
این گزارش نشان میدهد در 23 کشور این یارانه ها جان 26600 نفر را نجات داده است. با کاهش قیمت عمده فروشی انرژی و افزایش دما، تهدید فوری ممکن است پایان یابد.
منبع
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پول چیست؟
پول، طلا نیست.
پول، کاغذ نیست.
پول، وسیله نیست.
لطفا اشتباه نگیرید.
پول یک موجودیت اقتصاد سیاسی است. پول تبلور قدرت در عرصه مبادله است. پول محصول دیکتاتوری، دموکراسی یا ولایت است. در دنیای دیکتاتوری، پول محصول استثمار و پذیرش استثمار است. از این روست که دولتهای سلطهگر، با استثمار مردم خود و سایر دولتهای سلطهطلب، پول خود را ارزشمند میکنند و قدرت خرید آن را حفظ میکنند.
اگر جایی از دنیا، دموکراسی را یافتید (که بعید میدانم بیابید) پول در این کشورها، محصول توافق همگانی است. ارزش آن نیز به قدرت این توافق بستگی دارد.
لذا بسته به گونه حاکمیت سیاسی، پول مناشی قدرت متفاوتی را دارد.
اما در نظام ولایت فقیه ماجرا چگونه است؟ در نظام ولایت فقیه، قدرت پول، محصول عهد تاریخی جامعه و امام است. هرچه که این عهد پرقدرت تر شود، ارزش پول بالاتر میرود و با کاهش قدرت این عهد، ارزش آن کاهش مییابد.
اما یک مسئله:
آیا کاهش ارزش ریال در ایران، به معنای کاهش عهد میان امام و امت است؟
پاسخ واضح است. اگر صاحبان پول در ایران را مرور کنیم، دستهای از این صاحبان، سرمایهسالاران بزرگ و بانکهای خصوصی هستند که بخش عمدهای از پول در دستان اینهاست. تعدادی اندک اما بسیار پرقدرت. که طبعا این افراد نهتنها در نظام تولی و ولایت اجتماعی امام گام بر نمیدارند که با ورود به عرصه سفتهبازی پول، با کاهش ارزش آن کاسبی میکنند. لذا مادامی که پول در دست اینها گردش کند، عهد امام و امت در موضوع پول کم قدرت میشود.
اما عموم مردم!
بله عموم مردم در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی عهد بسیار پرقدرتی را با امام جامعه برقرار کردهاند. اما سوال اینجاست که آیا این عموم مردم، بهرهمندی متوازنی از پول دارند؟ آیا عهد این مردم در پول اشراب شده است؟
واضح است که خیر.
زمانی که ۶۰ درصد از تسهیلات کشور در دست بانکهای خصوصی است، عموم مردم بهره چندانی از آن نمیبرند. و در همین حین، آکادمیهای تخت سیطره سرمایهسالاران فریاد میزنند که حاکمیت به عنوان نماینده مردم، حق خلق پول ندارد. لذا قدرت حاکمیت و مردم در پول، اساسا شکل نمیگیرد.
بنابراین، آنچه در ایران شاهد آن هستیم، بدعهدی صاحبان پول با امام است.
از این روست که باید بانکهای خصوصی تعطیل شوند و شرکتهای بزرگ خصولتی به حاکمیت امام یا مردم درآیند. از این روست که راه حل اصلی مالکیت را باید در تعاونی یا انفال جستجو کرد.
ارزش پول، عصاره اطاعت فعالان اقتصادی از از امام است و اینکه فریاد امام جامعه در حوزه اقتصاد مقاومتی اطاعت نمیشود را باید عامل کاهش ارزش پول دانست.
#پول
#اقتصاد_اسلامی
#اقتصاد_مقاومتی
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
بیحجابهای آماده حجاب!
مشاهده نشان میدهد که عمده بانوانی که قوانین پوشش را رعایت نمیکنند، ابزار اجرای قانون یعنی شال و روسری را همراه خود داشته و از پوشش نسبتا مناسبی برخوردارند.
یعنی آنها آمادگی دارند تا با ضوابط قانونی در صورت یادآوری همراه گردند اما خودباختگی ضابطین اجرایی و ترس سیاستگذاران باعث افزایش ولنگاری و ترویج بیقانونی میگردد.
دیگر حتی حساسیتی درباره مسیر برهنگی نیز وجود ندارد و در عین حال نیروی انتظامی در رخوت و بیاهمیتانگاری مسائل بیحجابی عمل کرده و نهادهای موظف اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و.. عمل از زیر این مسئولیت شانه خالی کردهاند.
انباشت فحشا در خیابان محصول ترس و بیتحرکی است!
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیمپور ازغدی : با تهریش که اقتصاد، اسلامی نمیشود
دروس علوم انسانی در دانشگاه تدریس میشود که به نگاه انقلابی و اسلامی میگوید بیسوادی! شعار اقتصاداسلامی میدهیم ولی در دانشگاهها سکولاریسم و لیبرالیسم تدریس میکنیم! اسم جمهوری اسلامی داریم اما ذات جمهوری اسلامی را جاری نکردیم...
#قیام_علیه_لیبرالیسم
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
جلسه هماندیشی درباره وضعیت خودرو
⭕️ "انحصار، واردات یا راه سوم"
با حضور:
👤 مهندس رزاق بلوری افشار
استاد بازنشسته دانشگاه و سازنده خودرو قاصدک نصیر
👤 سید امیرحسین حسینی
پژوهشگر اقتصادی و عضو اندیشکده قصد
🗓 یکشنبه ۷ خرداد | ساعت ۱۳
📍دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
دولت محترم تسهیلات حمایتی خوبی را برای اقشار کمدرآمد با سود ۲درصد و اقساط ۱۵ساله در نظر گرفته است.
پرواضح است که سود ۲درصد برای ۱۵سال رقم ناچیزی میگردد اما نمیدانم چرا دولت آن را دریافت میکند!
قرضالحسنه واقعا چه ایرادی دارد که آن را شبههناک میکنید؟!
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
جلسه هماندیشی درباره وضعیت خودرو ⭕️ "انحصار، واردات یا راه سوم" با حضور: 👤 مهندس رزاق بلوری افشار
امروز با حضور در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجهنصیر و هم اندیشی چندین ساعته با استاد دانشمند مهندس افشار سازنده خودروی برقی «قاصدک» و نخبگان این دانشکده به این نتیجه قطعی رسیدیم که تمام امکانات فنی و دانشی برای آزادسازی تولید خودروی باکیفیت داخلی وجود دارد و فقط باید موانع قانونی برداشته شود.
هم از ابعاد اقتصادی و هم از ابعاد فنی میتوان گفت راه سوم یعنی آزادسازی تولید نسخه مشکلگشای تولید و ایجاد نشاط و تکاپو و بالندگی و رشد علمی در دانشگاههای مهندسی خواهد بود.
✍سید امیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
امروز با حضور در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجهنصیر و هم اندیشی چندین ساعته با استاد دانشمند مهندس اف
عدهای فقط با شنیدن«تمام امکانات فنی و دانشی برای آزادسازی تولید خودروی باکیفیت داخلی وجود دارد و فقط باید موانع قانونی برطرف شود»
احساس تکلیف به هجمه و تخریب کردهاند.
فقط خواستم جامعه نخبگانی مهندسی بداند که مدعیان چطور در کمین توانمندی آنان نشستند
و دوست و دشمن خود را بشناسند.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
نخبگان و مهندسین عزیز کشور
خوب دقت کنید که رسانه و پول پرپشتوانه وارداتچیها چگونه با دستاوردهای شما برخورد میکند و چطور به خاطر حمایت از تولید ملی شروع به ترور شخصیتی و بیآبرویی میکند..
دوست و دشمن را بشناسید و از این هجمههای مجازی نترسید و با همت به راه روشنی که در پیش دارید ادامه دهید.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco