واردات خودرو و سرنوشت وعدههای دروغ مسئولین!
یک سال و نیم فضای بازار خودروی کشور و تصمیمات رفاهی افراد را به واردات خودرو گره زدند و وعدههای بیارزش و برخلاف اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی اقتصادی کشور دادند.
اما حالا نتیجه را ببینید و وعدههای مسئولان و پیشبینیهای دلسوزان را مقایسه نمایید..
کل ماجرای واردات خودرو فقط ۳۴هزار نفر از بیش از ۶میلیون تقاضای انباشته خودرو، آن هم طبقه مرفه جامعه را پوشش میدهد.
حال مسئولینی که وعدههای دروغ میدادند و میگفتند خودروهای با کیفیت عالی ۵هزاردلاری برای قشر متوسط وارد میکنیم، محاکمه یا عزل خواهند شد؟
کسانی که ارز نان و روغن و مرغ و گوشت مردم کف جامعه را به واردات خودروی ثروتمندان تخصیص دادند چطور؟
با آنها چه میکنید؟
تاوان ترک فعل و وعدههای کذب در بین مسئولین چیست؟ تاوان کوچک کردن سفره و معیشت مردم و اقدامات سرمایهسالارانه ضدعدالت و ضدارزشهای انقلاب چیست؟
میبایست فکری اساسی برای آن نمود..
باید شهر را برای آنها به هم زد..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودیپور
لیبرال ها در هنگام افزایش دستمزد کارگران، تاوان تئوری های کوچکسازی دولت را میدهند.
اگر با نظریات خود دست دولت را در اجرای قانون اساسی نمیبستید امروز سبد هزینه معیشت کارگران بسیار کمتر بود
و کسی بخاطر کمبود سرمایه و امکانات مجبور نبود هرسال با منت حقش را از کارفرما طلب نماید..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
این روزها که موضوع تعیین رشد دستمزد کارگری برای سال بعد در حال بررسی است، جا دارد که به این موضوع بپردازیم و موضعی هم در این باب داشته باشیم.
در نیمه دوم سال، کشور ما تحت تاثیر حذف ارز ترجیحی و بعد فشار تحریمی و جهش دلار، دوباره تورمی حدود 50 درصد را تجربه کرد.
حالا سوال این است که آیا دولت همانطور که پشت رشد قیمت کالا و سرمایه و امتیاز و کارآفرینی و... خواهد ایستاد؟ انهایی که در طول سال و لحظه به لحظه قیمتهای خود را اصلاح کردند اما دستمزد کارگر حداقل بگیر خود را اصلاح نکردند! کارگری که چیزی غیر از بازوی خود برای فروختن در جامعه بازار خشن امروز ندارد و در مقابل هم چیزی جز حداقل های کاملا ریاضتی، نمی خرد!
جواب به سوال پایانی این مجموعه عکس نوشته اغاز راه برای موضع گیری در این باره است.
@social_theory