فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️حب الحسین یجمعنا
🎥عقیل
@aghiil
#ایران_عراق
#اثبات_نقش_یهود_در_شهادت_امام_حسین علیهالسلام
✍محمد ابراهیم نیا ، علی نوفرستی
🔹 اینکه #یهودیان بهدنبال #ترور خاندان نبوت صلوات الله علیهم اجمعین از جمله امام حسین علیهالسلام بودهاند را میتوان از این حدیث شریف نبوی که در دوران خردسالی حسنین علیهماالسلام ایراد شده است فهمید:
🔸 فَإِنِّي خَائِفٌ عَلَيْهِمَا مِنْ كَيْدِ الْيَهُود.
🔸 من از مکر #یهود نسبت به فرزندانم حسن و حسین بیمناکم.
1⃣ در یکی از زیارت مطلقه امام حسین علیهالسلام با سند معتبر چنین میخوانیم:
🔸 و اَشْهَدُ اَنَّ الَّذینَ سَفَکُوا دَمَکَ، وَ اسْتَحَلُّوا حُرْمَتَکَ، مَلْعُونُونَ مُعَذَّبُونَ عَلى لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى بْنِ مَرْیَمَ، ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ. (کامل الزیارات، باب 79، صفحه 208، حدیث 6)
🔹 و گواهى میدهم که حقّاً آنان که خونت را ریختند و حرمت تو را از بین بردند ملعونند و معذّب هستند بر زبان داوود و عیسى بن مریم و این بخاطر آن گناهى است که کردند و مردمى تجاوزکار بودند.
2⃣ اکنون سؤال اینجاست که چه کسانی توسط حضرت داوود و عیسی بن مریم سلاماللهعلیهما #لعنت شدهاند؟
3⃣ پاسخ این سؤال نه به کنایه، بلکه صراحتاً در آیه شریفه 78 سوره مبارکه مائده آمده است:
🔸 لعِنَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیمَ ذَلِک بِمَا عَصَوْا وَ کانُواْ یعْتَدُونَ.
🔹 کافران از #بنیاسرائیل به زبان داود و عیسی بن مریم لعنت شدند، لعنت شدنشان بدین سبب بود که [از فرمان های خدا و پیامبران] سرپیچی کردند، و همواره [از حدود الهی] تجاوز داشتند.
عقیل در گپ👇
🆔https://gap.im/aghiil
عقیل در ایتا👇
🆔https://eitaa.com/aghiil
⚫️سلام بر #حسین_بن_علی که با یاران معدود خویش برای برچیدن بساط ظلم غاصبان خلافت بپاخاست و از ناچیز بودن عِده و عُده به خود خیال سازش با ستمگر را راه نداد و کربلا را قتلگاه خود و فرزندان و اصحاب معدودش قرار داد و فریاد #هیهات_منا_الذله اش را به گوش حق طلبان رساند.
امام خمینی(ره)
۱۶ مرداد ۱۳۶۵
عقیل در گپ👇
🆔https://gap.im/aghiil
عقیل در ایتا👇
🆔https://eitaa.com/aghiil
▪️پروژه #تابستان_داغ ؛ پایان فضاحت بار
تابستان تمام شد و روسیاهی پروژه #تابستان_داغ برای "تیم ترامپ، پومپئو و هاسپل (رئیس سیا)" ماند و اجامر و اوباشی در حد ربع پهلوی و رجوی. با پول آل سعود، کلی در فضای مجازی برای شبکه سازی، جنگ تبیغاتی و عملیات روانی هزینه کردند تا چنین القا کنند که مردم ایران، تابستان 97 علیه نظام برآمده از اراده خود قیام می کنند.
تابستان 97 امروز تمام می شود. پرونده پروژه تابستان داغ، امروز با انجام عملیات کور تروریستی در اهواز بسته شد تا معلوم شود، قصه همان است که در 40 سال گذشته بود و البته هر چه جلوتر آمدیم، مضحک تر و انگشت نما تر شد: مردم با همه فراز و نشیب ها و سختی ها، پای جمهوری اسلامی ایستاده اند و آن که سرگرم معارضه با این نظام مردمی و الهی است، مشتی تروریست اجیر هستند که در دایره ای بسته و مسدود، به حیثیت نداشته خود و اربابانشان شلیک می کنند.
خبر شهادت چند نفر از هموطنان مان در حمله تروریستی امروز تلخ است. اما دو نکته را یادآوری می کند؛ اینکه دشمن، شمشیر را از روبسته است و اینکه چه قدر درمانده و عاجز است. که اگر درمانده نبود، نباید پرونده عملیات پیچیده و نرم #تابستان_داغ را با افتضاح شلیک به مردم می بست.
✍محمد ایمانی
عقیل در گپ👇
🆔https://gap.im/aghiil
عقیل در ایتا👇
🆔https://eitaa.com/aghiil
🔸 #چادر_بسرها_و_عبا_بدوش_ها...
