May 11
[ عقیل ]
یکی از سخنرانیهای سیداحمد علمالهدی، امام جمعه مشهد، زیرنویس عربی شده و دارد در شبکههای اجتماعی عراق و لبنان دست به دست میشود.
در این سخنرانی علمالهدی میگوید: «امروز حشد شعبی عراق، ایران است. حزبالله لبنان، ایران است. انصارالله یمن، ایران است. جبهه وطنی سوریه، ایران است. جهاد اسلامی فلسطین، ایران است. حماس، ایران است. اصلا شما نگاه میکنید ایران کجاست امروز؟ مگر جنوب لبنان، ایران نیست؟ مگر حزب الله، ایران نیست؟ مگر این پهپادهایی که یمنیها فرستادند و سعودیها را به خاک سیاه کشاندند ایران نبود؟ میگویند این پهپادها از شمال امده. هم جنوبتان ایران است. هم شمالتان ایران است».
در چند هفته گذشته این ویدیو و چنین ویدیوهایی توسط دستگاه پروپاگاندایی سعودی و آمریکایی و اسراییلی برجسته و در ابعاد وسیع منتشر و برای خشمگین کردن و تحریک کردن افکار عمومی عراقی و لبنانی استفاده شده است. در چند هفته گذشته چنین سخنانی مثل کبریتی بوده که به انبار باروت افتاده باشد و باعث ایجاد احساسات ضدایرانی در میان اقلیتی از تظاهرکنندگان شده.
امنیتی که این روزها کل منطقه غرب آسیا از لبنان تا مرزهای شرقی ایران دارد محصول خون فرزندان شیعهی عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان و ایران و رزمندگان سوریه است. این امنیت محصول همدلی و احساس یکی بودن و داشتن ایدئولوژی ورای قوم و قبیله و ملیت است. هر سخنی که شائبه برتری طلبی ناسیونالیستی و ملیگرایانه داشته باشد بازی در زمین دشمن است.
میدانم که مثل همیشه اطرافیان و طرفداران آیتالله علمالهدی خواهند گفت این ویدیو متعلق به زمان دیگری است و تقطیع شده و تحریف شده است و این سخنان در چارچوب دیگری گفته شده و اصل حرف معنای دیگری میداده است.
اما باید پرسید چرا هرگز سخنی از رهبری یا سیدحسن نصرالله یا حاج قاسم سلیمانی را نتوانستهاند تحریف کنند و به ایزار تحریک ذهنهای مردم منطقه تبدیل کنند؟
امنیتی که امروز منطقهی ما بعد از سالها جنگ و تروریسم و اشغال به خود دیده این روزها در خطر است و همه باید به حالت آمادهباش دفاعی باشیم. و خطیبان و افرادی که چهره رسمی نظام هستند هم باید هر کلمه را ده بار قبل از ادا شدن مرور کنند و نباید برای خوشامد افکار عمومی داخلی سخنی بگویند که تبعات منطقهای و جهانی داشته باشد. شورای امنیت ملی هم باید به خطیبان و شخصیتهای رسمی درباره اظهارات منطقهای شان اخطار دهند.
✍علی علیزاده. عراق. کربلا. دهم آبان نود و هشت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔴🔴🔴 چه تصویر تلخ و غم انگیزی است این "تورکیه تورکیه" گفتن عده ای در ورزشگاه تبریز.
🔸لابد فکر می کنند با این کنش دهن فارس های مرکز نشین را کاهگل گرفته و خود را از ایران و ایرانیان جدا کرده اند...
🔸نتیجه بی تفاوتی و بی اهمیتی علوم انسانی و دروسی مثل تاریخ در همینجاهاست که خود را نشان می دهد.. آنها نمی دانند و نخوانده اند که همین "تورکیه" یشان چه خون دلی به همین مردم تبریز و ارومیه خورانده و چه دست درازی هایی که نکرده است.
🔸از جنگ چالدران و جنگ هر ساله با شاه عباس تا کمر بستن به قتل امیر کبیر در ارزنه الروم و قتل و عام هزاران زائر ایرانی در کربلا و نجف فقط گوشه ناچیزی از ظلم های تاریخی است که تورکیه در حق آذربایجان و ایران مرتکب شده است..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
♻️ روحانی به دنبال ایدئولوژی سازی برای سازش
🔰 حمید رسایی: حسن روحانی تاکنون چندبار در مجامع مختلف، تلاش کرده تا با تحریف عوامل صلح تحمیلی به امام حسن مجتبی(ع) عمل خائنانه مردم زمانه امام را به عنوان الگو برای ملت ایران قرار دهد! وی اخرین بار در جلسه ۱ آبان ۹۸ هیات دولت به تقدیس صلح تحمیلی به امام حسن (ع) میپردازد.
البته این نظرات اخیر روحانی است اما او قبل از رفت و آمد ۱۷ ساله به اسکاتلند (یکی از چهار کشور بریتانیای کبیر) به گونه دیگری درباره صلح امام حسن (ع) میاندیشید.
وی در تیرماه سال 1356 به دعوت گروهی از جوانان انقلابی اصفهان به آن شهر سفر کرده و با مرور تاریخ سیاسی اهل بیت، به مدت ده شب در مسجد حکیم اصفهان به بررسی رفتار سیاسی اهل بیت بویژه صلح امام حسن(ع) و رفتار مردم آن زمان می پردازد که این مجموعه سخنرانی در سال 90 در کتابی به نام "مقدمه ای بر تاریخ امامان شیعه" به چاپ می رساند.
روحانی که متأسفانه این ایام به شدت خود را نیازمند سازش با معاویه های زمانه نشان میدهد، در حالی عمل خائنانه مردم دوره امام حسن(ع) را به عنوان الگو به مردم ایران اسلامی معرفی و به دنبال شباهت سازی در مطالبات آنهاست که پیش از این در سال 56 بر اساس تحقیقات و مستندات تاریخی، مردم دوره امام را خائن معرفی کرده است!
روحاني در صفحه 205 کتاب "مقدمهای بر تاریخ امامان شیعه" در تحلیل رفتار مردم آن روز آورده است:
«این حضور مردم، این ایثار مردم و این فداکاری مردم است که امروز (سال 56) مسیر مبارزه و نهضت و آینده را مشخص میکند. خود امام حسن (ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهید رسید، مگر در سایه صبر و تحمل ناملایمات.
در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانتها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود اگر بایستید، خداوند شما را یاری میکند و ما پیروز میشویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توام با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توام خواهد بود.
مردم چه جوابی به امام حسن (ع) دادند؟ گفتند: ما میخواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی (ع) را رقم زد.
آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد ميتوانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.»
روحانی معتقد است که امام حسن در سخنراني علنی خود، اولا خواص خائنی که زیر پرچم معاویه رفتند را معرفی کردند، ثانیا به مردم گفتند که اگر بایستید خدا آنها را یاری می کند و عاقبت پيروز میشویم، ثالثا صراحتا به مردم گفتند که اگر تن به ذلت صلح با معاویه دهید، دنیایتان با غم توام و آخرتتان بدتر از آن خواهد بود، رابعا صلح با معاویه را محصول تصمیم مردم میداند نه تصمیم امام حسن(ع).
آیا مردم دوره امام حسن که در سال 56 رفتارشان تقبیح شده وقتی در سال 96 رفتارشان تایید می شود، تغییر کرده اند؟ مردمی که روزگاری بر روی منبر توسط آقاي روحاني خائن معرفی شدند، چگونه در این روزها به عنوان الگو معرفی می شوند؟ قطعا مردم دوره امام حسن(ع) تغییر نکرده اند، تاریخ و حوادث رخ داده در آن نیز در این مدت تغییری نکرده است بلکه این حسن روحانی است که تغییر یافته است.
سئوال این است که روحانی با چه هدفی و بر اساس کدام مأموریت در حال ایدئولوژی سازی برای توجیه خیانت یاران امام حسن (ع) و سوق دادن مردم ولایتمدار ایران اسلامی به سمت عمل خائنانه است؟
آیا این تغییر نگاه ایدئولوژیک به تردد 17 ساله روحانی به دانشگاه بریتانیایی گلدین گلاسکو ارتباط پیدا میکند؟!
✍حمید رسایی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این برنامه اصلا کارشناسی نیست‼️
@aghiil
⛔️
بی شرفی یعنی این که با توصیه و تکرار یک آخوند غرب گرا و وطن فروش و واداده مردم را تشویق کنی به لیست حامی یک آخوند غرب گرای وطن فروش متکبر دیگر رای بدهند و وقتی بوی تعفن غرب زدگی و تبختر بلند شد آن را منسوب کنی به روحانیت مظلوم منتقد غرب و غرب زدگی.
✍یاسین افشار (ی الف)
۹۸/۰۸/۱۵
#سرطان_اصلاحات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
کاربر یمنی:
ما از عراقیهایی که خروج ایران از کشورشان را فریاد میزنند، از آنها متنفرند و به فرماندهانشان توهین میکنند میخواهیم ایران را به ما بدهند تا همسایه ما باشد و عربستان با نفت، پول و ثروتش همسایهشان باشد!
معاملهی پر سود، یک ماه تجربهش کنید، بگذارید ما خسارت کنیم!
@aghiil
⭕️بیانات آیتالله بهجت(ره) به مناسبت نهم ربیعالاول
🔻علمایی که در زمان ما بودند، بلکه قدری هم جلوتر از زمان ما بودند، بعضی [از مردم] از اینها اِعانه میخواستند برای عیدالزهرا؛ بعضی [از علما] نمیدادند، بعضیها هم میدادند.
✅ بنده خیال میکنم اهل علم، اگر میخواهند اینجا (عیدالزهرا) خدمتی بکنند به اهل بیت علیهمالسلام، برای اهل استدلال از اینها متعیّن است که سعی بکنند دلیلی بر خلافت امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه ذکر بکنند؛ ساده، برهانی، یقینآور، بهطوریکه اگر این دلیل رابه دیوار بگویند و اذن داده شود به دیوار که بگو، تصدیق کند قول او را و بگوید حق به جانب توست. و من قاطع هستم به اینکه اهل استدلال و ایمان، اگر بخواهند اینطور ادله را پیدا کنند، پیدا میکنند.
⚠️ نه سبّی، نه طعنی، نه شَتمی، هیچ کدام لازم نیست. بلکه این [استدلال کردن] مهمتر است و ممکن است ـ خدا میداند ـ چقدرها را داخل در حق کند. از این مطلب غافلند که این مقدم است. یکی از این دهتا [استدلالی] که در عمر خودش تهیه کرده است، خدا میداند چقدرها را مستبصر میکند.
❗️چرا از این [استدلال کردن] غافلید، در [مقابل] اینکه مجلس تهیه کنید و از این کارها…؟! ما باید ملتفت باشیم، از برهان تعدی نکنیم و بدانیم که برهان، چیزهایی دارد که اصلاً اینطور عملها ندارد. ولو فرض کنید که در همین عملیات هم آدم میتواند کارهایی را بکند که پیش آنها اشکالدار نباشد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔵 شجاعت سخنران امروز میدان امیر چخماق یزد در هتاکی مانند یک محکوم به اعدام در لحظات قبل از اجرای حکم بود که هیچ چیز برای از دست دادن ندارد.
حلقه برخوردهای رییس جدید دستگاه قضا با فساد هر روز برای برخی تنگ تر می شود و این جنون آور است.
۹۸/۰۸/۱۹
✍یاسین افشار (ی الف)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@aghiil
فاصله این دو عکس چند سال است. به اندازه قد کشیدن دختر. به اندازه روی پا ایستادنش، به اندازه زبان باز کردنش.. به اندازه بابا گفتنش وقتی که دیگر بابا نیست. حالا از بابا چه مانده جز همان قاب عکسی که او آن را سخت در آغوش کشیده است؟
آنها که دختری به این سن و سال دارند، می فهمند غم ریخته توی این عکس را. آدم زیر بار غصه اش له می شود. دخترک زیبا، سرت را بالا بگیر.. بابا قهرمان این ملت است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
✔️ جرم حداد عادل چیست؟
✍سرمقاله روزنامه جوان -عبدالله گنجی
روزی که مصاحبه همسر حداد عادل به موجی در انتقام از انقلاب اسلامی و یکی از خواص آن تبدیل شد و اصلاحیه آن هم تأثیری در شکستن این موج نداشت به ذهن نگارنده آمد که این سناریویی غیرمعمول و غیرطبیعی است. خصوصاً وقتی فردی معلومالحال که به «نئو تجدیدنظرطلبی» رسیده است ۹ توئیت در ۴۸ ساعت علیه حداد عادل و خانواده او به بدترین شکل تخریبی نوشت، در سناریو بودن صحنه تردید نکردم. اما آنچه موجب شد نگارنده در این زمینه دست به قلم ببرد داستان جالبی است. جمعه شب بهکلی بیخواب شده بودم. هرچه تلاش کردم خواب به سراغم نیامد؛ یا از دارو بود یا چرت روز جمعه و یا...
ساعت ۴ صبح از وصول به خواب ناامید و سراغ گوشی تلفن همراه رفتم، در شبکه اجتماعی اولین پستی که به چشم خورد کلیپی هشت، نه دقیقهای از خانم علینژاد علیه حداد عادل و خانوادهاش بود. این زن که شرف، انصاف و حیای زنانه را قی کرده است و در تریبونهای شیطان به زشتترین شکل دریدگی و طنازی میکند، چنان این خانواده را به سخره گرفته بود که با خود گفتم ظلم فقط خوردن بیتالمال و شکاف فقر و غنا نیست که حرمت مسلمان چه میشود؟ با خود گفتم حداد عادل در واپسین دهههای حیات دنیوی است اگر قرار است فردای رحلتش قدیسنامهای (به رسم فرهنگ معروف به مردهپرستی) برایش بنویسم چرا اکنون ننویسم؟ و اگر قرار است به مردهپرستی متهم شویم اتهام زندهپرستی و روی دیگر آن اتهام چاپلوسی و تملقگویی اولیتر است. باید به این فرهنگ برسیم که مثلاً نمیشود شهیدان باکری، خرازی، همت، کاظمی و... را اسطورههایی دستنیافتنی و بر بال ملائک دانست، اما همترازان زنده آنان همچون رضایی، صفوی، قالیباف، جعفری و قربانی را به بدترین شکل ممکن به هجو و سخره گرفت. باید یاد بگیریم زندهها را هم ارج نهیم و، اما بعد...
جرم حداد عادل واقعاً چیست؟ سرمایهگذاری فرهنگی به جای سرمایهگذاری اقتصادی واجد نکوهش است؟ حداد عادل تجربه ذیقیمتی دارد او میداند که انقلاب اسلامی در حوزه نخبگی دو آبشخور همسو داشت؛ اول حوزههای علمیه و دوم مدارسی که در دهه ۳۰ به دور از چشم حاکمیت وقت تأسیس شدند و بسیاری از کادرهای دیروز و امروز انقلاب تربیتیافتگان آن مدارس هستند. حداد عادل نه چهره اقتصادی است و نه نیازی به پول دارد. ۵۰ سال عضویت در هیئت علمی دانشگاههای تهران و شریف و اشتغال همسر و سالهای پایانی حیات نشان میدهد که حداد مشکل مالی ندارد و کسی نیز او را به ولع مادی و گرایش به زرق و برقخواهی دنیا نمیشناسد. جرم حداد عادل چیز دیگری است.
اولین جرم حداد عادل این است که در ۳۰ سال گذشته یک قدم از رهبری جلوتر نرفت و عقبتر نماند. از سواد خود نان خورد نه از مدیریت. بدون تردید اگر (فرضاً) ۵۰ نفر را حواریون اصلی امروز انقلاب اسلامی بدانیم یکی از آنان حداد عادل است.
اگر قرار باشد بعد از مرگ ملقب به «کانت ایران» شود چرا همین امروز ملقب نشود؟ بدون تردید در زبان و ادب فارسی، قرآنپژوهی، فلسفه اسلام، فلسفه غرب، تعلیم و تربیت و حتی فیزیک حداد عادل از سرآمدان و انگشتشماران امروز ایران است. در کجای دنیا چنین سرمایهای را به جرم اینکه مدرسهای را تأسیس کرده تازیانه میزنند؟ واقعاً در ایران امروز و خصوصاً در جبهه انقلاب اسلامی چند نفر دارای این وزانت علمی و تأثیرگذاری محتوایی هستند؟
حداد عادل، انصاف، صراحت در دفاع از انقلاب و به رسمیت شناختن رقیب را توأمان در خود حفظ نموده است. روزی که اصلاحطلبان فاقد کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ بودند به رهبری نامه نوشت تا این نقیصه را رفع نماید. روزی که آن نماینده مجلس در تصادف فوت کرد و برادرش در زندان بود حداد عادل از رهبری خواست به حرمت مادرشان - که مادر شهید بود- برادر از زندان آزاد شود و شد. در صراحت همین بس که در غبار فتنه ۱۳۸۸ اولین نفری بود که خود را هزینه کرد و به تلویزیون آمد و به تبیین فضا پرداخت و دوباره در میدان ولیعصر چنین کرد و هزینه آن را پرداخت. رئیس دولت نهم مجلس هفتم را به گوشه رینگ برده بود و او در اوج حیا و به دلیل ندادن سوژهای به دست دشمنان سکوت کرد، اما از اصول کوتاه نیامد و ریاست مجلس بعدی را از دست داد و در اوج تواضع مثل یک نماینده معمولی در صحن مجلس نشست.👇👇
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
جرم حداد عادل نزدیکی و مشاوری امین بودن برای رهبری است وگرنه در همین تهران صدها مدرسه از سوی طیفهای مختلف فکری ایجاد شده، چرا فقط مدرسه حداد مسئلهساز شده است؟ فرزند حداد عادل یک روز هم در این مدرسه درس نخواند، اما آرمان حداد عادل در این مدرسه – علوم انسانی- تربیت کادر انقلاب اسلامی است و صدها نفر از فارغالتحصیلان آن را میشناسیم و شاید در کنار این اقدام بزرگ دو، سه نفر ناجنس هم باشند، اما فقط آنان برجسته میشوند. همانگونه که از هزاران دانشآموخته متعهد دانشگاه امام صادق فقط چهار نفر واگرای تجدیدنظرطلب را بر سر مرحوم آیتالله مهدویکنی میکوبیدند. آیا زخمخوردگان از انقلاب دوست دارند حداد عادل در منزل بنشیند و یاریگر انقلاب اسلامی نباشد؟ از خون برادر شهیدش و از مظلومیت رهبرش در برابر امواج خناسان دفاع نکند؟ در جبهه انقلاب اسلامی کسی هست که جایگزین ایشان در فرهنگستان زبان و ادب فارسی شود؟ چرا این سرمایه ملی را پاس نمیداریم؟ البته نگارنده همیشه یک انتقاد جدی به ایشان داشتهام و شخصاً و حضوراً گفتهام که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای اصیل فکری آن از سنگرهای تئوریک خارج شدند و به کف خیابان سیاست وارد شدند و زد و خورد سیاسی را لازمتر دانستند. ما برای زد و خورد سیاسی و ایجاد لیست انتخاباتی آدم کم نداریم. ما در سنگرهای تئوریک انقلاب اسلامی نیازمند امثال حداد عادل بودهایم که لاغری این عرصه خصوصاً در تبیین تئوریک مردمسالاری دینی کاملاً محرز است. حداد باید در آن سنگر میماند. اما اینکه بعد از شروع دوران اصلاحات عرصه سیاسی عملی را ترجیح داد حتماً برای خود ادله دارد، اما کلان اندیشه انقلاب اسلامی همچنان به فیلسوف بیشتر از سیاستورز نیاز دارد و حداد عادل از جنس آن وادی است. چند ماه پیش با جمعی از اهالی رسانه جلسهای را با ایشان در روزنامه رسالت داشتیم. وقتی تهمتها و نامردمیها به خود را برمیشمرد اشک در چشمان حلقه میزد. اما فرزندش فریدالدین را در طول عمرم چند ساعت در داوری یک جشنواره نشریات دانشجویی دیدم و شناختم. او را مردی عاقلتر از سن و سالش یافتم. او را پخته، متقی و سربازی در تراز انقلاب اسلامی دیدم و آنچه در این روزهای تلخ از او میبینیم سکوت است. او مملو از حیا و عاشق تربیت جوانان مسلمان است. امام راحل با آن عظمت و چتر عام رهبری، فرمودند: «دفاع از حزبالله اصل خدشهناپذیر نظام جمهوری اسلامی است.» این اصل را پاس بداریم اشکال ندارد که نیت را الهی کنیم، اما به چاپلوسی و تملق هم متهم شویم، تا بوده همین بوده است. ولله العزهًْ و لرسوله و للمؤمنین.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
‼️ شایعه جدید و مضحک ضدانقلاب؛ همراهی سفیر بریتانیا با امام(ره)
◀️ برخی رسانههای ضدانقلاب از مدتی پیش فیلم کوتاهی را از بنیانگذار انقلاب اسلامی منتشر کردند و مدعی شدند که فرد کراواتی که در کنار امام راحل ایستاده، «سِر جان گراهام »سفیر بریتانیا در ایران در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.
✅ اما واقعیت این است که فردی که کنار حضرت امام خمینی(ره) حضور دارد، کریم سنجابی، رئیس جبهه ملی ایران و وزیر فرهنگ دولت محمد مصدق بوده نه سِر جان گراهام سفیر وقت بریتانیا در ایران.
🔺گذشته از خباثت این دروغپردازان و سادهلوحی دنبال کنندههای آنان، انتشار چنین شایعههایی عمق غربزدگی این جماعت را نشان میدهد، تا آنجا که بعد از 40 سال هنوز باور نمیکنند یک ملت توانسته باشد برخلاف اراده اربابان غربی آنها انقلابی را به پیروزی رسانده باشد...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
.
♻️ آیا رسالت بیوت و علمای قم سکوت است؟!
چرا قم در برابر تحریفها وقرائتهای غلط روحانی از زندگی سیاسی و تاریخ اسلام ساکت است؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔵علمای اسلام کجای این معادلاتند؟
✍سید یاسر جبراییلی
⚡️من نمی دانم آقای روحانی از کدام پیغمبر سخن میگوید. اما پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) هرگز چنین که آقای روحانی میگویند عمل نکردهاند، بلکه دقیقا عکس اظهارات رئیس جمهور ما رفتار کردند. پیامبر هرگز پس از پیمانشکنی کفار سادهلوحی نکردند و پیمان مجدد نبستند.
🔹رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیتالله خامنهای در تفسیر سوره برائت، به زیبایی نحوه مواجهه پیامبر با پیمان شکنی کفار را شرح دادهاند که مطالعه آن برای هر فردی که بناست مسئولیتی در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به عهده بگیرد، و البته شخص آقای روحانی که اینک ریاست جمهوری اسلامی را به عهده دارند، ضروری است:
"در سال ششم هجرت «صلح حدیبیّه» منعقد شد، ولی مشرکان نقض عهد کردند و این سبب شد که پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) برای فتح مکّه بهپا خیزد.
در سال هشتم، مکّه بهدست سپاهیان اسلام فتح شد. پس از فتح مکّه پیامبر اکرم(صلّیاللهعلیهوآله) به امر خداوند تصمیم گرفت شبهجزیره را از لوث کفر و شرک پاکسازی کند. بعضی از قبائل که بعد از فتح مکّه با مسلمانان پیمان بسته بودند، همان سال شروع به انجام کارهایی برخلافِ پیمان و قراردادشان نمودند.
ازاینرو امیرالمؤمنین(علیهالسلام) با فرمان آیات ابتدایی سوره برائت به مکّه رفت و در موسم حج اعلامیّه را خواند."
🔸چنانکه ملاحظه میکنید، پس از پیمان شکنی کفار، پیامبر مجددا با آنها پیمان نبست! بلکه واکنش پیامبر به این پیمان شکنی، اقدام متقابل بود که فتح مکه، نتیجه آن شد.
♦️من فقط از این درماندهام که علمای اسلام کجای معادلات امروز قرار دارند که به امام حسین(ع) تهمت مذاکره با یزید و به پیامبر، تهمت پیمان مجدد با کفار پیمانشکن زده میشود، اما فریاد وااسلاما از جایی بلند نمیشود...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ عقیل | تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
http://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پول هست اما...
🔵مساله این است که پول را دست چه کسی بدهیم‼️
🔴چرا باید پول را بدهیم دست کسی که صدایی از او در نمی آید؟؟
🔸حتما ببینید🔸
@aghiil
🔍 #تبیین_و_تحلیل | علامه طباطبایی در قله آزاداندیشی و تعبد بود
👈 گفتگو با دکتر دینانی، به مناسبت ۲۴ آبان ۱۳۶۰، سالروز رحلت علامه طباطبایی
🔸 یکی از عجایب علامهی طباطبایی این است که ایشان در سه شهر سنتی سکونت کرده بود؛ در تبریز متولد شده بود، در نجف درس خوانده بود، در قم هم تدریس کرده بود. در سه شهر سنتی زندگی کرده بود، در پاریس درس نخوانده بود، ولی روشنفکری ایشان از هانری کربن بیشتر بود. کربن به گرد او هم نمیرسید. این که میگویم آزادی، بیخودی نمیگویم؛ احساس وظیفه میکرد که این چیزی را که خداوند نصیبش کرده و این آزادی فکر را به دیگران برساند.
🔹 نماز شب ایشان ترک نمیشد، حرم رفتن ایشان در قم ترک نمیشد، آخر جمعِ بین آن تقدس و آن آزادی فکری یک چیزی شبیه به کرامت است. این مرد اینقدر آزاد بود در عین تدین و تقید به آداب اسلامی، حتی ترک مکروهات و انجام مستحبات را رعایت میکرد.
@aghiil