eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
673 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«مساله صنعت خودرو ایران چیست؟!» صنعت خودرو با چند میلیون تقاضای انباشته مردم مواجه است که شامل افراد فاقد خودرو،مالکین متقاضی تعویض و ارتقای خودرو، تعویض خودروهای فرسوده و تقاضای سرمایه‌ای می‌شود. ریشه این مشکلات در دهه ۹۰ و دوران رکود و افت شدید تولید خودرو در دولت روحانی بوده است. شرایط بازار خودرو در ایران نامتعادل است و سیاست جایگزینی واردات خودروهای میلیاردی خارجی به جای تولید داخل فقط باعث تشدید مشکلات بازار خودرو شده و دسترسی مردم به خودرو را سخت‌تر می‌کند. مساله مردم دسترسی به یک خودروی باکیفیت در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومان است و در بین راهکارهای موجود، خودروهای مونتاژی و وارداتی هیچ سهمی در حل مساله و نیاز مردم ندارند. درباره راهکار واردات باید دید مساله چیست؟! واردات خودرو در شرایط فعلی اقتصاد ایران و نرخ فعلی ارز و قدرت خرید فعلی مردم ایران و نرخ تورم حال حاضر، هیچ‌یک از ادعاهای موجود درباره کاهش مصرف سوخت، کاهش قیمت خودرو، افزایش کیفیت، رقابتی کردن بازار خودرو، تامین نیاز عمومی مردم و.. را پوشش نمی‌دهد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
جنگ شناختی اقتصادی! ۱. ابتدا یک نمودار به صورت گسترده در رسانه‌ها منتشر می‌شود. نموداری با اعدادی شگفت‌انگیز که نشان می‌دهد اقتصاد ایران وضعیتی فلاکت‌بار دارد در مقایسه با کشورهای عربی! ۲. منبع این نمودار هم اتاق بازرگانی معرفی می‌شود. هیچکس به این شبهه پاسخ نمی‌دهد و در ذهن مردم این نمودار جاخوش می‌کند ۳. چه کسی این نمودار را منتشر کرده است؟ مشخص نیست؟ ۴. چه کسی آن را تولید کرده است؟ اتاق بازرگانی هم تکذیب می‌کند انتساب این اطلاعات را ۵. ماجرا چیست؟ در اتاق فکر و طراحی جنگ شناختی اقتصادی برای ناامیدکننده مردم و القاء بدبختی مردم ایران و خوشبختی مردم خارج از ایران عده‌ای اقتصادخوانده نشسته‌اند و این نمودار را تولید کرده‌اند. قطعا کسانی که این نمودارها را تولید می‌کنند افراد "باسوادی" هستند! اما این دزدان با چراغ چه کرده‌اند؟ یک کار ساده! نموداری که تولید کرده‌اند تورم را محاسبه نکرده و رشد اسمی را در نظر گرفته نه رشد حقیقی با شاخص برابری قدرت خرید را. رشد اقتصادی ایران و سعودی در چند دهه گذشته ۲.۶ و ۲.۷ بوده. حالا تفاوت را ببینیدو توجه داشته باشید که رشد اقتصادی سعودی‌ها بدون جنگ اقتصادی و تحریم و با اتکا به خام‌فروشی و نهایتا سرمایه‌گذاری خارجی بوده ولی ایران یک رشد درونزایِ دانش‌بنیان همراه با استقلال اقتصادی داشته است. پ‌ن: چرا تولیدکنندگان و منتشرکنندگان چنین اطلاعات غلطی شناسایی و معرفی و محاکمه نمی‌شوند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محمد جوانی
♨️تفاوت زاویه نگاه عالیجناب با رهبرمعظم‌انقلاب، نسبت به صنعت خودرو ✍این توئیت و فیلم بیانات رهبری(اردیبهشت۹۹) را بدست آقای قالیباف برسانید، شاید تجدید نظر کند؛ واقعا از هر کسی انتظار داشتیم جز ایشان که خودش را ولایت‌مدار می‌داند و سالها از نزدیک تجربه موفق صنایع دفاعی را لمس کرده! 📌ضمنا حذف رانت و شکستن انحصار خودروسازان داخلی و مافیای خودرو از طریق واردات، قطعا یک است! 📌چراکه بزرگترین ذینفع واردات، همین شرکت‌های تولیدی و مونتاژکاران داخلی هستند که واردات برایشان بمراتب سودآورتر است و فقط مشکلات مردم را در این صنعت بیشتر می‌کند! 📌گواه مطلب، اینست که بیشترین واردات خودرو در سال گذشته از انواع خودروهای لاکچری بوده نه اقتصادی، و جالب آن که توسط شرکت تولیدی و خصولتی سایپا انجام شده!👇 ilna.ir/fa/tiny/news-1462886 🖋 @Cwarfare @Cwarfare @Cwarfare
«روایت مرگ هولدن و فروپاشی صنعتی استرالیا» هولدن شرکت اصلی خودروسازی استرالیا بود که مردم این کشور خاطرات زیادی با آن داشتند. حدود یک دهه قبل جریان نئولیبرال استرالیا با ایده حمایت‌زدایی و یارانه‌زدایی از صنعت خودرو، این شرکت را به فروپاشی رسانده و اقتصاد و اشتغال استرالیا را در شوک و رکود عمیقی بردند. مک هوگان در مقاله‌ای در سایت ROAD AND TRACK با عنوان «سرزمین از بین رفته: چگونه صنعت خودرو استرالیا از هم پاشید» بیان می‌کند چگونه رونق معدن، عقب‌نشینی حمایت‌های دولتی و سیستم تولید تویوتا برای کشتن خودروسازی استرالیایی توطئه کردند. تمام خودروسازان باقی‌مانده مستقر در استرالیا، هولدن، فورد و تویوتا، تولید خود را متوقف کردند و صدها هزار کارگر بیکار شده و اقتصاد استرالیا در رکود عمیقی فرو رفت. این اتفاق استرالیا را از کشوری صنعتی و خودروساز، به کشوری وابسته و واردکننده تبدیل کرد که دسترسی سختی به خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب برای مردم به وجود آورده بود و نارضایتی عمومی افزایش یافت و نماد سرزندگی صنعتی استرالیا به یک خواب تاریخی فرو رفت. حال تاریخ تکرار میشود و مشاورین لیبرال مسئولین ما، حتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم؛ اولین ایده نامزدهای انتخاباتی را واردات خودروهای نو و کارکرده! نوشته و با ادعای ولایتمداری پا بر تمام حرف‌های رهبری از حرام بودن واردات کالایی که مشابه داخلی دارد تا خیانت و جنایت بودن این عمل توسط مسئولان میگذارند و حتی به ذهنشان نمیرسد که برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروی داخلی و رشد آن فکر کنند! متن کامل ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«سندروم بیقرار رونمایی!» جریان لیبرال اقتصادی کشور که اواخر دولت روحانی با حمایت اتاق بازرگانی و هولدینگ دنیای اقتصاد به قول خودشان بسته نجات اقتصاد ایران را «رونمایی» کردند، حالا ۳سال بعد مجددا میخواهند «رونمایی» بگیرند و بگویند چطور ذیل رهنمودهای خانمان‌برانداز سلاح‌ورزی‌ها و مسعودنیلی‌ها اقلام را گران کرده و با کدخدا سازش و به برجام‌های جدید سلام کنیم! ظاهرا جریان لیبرال اقتصادی کشور برای تخریب و تضعیف اقتصاد ایران دچار سندروم رونمایی بیقرار شده باشد و میخواهد نسخه منسوخ قدیمی خود را در قالبی جدید برای نامزدهای انتخاباتی فاکتور نماید!! جریان انقلاب و نامزدهای محترم نسبت به این تحرکات، حساس، هوشیار و بیدار باشد و مراقبت نماید که فریب پروپاگاندای رسانه‌ای جریان اقتصادی لیبرال و غربگرای کشور را نخورد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
وظیفه رئیس جمهور، اجرای قانون اساسی و سایر قوانین کشور و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است. بر این اساس هر وعده، شعار و برنامه‌ای غیر از این، نشان از عوام فریبی و حاکی از ناکارآمدی آن فرد برای ریاست جمهوری است و هیچ جایگاهی در سبد رای مرم انقلابی برای تداوم راه شهید رئیسی ندارد. 📓بانوی اقتصاد خوان 🔍@banoye_eghtesadkhan