🔹تحلیلی از شهادت حجت الاسلام تولائی
✍محسن مهدیان
ماجرای شهید حجت الاسلام تولایی بهانه ایست تا چادر و عبا را از منظر دیگری تحلیل کنیم. امروز کارکرد چادر و عبا متفاوت از گذشته است و طبیعی است که مورد توجه متعرضین باشد.
🔹 #چادر
امروز چادر از یک ضابطه و قاعده اجتماعی به یک ارزش نمادین و حتا به یک کنش اجتماعی تبدیل شده است. حجاب چادر یعنی عبور از یک پوشش صرف و تبدیل آن به یک رسانه ارتباطی حامل یک پیام مهم سیاسی-اخلاقی.
روشنست که چادر تراز مورد توجه است و حجاب یا حتا چادری که کارکرد برهنگی دارد از حیطه این بحث خارج است.
حجاب تا سالها پیش تنها پوشش بود؛ در همین چارچوب چادر یک نوع حجاب سنتی تر و کاملتر شناخته می شد. اما امروز پیام چادر فراتر از یک سنت فرهنگی است.
حجاب رعایت تقوای فردی و حفظ ضروریات دینی است. اما چادر یک رسانه در ساخت جامعه سازی معنوی است. چادر یک گام فراتر از حجاب است. چادر خودش یک رسانه و کنش برای ساخت یک اجتماع اخلاقی و دینی است.
جامعه ای که قدرت دینی اش را از پشتوانه های مردمی می گیرد، ظاهر دینی اش بسیار کلیدی است. ظاهر، خودش نقش وجدان را بازی می کند و قدرت بازدارندگی دارد. خانم چادری با چادرش تنها حجاب فردی اش را رعایت نمی کند، بلکه ظاهر یک جامعه دینی را هم به رخ کشیده و به نمایش می گذارد. به تعبیری چادر یک کنش برای فریاد کردن یک جامعه اخلاقی و معنوی است. ازین جهت کاملا سیاسی است. چه بسا خود خانم چادری هم متوجه چنین کارکردی نباشد.
وقتی می گوئیم چادر، یعنی هر نوع حجابی که چنین پیامی داشته باشد؛ منحصر به چادر هم نیست.
🔸 #عبا
عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد. لباس دین یعنی رسانه ای که تعظیم شعائر می کند. اما امروز تعظیم شعائر چیست؟ فریاد کردن دین و معنویت. پرچمدار این شعارها کجاست؟ انقلاب اسلامی.
مساله اینجاست که امروز عبا و عمامه کارکرد انقلابی و حکومتی دارند. ممکن است گفته شود چه بسیار روحانیتی که انقلابی هم نیست؛ اما روشنست که امروز هویت آنها تعیین کننده نیست. هویت اصلی عبا و عمامه را کسانی می سازند که معتقدند به دین اجتماعی. پشتیبان این دین اجتماعی نیز چیزی نیست جز روحانیت. عبا یعنی حضور جریانی که دین اجتماعی را نصرت می دهد.
با این توضیح تلاش برای تخریب فرهنگی و حذف فیزیکی چادر و عبا خیلی عجیب نیست. چادر و عبا امروز رسانه قدرت ورزی جامعه دینی اند. چادر نماد دینداری سیاسی و عبا نماد دین سیاسی.
نقش چفیه رهبری را هم باید از همین منظر تحلیل کرد.
امروز درگیر جنگ نمادهائیم. تلاش دشمن برای تخریب مناسک دینی نیز از همین جهت قابل تحلیل است که بماند برای بعد.
عقیل در گپ👇
🆔https://gap.im/aghiil
عقیل در ایتا👇
🆔https://eitaa.com/aghiil
🔵به بهانه پیش فروش محصولات ایران خودرو
✍یونس اروجی
روزنامهیِ جمهوریِ اسلامی در گزارشی با دادههایی اشتباه به بررسیِ میزانِ پرداخت هایِ پیشخریدکنندگانِ محصولاتِ سایپا پرداخته و با اعلامِ این که تعدادِ خریداران ۶ میلیون نفر بوده و نیز اینکه در این مرحله برایِ هر محصولِ سایپا ۲۵ میلیون تومان پول پرداخت شده است؛ از حاصلِ ضربِ این دو عدد یعنی ۱۵۰۰۰۰ میلیارد تومان نتیجه گرفته که: «با این مبلغ پول میتوان یکى از شرکتهای بنـــز، BMW، لامبورگینی، شورولت، فورد، GMC، تویوتا، KIA و فیات را بطور کامل خریداری و بصورت سینه خیز به ایران احضار کنند.»
حال آنکه شرکتِ سایپا تنها ۵۰ هزار خودرویِ خود را پیشفروش کرده بود.
البته اصل موضوع قابل انکار نیست که میلیونها متقاضی با کارت پولهای آماده قابل پرداخت در صف ثبت نام خودرو بودند و اگر سایپا اراده می کرد و چندین ملیون ماشین تا چند سال اینده را پیش فروش می کرد همین اتفاق می افتاد مطلب جمهوری اسلامی شاید هم اشاره به این مورد باشد و البته شاید بیشتر از آن مبلغ هم برآورد شود چون همچنانکه سکه و طلا را بصورت چند هزارتایی و تنی خریدند در صورت عدم محدودیت یک خودرو و یک کارت ملی بعضیها شاید توان خریدن بخش زیادی از تولیدات سایپا را داشته باشند بنابراین با این حساب رقم اعلام شده دور از انتظار نمیباشد، مهم درک مطلب و ارائه راهکار مناسب برای به چرخه تولید درآوردن این حجم نقدینگی میباشد.
۹۷/۰۶/۲۸
عقیل در گپ👇
🆔https://gap.im/aghiil
عقیل در ایتا👇
🆔https://eitaa.com/aghiil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵به اذعان دولتی ها در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم اما اقدامات انجام شده ...‼️
❇️تحلیلی کامل و جامع از اقدامات اقتصادی دولت 👈بزودی در کانال عقیل
🎥عقیل
@aghiil
🏴 #حكومتى كه #حسين(ع ) به خاطر آن #شهيد شد
🏴 حکومتی که حسین ع به خاطر آن شهید شد حكومتى بـود كـه اهـل #سازش و سستى نباشد. #حضرت #امير(ع)، نكته مهمى فرموده اند كه بايـد ايـن تعبير را مجريان همه حكومتها ببينند. روايت بسيار مهمى است. فرمودند :
«كسانى میتوانند #حكومت #دينى واقعى تـشكيل بدهنـد كـه اهل مداهنه و سازشكارى و مصانعه و رياكـارى نباشـند؛ كـسانى كه با صاحبان #قدرت و #ثروت و با #جناح هاى قوى و سرمايه دارهـا
و با قدرتهاى داخلى و خارجى، معامله نكنند و نترسـند؛ كـسانى كه محافظه كار نباشند».
آرى فقط اينان میتوانند. حكومتى كه وقتى ابن حرمه - ناظر مالى بازار اهواز - دزدى كرد، #رشوه گرفت و اختلاس كرد، حضرت امير(ع) او را بـه #زندان انداخت و دستور داد اورا به انفرادى بردند (يعنى ملاقات ممنوع شـد)
و فرمود او را در #نماز جمعه و جلوى چشم مردم، شلاق بزنيد نـه ايـن كـه مجازات مخفى كنيد؛ بلكه آبرويش را بريزيد. حكومتى كه امـام حـسين(ع) میخواست احيا كند، حكومتى بود كه خودش و مردم قـبلا تجربـه كـرده
بودند و در #عاشورا به خاطر همان اصول كشته شـد. آرى، حكومتى كه وقتى شـخص اول آن در كوفـه، روز عيـد قربـان، دخترش ام كلثوم را ديد كه گردنبند مرواريد بـسته، بـا نگـاه خـود بـه او
اعتراض كرد كه اين چيست كه بسته اى؟ ام كلثوم گفت: اين را براى سـه روز از بيت المال عاريه و امانت گرفته ام وبا اجازه مسئول بيت المال، بـوده و ضمان مالی اش هم بر عهده من است؛ يعنى كار قانونى كرده ام و عاريه است.
ابن ابی رافع، مسئول بيت المال هم آمد و از ام كلثوم، دفاع و او را تأييد كرد و به حضرت گفت: دخترت خلاف نكرده و من در جريان هـستم و كـار او قانونى بوده است. حضرت رو كرد به دخترش امكلثوم و گفـت: «يـا بنـت
على بن ابیطالب، لا تَذْهبنَّ بِنَفسِك عنِ الْحقّ ». ؛ اى دختر على، بحث نكن و بهانه نتراش تا حق را زير پا بگذارى. خواهش میکنم به دقت توجه كنيد كه خيلى جمله عجيبى است. حضرت امير(ع) از دخترش میپرسد:
«أَكُلُّ نِساء المهاجِرين تَتَزين بِمِثل هذا فـى هـذَا العيـد؟ »؛
آيـا همـه دختران و زنان شهر در روز عيد قربان میتوانند چنين گردنبندى را كه تـو بسته اى، ببندند؟» حتى اگر تو از راه قانونى خارج نـشده باشـى، آيـا همـه دختران اين جامعه میتوانند چنين گردنبندى ببندند؟ گفت: نه. فرمـود: تـو
دختر خليفه اى. پس تو هم حق ندارى اين گردنبند را ببندى. شما وقتى حق دارى چنين گردنبندى ببندى كه همه دختـران وزنـان ايـن شـهر چنـين امكاناتى داشته باشند؛ چون فرزند #مسئولين حكومت اسلامى هستى!
🔶بخشی از #کتاب حسین(ع) عقل سرخ حسن رحیم پور
عقیل در گپ👇
🆔https://gap.im/aghiil
عقیل در ایتا👇
🆔https://eitaa.com/aghiil