eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
641 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مشاوره‌های میلیونی اقتصاددانِ آنلاین کار دستش داد/ محکومیت صادق الحسینی مالک رسانه اقتصادآنلاین به سیگنال‌فروشی و سبدگردانی غیرقانونی در دادگاه!! صادق الحسینی که با معرفی خود به عنوان اقتصاددان و از طریق تبلیغات در فضای مجازی و اظهار نظرهای شاذ به شهرت رسیده اخیرا در شعبه ۱۰۶۰ کیفری ۲ مجتمع جرایم اقتصادی محکوم شده است. وی که تقریبا در همه موضوعات اقتصادی اظهار نظر می‌کند و با ایجاد حاشیه در تلاش است بر شهرتش بیفزاید متهم به سبدگردانی و سیگنال فروشی غیرقانونی و همچنین تحصیل مال نامشروع از همین طریق شده که در نهایت به سیگنال فروشی و سبدگردانی غیرقانونی محکوم گردیده است. وی از فردی به نام "م" حق مشاوره‌های ۶ میلیون تومانی بابت هر جلسه دریافت می‌کرده و این ارقام به حساب خانم "م ط" واریز می‌شده است. به نظر می‌رسد حکم محکومیت الحسینی نقطه‌ منفی مهمی در سابقه کاری و حرفه‌ای وی به حساب آید. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
🔴کلیات بودجه ضدتورمی ۱۴۰۳ در انتظار تصویب نمایندگان مجلس کلیات بودجه‌ با محوریت ثبات اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و کنترل نرخ‌ارز و با رویکرد مخالفت و مقاومت در برابر گران‌سازی‌ کالاها و ایجاد تورم از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود. امیدواریم نمایندگان مردم که مدافعان حقوق آنها هستند با همراهی و همدلی با اکثریت قاطع آرا این رویکرد جدید دولت را تایید و تصویب کنند 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اسیر شدیم بین دو گروه یک گروه که درک سلفی از اقتصاد اسلامی دارند. یک روایت دست می گیرند و بدون درک مقتضیات زمان و مکان و مفهوم اسلام سیاسی و حکمرانی و... حرفهای تکراری و تخیلی می زنند. یک گروه هم آنها که هر چه از غرب آمد را چشم بسته پذیرفتنند و یک اجتهاد یکی دو جلسه ای هم کردند و تمام. همه را حلال کردند. و کار سخت افتاده گردن علما و فقهایی که میخواهند راه خمینی و شاگردانش (بهشتی و مطهری و خامنه ای) را دنبال کنند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از رویای امت
تامین سوخت سفرهای درون شهری و همچنین ایجاد شبکه حمل و نقل عمومی در شهرها هزینه هنگفتی روی دست دولت ها می گذارد که در حقیقت از جیب مردم پرداخت میشود ، همچنین سهم عمده الودگی هوا و محیط زیست ، ترافیک و تلف شدن عمر انسان‌ها پشت ان و صرف استهلاک بی خود به خودرو ها و ... بر اثر همین جابه جایی هاست که عمدتا طی کردن حدفاصل منزل تا محل کار است . همه این مصیبت ها و هزینه های سرسام اور از بین میرود اگر شغل اکثر افراد جامعه در خانه های مولد تعریف شود. ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از اندیشکده قصد
📻اندیشکده قصد با همکاری بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان برگزار می‌نماید: ◽️نشست تخصصی با موضوع: بررسی جایگاه اقتصاد ایران در میانه اقتصادهای جهان 🎓مدرس: سیدامیرحسین حسینی (پژوهشگر اندیشکده قصد) 🕰زمان: ۲۸ و ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ 🏢مکان: دانشگاه هرمزگان 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
