eitaa logo
افسر سلامت روان
162 دنبال‌کننده
76 عکس
71 ویدیو
3 فایل
دکتر روانشناسم ... محصول رسانه بد، تولید بیماری است و پیشگیری ارجح است بر درمان. رسانه را همان میدان پیشگیری می دانم. @dr_zahra38
مشاهده در ایتا
دانلود
استوری طورهای پیوسته انتخاباتی: جلیلی یا پزشکیان؟ کدامشان توانمند در گشایش اقتصادی و روانی؟! 2. معنای رای ما به پزشکیان یا جلیلی (در تصویر👆) ✅@afsarsalamati
استوری طورهای پیوسته انتخاباتی: جلیلی یا پزشکیان؟ کدامشان توانمند در گشایش اقتصادی و روانی؟! 3. تفاوت های روانشناختی دو نامزد ...(درتصویر) ✅@afsarsalamati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(قاب من) آب با تسلیم چه نسبت دارد؟ میدانی؟! گاه تسلیم می شوی و می مانی! گاه تسلیمی اما باز روانی! می روی و مقصد را نمی رهانی! سخت نیستی و اما سخت، آسانی! آب که باشی حتی وقتی تنهایی محدود و کوچک به اندازه یک قطره در دلت انعکاس می دهی دنیایی از زیبایی آبی؟ سپید؟ قرمز؟ سبز یا یک رنگین کمانی؟ از سنگ و صخره می گذری هیچ چیز مانعت نمی شود و حتی تزیینی می شوی روی یک سیم خارداری لطیف هستی و آرامی بدون هیچ دلنگرانی چراکه از موانع یا می گذری یا صبورانه می سازی یک گذرگاهی تسلیم هرتقدیری و روانی دلت خالی از تیرگی ها و صاف و شفاف می روی در هر کوی و برزنی و می شوی عامل آبادانی تو خود آیتی بزرگ از آیاتی ای قطره آب زیبا که بدون دریا هم خود، یک دریایی و بر هر صورتی که روانی پاک کننده غم هایی شده است تا کنون مغرور باشی؟ چراکه عالم را تو در کنار خاک و آتش و هوا ساخته اید به این زیبایی یادم هست یکبار "یکی قطره باران ز ابری چکید خجل شد چو پهنای دریا بدید که جایی که دریاست من کیستم؟ گر او هست حقا که من نیستم!" پس غرور هم نداری تو مجموعه ای از صفات گرانبهایی می شود الگوی من باشی؟! می شود جای من بمانی؟! ✍زهراکیایی ✅@afsarsalamati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و حالا ...👆 ✅@afsarsalamti
پیرامون آسیب شناسی آرا و رفتار قشر مذهبی- انقلابی نکات متعددی وجود دارد که به تدریج منتشر خواهم کرد. تحلیل چند بعدی و واقع گرایانه ی این انتخابات، خط مشی ما را در آینده مشخص می کند و چنانچه در رفتارشناسی مردم و قشر انقلابی اشتباه و خطا شود، بازهم شکست ها تکرار خواهد شد ...@afsarsalamati
حتی سخت ترین کلماتش برایم آنقدر سنگین نیست حتی شلاق ترین جملاتش و آتشین ترین آنها اساسا حافظه ام خیلی به خاطر نمی سپارد مگر جمله ای که برایم بار هیجانی بالایی داشته باشد و این جمله: "فی قلوبهم مرض، فزادهم الله مرضا" می کُشد انسان را ...! اگر تمام عمر و زندگی ات را صرف آن کنی که مشمولش قرار نگیری تضمین می شود داد که نه خسران کرده ای و نه حیران بوده ای و نه میشوی! چشمت که می خورد به نام های بزرگ به پیشوندهای آیت الله و دکتر که سرگردانند و پرخطا در بزنگاه ها، می فهمی سرانجام اجرایی شدن این قانون را بر وجودت و حالت و تقدیرت، در دلت مرض است و طبیب جمله دردها به جای درمان روز به روز بر مرضت بیافزاد میدانی یعنی چه؟ یعنی هر روانپزشک و روانشناس مدعی درمان.    ناکام می مانند، ناکام وای بر این مریضی افزایشی که اگر شروع شود در جامعه ای آن جامعه هم مبتلا می شوند به همه گیری و این همه گیری، جامعه را می برد به سراشیبی ✍زهرا کیایی ✅@afsarsalamati
افسر سلامت روان
پیرامون آسیب شناسی آرا و رفتار قشر مذهبی- انقلابی نکات متعددی وجود دارد که به تدریج منتشر خواهم کرد.
