eitaa logo
حجاب عقلانی
6 دنبال‌کننده
152 عکس
177 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
16.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ بعضی از خانم ها میگن حجاب یه مسئله ی شخصیه و پوشش ما به خودمون مربوطه! پس چجوریه که میگن بدحجابی خانمها بنیاد خانواده هارو به خطر میندازه؟ . . ✅ حرفایی که زندگی ام را تغییر داد! ⚛ ( چهارم ) . ◀️ منتظر قسمت های بعدی باشید... ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ کانال برتــر ✅ برگزیده ی رصدنمای فضای مجازی👇🏻 🌸🍃 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
هدایت شده از محرمانه
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍پاسخ بسیار جالب بانوی تازه مسلمان آمریکایی به اعتراض یک دانشجوی پسر ایرانی به @secret_file 🔹دانشجوی پرسشگر وقتی اشاره می کند که مادرش به او گفته در قرآن دلیلی بر حجاب وجود ندارد و همچنین حجاب را باعث سلطه پذیر شدن زنان معرفی می کند، این بانوی محجبه اینگونه پاسخ او را می دهد. 🔸اولاً: برو آیه ۳۱ سوره نور رو بخون، می‌بینی قرآن میگه حجاب واجبه. 🔹ثانیاً: چیزی که حجاب به زن میده عفافه و نه سلطه پذیری، حجاب اراده و اختیار زن رو سلب نمی کنه و اون میتونه (با امنیت) فعالیت اجتماعی و کار و درآمد خودشو داشته باشه. 🔸ثالثاً: برای من چندش آوره که زنان در اینجا (غرب) با بدن نمایی می خوان توجه مردا رو جلب کنن و خوشحالم که اگه شوهرم منو پسندیده و دوستم داره به خاطر عقل و فهمم بوده نه به خاطر مدل مو و قیافه و...، من اکنون به عنوان یک زن مسلمان حس کرامت دارم‌. 🔹رابعاً: من وقتی مسلمونم باید با رعایت تمام قوانینش من جمله حجاب یک مسلمون صد در صدی باشم، نه این که مثلاً هشتاد درصدی. 🔸خامساً: برام جالبه که در اینجا با حجاب، مردها بیشتر بهم احترام میگذارند و هوامو دارن و حتی در برام باز میکنن، و عجیب اینجاست که تنها بعضی زنها نیشخند و‌کنایه میزنن که برام اهمیتی نداره... اونا کی باشن وقتی خدا ازم حجاب رو خواسته. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از مقداد خداداد
دنبال برابری حقوق و برخورد یکسان با زن و مرد هستند، بعد نگرانند که چرا دست مامور مرد خورده به لباس یک زن !! خب مگه برخورد یکسان نمی‌خواستید؟ @meghdad_eita
🔸یک خانم در دومیدانی مدال طلا گرفت. یک خانم دیگر در وزنه‌بردای سه مدال طلا گرفت. یک خانم هم امروز در سنگ‌نوردی حذف شد. 🔹در رسانه‌های بیگانه فقط خانم سوم برجسته و خبرساز شد چون حجاب نداشت و آن دو داشتند. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
بانوی باوقار ایرانی برای آزادی از امیال شیطانی برای زندگی به شکل انسانی برای جلب رضایت الهی میپذیرد حجاب عقلانی @aghlani
بانوی باوقار ایرانی برای آزادی از امیال شیطانی برای زندگی به شکل انسانی برای جلب رضایت الهی میپذیرد حجاب عقلانی @aghlani
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آزادی در مهد تمدن غربی خاطره تکان دهنده بانوی با حجاب ایرانی ( دکتر پریوش امیری ، دکترای فلسفه) از کازینویی در لاس وگاس آمریکا. @aghlani
هدایت شده از به جای استوری 🙃
هدایت شده از جهش ایران
11.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجاب که هیــچ، چـــادر دختران کشورمان مثابه مــرز است، مـــرز جمهوری اسلامی. 📌 خاطره جالب از جواب امام خامنه‌ای به مغروق هاشمی. جهادتبیین همینــ جاستــ👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1845100544Cb116997b6c
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دختر مسلمان آمریکایی معنی حجاب و حیا رو توضیح میده 👌 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دختر مسلمان آمریکایی معنی حجاب و حیا رو توضیح میده 👌 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم 🖋 مهدی جمشیدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، عادی‌ و عرفی بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدن‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت تثبیت‌شدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️