❌❌❌ ادامه 👆👆👆
@afsar13
2⃣ ماجرای خطبه فدکیه
🔹مساله دیگری که میتواند به بررسی تاریخ هجوم به خانه حضرت فاطمه (س) کمک کند, ماجرای خطبه فدکیه است
🔹بنابر نقل ابن ابی الحدید از کتاب سقیفه و فدک ابوبکر جوهری( شرح نهج البلاغه ج۱۶) ده روز پس از رحلت رسول خدا (ص) ابوبکر با تحریک عمر فدک را غصب کرد
در توصیف چگونگی آمدن حضرت فاطمه (س) به مسجد برای ایراد خطبه ی فدکیه آمده که آن حضرت با پوشش کامل در میان جمعی از زنان در حالی که چادرش بر اثر بلندی به زیر پاهایش می رفت و همچون رسول خدا (ص) راه می رفت، به مسجد آمد...
با توجّه به این تعبیر که راه رفتنش تفاوتی با راه رفتن رسول خدا (ص) نداشت، می توان چنین نتیجه گرفت: که تا هنگام ایراد خطبه، هنوز هجمه ای به خانه حضرت فاطمه (س) صورت نگرفته بود
🔻اتمام حجت با مهاجرین و انصار
@afsar13
🔹پس از غصب خلافت و فدک، امیر مومنان (ع) همراه حضرت فاطمه (س) و حسنین(ع) شب هنگام به در خانه مهاجران و انصار رفته و آنان را به همراهی برای بازپس گیری حقّ خویش فراخواندند
🔹از آنجا که بنابر روایت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه (س) و واقعه ی سقط جنین، آن حضرت به طور مداوم و پیوسته بستری بود تا به شهادت رسید
📚کتاب اسرار آل محمد
🔸می توان چنین نتیجه گرفت که تا زمان ملاقاتهای شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حمله ای به خانه او صورت نگرفته بود؛ زیرا در صورت وقوع حمله، آن حضرت دیگر توان رفتن به در خانه تعداد زیادی از مهاجران و انصار را نداشت
🔸از تواریخ و منابع معتبر اعم از شیعه و اهل سنّت (شیعه مانند کتاب سلیم و اهل سنّت مانند الامامه و السیاسه ابن قتیبه دینوری) برداشت میشود خلیفه افرادی را سه بار به منزل امیرالمومنین (ع) فرستاد و درخواست بیعت کرد. بار اوّل امیر مومنان(ع) آنان را برگرداند. بار دوم نیز آنان را برگرداند و به احتمال قوی تمام اتّفاقات بین بار دوم و سوم بوده. یعنی زمان بازگشت جیش اسامه و همچنین رفتن بریده نزد قومش، و آمدن ان هشتاد نفر در فاصله بار دوم و سوم واقع شده
🔹از این رو بار سوم به شدّت عمل کردند و منتهی به آن حوادث تلخ شد
🔹ابن عبدربّه و صاحب ریاض النضره از علمای اهل سنّت، افرادی که در خانه حضرت فاطمه (س) تحصّن کرده و از بیعت سرپیچی نمودند را اینگونه نام می برند:
۱ علی (ع) ۲٫ زبیر ۳٫ عبّاس بن عبدالمطّلب ۴٫ عتبه بن ابی لهب ۵٫ سلمان فارسی ۶٫ ابوذر ۷٫ عمار ۸٫ مقداد ۹٫ براء بن عازب ۱۰٫ ابی بن کعب ۱۱٫ سعد بن ابی وقّاص ۱۲٫ طلحه بن عبیدالله
📚عقدالفرید،ج۳ - ریاض النضره،ج۱
❌❌❌ ادامه را دنبال کنید👇👇👇
@afsar13
❌❌❌ ادامه 👆👆👆
@afsar13
🔹واقعه هجوم به خانه حضرت زهرا(س) مساله ای مستند در منابع اهل سنت است، برخلاف جهالت های یک عده، این مساله نه تنها نباید موجب اختلاف باشد بلکه باید باعث هدایت غیر شعیان شود. اما به دلیل خودمحوری ها و عدم تطابق رفتار با احکام و اخلاق شرعی، این مساله موجب تشدید اختلافات مذهبی میشود
🔹بی شک اگر این مساله به درستی تبیین شود, فطرت حق جوی افراد بسیاری به سوی ولایت اهل بیت (عهم) کشیده میشود
🔸در دهه های موسوم به فاطمیه، به مساله حمله به خانه امیرالمومنین (ع) و فجایع مرتبط با آن , و از جمله شهادت حضرت محسن (ع) پرداخته میشود پس این بهانه که دهه محسنیه بزرگداشت فرزند شهید حضرت زهرا(س) است یک بهانه باطل است
🔸وقتی در زمان درست و مناسب (دهه فاطمیه) به این مهم پرداخته میشود، عقلا هیچ دلیلی ندارد که در یک زمان جعلی و دروغین، مراسمی تحت عنوان دهه محسنیه برپا شود
و اگر برپا شود قطعا از اهل ایمان نیست چراکه مبتنی بر دروغ است و کاری که مبتنی بر دروغ باشد کار مومن نیست
@afsar13
🔹از طرف دیگر، هیچ دلیلی وجود ندارد وقتی برای اکثریت امامان معصوم (عهم) نهایتا یک روز مراسم عزا برپا میشود، برای شهادت حضرت محسن (ع) یک دهه گرفته شود!!!
🔹اما قصد اصلی دشمن از این دهه سازی آن هم در نزدیکی ایام هفته وحدت، ایجاد نفاق بین مسلمین است
در اینجا قصد تبیین لزوم وحدت را نداریم که ضرورت آن را هر مومن عاقلی درک میکند و اگر کسی نمیفهمد یا در ایمانش شک کند یا در عقلش (البته به صلاح است که در هردوتا شک کند)
ولی به هر شکل، واضحست که هدف دشمن، ضربه زدن به این وحدت است
🔸مساله دیگری که دشمن دنبال میکند، ترویج باورهای غلط و خرافه گرایی است
🔸قطعا با گسترش دهه های جعلی، کار داستان سازی های باطل هم راحت تر است (خصوصا برای مخاطبی که اهل تحقیق نیست که اگر اهل تحقیق بود دنبال دهه های جعلی نمی رفت)
🔹با این کار، دشمن به چند هدف میرسد،
👈 اولا عده ای را از دین و شعائر دینی زده میکند
👈 ثانیا با افزایش بی محتوای دهه های عزاداری باعث رنگ باختن تاثیرگذاری آن میشود، مساله ای که امروزه با آن مواجه هستیم، حال و هوایی که محرم های چند دهه قبل داشت اکنون تقریبا از بین رفته
یک زمانی، قمه کش محله، همه خلاف های خود را به حرمت ایام عزای حسینی تعطیل میکرد اما متاسفانه امروزه هیات رفتن به امری عادی بدل گشته و قبح شکنی های بسیاری صورت میگیرد
👈 ثالثا با گذر زمان و با لو رفتن جعلی بودن دهه های دروغین، ممکنست عده ای نسبت به اصل و اساس این برنامه ها هم تردید کنند
@afsar13
🔹بدون شک، پاسداشت مراسم منتسب به اهل بیت (عهم) لازم و مطلوب است اما از طرف دیگر به همان میزان هم لازمست در مسیر مدنظر دشمنان اسلام حرکت نکرد و به فرموده امام خامنه ای، پازل دشمن را کامل نکرد
🔹ترس از مقابله با مراسمات جعلی، یک ترس غلط است
ماجرای مسجد ضرار در صدر اسلام نشان داد که ادعاهای مقدس گونه نباید موجب شود تا فریب ظواهر خورده شود
🔸پنهان شدن پشت عناوینی چون هیات و مراسم عزای اهل بیت (عهم) مانع از مقابله با جعلیات و نفوذ دشمن نیست
🔸قرار نیست هرکس ادعا کرد مجلسی به نام اهل بیت (عهم) برپا میکند ادعایش درست و در آن صادق باشد
(معاویه هم به عنوان خلیفه مسلمین خطبه میخواند!!!)
⛔️ گاه لازمست هیاتی که صحنه گردان آن عمله سرویس های جاسوسی بیگانه هستند تعطیل شود. همان طور که مسجد ضرار تخریب شد⛔️
🔴 عضو شوید:👇👇👇
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📱تلگرام👇
Telegram.me/afsar13
📱ایتا👇
eitaa.com/afsar13
🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
538.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشک باران شهرک صهیونیست ها توسط نیروهای مقاومت #عزه رو ببینید!
نابودی #اسرائیل برای جمهوری اسلامی چند دقیقه طول میکشه؟!
@afsar13 👈
پاسخ کوبنده نیروهای مقاومت #غزه به حملات هوایی #اسرائيل و شلیک صدها موشک به مناطق اشغالی، سبب درخواست آتش بس فوری از سوی اسرائيل شد!
این یک مصداق از نتیجه مثبت نظریه #مقاومت_در_مقابل_دشمن_قوی_پنجه
است
@afsar13 👈
976.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بگم بگم جناب #ظریف_الدوله!
🔻 #ظریف در اظهاراتی وقیحانه و سخیف، منتقدان #FATF را به #پولشویی متهم کرد و با بازی در پازل دشمنان، نظام را در معرض اتهام بزرگی قرار داد
@afsar13 👈
2.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خیانت_محض #اصلاح_طلبان ، روزی با #شیرزاد و امروز با #ظریف
در اوج مذاکرات هسته ای اتهامات دشمن به نظام را تکرار کردند و امروز در اوج فشار دشمن، اتهام پولشویی به نظام زدند…
#نفوذ
@afsar13 👈
3.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایتی تکراری در تاریخ…
#نفوذی از داخل کد میدهد، دشمن دست میگیرد…
#ظریف
#اصلاح_طلبان
#خیانت_محض
@afsar13 👈