. سکانس اول: دروغگویی آنچه در رفتارشناسی انتخابات اخیر بیش از هرچیز به چشم می آید نوعی تعدد و تشتت در تصمیم گیری هاست که می توان رد آنرا از چهره ها و بزرگان سیاسی و مذهبی و اجتماعی تا دانشگاهیان و دانشجویان و سپس مردم عام مشاهده کرد. علی رغم آنکه در نگاه کلی، پس از شهادت رییس جمهور خدمت، به نظر می رسد مردم شبیه ترین شخصیت را در برگه رای خود بنگارند و انتخابات ساده ای پیش رو خواهیم داشت اما با یکی از پیچیده ترین و نزدیک ترین انتخابات مواجه شدیم که به سختی توانست نظر اکثریتی از مردم را روی یک گزینه تجمیع کند و او را با اقتدار به صندلی ریاست بنشاند! بزرگان طیف های سیاسی و به ویژه دو طیف اصلی اصولگرا و اصلاح طلب در انتخاب یک کاندیدای واحد ناتوان ماندند و نتیجه انتخابات نیز نشان داد که مردم نه تنها از این دو طیف بلکه تفکرات فرعی دیگری چون جبهه پایداری و اعتدال و... نیز گذر کردند و جامعه ایران (مردم) دچار فقدان مرجعیت سیاسی است. فقدان مرجعیت سیاسی و اجتماعی برای یک جامعه خطری بزرگ محسوب می شود به ویژه در مورد ایرانیان که در دهه های گذشته به ملتی متحد و با پیوند بالای عاطفی بین مردم و مسئولین خود شناخته می شدند و مشارکت های اختیاری بالا در انتخابات ها را با ارقام 70-80-90 درصد برای خود ثبت کرده است. وحدت نگاه و اجماع نیازمند مرجعیتی قدرتمند است که تاریخ جمهوری اسلامی مفتخر است به داشتن چهره های اینچنین که در راس آن ها امام خمینی (ره) و امام خامنه ای حفظه الله می درخشد. سالهای اصلاحات از خرداد 76 تا پایان دوران روحانی (که با عنوان پوششی اعتدال وارد گود شد) آبستن شعارها و اتفاقات مختلفی بود اما مهم ترین و در راس آن، پایین کشیدن جایگاه رهبری و ولایت فقیه بود. نوک تمام شعارها و انتقادات از کف خیابان ها تا روزنامه ها و مواضع سیاسیون به این جایگاه بود و هاشمی رفسنجانی به عنوان پدرخوانده اصلاحات مواضع بسیار در این باب داشت که از ظرفیت متن بیرون است. نکته مهم آنجاست که ضرورتا نوک پیکان حملات به سمت آیت الله خامنه ای نبود بلکه آنچه مهم و محوری بود، "جایگاه ولایت فقیه" است. ولایت فقیه در جامعه ایران نخ تسبیحی است که جامعه رنگارنگ و متنوع فکری و فرهنگی و مذهبی ایران را بهم متصل و یکدست می کند و به آسانی می توان رد مبارزه با این نخ تسبیح را در منشا آن یعنی سفارت انگلستان و فرانسه و کاخ باکینگهام و الیزه جست که درس خوانده های غرب که اغلب از جماعت اصلاحات اند مجریان میدانی آن بودند. تاکتیک اصلی این مجریان در تحقق بیرون کشیدن این نخ تسبیح همان تاکتیک قدیمی اما بسیار بسیار کارامد "دروغ" بوده است که هرچقدر هم عجیب و باورناپذیر اما طبق فرمول آنقدر تکرارش کن تا باورپذیر شود... این تاکتیک در سطح وسیع نخست، یاران نزدیک ولایت را و سپس خود او را در سال های 76 تا 84 در سطح رسانه های مکتوب و پس از آن سالها در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی و در دوره های اخیر با کمک سلبریتی های (سیاسی و ورزشی و هنری و...) داخلی و حتی خارجی ها و رسانه های آنان آماج قرار داد. دروغ پیامدهای روانشناختی فردی و اجتماعی گسترده ای را به دنبال دارد که از جمله آن می توان به سرگردانی و آشفتگی. بی اعتمادی. بدبینی. موتیسم یا سکوت انتخابی. آشوب و اعتراض. بالا رفتن خشونت و پرخاشگری فردی و گروهی. رقابت های ناسالم. تضعیف ارزش های فردی و اجتماعی. تضعیف معنویت و دوپینگ نیازهای قدرت طلبی و آزادی خواهی در بین مردم و... را نام برد که تنها یک مورد از این پیامدها سبب آسیب های بزرگ اجتماعی می شود. رفتارشناسی انتخاباتی مردم را می توان با نوعی تناقض، تردید، سرگردانی و آشفتگی توصیف کرد و جمعیتی پنجاه درصدی که دست به موتیسم یا سکوت انتخابی زدند. دروغ، بزرگ ترین پیامدش بیمارسازی فرد و جامعه است. این روش به تدریج هویت فردی و جمعی را سست می کند تا هویتی جدید را به او غالب کند. هویتی که مقصود طراحان این عملیات روانی است. با سست شدن هویت یک فرد و اجتماع، تزریق باورها و ارزش ها و هویت جدید، کار سختی نخواهد بود! تزریق آرا که یک پیامد طبیعی است... ‌✍زهرا کیایی ✅@afsarsalamati
افسر سلامت روان
پیرامون آسیب شناسی آرا و رفتار قشر مذهبی- انقلابی نکات متعددی وجود دارد که به تدریج منتشر خواهم کرد.
. سکانس دوم: بی انگیزگی از خصایص برتر انقلاب ایران و پیامد آن شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، پیوند مثال زدنی حکومت و حاکمین با مردم بوده است. حاکمینی که از بطن مردم برمی خاستند و چون مردم زندگی می کردند و همانند آنان و بلکه پیشتازتر از آنان برای آرمان های انقلاب مال و جان و آبرو می دادند، شهید می شدند و شهید می دادند. فقط در بهشت زهرای تهران یک حکومت شهید خوابیده است که وزیر و نماینده مجلس دارد تا رییس جمهور و نخست وزیر و رییس قوه قضا و... وقتی مدیران و حاکمان از مردم باشند، زبان مردم و خواست مردم را می دانند و بدون منفعت طلبی های حزبی و گروهی، سعی در تامین آن دارند. مردم این سعی را می بینند و "امید" و "اعتماد عمومی" و نیز "احساس تعلق" که سه گزاره روانشناختی مهم پیوند بین حاکمیت و مردم است شکل می گیرد همانطور که این فرمول در حالت عکس آن، پیوندها را می گسلد و امید و اعتماد و تعلق را از بین می برد. بزرگترین پیامد این فرآیند، کاهش انگیزه است. در انتخابات اخیر آنچه بیش از هرچیز به چشم می آمد و منجر به نیامدن 50 تا ‌60 درصد مردم پای صندوق های رای شد، "بی انگیزگی" بود. کم نبودند کسانیکه بر اهمیت حضور واقف بودند و توصیه های دینی را از سوی مراجع پذیرفته اند و... اما انگیزه رای دادن ندارند! وقتی چهره های سیاسی و هنری و مذهبی و ورزشی و... سطح زندگی هاشان از مردم فاصله می گیرد و دستگاه قضا در مجازات مجرمین در سطح چند شعار و محاکمه تعدادی انگشت شمار آنهم در سکوت اکتفا می کند و مردم در مقابل چشمانشان هرروز و هرروز شاهد فاصله گرفتن مسئولین از خودشان هستند و زبانشان با آنها غریبه تر می شود و در کنار آن اضافه کنیم لگدمال شدن ارزش های دینی چون حجاب و شعائر مذهبی را توسط سلبریتی ها و مردم کف خیابان ها و بدون مواجه ای درخور و... بی انگیزگی یک دلیل مهم دیگر هم دارد و آن نداشتن رسانه و نه حتی ضعف آن است! نداشتن رسانه یعنی نبودن زبان مردم و البته خود رسانه هم با همان دلایل بالا، از فهم زبان مردم فاصله گرفته و جمعیت مذهبی و غیرمذهبی، هیچ یک آنرا زبان خود نمی دانند! تبیین دستاوردهای دولت و نظام نیز که خود منجر به قدرت و غرور و تعلق می شود، در این بی رسانه ای ذبح شده و جای آن را پمپاژ ناامیدی توسط رسانه های رقیب می گیرد. به این ترتیب هموطنان خارجی به دلیل دیدن قدرت ایران از نگاه دور، انگیزه آمدن و رای دادن به نامزد اصلح را در زیر بمباران فحاشی ها دارند اما ایرانی داخل کشور حتی برای آینده بهتر و وضعیت اقتصادی مناسب تر، انگیزه حضور ندارد. جملگی این موارد نه آنکه سبب ریزش جمعیت عمومی جامعه بلکه سبب ریزش طرفداران اصیل انقلاب اسلامی شده است که برای عدالت و دین قیام کردند و جنگیدند! از همینرو علاوه بر جمعیتی که عدم مشارکت را برگزیدند، بسیاری از مردم مذهبی در رفتاری ماکوس و از سر خشم و ناامیدی، آقای پزشکیان را منتخب خود دانستند، درحالیکه نسبت به نزدیکی آن به دولت روحانی واقف بودند. ✍زهراکیایی ✅@afsarsalamati
هدایت شده از حریم دل. 🌱
میره علی اکبر آهسته آهسته.mp3
8.26M
◼️ میره علی اکبر، آهسته آهسته 🎤 حاج میثم مطیعی
هدایت شده از حریم دل. 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در شرح فراقت چه نویسم که نگنجد... شرح غم هجران تو در هیچ کتابی....:)♥️🕊