هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دختر مسلمان آمریکایی معنی حجاب و حیا رو توضیح میده 👌
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دختر مسلمان آمریکایی معنی حجاب و حیا رو توضیح میده 👌
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم
🖋 مهدی جمشیدی
دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسهزنیِ جامعهشناختی در ایستگاههای متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایقهای رسانهای» و «حائلهای روایی» مشاهده کنم. مشاهدهای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیشداوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهدههای قبلی بود و آنها را تأیید میکرد. و اماّ نتایج:
۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاههای مترو رفتوآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُلحجاب ارائه نمیکنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود میکنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! بهعبارتدیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایتهای انبوه» دارند؟!
۲- بیحجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ بهطوریکه پوشش سایر قسمتهای بدنشان، عادی و عرفی بود. اینگونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخشهای دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمتها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراینمیان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمتهای دیگر بدنشان نیز زننده بود، از جمله اینکه شلوارشان تا نزدیکهای زانویشان بالا آمده بود، یا تیشرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدنشان آشکار بود، یا یقیۀ تیشرتشان باز بود و ... .
۳- بهجز دو مورد، همۀ کسانیکه کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالیکه چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراینباره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال میدهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشدهاند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک میشوند، ترجیح میدهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب اینکه بخش دیگر، گاهی موهای خود را میپوشانند و گاهی هم نمیپوشانند و هنوز به «جمعبندی» نرسیدهاند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکردهاند.
۴- دیگر اینکه پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادیها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسلها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادیها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادیهایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادیها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند.
۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاهها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلیام نشان میدهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محلهها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاینرو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بیاعتنا به «مطالبههای اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال میکرد.
۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان مینگرند؛ چنانکه حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاههای طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاهها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاههای مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّتطلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی میشود و ما با موقعیّت تثبیتشدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از سخنرانی های استاد رائفی پور
در همه جای دنیا دو اصل مهم وجود دارد:
۱) احترام به قانون
۲) قوانین مربوط به پوشش
تنها جماعت غربگدای ایران است که دچار این توهم است که آزادی حد و مرزی ندارد.
🔗 ✨اشلو✨
#حجاب #پایان_مماشات
✅ سخنرانی های استاد رائفی پور 👇
@aliakbareraefipour
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏#فوقالعاده(حتماببینید)
#عظمتحجاببرتر
👌آفرین و درود بر این سطح فکر و جوابهای زیبا...
🌺 چرا چادر مشکی؟ جوابش را ببینید
🌍 @ebratha_ir
هدایت شده از ولایت خورشید
پست قابل تأمل گیلدا مورکرت (فعال ضد امپریالیست و ضد جنگ، مدافع )
گیلدا مورکرت نوشت:آمار در خصوص زنان در ایران و آمریکا چه میگوید؟!
✓سهم زنان متخصص:
ایران 98 درصد
آمریکا 85 درصد
✓نرخ مرگ و میر مادران در هر 100 هزار تولد زنده:
ایران 7
آمریکا 23
✓سهم زندانیان زن:
ایران 3 درصد
آمریکا 10 درصد
✓سهم پزشکان زن:
ایران 40 درصد
آمریکا 34 درصد
پ ن: پاسخ این فعال ضد امپریالیست که خود زنی امریکاییست نشون میده بر خلاف جو حاکم بر فضای مجازی، نه تنها ایران به عنوان کشوری که در آن حقوق زنان تضعیف شده شناخته نمیشه، بلکه ایران رو در آزادی حقوق زنان دارای رتبه ی بالاتر از آمریکا میدونن.
💠 گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
هدایت شده از همنشینی با خوبان 🗨
16.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از جهاد تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏فوقالعاده(حتماببینید)
#عظمتحجاببرتر
👌آفرین و درود بر این سطح فکر و جوابهای زیبا...
🌺 چرا چادر مشکی؟ جوابش را ببینید
اگه کار فرهنگی نکنیم بعدا باید صد برابر کار امنیتی کنیم
https://eitaa.com/joinchat/1903165495C56be1717e3
#زن_عفت_افتخار
#لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴حجاباستایلها علیه پوشش اسلامی - ایرانی
🔴بلاگرهای حجاب چگونه دختران را هدف قرار دادهاند؟
⭕️سید علیرضا آلداود، کارشناس فضای مجازی، میگوید که بسیاری از فعالیتها در فضای مجازی و مخصوصا پیامرسان اینستاگرام برنامهریزی شده است. او به صاحب این پیامرسان اشاره میکند و توضیح میدهد که صاحب آن صهیونیست است و الگوریتمهایی که در این پیامرسان تعریف میشود برنامهریزی شده است. مهمترین هدف بسیاری از فعالیتهای این پیامرسان، تغییر ارزشها به ضدارزشهای دینی - اسلامی است. به عنوان مثال تلاش برای زیر سؤال بردن بحث زن و حجاب و ایجاد کمپینهای حجاب اجباری، حجاب بیحجاب و مواردی از این دست نمونههایی برای تغییر ارزشها و ترویج ضدارزشها در حوزه حجاب است.
🌐 https://isna.ir/xdMcT3
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از ولایت خورشید
23.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آرام آرام کف بی خاصیت از روی آب کنار می رود ورودخانه خروشان امت زلال وبی آلایش به راه خود ادامه خواهد داد
دریای ظهور وحکومت جهانی موعود پیش روی ماست ...!
در چهل و چهار سال گذشته نفوذی ها در میان مسوولین جا خوش کردند وهدفی به جز سقوط انقلاب نداشته و ندارند...!
امت پای کار بیایند وخادم را از خائن تفکیک کنند...!
امام زمانه سالهاست که این دستور را صادر فرموده اما ما اجرا نکرده ایم ...!
@velayat_khorshid
هدایت شده از حوزه انقلابی
10.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔀 تقابل «جامعهی جنسیِ غربی» با «جامعه الهی»
🔺 ویژگیهای تمدن غرب، از دیدگاه اندیشمندان
#جامعه_جنسی، #تمدن_غرب، #حقوق_زن
👁🗨غربنما رو از دست ندید👀👇
↘️↘️ eitaa.com/joinchat/2851143926Ce2dddd33f9
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد عزیزی درمورد انرژی منفی که از بعضی خانم ها ارسال میشه و انرژی های منفی که دریافت می کنند که موجب افسردگی و حال بد درونی میشه صحبت می کنند...
👈 بسیاااااااااار عااااالی و مهههههم