پخش شب یلدای شبکه۳! روزگاری غم نداشتم هیچ چیزی کم نداشتم خودم و خودم بودم شاد ای داد ای داد تا که زد و دلبر اومد روزای خوشیم سر اومد یاد خوشیام به خیر باد ای داد ای داد کی میگه که عشق قشنگه عقل و دلم می‌جنگه کی میگه که عشق عزیزه غم تو دلم می‌ریزه یاد خوشیام به خیر باد چه اشتباهی رخ داد ای داد و.. یاد سیاست‌های کلی جمعیت و سیاست‌های خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری بخیر.. حرفای قشنگی بود.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر دولت (سازمان برنامه) و مجلس در مورد افزایش حاملهای انرژی و نرخ ارز و ... چیست؟ مقاومت سازمان برنامه در مقابل گرانسازی ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
داستان یک سطل آشغال... زندگی ما، پر از اتفاقات تلخ و شیرین است. اصلا این اتفاقات است که می شود زندگی! و گرنه زندگی که به تنهایی زندگی نیست. این اتفاقات گاهی چنان تلخ و گاهی چنان شیرین است که اتفاقات بعدی را رقم می زند. یک اتفاق شیرین می تواند شروع اتفاق شیرین بعدی و بعدی و بعدی باشد و اتفاق تلخ هم همچنین! این اتفاقات گاهی منفعت ش کاملا شخصی است، گاهی جمعی و گاهی اصلا به تو ربطی ندارد! من می خواهم نسبت به این مورد آخر بنویسم، اتفاقات تلخ و شیرینی که اصلا به تو ربطی ندارد. ولی عجیب به تو می چسبد یا کامت را تلخ می کند. داستان شیر مدارس هم برای بعضی ها همین مورد آخر است، اما وقتی از دور می بینی عجیب به تو می چسبد... ده سال از اون روزهایی که بوی شیر، مدرسه را بر می دارد، از آن روزهایی که پاکت شیر را زیر پایمان می انداختیم و می ترکاندیم و کیف می کردیم، از آن روزهایی که از سبد شیرها به جای یک لیوان شیر، چند لیوان شیر می پیچاندیم و می بردیم خانه تا خان داداش میل کند یا شاید هم خان بابا، گذشت... اصلا این قدر گذشت که فراموش کردیم، آن خاطرات شیرین را فراموش کردیم، حالا به لطف هرچه بوده، کرونای لعنتی یا تنبلی مسولین سال های گذشته، هر چه بوده این ده سال قسمتی از خاطرات مان داشت به کل از بین می رفت که ناگهان! یک نفر در این کشور گفت باید به دانش آموزان شیر بدهیم، گفتند نمی شود، گفت باید بشود! گفتند ظرفیت نداریم، گفت ظرفیت را افزایش بدهید! گفتند تا راه بیفتد طول میکشد، گفت طول بکشد ولی شروع کنید! خلاصه این نمی شود و می شود بالاخره شد امروز! کل کشور، کل مدارس ابتدایی کشور، هفته ای دو نوبت شیر رایگان توزیع می کنند! تازه یادمان افتاد عجب خاطرات با شیر مدرسه و آن گوسفند روی لیوانش داشتیم... اصلا دلمان تنگ شد بعد کمی گرفت، بعد خوشحال شدیم اصلا به ما ربطی ندارد، به ما که دیگر شیر نمیدهند، ولی پاکت شیر را که در دست بچه ها دیدیم کیف کردیم! این سطل آشغال که پاکت های خالی شیر را در آغوش گرفته، دقیقا پنج دقیقه بعد از توزیع شیر در مدرسه است! دقیقا پنج دقیقه! هیچ چیزی مثل این سطل آشغال پر از پاکت خالی شیرینی توزیع این شیر را برای بچه ها بیان نمی کند! پدر و مادرها دم مدرسه تعجب کرده اند! قرار است هفته ای دو نوبت شیر بدهید؟! واقعا؟! بله، قرار است ماهی ۶۴ میلیون پاکت شیر توزیع شود، تا ۸ میلیون دانش آموز بنوشند و کیف کنند و کیف کنیم! میدانی ۶۴ میلیون پاکت شیر یعنی چه؟! یعنی اندازه ی دریاچه ی چیتگر... عجب سطل آشغال دوست داشتنی... تاریخ: چند شب مانده به شب یلدا... "نویسنده این متن زیبا من نیستم" ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
این لیست قیمت همان خودروهای وارداتی است که با هیاهوی رسانه‌ها قرار بود برای طبقه متوسط و در رقابت با خودروهای تولید داخل وارد کشور شود تا بازار خودرو تسکین پیدا کند. کدام طبقه متوسط یا ضعیف می‌تواند این خودروها را بخرد؟ حجم این واردات چقدر است که بتواند تقاضای سالانه بیش از یک میلیون خودرو را تامین کند؟ چه کسانی از این واردات منتفع می‌شوند؟ چه میشود که سیاستگذاران ما زیر بار چنین تصمیماتی می‌روند؟ تکلیف تولید داخلی چه می‌شود وقتی تولیدکنندگان خودرو در رقابتی شوم با وارداتچی‌ها به دنبال واردات خودروی ساخته‌شده نهایی می‌روند؟ مشکل صنعت خودرو یک راه‌حل دارد و آن آزادسازی تولید در مقیاس کوچک یا به تعبیر دقیقتر، مردمی‌سازی صنعت خودرو است. 🆔 @DrSaeedi
پیام رسیده به کانال👇 "کیا سلتوس همان خودروی وارداتی است که اسفندماه ۱۴۰۱، با ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کردن می شد در قرعه کشی اش شرکت کرد. کسانی که در این بخت آزمایی موفق به دریافت این خودرو شدند مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان به شرکت کوشا خودرو (شرکت وارد کننده) پرداخت کردند. حالا این خودرو را در بازار آزاد با قیمتی بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان به فروش گذاشته اند! این خودرو در زمره همان خودروهای وارداتی است که برخی مجلسی ها امثال کوچی ها و خسروانی ها داد میزدند و می‌گفتند: آی مردم اگر واردات خودروهای خارجی آزاد شود همه شما می‌توانید با ۲۰ هزار دلار ناقابل یعنی کمتر از یک میلیارد تومان سوار این خودروهای با کلاس جهانی شوید و لازم نیست در صف ایران خودرو و سایپا زنبیل بگذارید! اصلا ما واردات را باز کردیم تا قیمت پراید و پژو ریزش پیدا کند!!! خب بزرگواران امروز چه می بینیم! کیا سلتوس ناقابل: ۶ میلیارد تومان!!!!!" @DrRezaGholami
یک نکته‌ی مهمّی وجود دارد و آن، این است که در برنامه‌ی هفتم، تکالیف زیادی بر عهده‌ی دولت گذاشته شده که باید ان‌شاءالله برنامه‌ریزی بشود تا برای هر کدام از اینها کارهایی انجام بگیرد؛ لکن شما در این برنامه چند نقطه‌ی مهم را در مدّ نظر قرار بدهید و در همه‌ی کارها و تصمیمات اقتصادی‌ای که میخواهید بگیرید و اقدام بکنید، این چند نقطه را رعایت کنید. حالا مثلاً فرض کنید مسئله‌ی عدالت و کاهش فاصله‌ی طبقاتی؛ ‌این یک نقطه‌ی مهم است. هر تصمیمی میخواهید بگیرید در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، نگاه کنید ببینید تأثیرش روی مسئله‌ی فاصله‌ی طبقاتی چگونه است، تأثیر مثبت است یا تأثیر منفی است؛‌ محاسبه کنید این را. یا مثلاً فرض کنید ثبات بازار، کاهش تورّم، ثبات نرخ ارز، رشد تولید؛‌ اینها نقاط برجسته است. همه‌ی این نقاط هم نقاط کمّی است؛ یعنی قابل اندازه‌گیری است، قابل سنجش است، چیزهایی نیست که نشود اینها را اندازه‌گیری کرد. در همه‌ی تصمیم‌ها ببینید این تصمیم اقتصادی‌ای که میخواهید بگیرید چه اثری روی این شاخصها میگذارد؛ با توجّه به آن اثری که روی شاخصها میگذارد، [ببینید باید] تصمیم بگیرید یا نگیرید. این هم مهم است. ✍رهبر معظم انقلاب اسلامی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
راهکار نجات اقتصاد ایران: فصل۴ قانون اساسی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی بیش از صد مساله اصلی و راهکار برای آن متناسب با زیست بوم فرهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در آن است که همگی بالاتفاق فراموش شده و ذهن و میز سیاستگذار درگیر قیمت بنزین و سایر مسائل انحرافی است! اختلال در دستگاه محاسباتی سیاستگذار مصداق بیان رهبری درباره نفوذ جریانی است.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
رائفی پور در «حمایت از واردات خودروهای میلیاردی» میگوید به نام مستضعفان و به کام سرمایه‌داران! رائفی‌پور راست میگوید به نام مستضعفان و باوعده خودروی ۲۰۰میلیونی و بنز به قیمت ۲۰۶، خودروهای ۱ تا ۲میلیاردی وارد میکنند! جناب رائفی به نام مستضعفان و به کام بچه پولدارهای میلیاردر توییت واردات خودرو میزند.. حتما ایشان وضع مالی خوبی دارد و میلیاردر شده است اما ما پیاده‌ها ماشین ۲۰۰میلیونی میخواهیم.. به عنوان یک پژوهشگر اقتصادی با تمرکز ۲ساله در حوزه خودرو آمادگی خود را برای گفتگوی تبیینی با استاد یا نماینده ایشان در موضوع بررسی مسائل و راهکارهای حوزه خودرو در کشور به ویژه بحث «واردات» اعلام می‌نمایم. حتما برای روشن‌تر شدن فضای گفتگوی علمی پیرامون خودرو موثر است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑گرانفروشی 🔴این دوتا کاری که ما گذاشتیم جز جنس های درجه ۳ هستش و شما میتونید با همین قیمت برندهای بهتری و خریداری کنید. 🔴چیزی که ما دیدیم کلا اجناسی که داشتن خیلی با کیفیت نبود و قیمت های بالایی داشتن. 🔴تنوع کالا به نسبت بازار خیلی پایین بود 📎 @hassanabbasi1374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قرائت بخشی از بیانیه روز دانشجو توسط دبیرکل تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم : 🔹️و اما "خودرو و واردات خودرو" جناب آقای ذوالنور خود حضرتعالی به صراحت در برنامه ی جهان آرای شبکه افق قول واردات خودرو را دادید.رئیس محترم مجلس جناب آقای قالیباف هم ادعا می کنند که می توان خودروی ۵۰۰۰ دلاری و با کیفیت عالی را وارد کشور کرد . ۵۰۰۰ دلاری که آقای قالیباف ادعا میکنند درحال حاضر حدود ۲۵۰ میلیون تومان است . اصلا ۲۵۰ میلیون تومان نه !! شما ۴۰۰ میلیون تومان برآورد کنید! بنده از حضرتعالی سوال میکنم جناب آقای ذوالنور ، نام ۵ خودرویی که قیمت آن زیر ۴۰۰ میلیون تومان باشد و بتوان حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودروها را وارد کرد را اعلام بفرمایید؟! 🔸️مقام معظم رهبری صراحتاً در سال ۱۳۹۵ در دیدار طلاب گرامی فرمودند استفاده از خودروهای ۲۰۰ میلیون تومانی اسراف و حرام است. اگر همان خودروها را در حال حاضر مصداق قرار دهیم لیست خودروهای وارداتی تقریباً همان وارداتی است که مقام معظم رهبری اسراف و حرام اعلام فرمودند . اما امروزه در مجلس یازدهم بنابر تصویب آن است! 🔹️حال ظاهرا برخی از نمایندگان به جای آنکه نماینده منافع ملت و مردم شریف و شهید پرور ایران باشند نماینده سازمان خودروهای فرسوده کشورهای خلیج فارس شده اند یا نماینده مجلس فوب خلیج فارس هستند! ◻◻◻◻◻◻◻◻◻◻◻ 🆔️@jadqomu
هدایت شده از احمد نبویان
از یک‌طرف با قیمت‌گذاری دلاری مواد اولیه داخلی، قیمت محصولات نهایی(خودرو و ...) را افزایش می‌دهند که باعث کاهش فروش خودرو در کشور می‌شود: از طرف دیگر، به اسم مقابله با لابی خودرو و حمایت از مردم، خودرو چند میلیاردی وارد می‌کنند و ارز محدود کشور را صرف خوشگذرانی قشر مرفه می‌کنند! بازهم جناب استاد هم فارغ از هر دو عالم، حتی به تفاوت ساده «صرف ارز برای واردات قطعات برای تولید خودرو ارزان» با «صرف ارز برای واردات خودرو گران» هم توجه نمی‌کند! کسی منکر مشکلات متعدد خودروسازان کشور(که ناشی از مقررات انحصار در تولید انبوه می‌باشد) نیست اما یکی نیست سوال کند جناب استاد، اگر لابی خودروسازان در کشور حاکم است چرا ایران‌خودرو و سایپا که تا قبل از سال ۹۶ سودده بوده‌اند، از ۹۷ تاکنون و با افزایش و تشدید ، میلیاردها تومان ضرر انباشته دارند؟! 💠 احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
