eitaa logo
افسران بصیر رهبری
173 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
8.2هزار ویدیو
139 فایل
🌹رهبر معظم انقلاب: ✅ در دنیایی که اساس کار دشمنان حقیقت فتنه سازی است، اساس کار طرفداران حقیقت باید بر بصیرت و راهنمایی باشد #پایگاه_ب_ط_محدثه 🔷️ارتباط با ادمین کانال👈 🌹 @yar313_yamahdi ⛔ارسال مطالب👈ترجیحاهمراه با پیوند بخاطرتبلیغ 🔶️پیوندکانال👇
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلامُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الإِْمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ اَلسَّلامُ😭 🏴 خدا مزدهاي ما را به خاطر سوگواري مان براي حسين (درود بر او باد) بزرگ گرداند، و قرار دهد ما و شما را از خونخواهانش به همراه ولي اش امام مهدي از خاندان محمّد (درود بر ايشان باد) 🆔https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راز نفرین های مکرر امام علیه السلام در روز عاشورا⁉️ یکی از پرسش های معرفتی قابل تامل و درنگ کشف راز نفرین های امام علیه السلام به هنگام رفتن علی اکبر به جانب‌ سپاه دشمن است، چراکه شهداء و اصحاب همه برای امام علیه السلام عزیز بودند، ولی یک تفاوت روشنی که به صورت برجسته خودش را نشان می دهد اين است: که امام علیه السلام به هنگام رفتن علی اکبر به میدان جنگ سه بار سپاه دشمن را شدیدا نفرین نمود، چه تفاوتی بین علی اکبر با شهدای دیگر وجود داشته است که تحمل شهادتش برای امام علیه السلام آنچنان سخت وغیر قابل تحمل بوده است که این همه َسپاه دشمن را نفرین نموده اند؟! 🏴🍂🏴🍂🏴🍂🏴🍂🏴 با دقت و تامل درکلام امام علیه السلام و نیز مطالعه زندگی کوتاه حضرت علی اکبر می توان دلایل ذیل را از سر نفرین امام علیه السلام دانست و به این معرفت و شناخت رسید که حضرت علی اکبرعلیه السلام دربین شهدای کربلا ازمنزلت ویژه ای برخورداربود که نه تنها سیدالشهداء سپاه دشمن را مورد نفرین قرارداد، بلکه امام سجاد علیه السلام نیز به بنی اسد امر کرد که علی اکبر را پایین پای امام علیه السلام به خاک بسپارند تا زائرین تربت سید الشهداء علیه السلام همزمان تربت آن حضرت را نیز زیارت نمایند. ✅۱- علی اکبر تجلی آدم تا خاتم. نخستین علت و راز نفرین امام علیه السلام به هنگام رفتن علی اکبر به میدان جنگ این بود که آن حضرت در مدت بیست وپنج سال ازعمرش این توفیق را یافت که محضر پنج امام را درک کند و برکمالاتش بیفزاید وبه مرتبه ای به رسد که ازنظر قدسی و ملکوتی تجلی کمالات همه انبیاء آزادم تاخاتم شود و به همین امام‌ علیه السّلام به هنگام رفتن حضرت علی اکبر به میدان این آیه "إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ"راتلاوت نمود و پیام تلاوت آیه این بود که سپاه کوفه به جنگ با علی اکبر نیامدند بلکه به جنگ همه انبیاء آمدند و در حقیقت براو شمشیر نمی زنند بلکه برهمه انبیا ء شمشیر می زنند و از همین رو سپاه دشمن را مورد نفرین قرارداد و فرمود:"اللهمَّ‏ امنعْهُمْ بركاتِ الأرضِ، وفرِّقهُمْ تفريقاً، ومزِّقْهُم تمزيقاً، واجعلْهُم طرائقَ قِدَداً ولا تُرْضِ الوُلاةَ عنهم أَبَداً، فإنَّهم دَعَوْنا ليَنْصُرونا، فعدَوْا علينا يُقاتِلُونَنَا:نفس المهموم، ص ۱۹۱" ✅۲- علی اکبر تکرار وجود پیامبر.  دومین علت و راز این که امام علیه السلام  سپاه دشمن را مورد نفرین قرارداده است این بود که علی اکبر هم ازنظر فیزیکی وجسمانی وهم ازنظر کمالات دربین بنی هاشم شبیه ترین فرد به رسول الله (ص) بوده است، به عبارت دیگر همانگونه که امام علی علیه السلام نفس پیامبر بود که در آیه مباهله آمده است (انفسکم وانفسنا) و حسنین علیهما السلام نیز از نظر کمالات شبیه ترین فرد به رسول الله (ص) بودند ولی حضرت علی اکبرهم از دو جهت شبیه به پیامبر بود که امام‌ علیه‌السلام هنگام رفتن به میدان فرمود:" اللهَّم اشهَد عَلی هولاءِ القَوم، قد بَرَز إلیهم غلامٌ أشبهُ الناس خَلقاً و خُلقاً و مَنطقاً بِرسولک و کُنّا إذا اشتقنا إلی نَبیِّک نَظَرنا إلیه:خدایا گواه باش جوانی را به جنگ این قوم فرستادم که ازنظر خلقت و جمال و خلق‌وخوی و از جهت منطق و سخن گفتن، شبیه‌ ترین مردم به پیغمبر تو بود و ما هر وقت که مشتاق دیدار پیامبر می‌شدیم به ‌صورت او نظر می‌کردیم"وچون حضرت علی اکبر چنین قرابت و نسبتی با رسول‌الله( ص) داشت، امام حسین علیه السلام جنگ با او را جنگ با رسو ل الله(ص) می دانست ازهمین رو سپاه دشمن را مورد نفرین قرار داد. ✅۳- علی اکبر بسط دهنده نسل پیامبر.  علت سوم که امام سپاه دشمن را مورد نفرین قرار داد این بود اگر آن حضرت به شهادت نمی رسید ازاین شخصیت با چنین کمالات قدسی نسل بزرگی از پیامبر ادامه پیدا می کرد و به جا می ماند، جنگ با آن حضرت درحقیقت قطع کردن و از بین بردن نسل بزرگی از پیامبر بوده است ازهمین رو امام‌ خطاب به عمر سعد اینگونه برای بار دوم نفرین کردند:"مالک؟ قطعَ اللهُ رَحِمَک و لا بَارَک اللهُ فی أمرِک وسَلَّط عَلیک مَن یُذبِحُک بعدی کما قطعت رحمی" ✅ ۴- علی اکبرفدایی جدش امام علی علیه السلام. علت سوم نفرین امام علیه السلام نسبت به سپاه دشمن ازآن جهت بود،اموی مسلک ها وعثمانی مذهب ها سال ها درانتظار انتقام گرفتن خون عثمان عفان ازخاندان علوی بودند،علی اکبر نه تنها اولین فرد از بنی هاشم بود، بلکه همنام جدش علی علیه السلام بود که در برابر این سپاه قرار گرفت، با این شهید بنی هاشم به دلیل انتقام‌جویی ازامام علی علیه السلام معامله ای کردند که با هیچ یک ازشهدای کربلا نکردند وقتی چشم  امام (ع)  به بدن مثله شده علی اکبر افتاد این چنین سپاه دشمن را نفرین کرد: قتل الله قوما قتلوك يا بني ما اجراهم علي الله و علي انتهاك حرمة رسول الله.(همان) 🆔https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
‏این عکس نشانه تنهایی نیست، نشانه تعقل است و مایه فخر! رهبری داریم که احترام به علم و تخصص را در بالاترین سطح و در عمل نشان داده و این چیزی است که خناثان و پمپاژکنندگان دروغِ "دشمنی دین با علم" را عصبانی می‌کند! قلمت بشکند ای تاریخ اگر ننویسی سید علی قانون مدارترین شخص ایران بود... 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
⛔️ سوال: چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ امام حسین(ع) برای دین مردم قیام کرد یا برای حکومت؟! علت قیام چه بود؟ چرا حضرت سیدالشهدا قیام کرد؟ و چرا واقعه قتل عام 72 تن از بهترین فرزندان و یاران رسول خدا(ص) رخ داد؟! 🔵 برخی ممکن است یکی از جوابهای زیر را به این سوال بدهند: ❌امام حسین(ع) بخاطر کوفیان قیام کرد. (این نظر معتقدست معاذالله حضرت سیدالشهدا، ظرفیت پیروان خود را درست محاسبه نکرده بود.(اشتباه محاسباتی!!)) ❌امام حسین(ع) صرفا برای به دست گرفتن قدرت و سلطنت و بدست گرفتن حکومت بر مسلمین علیه یزید شورید. ❌ امام حسین(ع) قیام کرد که به وصال خداوند برسد! و خداوند او را برای شهادت برگزیده بود و اختیاری نبود! (غیرارادی بودن قیام و تفسیر عاشقانه) ❌ امام حسین(ع) از قبل می دانست که شهید میشود و از سوی جدشان دستور مستقیم داشت که به سوی کربلا حرکت کند! (مثلا نوعی خودکشی سیاسی) ❌امام حسین(ع) برای بهشت رفتن شیعیان کشته شد. هر کاری خواستی در طول سال بکن، با گریه 10 روز محرم، پاک می شود. (رویکرد مسیحی) ✅ اما :👇 امام حسین(ع) به طور مشخص به دو علت زیر قیام کردند: 1⃣ امربعروف و نهی از منکر: مبارزه با و ستم دستگاه حاکم (یزید) و اعتراض به رویکرد ضداسلامی حکومت یزید. بیعت نکردن با حکومت فاسد و غیرمشروع و نشان دادن انحراف در اسلام. خطبه امام حسین(ع) در منا در همین مورد است تا به جامعه اعلام کند با حاکم مسلمین که علنا خلاف عمل میکند، نباید سازش کرد. حضرت سیدالشهدا(ع) در این مرحله موفق شد صدای اعتراض به ظلم و انحراف در سیره پیامبر(ص) را نه