eitaa logo
🌹اقطاع در مسیر عزت❤️
51 دنبال‌کننده
57 عکس
66 ویدیو
10 فایل
کانال اقطاع زمین با هدف روشنگری در مسیر انقلاب اسلامی ایران وآرمانهای شهدا مقدمتان را گرامی می دارد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کرمان بیدار
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢موشن گرافیک 🏴استاد شهید مطهری: معرفت امام حسین (ع) شما را اهل حق و حقیقت میکند. 🌍 مرکز متنا استان کرمان https://www.instagram.com/p/CETqBRzjt1U/?igshid=gsu8q8l9nyvc
هدایت شده از کرمان بیدار
🔴متن شبهه: ۱_به جای هزینه های میلیاردی برای ساخت ضریح طلا به فقرا کمک کنیم کدام واجب تر است؟ رسیدگی به معیشت زنده ها در ایران یا مرده پرستی در عراق؟ ۲_کلیپ شبهه هزینه ساخت صحن حضرت زهرا سلام الله علیها و توسعه حرم امام علی علیه السلام و طلاکاری گنبد ائمه در عراق. ۳_و دیگر شبهات مشابه فوق الذکر. 🔵پاسخ شبهه: 1⃣ آیا این جملات صحیح است: ◀️به جای هزینه های میلیاردی احداث پارک و بوستان و شهربازی، به فقرا کمک کنیم ◀️به جای هزینه های میلیاردی احداث مدرسه و دانشگاه به فقرا کمک کنیم. ◀️به جای هزینه های میلیاردی احداث بیمارستان به فقرا کمک کنیم. 2⃣ اینکه کسی سوالات فوق را نمی پرسد، اما مدام به زیارت، روضه و هزینه های آن اشکال وارد می کنند به این دلیل است که ضرورت رسیدگی به نیازهای رفاهی، تفریحی، علمی و بهداشتی انسان برای همگان قابل درک است. اما نیازهای معنوی انسان مورد غفلت قرار می گیرد. همانطور که نیازهای مادی باید تامین شود، نیازهای معنوی نیز مهم است و اساساً در تقابل قرار دادن نیازهای مادی و معنوی یکی از ترفندهای قدیمی دین ستیزان است. 3⃣ مرده پرستی نامیدن زیارت نیز ریشه در تفکری غیر دینی و سوسیالیستی دارد که مرگ را نابودی می پندارد و لذا سعی می کند توجه انسان را از جهان باقی منحرف کند و تمام همّ و غمّ انسان را دنیا و مسائل مادی آن تعریف کند. 4⃣ زیارت و حل مشکلات: بسیاری از مشکلات مادی دنیا تنها در اثر توجهات معنوی قابل حل است. بسیاری افراد به دلیل تمسک به حضرت علی علیه السلام به ایتام رسیدگی می کنند. افراد زیادی به دلیل شفاعت امام حسین علیه السلام ، به فقرا کمک می کنند. اشخاص متعددی به عشق امام رضا علیه السلام و به دلیل سفارشات مکرر ایشان، به محرومین رسیدگی می کنند. این موارد در اثر پیوند روحی با پیشوایان دینی که حاصل از زیارت ایشان است، به دست می آید. 5⃣ یکی از خادمان امام رضا علیه السلام که یک پزشک است تعریف می کند: جهت معاینات لازم در هنگام اعدام یک قاتل نزد او بودم که شنیدم مدام برلبش ذکر یاضامن آهو جاری است. این مسئله را که به پدر مقتول منتقل کردم، ابتدا رو به حرم امام رضا علیه السلام کرد و گفت: «السلام علیک یا امام الرئوف» و سپس طناب را از گردن قاتل برداشت. بسیاری از کارهای خیریه نیز با همین نیت صورت می گیرد. 6⃣ در زیارت جلوه های زیادی از وحدت و پیوندهای ملی میان مردم نیز حاصل می شود که آرزوی بزرگان هر ملتی برقراری مقداری از آن با صرف هزینه های زیاد است. (وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مَّا أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ) 7⃣ نکته: هزینه های زیارت یا ساخت ضریح و طلاکاری گنبد و گلدسته و... تماماً مردمی و حاصل اعتقاد و عشق آنان که نوعا افراد متوسط یا فقیرند، تأمین می شود. گاهی تمام هزینه ای که برای ساخت یک ضریح مهم مانند ضریح سیدالشهدا علیه السلام می شود، برابری می کند با هزینه ای که یک نفر برای عشق به فلان خودروی میلیاردی صورت می گیرد. (در حالی که حرم مورد استفاده میلیون ها نفر و خودروی آن شخص فقط برای یک نفر است) 8⃣ اسلام برای تامین اجتماعی و رسیدگی به فقرا، مجراهای مالی گوناگونی مانند زکات واجب، زکات فطره، انفاق و صدقه مستحب، مقرری از بیت المال و... تعیین کرده که اگر همه ی افراد مانند دین داران به این دستورات عمل می کردند، اثری از فقر در جامعه مشاهده نمی‌شد . 9⃣پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: «برای خداوند حرمات سه گانه ای است که هر کس آنها را احترام و تکریم کند خداوند امر دین و دنیای او را محفوظ می‌دارد و آن سه چیز عبارت است از؛ احترام و تکریم قرآن؛ احترام و تکریم پیامبر و احترام و تکریم اهل بیت» [خصال ج۱ص۱۴۶] راههای بزرگداشت و تکریم: 1- حفظ و نگهداری آثار و عمل به دستورات و سخنان آنان. 2- احترام به مقام و موقعیت معنوی و پاسداشت ایام ولادت و شهادت آنان. 3-حفظ و تعمیر قبور و رعایت حرمت در ساخت بارگاهایی که در شان آنها باشد؛ مساله تعظیم وتکریم و آبادسازی قبور ائمه در روایات متعددی نیز توصیه شده ؛ امیرالمومنین علیه السلام از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله سوال فرمودند ؛ «ای رسول خدا از برای کسی که قبور ما را زیارت کند و آن را آباد وبازسازی کند چه پاداشی است پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله پاسخ داد: «خداوند قبرتو و قبر فرزندانت را بقعه هایی از بهشت قرار داده و قلوب برگزیدگان از خلقش را به سوی شما متمایل کرده که خواری و اذیت را تحمل کرده و «قبور شما را آباد میکنند» فراوان زیارتشان میکنند آنان مخصوص به شفاعت من هستند و وارد حوض من در قیامت میشوند و آنان زوار من در بهشت هستند «کسی که قبور شما را آباد کند» گویا سلیمان را بر ساخت بیت المقدس یاری داده است» --تهذیب الاحکام ج۶ص۴۵۰
عاشورای حسینی برای ما درس ها و پیام های بسیاری دارد . ده پیام از این قیام را مرور می کنیم: 1 . عزت و سربلندی مسلمان، در سایه جهاد و شهادت ومبارزه در راه حق و عدالت است . مرگ شرافتمندانه در این راه، «حیات ابدی » است و زندگی با خواری و خفت تن دادن به زبونی و ذلت، «مرگ تدریجی » است . 2 - تکلیف یک مسلمان متعهد، دفاع از ارزش های دینی، دعوت به پاکی و نیکی، «امر به معروف ونهی ازمنکر» ، اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد ومنکرات و انحرافات است واگر این فریضه ترک شود، بدان مسلط می شوند و سقوط جامعه حتمی است . قیام کربلا برای عمل به همین تکلیف بود . 3 - شهادت طلبی، سلاحی است که هر امتی به آن مسلح شود، شکست ناپذیر می گردد . خون بر شمشیر پیروز است و شهیدان راه خدا زندگان همیشه تاریخ و سرمایه های الهام بخش جوامعند . پس برای عزت یک جامعه، باید «فرهنگ شهادت طلبی » را ترویج کرد . 4 - فلسفه قیام کربلا، احیای دین و ترویج نماز وگسترش معنویات ومبارزه با منکرات است . پیروان اباعبدالله ( علیه السلام) با ایمان و عمل و تقوا و جهاد خویش، نشان می دهند که این فلسفه را شناخته و آن را پذیرفته اند و در راه آن تلاش می کنند . 5 - برای یک مسلمان، بالاتر از هر چیز، عمل به وظیفه و انجام تکلیف است، هرچه باشد و هرجا باشد، چه با فتح نظامی، چه با شهادت، چه با ماندن، چه با رفتن، چه با فریاد، چه با سکوت، قیام برای خدا شکست ندارد و هرکه به «وظیفه » عمل کند، پیروز است، هرچند در ظاهر شکست بخورد . 6 - مدعیان مسلمانی بسیارند . اما در صحنه امتحان است که مؤمنان صادق و مدعیان دروغین و منافق شناخته می شوند . آنان که در جبهه نبرد حق و باطل، به هر بهانه ای امام حق را یاری نکنند و خود را کنار بکشند و به گوشه عافیت و راحت بخزند، مردود شدگان این امتحانند، هرچند سابقه درخشان ایمانی و انقلابی داشته باشند . 7 - اگر چهره های شاخص و افراد نافذ و مورد توجه جامعه - «خواص امت » - در لحظه های حساس به وظیفه خود عمل نکنند، جامعه را به ذلت و حیرت وافکار را به انحراف واسلام و تشیع را به انزوا می کشانند . «رسالت خواص » ، بسی سنگین است و تکلیف آگاهان، بسی خطیر و حساس! 8 - شیعیان حسین ( علیه السلام) و پیروان فرهنگ عاشورا، هرگز با دشمنان اسلام و مسلمین سازنش نمی کنند و عزت و سربلندی خود را به زندگی حقیرانه و بردگی ستمکاران و جباران نمی فروشند . جان می دهند، ولی دین و ایمان و شرافت را از دست نمی دهند . 9 - عزاداری برای امام حسین ( علیه السلام) و شهدای کربلا و اهل بیت مظلوم، نشانه همدلی و همراهی و همگامی با حماسه آفرینان عاشوراست . زنده نگه داشتن عاشورا، رمز بقای این حماسه جاوید است و سلاح اشک، فریاد مظلومیت بر ضد ظالمان است . 10 - آنان که به حکومت ظالمان و فاسدان تن بدهند و در برابر فساد و ظلم و بدعت و تحریف، سکوت و سازش کنند و جان خود را بیش از دین و عزت و شرف، دوست بدارند، ذلت دنیوی و عذاب اخروی و خشم خدا و نفرین خلق خدا را برای خود می خرند . شعار عاشوراییان «هیهات منالذله » است و مدالشان عزت و آزادگی . خدایا! ... ما را در شناخت درس ها و پیام های قیام عاشورا و عمل به وظیفه، موفق بدار .
بسم الله قاصم الجبارین هدف قیام امام حسین علیه السلام معاویه با آنکه می‌دانست امام حسین (ع) اگر فرصتی بیابد، علیه او قیام می‌کند و با اینکه او حتی گاهی امام (ع) را تهدید نیز می‌کرد، ولی از اقدام عملی بر ضد آن حضرت پرهیز داشت. پس از مرگ معاویه شرایط تغییر کرد؛ زیرا از سویی یزید به فسق و فجور و بی‌دینی شهرت یافته بود و از انجام هیچ گناهی حتی به صورت علنی پروا نمی‌کرد. او جوانی خام و بی‌تجربه بود و هیچ سابقه‌ای در اسلام نداشت. به همین دلیل، میان صحابه و فرزندان آنان نیز دارای امتیاز و مقبولیتی نبود. از سوی دیگر گروه زیادی از مردم کوفه برای همراهی امام حسین (ع) اعلام آمادگی کرده بودند. امام (ع) زمینه را برای افشای چهره واقعی بنی‌امیه و یاری دین خدا، فراهم دید و با هدف احیای دین خدا قیام و حرکت خویش را آغاز کرد. آن حضرت در مرحله نخست در صورت امکان در پی تشکیل حکومت اسلامی بود و در غیر این صورت، با شهادت خود و یارانش به تکلیف خود عمل می‌کرد. او در کلمات گوهر بارش، انگیزه‌های قیام خود را بیان فرموده است که آنها را ذکر می‌کنیم. اول: افشای چهره واقعی بنی‌امیه «وَ عَلَی الإسلام السَّلامُ إذْ بُلِیَتِ الأُمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ یَزیدَ؛ زمانی که امت اسلامی گرفتار زمامداری مثل یزید شود، باید با اسلام خداحافظی کرد».[1] امام حسین (ع) در اینجا تصریح کرده که با وجود حکومتی که یزید در رأس آن است، دیگر امیدی به بقای دین خدا نمی‌رود. از کلام امام (ع) برداشت می‌شود که باید در برابر این خاندان فاسد قیام کرد، آن هم با افشای چهره واقعی آنها. دوم: احیای سنت پیامبر(ص) امام حسین (ع) در نامه‌ای به جمعی از بزرگان بصره، هدف از قیام بر ضد حکومت یزید را احیای سنت پیامبر (ص) بیان می‌فرماید: «و أنا اَدْعُوکُمْ إلی کتابِ اللهِ و سُنَّةِ نَبِیِّهَِ(ص) فَإنَّ السُّنَّةَ قَدْ أمِیتَتْ؛[2] من شما را به کتاب خدا و سنت پیامبرش فرا می‌خوانم؛ چرا که (این گروه) سنت پیامبر (ص) را از بین برده‌اند». سوم: مبارزه با بدعت‌ها امام (ع) در همان نامه‌ای که به بزرگان بصره نوشته بود، فرموده است: «وَ اِنَّ البِدْعَةَ قَدْ اُحْییَتْ؛ این گروه بدعت (در دین) را احیا کردند». معاویه برای پیشبرد اهداف خویش و تحکیم پایه‌های مقام خود که سخت به آن علاقه داشت، در احکام اسلامی و دین هم بدعت‌هایی پدید آورد که مهم‌ترین آنها انحراف خلافت از مسیر صحیح خود و تبدیل آن به سلطنت استبدادی و موروثی به ویژه انتخاب فرزند آلوده و ناصالحش برای ولایتعهدی بود.[3] یکی دیگر از بدعت‌ها، چگونگی مصرف بیت‌المال بود؛ زیرا در دوران معاویه، بیت المال به عنوان ثروت شخصی او و دودمانش در آمد و کسی نمی‌توانست درباره بیت المال از او بازخواست کند. بدعت دیگر، جواز ازدواج با دو خواهر در یک زمان بود و صدها بدعت دیگر که شمارش همه آنها در این مقاله نمی‌گنجد.[4] چهارم: مبارزه با فساد آشکار پنجم: احیای حدود الهی ششم: مبارزه با اتلاف کنندگان اموال فقیران امام حسین (ع) در مسیر کربلا، با فرزدق ملاقات می‌کند و از خلاف‌کاری‌های حاکمان شام و قیام برای نصرت دین خدا سخن می‌گوید و می‌فرماید: «یا فَرَزْدَقُ إنَّ هوُلاءِ قومٌ لَزِمُوا طاعَةَ الشَّیطانِ، و تَرَکوُا طاعَةَ الرَّحْمانِ، و أظْهروُا الفسادَ فی الأرضِ، وَ أبْطِلُوا الحُدُودَ، وَ شَرِبُوا الخُمُورَ، وَ اسْتَأثَروُا فی‌أموالِ الْفُقَراءِ و المَساکینَ، وَ أنَا أولی مَنْ قام بِنُصرَةِ دین الله، وَإعزازِ شَرعِهِ، و الجَهادِ فی‌سَبیلِهِ لِتَکُونَ کَلِمَةُ اللهِ هِیَ العُلیا؛[5] ای فرزدق! اینان گروهی هستند که پیروی شیطان را پذیرفتند و اطاعت خدای رحمان را رها کردند و در زمین فساد را آشکارا ساختند، و حدود الهی را از میان بردند، و باده‌ها نوشیدند، و دارایی‌های فقیران و بیچارگان را ویژه خود ساختند، و من از هر کس به یاری دین خدا و سربلندی آیینش و جهاد در راهش سزاوارترم، تا آیین خدا پیروز و برتر باشد». هفتم: عمل به حق و مبارزه با باطل آن حضرت در خطبه‌ای دیگر که در مسیر کربلا در جمع لشکریان حرّ ایراد کرد، فرمود: «ألاتَرَوْنَ إلی الحَقِّ لا یُعْمَلُ به، و إلی الباطِلِ لا یُتَناهی عنه لِیَرْغَبَ المُؤمِنُ فی لِقاءِ رَبِّهِ حَقَّاً حَقّاً؛[6] آیا نمی‌بینید به حق عمل و از باطل جلوگیری نمی‌شود. در چنین شرایطی بر مؤمن لازم است که به دیدار پروردگارش راغب باشد». امام (ع) با این کلمات هم هدف خویش را از قیام و حرکتش بیان می‌کند و هم آمادگی خویش را برای شهادت در راه مبارزه با باطل و احیای دین خدا اعلام می‌دارد.       هشتم: احیای حق محدث معروف دینوری نقل کرده است: هنگامی که امام از بطن الرّمه حرکت کرد، با عبدالله بن مطیع که از عراق می‌آمد، مواجه شد. وی به امام (ع) عرض کرد: پدر و مادرم فدای تو ای پسر رسول خدا! چه چیز باعث شد که تو از حرم خدا و حرم جدّت بیرون بیایی؟ امام (ع) فرمود: «إِنَّ أَهْلَ الکُوف
َةِ کَتَبُوا إِلیَّ یَسْألُونَنِی أَن أقْدِمَ علیهم لما رَجَوْا مِن اِحْیاءِ مَعالِمِ الحَقِّ؛[7] مردم کوفه نامه نوشتند و از من خواستند که به سوی آنان بروم، بدان امید که (با قیام علیه بنی‌امیه) نشانه‌های حق زنده شود». نهم:  اصلاح امت پیامبر(ص) دهم: بر پایی امر به معروف و نهی از منکر شاید بتوان صریح‌ترین و رساترین تعبیر امام (ع) در تبیین انگیزه اصلی قیامش را جمله‌ای دانست که در وصیت‌نامه آن حضرت به برادرش محمد حنفیه آمده است: «وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإِصْلاح فی أمَّةِ جَدِّی، أرِیدُ أَن آمُرَ بالمعروفِ و أنهی عن المنکر؛[8] من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم». حضرت سید الشهداء (ع) بعد از هلاکت معاویه، زمانی که از سوی والی مدینه به بیعت با یزید فراخوانده شد، به شدت برآشفت و آن را مردود شمرد و شبانگاه به سوی قبر پیامبر (ص) رفت و در نیایش با خداوند چنین عرضه داشت: «اللّهُمَّ هذا قَبْرُ نَبیِّکَ محمد(ص) و أنَا ابْنُ بِنْتِ نَبیِّکَ و قَدْ حَضَرَنیِ من الأَمرِ ما قَد عَلِمْتَ، اللهم إِنی أحِبُّ المعروف و أنْکِرُ المُنْکِرَ؛[9] خداوندا! این قبر پیامبر تو محمد (ص) است و من هم فرزند دختر اویم. از آنچه برای من پیش آمده، تو آگاهی. خداوندا! من معروف را دوست دارم و از منکر بیزارم». آن حضرت خطبه‌ای دیگر دارد که به گفته برخی علما، این خطبه در منا ایراد شده است. در این خطبه امام (ع) ثمره امر به معروف و نهی از منکر را چنین بیان می‌فرماید: «فَبَدَأَ اللهُ بالأمرِ بالمعروفِ و النَّهیِ عن المنکرِ فریضةً منه لِعِلْمِهِ بأَنّها إذا أُدّیَتْ و أُقِیمَتْ استقامتٍ الفرائِضُ کُلُّها هَیَّنُها و  صَعْبُها و ذلک أنَّ الأمرَ بالمعروف و النَّهی عن المنکر دعاءٌ إلی الإسلام مع رَدِّ المظالِم و مُخالَفَةِ الظالم و قِسْمَةِ الْفَیْیءِ و الغنائم و أخْذِ الصدقاتِ من مواضِعها وَ وضْعِها فی حَقِّها؛[10] خدا از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان تکلیف واجبی از سوی خود، آغاز کرده است؛ زیرا می‌دانست که اگر این دو فریضه ادا و برپا شود، همه فرایض از آسان و دشوار، برپا شوند و این از آن رو است که امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام است و توأم است با ردّ مظالم، مخالفت با ظالم، تقسیم بیت المال و غنایم، گرفتن زکات از جای خود و صرف آن در موردی که شایسته آن است». یازدهم: مبارزه با کسانی که حرام خدا *را* حلال شمرده‌اند. دوازدهم: مبارزه با پیمان شکنان سیزدهم: مبارزه با ظلم و ستم چهاردهم: مبارزه با مخالفان سنت پیامبر (ص) بر اساس نقل مورخان، آن گاه که حر مانع حرکت امام شد، امام (ع) نامه‌ای به بزرگان کوفه نوشت و تمام موارد چهارگانه را در این نامه بیان فرمود: «فَقَدْ عَلِمْتُمْ أنَّ رَسُولَ اللهِ(ص) قد قال فی حَیاتِهِ، مَن رَأیَ سُلْطاناً جائراً  مُسْتَحِلَّا لِِحُرُمِ اللهِ...، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مخالفاً لِسُنَّةِ اللهِ، یَعْمَلُ فی‌عبادِ اللهِ بالإثْمِ وَ العُدْوانِ، ثُمَّ لم یُغَیِّرْ بِفِعْلٍ و لا قولٍ، کان حَقیقاً علی اللهِ أنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ؛[11] می‌دانید که پیامبر خدا (ص) در زمان حیاتش فرمود: هر کس سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده و پیمان خدا را شکسته، با سنت پیامبر (ص) مخالفت ورزیده و در میان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار کرده، ولی با او به مبارزه عملی و گفتاری برنخیزد، سزاوار است که خداوند او را به جایگاه آن سلطان ستمگر (جهنم) وارد کند».  حضرت سیدالشهداء(ع) با این سخنان ضمن یادآوری وظایف همه قشرهای مردم، خصوصاً بزرگان کوفه، عزمِ جزمِ خویش را برای اصلاح امور و مبارزه کامل با خودکامگان و ستمگران بنی‌امیه اعلام می‌دارد و این مبارزه را مشروط به حمایت آنها هم نمی‌کند. پانزدهم: آشکارکردن نشانه‌های دین خدا شانزدهم: مورد عمل قرار گرفتن احکام الهی امام حسین(ع) در خطبه‌ای با صراحت هدف از تلاش و تکاپوی خویش را چنین بیان می‌کند: «اللهم إِنَّکَ تَعْلَمُ إِنَّهُ لَمْ یَکُنْ مِنَّا تَنافُساً فی سُلطانٍ، و لا التِماساً مِنْ فُضُولِ الحُطامِ، وَ لکِنْ لِنَرَیَ المَعالِمَ مِنْ دِینِکَ، و نُظْهِرَ الإصْلاحَ فی بِلادِکَ و یَأمَنَ الْمَظْلوُمُونَ مِنْ عِبادِکَ، وَ یَعْمَلَ بِفَرائِضِِکَ و سُنَّتِکَ وَ أحْکامِکَ[12] خداوندا! تو می‌دانی که آنچه از ما (در راه بسیج مردم) سر زده است، برای رقابت در امر زمامداری و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبوده، بلکه هدف ما آن است که نشانه‌های دین تو را آشکار سازیم و اصلاح و درستی را در همه بلاد آشکار کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و به فرایض و سنت‌ها و احکامت عمل شود». هفدهم: تشکیل حکومت اسلامی آن حضرت در خطبه‌ای که پس از نماز عصر در جمع لشکریان حرّ خواند، فرمود: «أَیُّهَا النَّاسُ أنَا ابْنُ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ(ص) و نَحْنُ أولی بِوِلایَةِ هذِهِ الأمُورِ عَلَیْکُمْ مِنْ
هؤلاء المُدَّعِینَ ما لیْسَ لَهُمْ[13] ای مردم! من فرزند دختر رسول خدایم و ما به ولایت این امور بر شما از این مدعیان دروغین سزاوارتریم». امام(ع) همچنین در نامه‌ای که هنگام اعزام مسلم(ع) خطاب به او مرقوم می‌دارد، بار دیگر بر بسیج نیروها و آماده‌سازی مردم تأکید می‌ورزد. در این نامه می‌خوانیم: «وَ ادْعُ النّاسَ إِلی طأعَتی، و اُخذُلْهُم عَنْ آل أبی‌سُفیانَ، فَإنْ رَأَیْتَ الناسَ مُجْتَمِعینَ عَلی بَیْعَتی فَعَجِّلْ لی بالخَبْرِ، حَتّی أعْمَلَ علی حَسَبِ ذلک إِن شاءَ اللهِ تعالی[14] (چون به کوفه رسیدی) مردم را به پیروی از من دعوت کن و آنان را از حمایت آل ابی‌سفیان بازدار. اگر مردم متّفقاً بیعت کردند، مرا با خبر ساز تا برابر آن عمل کنم». پراکنده ساختن مردم از حمایت خاندان ابوسفیان و فراخوانی مردم به اطاعت امام و یکپارچه کردن آنان برای بیعت و همراهی، همه نشان از تهیه ساز وکارهای مناسب برای تشکیل حکومت دارد. به هر حال، با توجه به شواهد تاریخی ـ که بخشی از آن گذشت ـ یکی از اهداف قیام سالار شهیدان، تشکیل حکومت اسلامی و در واقع بازگرداندن خلافت به جایگاه اصلی خویش بود تا در پناه، آن عدل و داد گسترش یابد و حق احیا و باطل و پلیدی نابود شود. آنچه بیان داشتم، شاید تمام اهداف نباشد. از این رو، شایسته است که دیگر پژوهشگران هم به بررسی این موضوع بپردازند. پی‌نوشت‌ها [1]. بحارالأنوار، ج44، ص326؛ فتوح ابن اعثم، ج5، ص27. [2]. تاریخ طبری، ج5، ص357؛ بحارالأنوار، ج44، ص340. [3]. پیام امیرمؤمنان، ج3، ص250. [4]. الغدیر، ج11، ص71 به بعد. [5]. تذکرة الخواص، ص217، 218؛ موسوعة کلمات الامام الحسین (ع) ، ص408. [6]. تاریخ طبری، ج5، ص404؛ بحارالأنوار، ج44، ص381. [7]. اخبار الطوال دینوری، ص245. [8]. فتوح ابن اعثم، ج5، ص21؛ بحارالانوار، ج44، ص329. [9]. بحارالانوار، ج44، ص328. [10]. فرهنگ جامع سخنان امام حسین، ص309. [11]. بحارالأنوار، ج44، ص381؛ مقتل الحسین، خوارزمی، ج1، ص234. [12]. تحف العقول، ص239؛ بحار، ج97، ص79. [13]. فتوح ابن اعثم، ج5، ص78. [14]. مقتل الحسین خوارزمی، ج1، ص196؛ فتوح ابن اعثم، ج5، ص31.
کانال اقطاع زمین با هدف روشنگری در مسیر انقلاب اسلامی ایران وآرمانهای شهدا مقدمتان را گرامی می دارد
. . 🇮🇷 *انتـــقام سختِ نـــبردِ رسانه ای - سایبــــری*🇮🇷 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 *شـهـادت هنــرِ مــردان خداست و ما ملت شـهـادتیم* 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 *سـلام علیـکم* *بدیـنوسیـله خواهشـمند است جهت پـیوستن به پویـشِ بین المللی: سختِ نـــبردِ رسانه ای-سایبــــری-تاسوعای حسینی1399* *و حمـایت از منتـقـمانِ حضرت ابوالفضل العباس[ سپهسالار و علـمـــدار نهضتِ عاشورا-کربـلاء ] و منتقمانِ سـردار سـپهد شهـید حاج قاسم سلیمانی [ سپهسالار و علـمــدار جبـهه ی مقاومتِ اسلامی ]* کلیپ فوق را در *واتـساپ و اینـستاگرام* *استـوری* نمایید. *التـماس دعــا*🌹 🙏 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
حجه الاسلام سخایی امروز در روضه خانوادگی اقامتگاه فردوس گوغر
هدایت شده از معیار
❇️ خط تحریف‌ 🔴 با آمریکا مذاکره کنیم، وضع بهتر می‌شود! 🔻روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «ولی نصر»، آورده است: «اگر امریکا درک خود از منافع ایران در خاورمیانه را بالا ببرد، می‌تواند ایران را تشویق کند قدرت خود در منطقه را به شکلی سازنده‌تر به کار گیرد. ایران می‌خواهد امریکا به سیاست مقابله با جمهوری اسلامی پایان دهد، اکثر نیروهای خود را از منطقه خارج کند و بپذیرد که ایران یکی از قدرت‌های منطقه است که منافع مشروع خود را دنبال می‌کند. طی ۴۰ سال اخیر ایران برای تحقق این اهداف مجبور شده گزینه تقابل را انتخاب کند. البته این رویکرد تهاجمی نتوانسته به اهداف خود دست یابد. ترور سردار قاسم سلیمانی، فرماندهی که مسئول اجرای راهبرد تقابل بود، باعث شد ایران و امریکا در ماه ژانویه سال جاری در آستانه جنگ قرار بگیرند. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و اعتراضات داخلی نیز در ایران تشدید شده است. در چنین شرایطی اگر امریکا مسیر بهتری را به سران جمهوری اسلامی پیشنهاد کند، شاید اتفاقات بهتری بیفتد. البته مقامات ایران به‌صورت غریزی نسبت به وعده‌های امریکا و چراغ سبز این کشور به صلح با جمهوری اسلامی بدبین و مشکوک‌اند اما همان‌طور که ایران توانست با دولت اوباما به توافق برسد، اگر رهبران این کشور ببینند امریکا در تلاش‌های دیپلماتیک خود جدی است و مذاکره می‌تواند ایران را به اهداف خود برساند، بعید است از آن صرف‌نظر کنند». مهم‌ترین تحریف صورت گرفته در این نوشته که متأسفانه به‌آسانی از سوی رسانه مکتوب داخلی به مخاطب خورانده می‌شود، متهم کردن ایران به اتخاذ گزینه تقابلی در مقابل امریکا است. سؤال این است، زبان گفتگو با دولتی که هیچ نقطه سفیدی در کارنامه‌اش با ایران ندارد و علاوه بر تحریم‌های اقتصادی چهار دهه علیه یک ملت، هزاران نیروی نظامی خود را در مرزهای ایران مستقر کرده چگونه باید باشد؟ آیا با دولتی که هرروز یک مشکل امنیتی علیه کشور ایجاد می‌کند؛ یک روز با بهره‌گیری از مزدورانی مثل داعش و النصره به دنبال ناامن کردن منطقه است، روز دیگر به‌قصد جاسوسی به حریم هوایی ایران وارد می‌شود و نهایتاً به ترور علنی فرمانده سرشناس کشورمان که پرچم‌دار مبارزه با تروریست‌ها در منطقه بود، دست می‌زند، می‌توان مذاکره کرد؟ و آیا سوابق مذاکراتی که با آن شده مثبت و سازنده بوده است که همچنان امید به اتخاذ مسیر دیپلماتیک از سوی آمریکا را دارید؟! بصیرتی کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb