❌ علی لندی زندگی پوچ و مادی عدهای را بهم ریخت!
ببینید شجاعت و رشادت یک نوجوان ۱۵ ساله چگونه معادلات ذهنی جماعت لیبرال را بهم ریخته
از عقلانیت دم میزنند، درحالیکه نمیفهمند انسان به طور غریزی در راستای بقای خود عمل میکند و نجات جان #خود را بر #دیگری ترجیح میدهد.
میگویند علی لندی تحت تاثیر فیلم و بازی و انیمیشن بوده و مرگ را باور نداشته!
چرا نوجوانان آمریکایی عشق سوپرمن و مرد عنکبوتی از این کارها نمیکنند؟
تعجبی هم نیست! زمانی که زندگی پوچ لیبرالی را برای خود برگزینید، از شجاعت و ایثار چیزی نمیفهمید!
نه با ذهنهای کوچک و مادی خود میتوانید امثال علی لندی ۱۵ ساله را درک کنید، نه میتوانید امثال حسن باقری ۲۵ ساله که در مدت کوتاهی به استراتژیست تبدیل شد را درک کنید!
شما جماعت لیبرال و اباحه گر که خط قرمزتان در دنیا، #سود و #منفعت است، توانایی تربیت چنین انسانهایی را ندارید، آخرین تلاشتان برای ساختن انسان تراز، پدیدهای زننده به نام #سلبریتی شد که بوی تعفنش عالمگیر شده!
شما اصلا مفاهیمی مثل شهادت، ایثار و فداکاری را نمیتوانید هضم کنید، درک و تحلیل پیشکش!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️عقیل؛ تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
https://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️هزینه عجیب زندگی در کانادا و واکنش کاربران ساکن کانادا به پستی که این فرد در اینستاگرامش گذاشت!
🇮🇷@aghiil
علی لاریجانی در توئیتی نوشت: رحلت علامه آیتالله حسن حسنزادۀ آملی، داغی سوزان بر دلهایمان برجا گذاشت. این مرد الهی که بحر معارف الهیه از علوم حصولی و شهودهای حضوری بود، با هستی و قلم و بیان عطرآگین و جذاب خویش قلوب انسانها را در دنیای مدرن اما غفلتزدۀ معاصر، بهسوی نفحات روحانی الهی هدایت میکرد.
جوانان میتوانند با مطالعۀ «الهینامه» از محتوای جذاب آن بهره بگیرند و دانشجویان و طلاب با خواندن «دروس معرفت نفس» از برهان دقیق او مستفیض گردند. فلسفۀ او پشتیبان عرفانش، و دریافتهای باطنی وی گواهی بر صدق نظرورزیهایش بود.
#علامه_حسن_زاده_املی
#حسن_زاده_املی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️عقیل؛ تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
https://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
صراط:
روی کار آمدن ابراهیم رئیسی تنها طی چند هفته، چنان مملو از برکات و شگفتانه بوده که شاید دیدن و شنیدن آن برای عدهای نا مأنوس باشد. این نا مأنوسی، اما نه از جهت ایثارگری دولتمردان بلکه بابت عادت کردن ملت به دیدن رئیس جمهور قبلی شان در زیر اسپیلتهای کاخ سعدآباد و مدیریت از راه دور کشور بوده است که جز ننگ و نکبت، ثمرهای برای مملکت به ارمغان نداشت!
به گزارش صراط نیوز اکنون پس از هشت سال مدیریت فرسوده، ناکارآمد، پشت میزنشین و مردم گریزانه حسن روحانی، رئیس جمهوری روی کار آمده است که تنها طی یکماه اخیر و هر جمعه، به یکی از استانهای محروم کشور سفر استانی دارد و از نزدیک و چهره به چهره با مردمان محروم و صدالبته نجیب این مناطق دیدار میکند.
بازخوانی و مقایسه چنین رفتارهایی فی ما بین دو رئیس جمهور سابق و جدید، یکی از اوجبترین واجباتی است که دائماً باید آنها را برای مردم مرور کرد تا بدانند تعویض ولو یک نفر در رأس قوه اجرایی کشور تا چه میزان میتواند اثرگذار باشد و کشوری فروافتاده در بن بست بی تدبیری را رهایی ببخشد.
تا همین چند ماه پیش و همزمان با روی کار بودن ژنرالهای اعتدالی در رأس قوه بخت برگشته مجریه، حتی خود وزرای کابینه بنفش نیز در حسرت دیدار خصوصی چند دقیقهای برای طرح مشکلات وزارتخانه تحت امرشان با حسن روحانی بسر میبردند، اما اینک دولتی تازه نفس سرکار آمده که از غسالان بهشت زهرا (س) گرفته تا مردم در منتظر در صفوف داروخانه ۲۹ فروردین و حتی مرزنشینان استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام نیز قادر به مشاهده رئیس جمهورشان از فاصلهای چند متری هستند.
مسلم است که بروز چنین رفتارهایی از جانب رئیس دولت و اعضای کابینه سیزدهم از وظایف بدیهی دولتداری بوده و از این جهت هیچ منّتی بر مردم ندارند، اما خیانتهایی که طی هشت سال گذشته از طرف باند کلیدداران اعتدالگرا در حق ملت شد، چنان جوی را پدید آورده است که ایرانیان نجیب با حیرتی دوچندان و تعجبی مضاعف، از تغییر و تحولات در دولت رئیسی یاد میکنند.
یکبار برای همیشه باید با خود صادق بود و دانست که الی الابد، هیچ آبی در راستای منافع ملی از مدعیان اصلاح طلبی و اعتدالگرایی گرم نخواهد شد و امید بستن به این قماش غربزده، تمامیت خواه و عافیت طلب، نه تنها سرانجامی جز یأس و افسردگی در پی ندارد بلکه کشور را نیز تا سالیان سال به رنج و محنت و بدبختی دچار خواهد کرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️عقیل؛ تحلیل عقلانی اندیشمندان ایران امروز
https://eitaa.com/joinchat/2058616844Cfee24efb65
🔴 یک پرسش مهم
باید از افرادی که معتقدند فلسفه حرکت امام حسین (علیه السلام) برای بشر مشخص نیست و لذا نمیتوان از آن الگو گرفت، پرسید:
❓وقتی پس از قرنها دلیل این کار حضرت، برای ما که قائل به عصمت امام هستیم، روشن نباشد، چگونه میتوان از مردم آن زمان که به عصمت امام معتقد نبودند توقع داشت که فلسفه و دلیل این حرکت را درک نموده و حضرت را یاری میکردند!؟
#در_حد_یک_تأمل
#انجمن_حجتیه
🆔 @aghiil
[ عقیل ]
ادامه قبلی 👆👆 🔰دکتر نجفی : ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین ✅قسمت دوم 🔴نظریهی پیوستگی این
ادامه قبل👆👆
🔰دکتر نجفی
ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین
✅قسمت سوم
🔴اربعین دو قسمت دارد:
یک قسمت زیارت اربعین است که چیز جدیدی نیست و مربوط به گذشته است. زیارت اربعین را از گذشته داشتهایم. چه بسا، زیارت عاشورا و زیارت عرفه در متون اسلامی اهمیت بیشتری هم از آن داشته باشد.
قسمت دیگر، راهپیمایی است که این نیز از گذشته وجود داشته است. عکسهای تاریخیای موجود است که بزرگان و علما را در میانهی راه نجف تا کربلا در حالی که پیاده میرفتند، نشان میدهد. البته این پیادهروی منحصر در اربعین نبوده است. امری سنتی بوده است که در اربعین پُررنگتر شده است.
اینکه راهپیمایی اربعین ناگهان بعد از سقوط صدام گستردگی مییابد، امری جدید است و به این صورت، سابقه نداشته است، پیداست که نفحات انقلاب اسلامی تأثیر گذاشته است. پیداست که این تأثیرگذاری را
در احیاگری آن سنت -به شکلی که فرهنگ، ظهور اجتماعی پیدا کرده است- داشته است.
🔶تمدنها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضائل اخلاقی تک بُعدی است، بزرگترین شعار آن هم، قدسیتزدایی از عالَم بوده است، منتها راهپیمایی اربعین، قُدسی است. نقطهی آخر و مرکزیِ آن، زیارت امام حسین(علیهالسلام) است.
حالا فرهنگ اربعین در شکل اجتماعی و سیاسی، خود را نشان میدهد. اول، ناقصتر بود ولی هر سال که گذشت، کاملتر شد. اربعین بهعنوان امری که هنوز احیای سنت است رگههایی از جنبههای جدید را در آن میتوانیم ببینیم.
به این نکته باید توجه داشت که تمدن اسلامی ویژگیای دارد که در تمدن غربی نیست. بیان شد که تمدنها سه ویژگی دارند: ابزار، عقلانیت و فضایل اخلاقی. تمدن غربی در فضائل اخلاقی تک بُعدی است، تمدنی مادی و ناسوتی است. بزرگترین شعار آن هم، قدسیتزدایی از عالَم بوده است، منتها راهپیمایی اربعین، قُدسی است. نقطهی آخر و مرکزیِ آن، زیارت امام حسین(علیهالسلام) است و خودِ این زیارت، یک کانون قُدسی است.
🔵ببینید فَرق شهر اسلامی و غیر اسلامی در چیست؟ همان فرق تمدن اسلامی با تمدن غیر اسلامی است. در شهر اسلامیای مثل مشهد، اولین سؤالی که هرکس وقتی میخواهد جایی را اجاره کند میپرسد این است که آن محل چقدر تا حرم فاصله دارد؟ یعنی مرکز مشهد حرم امام رضا(علیهالسلام) است. اما در تهران اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد خانه اجاره کند، بپرسد که مثلاً تا مُصلی چقدر راه است؟ چرا که تهران، شهری اسلامی نیست، مرکزش هم، مکان مقدس نیست. لکن کربلا، نجف، مکه، مدینه و قم شهرهایی هستند که یک قلبِ قدسی در آن شهر زده میشود و همه را با آن میسنجند. ممکن است حاشیهها، حاشیههای مدرن باشد -شاید بازارهای مشهد حتی از بازارهای تهران هم مُدرنتر باشد- اما یک کانون قدسی در این شهرها دیده میشود. در شهر اسلامی، این وجود دارد، در تمدن اسلامی هم همینطور است.
🔴تمدن اسلامی، یک مرکز قُدسی دارد. در راهپیمایی اربعین، مرکز قُدسی همان امام حسین(علیهالسلام) است. مردم به سویی روان هستند که امام حسین(علیهالسلام) است. میروند که وارد شهر کربلا بشوند، زیارت بخوانند و سلام بدهند. راهپیمایی نمیکنند که کوهنوردی و یا پیادهروی کرده باشند. انتهای راهپیمایی محلی قُدسی است. لذا در طول مسیر نیز، اگر آب و غذا میدهند برای امام حسین(علیهالسلام) است، هر کاری که میکنند، به خاطر امام حسین(علیهالسلام) است. این قُدسیت در همهی آن دیده میشود. پس، اینجا دقیقاً مقابلِ تمدن غرب قرار میگیرد، آن، قُدسیتزدایی از عالم میکند و این، نه به شکل یک فرهنگِ فردیِ بسته بلکه به شکل یک فرهنگِ اجتماعیِ عظیم در قالب راهپیمایی و تظاهرات -که خودش امر جدیدی است- بروز قُدسی پیدا میکند.
🔵این، حرف جدیدی در عالَم است. ما به ماهیت آن که مدرن هست یا نیست، کاری نداریم. این سبک راهپیمایی قبل از انقلاب اسلامی نبوده است. این راهپیمایی، قُدسی است. خود این قُدسیت نشان میدهد که راهپیمایی اربعین، فرهنگی چند ساحتی دارد. این، در مقابل تمدنِ تکساحتی غرب قرار میگیرد. این جلوههای مختلفی است که نشان میدهد علیرغم اینکه تمدن غربی قُدسیتزدایی کرده و سُنت را تمام شده میدانسته است، این سُنت –راهپیمایی اربعین- بعد از مدرن دوباره زنده شده است. جلوههای تمدنی آن در حوزهی فضائل اخلاقی خیلی شدید است: عدالت، معنویت و محبت خیلی زیاد است.
http://mousanajafi.ir
@aghiil
[ عقیل ]
ادامه قبل👆👆 🔰دکتر نجفی ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین ✅قسمت سوم 🔴اربعین دو قسمت دارد: یک
.
ادامه قبل👆👆
🔰دکتر نجفی :
ظرفیت سازی تمدنی در راه پیمایی اربعین
✅قسمت پایانی
🔴راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقیهاست، نه برای ایرانیها و نه برای لبنانیها. در واقع، برای کشور خاصی نیست و جنبهای فراملی دارد. این خود، نشاندهنده یک زیست تمدنی است.
مطلب دیگری که در تمدن دیده میشود و خیلی مهم است، گسترش جغرافیایی است. راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ نه برای عراقیهاست، نه برای ایرانیها و نه برای لبنانیها. در واقع، برای کشور خاصی نیست و جنبهای فراملی دارد. این خود، نشاندهنده یک زیست تمدنی است. در تمدن غرب هم، این را میبینیم. تمدن غرب متعلق به یک ملت نیست، آلمانیها، انگلیسیها، آمریکاییها، فرانسویها و دیگران همه مدعی آن هستند. تمدن اسلامی هم، اینگونه است. تمدن اسلامی هم، زیست جغرافیایی محدود ندارد و خیلی وسیع است. این زیست، در راهپیمایی اربعین دیده میشود؛ زبانهای متنوع، نژادهای متعدد و غیره.
🔵در تمدنها یک امر مهم دیگری نیز هست. از آقای کسینجر در کتاب «نظم جهانی»اش خواندم که میگوید: «دلیلی که اسلام میتواند نظم جهانی حاصل از قرارداد وستفالیا -که نظم اروپایی و غربی تحت تأثیر آن شکل گرفته است- را تحت تأثیر قرار داده و به هم بزند، قضیه دارالاسلام و دارالکفر و دارالحرب است که مسلمانها به این قائل هستند». تمامِ حرفِ کسینجر این است که مسلمانان میتوانند با این تقسیمبندیها، با همه نسبت برقرار کنند؛
مومنین با غیر مؤمنین و با کسانی که داخل جامعهی اسلامی زندگی میکنند اما مسلمان نیستند. تکلیف همه را مشخص میکنند. البته این را با صراحت نمیگوید و این برداشت من از متن ایشان است.
🔶راهپیمایی اربعین میتواند با فرهنگهای دیگر نسبت برقرار کند. اصولاً تمدن اسلامی -که یکی از جلوههای امروزش در جامعهی مدرن، راهپیمایی اربعین است- قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد.
در راهپیمایی اربعین هم، ممکن است همه خیلی مقید به احکام نباشند؛ اما آنجا زندگی مؤمنانه و نظمی مؤمنانه را تجربه میکنند. آنجا فضای سکولار نیست و تکلیف همه معلوم است. سبک زندگی مقدس دیده میشود و همه با آن نسبت دارند. برادران اهل تسنن و حتی از مذاهب دیگر مثل ارتدوکسها و کاتولیکهای مسیحی هم به این مراسم میآیند و منعی برای ایشان جهت شرکت در این راهپیمایی نیست. این نشاندهندهی آن است که راهپیمایی اربعین میتواند با فرهنگهای دیگر نسبت برقرار کند. پس اصولاً تمدن اسلامی -که یکی از جلوههای امروزش در جامعهی مدرن، راهپیمایی اربعین است- قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد. البته با برتری سبک زندگی اسلامی، نظم مؤمنانه و آن کانون مقدسی که در آن وجود دارد.
🔷به نظرم مهمترین بحث راهپیمایی اربعین جلوهای است از نظریه پیوستگی که توانسته یک امر سنتی را از گذشته آورده و با عبور از عالم مدرن، کاملاً در یک ظهور اجتماعی به این گستردگی و با این ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان دهد. به طوری که برخی از محققین در آمریکا بحث کرده بودند که راهپیمایی اربعین، طرح خاورمیانهی جدید آمریکا را کاملاً به هم زد و ملتهای ایران، عراق، لبنان، سوریه و غیره را در یک ترکیب جدید قرار داد. نه تنها این کشورها تجزیه نشدند بلکه وحدتی مؤمنانه را در راهپیمایی اربعین تجربه کردند.
http://mousanajafi.ir
@aghiil
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دختربچه داره به شمر تعزیه التماس میکنه که امام حسین را شهید نکنه
🔹🔹🔹🔹🔹
چه کپشنی برای این فیلم میشه نوشت؟!!
#اربعین
#اربعین_حسینی
#امام_حسین
صلی الله علیک یا اباعبدالله
السلام علیک یا سیدتی یا رقیه
🏴 @aghiil
ببخشید که یک قرن نسلتون رو کشتیم/عذرخواهی خشک و خالی کلیسای کاتولیک بابت نسلکشی بومیان در کانادا
🔹کلیسای کاتولیک به صراحت از بومیان کانادا به خاطر یک قرن سوءاستفاده، نسلکشی و تخلفات حقوق بشری در مدارس شبانهروزی تحت مدیریت کلیسا عذرخواهی کرد.
🔸با این حال رهبران بومی کانادا همچنان منتظرند که شخص پاپ این گناه را گردن بگیرد.
🔹این عذرخواهی پس از آن عنوان شد که حدود ۱۲۰۰ قبر بینام و نشان در سه مکانی که کودکان بومی کانادا آنجا در مدارس ساکن بودند، کشف شد.
☑️ @aghiil
15.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 انتقاد به جای حجت الاسلام پناهیان به ساختار آموزش و پرورش
🔹 چه کسی جرات زدن این حرف ها را دارد؟!!! غیر از آن که برای خدا آبروی اش را خرج کند.
@aghiil