تنها به مردم آن زمان که به مردم همه زمانها اعلام کند. فریاد نشدن و و با حکام جور را برای همیشه در جهان طنین انداز کرد تا همه بدانند برای جلوگیری از انحراف در اسلام و حکومت طاغوت تا پای جان باید ایستاد. و همرنگ ظالمان نشد. عدم بیعت امام زمینه رشد فکری و قیام های بعدی را نه تنها در بین مردم زمان که تا همیشه تاریخ، ایجاد کرد. دقیقا این ویژگی قیام امام حسین(ع) است که مسیحی و سنی و هر آزاده ای در جهان را مجذوب ایشان می کند. 2⃣ تشکیل اجرا کننده اسلام (در صورت مهیا شدن شرایط) (نه رسیدن به قدرت و سلطنت و امارت!!) امام در این مرحله موفق نشد... و از همین رو، شیعه، "منتظر" است تا با قیام آخرین امام، انتقام خون ایشان گرفته شود و حکومت اسلامی در سراسر جهان برپا شود. 🔴 اینکه چرا قیام ایشان به "تشکیل حکومت" که هدف دوم بود نرسید، علل و عوامل مختلفی دارد. از جمله: 1. خواب آلودگی و تدریجی جامعه اسلامی از اسلام ناب عصر رسول الله(ص) به مرور زمان و فراموش شدن و غفلت جامعه اسلامی از آموزه های قرآنی. سرگرم شدن جامعه به امور دنیوی و فراموش کردن سلوک پیامبر. و سست عهدی کوفیان، بعنوان مهمترین شهر اسلامی در آن زمان، معلول همین وضعیت بود. آنها به عبیدالله بن زیاد، شمشیر دادند و سکه گرفتند. (و دنیا را بر دین برگزیدند) 🔸حضرت اباعبدالله فرمود: باید خونمان را به صورت این خواب زده ها بپاشیم تا بیدار شوند. 2. و بیرحمی حکومت اموی تا آنجا که برای خون عزیزترین فرزند رسول خدا هم ارزشی قائل نبودند و به هر شیوه ای مایل بودند ایشان را به قتل برسانند. علت خروج امام حسین با خانواده شان از مدینه و رفتن به مکه (حرم امن خدا) هم همین موضوع بود. چون به حاکم مدینه فرمان داده شده بود، یا از (ع) بیعت بگیرد و یا او را به قتل برساند. اما وقتی جان امام در مکه هم در خطر بود، تصمیم به خروج از مکه و حرکت به سمت گرفتند. 3. این نکته ناگفته نماند، امام حسین(ع) به شهادت خویش علم داشتند و راه شهادت را برگزیدند. با این حال نه امام حسین(ع) نه امیرالمومنین(ع) و نه پیامبر(ص) و نه هیچکدام از اهلبیت در زندگی‌ سیاسی خویش از دانش استفاده نمی‌‌کردند و پیشگامی و اسوه بودن آنها مبتنی‌ بر وضع موجود و ارزیابی ظاهری بوده است. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
🌀علم امام و نهضت سید الشهدا 🔰مقاله ای از علامه طباطبایی درباره علم امام حسین به شهادت خودش و تحلیلی بر نهضت عاشورا 🔰🔰🔰🔰🔰 ⁉️سؤال: 🔹آيا حضرت سيدالشهدا عليه السلام در مسافرتى كه از مكه به سوى كوفه مى‏ كرد مى‏ دانست كه شهيد خواهد شد يانه؟ و به عبارت ديگر، آيا آن حضرت به قصد شهادت رهسپار عراق شد يا به قصد تشكيل يك حكومت عادلانه صد در صد اسلامى؟ 🔴جواب: 🔸سيدالشهدا (ع) -به عقيده ‏شيعه اماميه- امام مفترض‏ الطاعه و سومين جانشين از جانشينان پيغمبر اكرم (ع) و صاحب ولايت كليه مى ‏باشد و علم امام ع به اعيان خارجيه و حوادث و وقايع طبق آنچه از ادله نقليه و براهين عقليه درمى‏ آيد به دو قسم و از دو راه است. ☑️قسم اول از علم امام‏ 🔸امام ع به حقايق جهان هستى، در هرگونه شرايطى وجود داشته باشند، به اذن خدا واقف است؛ اعم از آنها كه تحت حس قرار دارند و آنها كه بيرون از دايره حس مى‏ باشند، مانند موجودات آسمانى و حوادث گذشته و وقايع آينده. امام عليه السلام از راه موهبت الهى و نه از راه اكتساب، به همه چيز واقف و از همه چيز آگاه است و هرچه را بخواهد به اذن خدا، به ادنى توجهى مى ‏داند. هيچ‏گونه تكليفى به متعلق اين‏گونه علم (از آن جهت كه متعلق اين‏گونه علم است و حتمى ‏الوقوع مى‏ باشد) تعلق نمى‏ گيرد و هم‏چنين قصد و طلبى از انسان با او ارتباط پيدا نمى ‏كند، زيرا تكليف همواره از راه امكان به فعل تعلق مى‏ گيرد. ☑️قسم دوم از علم امام: علم عادى‏ 🔸پيغمبر ص به نص قرآن كريم و هم‏چنين امام ع (از عترت پاك او) بشرى است همانند ساير افراد بشر و اعمالى كه در مسير زندگى انجام مى‏ دهد مانند اعمال ساير افراد بشر در مجراى اختيار و بر اساس علم عادى قرار دارد. امام ع نيز مانند ديگران خير و شرّ و نفع و ضرر كارها را از روى علم عادى تشخيص داده و آنچه را شايسته اقدام مى ‏بيند اراده كرده، در انجام آن به تلاش و كوشش مى ‏پردازد. در جايى كه علل و عوامل و اوضاع و احوال خارجى موافق مى ‏باشد، به هدف اصابت مى‏ كند و در جايى كه اسباب و شرايط مساعدت نكنند از پيش نمى‏ رود. (و اين‏كه امام ع به اذن خدا به جزئيات همه حوادث چنان كه شده و خواهد شد، واقف است، تأثيرى در اين اعمال اختياريه وى ندارد، چنان كه گذشت). ☑️نهضت سيدالشهدا ع و هدف آن‏ 🔸با يك سير اجمالى در وضع عمومى آن روز مى ‏توان نسبت به تصميم و اقدام سيدالشهدا ع روشن شد. 🔸معاويه پس از آن‏كه خلافت اسلامى را با هر نيرنگ بود به دست آورد و فرمانرواى بى‏ قيد و شرط كشور پهناور اسلامى شد، همه نيروى شگرف خود را صرف تحكيم و تقويت فرمانروايى خود و نابود ساختن اهل‏بيت رسالت مى ‏نمود، نه تنها در اين‏كه آنان را نابود كند، بلكه مى ‏خواست نام آنان را از زبان مردم و نشان آنان را از ياد مردم محو كند. 🔸اختناق و فشار روزافزون كه محيط اسلامى را فراگرفته بود به حضرت امام حسن ع اجازه ادامه جنگ يا قيام عليه معاويه را نداد و كمترين فايده ‏اى هم نداشت. همان سيدالشهدا ع كه پس از درگذشت معاويه بى‏ درنگ عليه يزيد قيام كرد، در همه مدت امامت خود كه معاصر معاويه بود به اين فداكارى نيز قادر نشد، زيرا در برابر نيرنگ‏هاى صورتاً حق به جانب معاويه و بيعتى كه از وى گرفته شده بود، قيام و شهادت او كمترين اثرى نداشت. 🔸آخرين ضربت كاري ای كه معاويه به پيكر اسلام و مسلمين وارد ساخت اين بود كه پسر خود يزيد را به جاى خود نشانيد، در حالى كه يزيد هيچ‏گونه شخصيت دينى- حتى به‏ طور تزوير و تظاهر- نداشت. 🔸سيدالشهدا ع نظر به پيشوايى و رهبرى واقعى كه داشت نمى ‏توانست با يزيد بيعت كند و چنين قدم مؤثرى در پايمال ساختن دين و آيين بردارد و خدا نيز جز اين از وى نمى‏ خواست. سيدالشهدا ع نظر به رعايت مصلحت اسلام و مسلمين تصميم قطعى بر امتناع از بيعت و كشته شدن گرفت و بى ‏محابا مرگ را بر زندگى ترجيح داد و تكليف خدايى وى نيز امتناع از بيعت و كشته شدن بود. و اين است معناى آنچه كه آن حضرت به بعضى از كسانى كه از نهضت منعش مى ‏كردند فرمود: خدا مى ‏خواهد مرا كشته ببيند. 🔸البته مراد از اين‏كه مى ‏گوييم مقصد امام ع از قيام خود شهادت بود و خدا شهادت او را خواسته بود اين نيست كه خدا از وى خواسته بود كه از بيعت يزيد خوددارى نمايد، آن‏گاه دست روى دست گذاشته، به كسان يزيد اطلاع دهد كه بياييد مرا بكشيد. از اين‏جاست كه مى‏ بينيم روش امام ع در خلال مدت قيام به حسب اختلاف اوضاع و احوال مختلف بوده. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
و باز عاشورا ... عاشورا یعنی تجلی و تصور تمام روضه هایی که این چند شب که خواندیم ... عاشورا یعنی روضه عباس روضه اصغر روضه اکبر روضه رقیه ، آه زینب... وچقدر این روز باید برای صاحب الزمان عج پر درد و سنگین‌باشد، مگر یک مرد فراموش می کند اسارت ناموسش را. مگر یک مرد فراموش می کند سیلی خوردن ناموسش را... مگر می شود داستان دختری سه ساله با قد خمیده را فراموش کرد... +نه هرگز .. _ولی ما فراموش کرده ایم !!! اگر فراموش نکرده بودیم مادر های این سرزمین کنار خیابان دست فروشی نمی کردن یا بدتر گدایی نمی کرد ... ما فراموش کرده ایم ، اگر فراموش نکرده بودیم هیچ دختر سه ساله ای و هیچ پسر بچه از سر گرسنگی در خیابان کار نمی کرد... ما محرم های عمرمان را زندگی نکرده ایم ... ما فقط ده‌روز از سال را تکرار کردیم... مثل تمام اتفاقات خوب و بد زندگیمان ‌‌‌... ما اگر محرم را زندگی می کردیم این وضع حال جامعه ما نبود.. ما محرم را‌فقط تکرار کردیم ... و وای به حال مردمی که غم حسین رو فقط و فقط در تشنگی دیدن ... وای به حال مردمی به اسم حسین بزرگ شده اند ولی خلاف حسین خود را بزرگ کرده اند... و خوش‌به حال دل آنانی که از اسم حسین تنها در گوشه ای فقط اشک نصیبشان شد.... 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
🔹تبیین جهاد کبیر در نهضت امام حسین (ع) از نگاه حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی 🔸ماه محرم، ماه بازخوانی نهضت سید الشهدا(ع) است. هر سال مسلمان، شعیان، آزادگان جهان، در ماه محرم یک بار دیگر نهضت امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار می دهند. حقایق ماه محرم و داستان کربلا تبیین می شود و با سخنرانی، با شعر، با روضه، با گریه، با مداحی، عزاداری به سبک های مختلف، حادثه و حماسه سید الشهدا(ع) زنده نگه داشته می شود و از دل همه این تلاش ها، درس ها و عبرت ها گرفته می شود. ما در این دقایق می خواهیم مراحل نهضت سید الشهدا(ع) را بررسی کنیم، هدف نهضت را عرض کنیم، نتیجه نهضت سید الشهدا(ع) را مطرح کنیم و درس ها و عبرت هایی که برای امروز ما، زندگی ما، زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ما مورد نیاز است بگیریم. 🔸نهضت سید الشهدا و حماسه امام حسین(ع) هفت مرحله دارد. مرحله اول یا گام اول از نهضت امام حسین(ع) موضوع عدم اطاعت از ظالمان، مستکبران و طاغوت عصر بوده است. یعنی حرکت اول این نهضت از عدم اطاعت از یزید شروع می شود. بارها شنیدیم زمانی که معاویه از دنیا رفت، یزید به خلافت رسید و دستور بیعت گرفتن از امام حسین(ع) را صادر کرد و فرماندار مدینه با کمک دیگران مانند مروان بن حکم آمدند که دستور و فرمان یزید (لعنت الله علیه) را پیاده کنند. گام اول شروع شد، گام اول عدم اطاعت بود. سید الشهدا(ع) زیر بار حکومت و حاکمیت چنین طاغوتی نرفت، بیعت نکرد، اطاعت نکرد، تبعیت نکرد و تسلیم نشد. خود این تسلیم نشدن، خود این اطاعت نکردن، خود این تبیعت نکردن، از ظالم، از طاغوت، از کافر، از مستکبر، قرآن مجید اسم این عدم اطاعت را "جهاد کبیر" می گذارد. یعنی در حقیقت نهضت سید الشهدا(ع) با جهاد کبیر شروع شد. که در آیه 52 سوره فرقان می فرماید: " فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا " یعنی جهاد و نهضت امام حسین(ع) با عدم اطاعت از یزید، از ظالم شروع شد. این مرحله اول نهضت امام حسین(ع) بود. بصیرتی کمالی 🆔https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نظمینو
حاج محمود تو خیمه خودش مونده بود سالها بنی فاطمه تو خیمه خودش رسولی و طاهری و بقیه هم تو خیمه های خودشون ما هم که عادت کرده بودیم هر کدوم به خیمه مسجد محلمون، به یکباره دشمنی نادیدنی به همه خیمه ها حمله کرد اهل خیام اومدن بیرون هرکی به یک سو روانه شده حالا جا به جای شهر پر از ناله اهل خیام شده نگاه کن کربلا هم عصر عاشورا دیگه کسی تو خیمه نبود همه به رهبری امام سجاد و حضرت زینب اومده بودن بیرون تا برن کاخ یزید رو ویران کنند پسر فاطمه صدامون زده که از خیمه ها بیرون زدیم هر سال قصمون تا گودال پیش میرفت امسال رسیدیم به عصر عاشورا این یعنی یه کسی داره ما رو وادار به حرکت میکنه یعنی قصه بعدی ویران شدن کاخ یزیدِ سالها تو قصه قبلی مونده بودیم حواسمون رو جمع کنیم نزدیک آخرای قصه ایم حالا که از درون خیمه ها دست غیبی بیرونمون آورده دل به دل زینب بدیم که چند فرسخ تا شام بیشتر نمونده میدونم به دست و پامون غل و زنجیر اسارت بستن ولی کاروان زینب هم با زنجیر اسارت خودش رو به مقصد رسوند زود باشیم از کاروان جا نمونیم. به صبح ظهور نزدیک شدیم دست منتقم خون حسین ما رو از قصه گودال خونین عبور داده خوب گوش کن صدای حسین حسین از درون خیمه ها به بیرون رسیده حالا دیگه این زینب است که اهل خیام را هدایت میکند یادتون میاد اون حرف امام زمان"عج" را که خدا را به عمه ام زینب قسم دهید برای ظهور، قسمهامون جواب داده خدا همه رو از خیمه ها آورده بیرون و سپرده دست زینبش.تورو خدا گوش به فرمان زینب باشیم که زود به آخر قصه برسیم به خدا دیگه همه خسته شدیم حالا که از خیمه بیرون اومدیم نکنه به جای کاروان زینبی تو بیابونها گم بشیم و دوباره سالها تو این قسمت قصه بمونیم. باور کنید که بیرون اومدن از خیمه هایی که سالها بهشون عادت کرده بودیم یه فرصت بینظیر برای رسیدن به ظهوره. اگر قدر ندونیم ازمون گرفته میشه و باز ما میمونیم و حسرت صبح ظهور . حالا دستامون و نگاهمون😭 به اسمونه واز اعماق دل خدا رو به عمه سادات قسم میدیم خدایا فرج مولای ما را برسان 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اللهم عجل لولیک الفرج
audio_2020-08-30_11-25-56.ogg
3.72M
❌سوال: چرا باید برای واقعه ای که 1400 سال پیش اتفاق افتاده امروز در عصر تکنولوژی عزا داری کنیم؟ 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو 🚩کانال رسمی استاد جواد حیدری 🆔 @javadheidari110
ظهرعاشورا نمی دانم از کدام تصویر برایت بگویم... از ذوالجناح که بی سوار می آید؟ از سیل بانوان حرم که برسر می زنند؟ از آمدن مادری به گود ترین نقطه ی عالم؟ از علقمه ی بی مشک؟ از چشمان خون شده ی صاحب الزمان؟ مگر دشنه اش را در سیب فرو برده بود که اینگونه گودال قتلگاه را عطر افشان کرد؟ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
⚘﷽⚘ کُلُّهُم نورٌ واحِد یعنی؛ همان طور که نگاهت به پرچمِ سرخِ گنبد امام حسین می‌افتد و با هر تکانِ پرچم اش دلت تکان میخورد... چشمانت در چشمانِ مهدی فاطمه که گره بخورد با هر بار دیدنش دلت هزار بار میلرزد و هر بار هزار دفعه عاشقش میشوی ... کُلُّهُم نورٌ واحِد یعنی؛ دستانت که به ضریح ارباب میرسید و تمامِ جانت آرام میشود دست در دستِ مهدیِ فاطمه که بگذاری تمــامِ وجودت آرام و قرار میگیرد... آه چه ساده گذشتیم از لحظه های کنارِ تو بودن و هنــوز بیقرارِ دیدارت نشده ایم ما امام حسین را ندیده ایم و دلتنگ حرم و گنبدش میشویم ما امام حسین را ندیده ایم و با هر تکانِ پرچمِ گنبدش قرار از دست میدهیم... ما اگر تو را ببینیم اگر دست در دستانت بگذاریم اگر دل به چشمانت بسپاریم از شوق برایت جان میدهیم آقا.... آه امان از ما.....😔 ✋ بأبی انتم واُمی و اهلی و مالی و اُسرَتی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشکهای بازیگر نقش حرمله وقتی تیر رو پرتاب کردم سمت علی اصغر مادرم گفت الهی دستت بشکنه ⬛️💠🔶♦️🔸
🔴 سید حسن نصرالله: اسرائیل مانند موش سربازانش را مخفی کرده‌؛ این نقطه قوت مقاومت است 🔹هدف حزب‌الله انتقام خون «علی کامل محسن» نیست، بلکه به دنبال مجازات قاتلان و تثبیت موازنه پاسخگویی از سال ۲۰۰۶ به این سو است. 🔺اسرائیل که خود را قوی‌ترین ارتش منطقه می‌داند و اکنون تمامی مواضع خود را تخلیه و گشت‌های خود را لغو کرده و به جای نظامیان از پهپادها بهره می‌برد و در نگرانی بالایی به سر می‌برد، جزئی از همین مجازات است. 🔺 اگر حزب‌الله می‌خواست پاسخ دهد و با آن روحیه خود را بالا ببرد یا مانور رسانه‌ای بدهد، همان روز اول این کار را می‌کرد، اما حزب‌الله به دنبال کار رسانه‌ای نیست بلکه به دنبال تثبیت معادله و موازنه است. 🔹اسرائیل باید بفهمد اگر یکی از نیروهای حزب‌الله را به شهادت برساند، یکی از نیروهایش کشته خواهد شد. 🔹ما عجله‌ای نداریم. اما آن‌ها همچون موش تمامی سربازان خود را مخفی کرده‌اند و این نقطه قوت مقاومت است. بصیرتی کمالی 🆔https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
*خطرناک ترین دشمن حسین علیه السلام قاتلش نبود...* قاتلان کربلا اتفاقا «کم‌خطرترین» دشمنان امام حسین(ع) بوده اند 🔻در حالی که تحریف‌کنندگان انقلاب حسین و کاسبان نام حسین، خطرناک‌ترین دشمن امام حسین(ع) هستند! حسین(ع) سه گروه دشمن دارد؛ *دسته اول* آنان که او را کشتند. این دسته کم‌خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. *دسته دوم* آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی را که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیش‌تر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. *دسته سوم* که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند اهداف امام حسین(ع) و ابعاد انقلاب حسینی را تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد خود قرار دهند و بهره‌برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء‌استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند. 🔹 ▪️من از خودم و شما سؤال می‌کنم: ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به‌دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من به‌ شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ ▪️روشن است که امام حسین(ع) الآن نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست؛ کرامت امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم، ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی به‌دشمنان کمک کنیم و به‌اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیش‌تر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم، ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم؛ زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. ان‌شاء‌الله که ما از این دسته نیستیم. *منبع*:کتاب سفر شهادت، گفتارهای امام موسی صدر در باره‌ قیام عاشورا و ابعاد و نتایج و پیامدهای این نهضت ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javan_enghelaabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 رمزگشایی از آشکارسازی روابط اعراب و اسرائیل ❁❅❁❅❁❅❁❅❁ 🔵 کانال *افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی* https://eitaa.com/joinchat/2070216742Cfb46d21fc0
⚠️ | قلم ها را نعل وارونه زده اند‼️ 🔻 | عاشورا هم تمام شد‌ و انصافا بچه های هیئتی منهای استثنائاتی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی سنگ تمام گذاشتند. خداوند قبول فرماید؛ دست مریزاد ◾️اما این پایان ماجرا نیست و برای یزیدیان آلبانی نشین، مزدوران اسپرم سالار سلطنت طلب، کاتبان وهابی ، گوساله های سامری BBC و من و تو ، ابناء بنی اسرائیل مقیم ایران! ،دوستان محترم ولی غافل و احساساتی فعال در فضای مجازی تازه آغاز کار است!! ▪️جماعت فوق بلافاصله با پایان عاشورا، اسب قلم هایشان را زین بسته و بر نوک مداد هایشان نعل وارونه میزنند تا بر پیکر تعظیم شعائر حسینی و هیئت های حسینی بتازند و هر افزایش آمار مبتلایان به کرونا را به حساب هیئات دین و امام حسین(ع) بگذارند. ▪️جالب اینست کرونای این جماعت یک کرونا مذهبی است و فقط در مراسمات دیده میشود ولی در سواحل خزر و در جزایر کیش ، میتینگ سلبریتی ها و جشن های عروسی و... خبری از آن نیست. ▪️ اسیر نشدن در پروپاگاندای رسانه ای و تکنیک ، هوشیاری ویژه ای را میطلبد. به هوش باشیم. 🖌 (ڪارشناس زمانه) 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید👇 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | sapp.ir/zamanehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان سعودی 🔻خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از اصابت ترکشهای ناشی از انفجار یک پهپاد به فرودگاه ابها خبر داده است. سعودی‌ها مدعی هستند این ترکش‌ها بر اثر هدف قرار دادن پهپاد انفجاری انصارالله یمن توسط پدافند هوایی عربستان به فرودگاه مذکور اصابت کرده است. 🔺خبرگزاری عربستان سعودی می‌گوید در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشده است. انصارالله یمن هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده است. 🔷عربستان سعودی نیز به جزئیات بیشتری از حمله انصارالله اشاره نکرده است. 🔻ائتلاف سعودی علیه یمن نیز با انتشار بیانیه از رهگیری و منهدم کردن یک پهپاد یمنی در آسمان ابها خبر داده است. رسانه های سعودی همچنین از منهدم کردن یک قایق متعلق به انصارالله یمن در جنوب دریای سرخ خبر داده‌اند. 🔺براساس گزارش شبکه الجزیره، سعودیها مدعی هستند که این قایق از بندر الحدیده و توسط نیروهای انصارالله ارسال شده است. بصیرتی کمالی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1
🔻 معنایی متفاوت از : عاشورا و تاسوعا ☑️ چرا روز شهادت امام حسین (ع) و یارانش را عاشورا گفته اند؟ بیشتر اهل لغت این تصور را دارند که چون عشر و عاشر از یک ریشه اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده پس عاشورا یعنی دهم محرم. همین طور تاسوعا. اما نظر ديگری هم هست ‏اما این معنا به دلایلی اشتباه است: ۱- آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز بکار می‌رود؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ ۲- آیا اگر امام حسین مثلا در یازدهم محرم شهید می شد آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ ‏۳- آیا قبل از این واقعه به دهم محرم عاشورا و نهم محرم تاسوعا گفته می شده است؟ در هیچ منبعی حداقل در مورد تاسوعا چنین چیزی وجود ندارد. ۴- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات ‏استثناپذیر نیستند. مثلا در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می شوند: اول –ثانی- ثالث- رابع .... و یا اولا –ثانیا- ثالثا- رابعا و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود مثل ثامونا – سابوعا ‏اما می بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی کنند. لذا نمی توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند. و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. 🔹 ‏عِشر (به کسر عین) و عِشرت, به معنای معاشرت و مصاحبت است. مُعاشر (به ضم میم) یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت می باشد . خداوند متعال می فرماید: وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ (نسا ۱۹) - با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. ‏عشیر یعنی همدم و رفیق وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ (حج۱۳) - چه بد دوستی انتخاب کرده اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عِشر به کسی گفته می شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می شود و افراد میل معاشرت خود را به کسی که ‏مورد نظر است عرضه می‌کنند. ✅ و عاشوراء مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام به شدت بالا می رود. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد،عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می گیرد و معنی نهم را از دست می دهد. 🔹 اَتسع (به فتح الف) یعنی گروهها ۹ نفره شدند. ‏اما اِتسع (به کسر الف) یعنی وسعت پیدا کرد- گشاد شد- فراخ گردید. اِتساع یعنی گسترده شدن – گشاد شدن – بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین ؛ یعنی رگ ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیتش زیاد باشد. ‏و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد. ✅ و تاسوعا این معنی را پیدا می کند: روزی که ظرفیت بالا می رود و در سینه ها فراخی ایجاد می شود و به جای تنگی, وسعت می یابد. 🔸‏این ۲ نام از ابداعات امام سجاد است و اگر در بعضی از روایات پیامبراکرم از کلمه عاشورا، بجز واقعه کربلا روایاتی گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین است. اما در مورد تاسوعا تقریبا نداریم که قبل از امام سجاد لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. ×نفیسه سادات موسوی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/789119036C4e04908cf1