✅ نئولیبرالیسم صنعتی ♦️در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۹۸۰، رونالد ریگان در جمع کارگران کارخانه‌ی خودروسازی «کرایسلر» که به مرز ورشکستگی رسیده بود حاضر شد تا رأی بزرگترین صنعت کشور را از آن خود کند. https://stolid.ir/?p=1763 ♦️ ریگان خطاب به کارگران گفت: باید جلوی غرق شدن صنعت خودرو در "سیلاب" واردات خودروهای ژاپنی را بگیریم، و اگر ژاپن صادرات خودروهایش به بازار آمریکا را محدود نکند با اهرم «حمایت‌گرایی» (محدویتهای گمرکی) جوابش را می‌دهیم. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از دکتر احمدرضاصفا
🔴متن قابل تامل یک اقتصاد دان 🔷 ‏نفت را ارزان می‌فروشیم؛ ‏خودرو را گران می‌خریم؛ ‏در تاریخ خوانده‌بودیم که در قرون ۱۹ و ۲۰ استعمارگران منابع و معادن کشورهای مستعمره را به تاراج می‌بردند و در عوض به آنها کالاهای بنجل می‌دادند. ‏در قرن ۲۱ آن را به چشم خود دیدیم. ✨ کانال حجت الاسلام دکتر صفا 🆔https://eitaa.com/Eco_DrSafa
هدایت شده از احمد نبویان
کیا اسپورتیج ۲۰۲۳: ۲۶ هزار دلار نیسان آلتیما ۲۰۲۳: ۲۵ هزار دلار هیوندا النترا ۲۰۲۳: ۲۲ هزار دلار و ... همگی بیش از یک میلیارد تومان در مبدأ، که قطعاً با اضافه شدن هزینه‌های متعارف انتقال و واردات بیشتر هم خواهد شد مبنای موضعگیری برخی از دوستان انقلابی در مدح و ستایش واردات خودرو، بر آب است قدرت رسانه‌ای دشمن در این جنگ شناختی به حدی است که برخی از نیروهای انقلابی که در عرصه سیاست و فرهنگ به غربزده‌ها حمله می‌کنند، در اقتصاد حرف آن‌ها را تکرا می‌کنند! ✍ احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از حسن عباسی
🛑مخالفت ما با واردات خودرو به معنی دفاع از وضعیت فعلی خودروسازی در کشور نیست این یک دوگانه غلط هست که در ذهن مردم ساخته اند دوگانه‌ی «تولید انحصاری» و «واردات خودرو» انگار ما مجبوریم بین این دو گزینه، یکی را انتخاب کنیم و هیچ انتخاب سومی وجود ندارد حتی اگر انتخاب سومی هم وجود نداشت، باز هم با واردات خودرو مخالف بودیم چون هیچ مشکلی را حل نمیکند و اساسا راه حل نیست اما در موضوع خودرو گزینه سومی هم وجود دارد که همان آزاد کردن تولید خودرو است 🔶آزادسازی تولید خودرو یعنی چی؟ مگه الان آزاد نیست؟ فرض کنید شما این مهارت را دارید که در کارگاه خودتان یا اصلا در حیاط منزل خودتان یک خودرو مونتاژ کنید مثلا تمامی قطعات خودرو را از بازار تهیه کنید و با مونتاژ قطعات یک خودرو تولید کنید (همین الان بسیاری از مکانیک های خودرو چنین مهارتی را دارند) آیا به این خودرو تولید شده توسط شما، پلاک میدهند؟ خیر حتی اگر شما ادعا کنید که این خودرو استانداردهای لازم را دارد و میتواند آزمون های مربوطه را پاس کند، باز هم به شما پلاک نمیدهند در این مثال شما فقط یک خودرو تولید کردید جالبه بدونید یکی از شرایطی که تولید کننده خودرو باید داشته باشد، این هست که سالانه ۱۰۰ هزار خودرو تولید کند خب طبیعتا با این قوانین، فقط کسانی میتوانند وارد عرصه تولید خودرو شوند که سرمایه عظیمی داشته باشند بنابراین تولید خودرو آزاد نیست، و به همین دلیل انحصار به وجود آمده است و شکستن این انحصار با واردات خودرو حاصل نمیشود.بلکه انحصار جدیدی در حوزه واردات خودرو به وجود می‌آید. ✏️حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
افزایش قیمت سوخت هواپیما باعث افزایش هزینه دولت و کاهش درآمد آن میشود! بزرگترین مصرف‌کننده خدمات هوایی کشور کارکنان دولت، شرکتهای دولتی، نیروهای مسلح و ساکنین مناطق مرزی هستند. گران شدن سوخت هواپیما، چندبرابر شدن قیمت تمام شده سفر هوایی و افزایش نجومی نرخ بلیط را در پی دارد. درباره ادعای استفاده انحصاری خدمات هوایی توسط سرمایه‌داران، با کد ملی به راحتی میتوان گفت که چه قشری سوار هواپیما می‌شوند.. اصولا یارانه برای این پرداخت می‌شود که فاصله بین هزینه‌های پرواز و همچنین کاهش قدرت خرید مردم جبران شود. علاوه بر آن صنایعی همچون گردشگری داخلی و خارجی پیوند کاملی با این بحث دارند و اگر قرار باشد بلیط چندبرابر شود صنعت گردشگری اعم از هتل، رستوران و.. در شهرهای توریستی دور از پایتخت به ورشکستگی کشیده و درآمد دولت از مالیات حاصل از درآمد این کسب و کارها به صفر میل میکند. طبق گفته رییس سازمان هواپیمایی، در حال حاضر سالیانه حدود ۱ میلیارد لیتر مصرف سوخت در صنعت هوایی است، این درحالی است که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌های یک پرواز مرتبط با سوخت است و عملا با این گران‌سازی، نرخ بلیط چندبرابر افزایش و صنعت حمل و نقل هوایی وارد یک بحران می‌شود. ‏از سوی دیگر با تعطیلی شرکت‌ها، کارکنان این شرکت‌ها و مشاغل مرتبط در صنعت حمل و نقل هوایی مشغول هستند نیز شغل خود را از دست خواهند داد که باعث ضعف و شکست صنعت هوایی کشور خواهد شد. یعنی با سودای درآمد ۳۵هزارمیلیاردی گرانفروشی سوخت، صدها هزارمیلیارد هزینه مستقیم و غیرمستقیم و زیان رفاهی مردم و ضربه جدی به کسب‌وکارها وارد خواهد شد.. ✍سیدامیرحسین حسینی
نظر سنجی که باید در سال ۱۳۸۵ انجام می شد با ۱۷ سال تعویق و بطور شفاف انجام شد. بارها دیده ام انواع پایان نامه را با ۳۰ پرسشنامه نوشته و نتیجه گیری کرده اند اما این پرسش به رویت ۴۳۶۰۰ نفر رسیده و ۳۶۹۵ نفر به آن رای داده اند و ۲۵۸۶ نفر (۷۰%) با فروش نفت به قیمت جهانی مخالف بوده اند. @hemmatgholizadeh
من خوشحال میشوم که عزیزانی در حمایت از طبقه محروم جامعه متن بنده را نقد میکنند. بنده هم با شما هم نظر هستم اما راهکار حمایت از محرومین را در گران کردن نمیبینم. گرانی بلیط هواپیما از دو محل افزایش هزینه دولت و آسیب به صنعت گردشگری باعث ضربه معیشتی بیشتری به محرومین میگردد. عدالت با گران کردن و لوکس کردن یک کالا و انحصار آن در ید گروهی خاص محقق نمیشود! از طرفی مطالبه انتشار هزینه دولت و شرکتهای وابسته در استفاده از خدمات هوایی برای شفافیت و ایجاد دستگاه تحلیلی درست برای تصمیم‌گیری بسیار مطلوب است. نکته بعد آنالیز سهم مسافرین هوایی شهرهای توریستی است. این عوامل کمک میکند تا درباره این موضوع بهتر تصمیم بگیریم. فقط قبل از پرداختن به این موضوع از خودمان بپرسیم بین صدها مساله روی زمین مانده اساسی کشور؛ چه کسی و چرا وقت و ذهن سیاستگذار را درگیر یک موضوع درجه چندم نموده است؟! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco