«ماجرای تصادفات و تلفات رانندگی در ایران»
در دهه اخیر با وجود رشد ۵۰درصدی تصادفات برونشهری، میزان تلفات رانندگی تقریبا ثابت بوده است.
این روند همزمان با افزایش جمعیت، افزایش حدود ۹میلیون خودرو و ممنوعیت واردات از میانه دهه اخیر بوده است.
این عدد در ۲۵سال اخیر هم روند صعودی تصادف و روند نزولی تلفات را نشان میدهد.
تعداد متوفیات تصادفات رانندگی بر حسب ماه نشان میدهد برخلاف تصور، ایام تعطیلات نوروزی تلفات پایین و بیشترین تلفات در شهریورماه و اسفندماه میباشد که در پیک سفر مردم قرار ندارد.
اما جالبترین نمودار مربوط به سهم استانها در تلفات رانندگی است که نشان میدهد سه استان سیستان، فارس و کرمان با اختلاف در صدر آمار بوده و تهران با بیشترین سهم خودروی کشور در جایگاه نهم میزان تلفات رانندگی و استان پرسفر مازندران با جادههای نسبتا خطرناک در رده دوازدهم قرار دارد.
همچنین نمودار صعودی با شیب تند تلفات رانندگی عربستان سعودی با خودروهای نسبتا لوکس خارجی و نمودار نزولی با شیب تند تلفات رانندگی ایران بسیار قابل تامل است.
این ارقام نشان میدهد که تحلیلها پیرامون دلایل آمار تلفات رانندگی کشور از جمله ایمنی خودروهای داخلی، با وضعیت میدانی کشور فاصله زیادی دارد.
عواملی از جمله فرهنگ نامناسب رانندگی، میزان نسبی بالای سفر جادهای، عدم بازدارندگی جرایم رانندگی، ضعف پلیس و.. از عوامل موثرتر بر تلفات هستند.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد کاربردی - رضا غلامی
فکاهیات اقتصاد ایران
در حالی که صنعت خودروی کشور با 40% ظرفیت کار میکند و میگویند مانع اصلی برای نرسیدن به ظرفیت کامل، فقدان مواد اولیه کافی بدلیل کمبود ارز است، نماینده مجلس و وزیر صمت، دنبال واردات خودروهایی هستند که متوسط ارزبری هر یک از آنها (بدون توجه به قطعاتی که در آینده نیاز دارند)، بین 4 تا 5 برابر خودروهای داخلی است!!
@DrRezaGholami
تروریسم اقتصادی طوری است که به پایین بودن هزینه نان در کشور اعتراض و آن را رانت میخواند و به عنوان یک مشکل اقتصادی، خواستار حذف یارانه نان در کشور است.
اگر تروریسم نظامی در بمبگذاری کرمان جان ۹۰هموطن را گرفت،
تروریسم اقتصادی تهدیدی برای جان میلیونها انسان بیگناه است.
باید بدانیم که اگر حواسمان نباشد، #بحران_نیلی تلفات بیشتری از حملات داعش خواهد داشت؛ همانطور که هموطنان بیگناه زیادی بنا بود زیر چرخهای توسعه له شوند..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
خودروهای وارداتی مرگ و میر ناشی از تصادفات رو پایین میاره؟
یعنی الان عراق و عربستان باید بسیار کمتر باشه از ایران درسته؟
مردم عزیز!
متاسفانه به سادگی فریب میخورید
خیلی راحت فریب میخورید
مافیای واردات به راحتی فریبتان می دهند!
طبق آمار رسمی (اینجا) ایران به نسبت جمعیت رتبه 60 تلفات را دارد و عراق و عربستان رتبه های 37 و 7 دنیا را دارند.
ضمن اینکه این آمار نسبت به جمعیت محاسبه شده و اگر نسبت به میزان سفر و یا نسبت به تعداد تصادفات اندازه گیری شود رتبه ایران بالاتر از فرانسه (155) خواهد ایستاد
پ ن: دست از #خودتحقیری بردارید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
«نموداربازی و عددفریبی»!
به همین سادگی میتوان با نموداربازی و عددفریبی واقعیت را وارونه جلوه داداز چند کالای غیرمرتبط با میزان نامعلوم تخصیص ارز میانگین گرفت و با چند کالای منتخب مقایسه کرد و گفت ارز ترجیحی جلوی گرانی را نگرفته است..
بعد از بی اطلاعی مردم استفاده کرد و روغن مایع و دانه روغنی را که جزو اقلامی هست که ارز ترجیحی میگیرد را به دروغ در سمت دیگر نمودار بیاوری و اعداد را دستکاری کنی و چند قلم کالای بیربط مثل گوجه و پیاز را وارد نمودار کنی تا مردم را فریب دهی..
و نگفت که اتفاقا علت گرانی گوشت عدم تخصیص ارز به واردات دام و نهاده و افزایش نرخ ارز تخصیصی از ۴۲۰۰ به ۲۸۵۰۰ بوده است!
اما واقعیت آن است که کل امسال فقط رقم ناچیز ۵۰۰میلیون دلار ارز ترجیحی به واردات گوشت تخصیص داده شد و عدم تخصیص ارز به واردات نهاده، تولید دام داخلی را به ورطه نابودی کشاند.
یعنی همزمان با کاهش جدی تولید، شاهد کمترین واردات گوشت هم هستیم.
اما نظریات ضدمردمی و معیشتسوزانه خود آتشی بر سوز دل مردم است..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد ما
📸 هزینه ۲/۵ میلیون تومانی همایش سینگالفروشی دنیای اقتصاد برای هر نفر
🔹براساس اطلاعیهای که گروه رسانهای دنیای اقتصادی در وبسایتهای خود منتشر کرده، این گروه در اواخر بهمنماه همایشی با عنوان «همایش چشم انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۳» برگزار خواهد کرد که هزینه حضور هر نفر در آن حدود ۲/۵ میلیون تومان است.
🔹نکته قابلتامل در این همایشهای این گروه رسانهای، ارائه چشمانداز سیاه، دلهرهآور و مایوسکنندهای است که سیگنالی جز تحریک انتظارات تورمی ندارد.
✅کانال اقتصاد ما👇
https://eitaa.com/joinchat/1713963010C09dff8f4a4
هدایت شده از پاورقی
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خودرو سازان احتکار نکردن که، تو یه شب ۱۲۰ هزارتا خودرو تولید کردن!!!😳
#جوالدوز
📌 شنبه تا چهارشنبه
🕗 ساعت ۱۹:۴۵
📺 شبکه دو سیما
🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
هدایت شده از پاورقی
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما باید جریمه بدیم، شما چرا جریمه بدی سلطان!!!
#جوالدوز
📌 شنبه تا چهارشنبه
🕗 ساعت ۱۹:۴۵
📺 شبکه دو سیما
🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
📸 فعالیت ۵۵ هزار دستگاه خودروهای باری بالای ۴۰ سال در کشور
🔹به گزارش «نود اقتصادی» براساس آمارهای سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، مجموع تعداد وسایل نقلیه عمومی باری در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۱۱ هزار و ۲۴۱ دستگاه رسیده که متوسط عمر آنها نزدیک به ۲۰ سال است.
🔹طبق آمارهای این سازمان، از ۴۱۱ هزار وسلیه نقلیه باری، حدود ۲۸۸ هزار و ۵۳۲ دستگاه معادل ۷۰ درصد با عمر متوسط ۱ تا ۲۰ سال فعالیت میکنند. ۲۴/۶ هزار دستگاه معادل ۶ درصد از آنها با عمر متوسط ۲۱ تا ۳۰سال، نزدیک به ۴۳ هزار دستگاه (۱۰/۴ درصد) با عمر متوسط ۳۱ تا ۴ سال، ۵/۲ درصد در سن ۴۱ تا ۴۵سال، ۶/۶ درصد در سن ۴۶ تا ۵۰ و ۱/۷ درصد نیز در سن بالای ۵۰ سال مشغول فعالیت در جادههای کشور هستند.
🔹به عبارتی، از کل خودروهای باری عمومی کشور حدود ۵۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه معادل ۱۳/۵ درصد از کل خودروها در سن ۴۱ تا بیش از ۵۰ سال قرار دارند.
🔹قابل ذکر است سهم بالا در تصادفات، حجم بالای استهلاک و هزینههای ایجادی، مصرف بالای انرژی و آلایندگی ازجمله تبعات تردد خودروهای فرسوده است.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
تروریسم اقتصادی دنیای اقتصاد، تهران را «ابرشهر افسردهها» معرفی کرد!
این رسانه دروغپرداز میگوید ۹۹.۷درصد جمعیت تهران افسردهاند..
این گزارش باید توسط تشکلهای دانشجویی از طیفهای مختلف فکری واقعیتسنجی و نتایج آن منتشر گردد تا دروغگو رسوا شود.
خودتحقیری، بحراننمایی، دروغ و تزریق ناامیدی از ویژگیهای این رسانه است و باید حتما با آن برخورد و جلوی این وارونهنمایی تعمدی گرفته شود.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
«ماجرای تصادفات و تلفات رانندگی در ایران»
در دهه اخیر با وجود رشد ۵۰درصدی تصادفات برونشهری، میزان تلفات رانندگی تقریبا ثابت بوده است.
این روند همزمان با افزایش جمعیت، افزایش حدود ۹میلیون خودرو و ممنوعیت واردات از میانه دهه اخیر بوده است.
این عدد در ۲۵سال اخیر هم روند صعودی تصادف و روند نزولی تلفات را نشان میدهد.
تعداد متوفیات تصادفات رانندگی بر حسب ماه نشان میدهد برخلاف تصور، ایام تعطیلات نوروزی تلفات پایین و بیشترین تلفات در شهریورماه و اسفندماه میباشد که در پیک سفر مردم قرار ندارد.
اما جالبترین نمودار مربوط به سهم استانها در تلفات رانندگی است که نشان میدهد سه استان سیستان، فارس و کرمان با اختلاف در صدر آمار بوده و تهران با بیشترین سهم خودروی کشور در جایگاه نهم میزان تلفات رانندگی و استان پرسفر مازندران با جادههای نسبتا خطرناک در رده دوازدهم قرار دارد.
همچنین نمودار صعودی با شیب تند تلفات رانندگی عربستان سعودی با خودروهای نسبتا لوکس خارجی و نمودار نزولی با شیب تند تلفات رانندگی ایران بسیار قابل تامل است.
این ارقام نشان میدهد که تحلیلها پیرامون دلایل آمار تلفات رانندگی کشور از جمله ایمنی خودروهای داخلی، با وضعیت میدانی کشور فاصله زیادی دارد.
عواملی از جمله فرهنگ نامناسب رانندگی، میزان نسبی بالای سفر جادهای، عدم بازدارندگی جرایم رانندگی، ضعف پلیس و.. از عوامل موثرتر بر تلفات هستند.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco