♨️ از همان وقتی که احساس_نیاز می کنید، ازدواج کنید!!
🔻مروری بر بیانات کمتر شنیده شده ی رهبر انقلاب درباره «ازدواج».
✅برسد به دست ولایتمدارانِ سینه چاک!
🔷از همان وقتی که احساس نیاز می کنید
🔹اسلام اصرار دارد بر این که این پدیده [ازدواج] هر چه زودتر، انجام گیرد.هر چه زودتر بهتر! زود که می گوییم یعنی از همان وقتی که دختر و پسر احساس نیاز میکنند به داشتن همسر.
می فرماید: «من تزوج احرز نصف دینه».طبق این روایت معلوم میشود که نصف تهدیدی که انسان دربارهی دین خود میبیند از طرف طغیانهای جنسی است که خیلی رقم بالایی است.
📆۱۳۸۰/۱۲/۰۹
🔶نگویید آمادگی نداریم...
🔸اینکه دخترها بگویند ما هنوز آمادهی ازدواج نشدهایم، پسرها بگویند ما هنوز عقل زندگی نداریم، حرفهای منطقی آن چنانی نیست. نه، جوانها آمادگی هم دارند، خیلی هم خوبند. منتهی این ازدواج یک مسئولیتپذیری هم هست. این حس گریز از مسئولیت، مقداری مانع میشود از اینکه این کار انجام شود.
📆۱۳۷۹/۰۶/۲۸
🔷مگر جوان هفده ساله نیاز به ازدواج ندارد؟!
🔹چرا سنّ ازدواج در کشور ما بالا رفته؟ مگر جوان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله، احتیاج ندارد به اطفاء نیاز جنسی و غریزهی جنسی؟ ما باید به این فکر کنیم.
📆۱۳۹۲/۰۸/۰۸
🔶مَسکن و شغل درآمد دار لازم نیست!
🔸از آنطرف میگویند که اینها خانه ندارند، شغل ندارند، درآمد ندارند؛ما نباید تصوّر بکنیم که حتماً بایستی یک نفری یک خانهی مِلکی داشته باشد، یک شغل درآمدداری داشته باشد، بعد ازدواج بکند! نه!! اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه؛ این قرآن است [که] با ما دارد اینجور حرف میزند.
📆۱۳۹۲/۰۸/۰۸
🔷گشایش، بعد از ازدواج است
🔹به پدرها و مادرها تذکّر میدهم؛ من خواهش میکنم و تقاضا میکنم از شماها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادرها سختگیری میکنند؛ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، امّا انشاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش میدهد. ازدواج جوانها را متوقّف نکنند.
📆۱۳۹۴/۰۴/۲۰
🔶عزت به این چیز ها نیست!
🔸بعضی خیال میکنند که تشریفات و تویِ هتلِ چنین و چنان رفتن، سالنهای گران گرفتن، خرجهای زیادی کردن، عزّت و شرف و سربلندیِ دختر و پسر را زیاد میکند. نخیر عزّت و شرف و سربلندی دختر و پسر به انسانیّت و تقوی و پاکدامنی و بلندنظریِ آنهاست، نه به این چیزها...
📆۱۱/۵/۱۳۷۵
🔷شما جوانهای مطالبه گر باید سنت های غلط را نقض کنید!
🔹بعضى از تصورات و سنتهاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که مانع از رواج ازدواج جوانها است؛شما که جوانید، مطالبهگرید،این سنتهاى غلطى که در زمینهى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید؛باید واقعاً در جامعه یک حرکتى در این زمینه بهوجود بیاید.
📆۱۳۹۳/۰۵/۰۱
@ahadiis
هدایت شده از پرتو اشراق
جمعیت7مخالفین فرزندآوری(1).mp3
3.31M
👧🏻🧒🏻👦🏻 #نهضت_فرزنداوری
🎧 #بشنوید
🎙پاسخ به شبهات مرتبط به جمعیت و فرزندآوری در ۲۰ قسمت
✔️ قسمت هفتم
🔹 اصل تعداد فرزند است یا فرزندآوری؟
🔸 چرا فرزند را موجود اضافه می دانند؟
🔹 ارزش فرزند
🔸 فرصت طلایی فرزندآوری برای زوج های جوان
🎙حجت الاسلام محمد مسلم #وافی
📻 رادیو معارف سال ۱۳۹۱
📱ڪـانـال ݐـرٺـو اشـراق
🔰 به ما بپیوندید...
🆔 eitaa.com/partoweshraq
🆔 splus.ir/partoweshraq
هدایت شده از علی خان آبادی
یگانه پروردگار
یوسف وار به سوی درهای بسته میشتابم
گشودن درِ بسته بر بی گناهانی چون یوسف پاک برای خدایی چون تو، هنر بزرگی نیست
هنر تو گشودن درِ بسته بر گناه کاران است
مناجات نامه
@alikhanabadi
هدایت شده از علی خان آبادی
َ
می دانید چرا در دنیا هیچگاه مسابقه " خرسواری" برگزار نمی شود؟!
پس از انجام تحقیقات میدانی و عملی بسیار جانورشناسان، مشخص شد که اسب ها در میدان مسابقه فقط در خط راست و مستقیم حرکت کرده و نه تنها مانع جلو رفتن و تاختن سایر اسبها به جلو نمی شوند،
بلکه هرگاه سوارکار خودشان یا سایر اسبها به زمین بیفتد، تا حد امکان که بتوانند آن سوارکار سقوط کرده را لگد نمی کنند.
اما خرها وقتی در خط مسابقه قرار می گیرند، پس از استارت اصلا توجهی به جلو و ادامه مسیر مسابقه به صورت مستقیم نداشته و فقط به خر رقیب که در جناح چپ و یا راستش قرار دارد، پرداخته و تمام تمرکزش، ممانعت از کار دیگران است!
یعنی تنها هدفشان این است که مانع رسیدن خر دیگر به خط پایان شوند!
حتی به این قیمت که خودشان به خط پایان نرسند.
امروزه از این موضوع در علم مدیریت بسیار استفاده می شود و بدین معناست که افراد ناتوان که می دانند خود به خط پایان نمی رسند، با سنگ اندازی و ایجاد مشکلات و چوب لای چرخ دیگران گذاشتن، به بهانه مختلف، مانع رسیدن دیگران به اهدافشان می شوند
و در اصطلاح میگویند: "فلانی، مسابقه خر سواری راه انداخته است".
@alikhanabadi
هدایت شده از المتقین
#عکسنوشته
#سخن_علما
✨#مقام_معظم_رهبری :
خدای متعال وعده داده است که اگر کسی او را #نصرت کند، او هم نصرتش خواهد کرد.
برو برگرد ندارد!
اگر کسی برای خدا تلاش و حرکت کند، #پیروزی نصیبش خواهد شد. نه اینکه به هر یک نفر پیروزی میدهند!
وقتی مجموعه ای حرکت میکند، البته شهادتها هست، سختی ها هست، اما پیروزی هم هست:
《ولینصرالله من ینصره》نمیفرماید که نصرت میدهیم، خون هم از دماغ کسی نمیآید، نه!
《فیقتلون و یقتلون》میکشند و کشته میشوند، اما پیروزی به دست می آورند.
این سنت الهی است.
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🆔 @Almotaqin 💯
💠برکت قربانی💠
🌟پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:
💎هر کس خانه اى مى سازد، گوسفند چاقى قربانى کند و گوشت آن را به بینوایان دهد. سپس بگوید: پروردگارا! جن و انس سرکش و شیاطین را از من دور کن و خانه هایمان را براى ما مبارک گردان. اگر چنین کاری انجام دهد، درخواستی که دارد برآورده می شود.
📚 الکافی/ج6 /ص299
#افزایش_برکت_و_روزی
@ahadiis
🌟خداوند متعال به انسان می فرماید :
💎 ای فرزند آدم ! همانا حلال به سویت نمی آید ، مگر قطره قطره ، و اما حرام مانند سیل ، به سوی تو می آید ! پس به ( یقین بدان ) کسی که حیات خویش را برحلال و پارسایی بنا کند و به مرزهای ممنوع الهی ، حرمت نهد و جان و مال خویش را به حرام نیالاید و درنتیجه زندگانی اش صفا می یابد و سعادت دو جهان را نصیب خود می کند . و اما کسی که زیستن دنیای اش را به حرام و ناپاکی ها بیالاید ، شقاوت دو جهان نصیبش می شود
📚( ۵۱۵ حدیث قدسی / ص ۲۴۵ )
@ahadiis
ازدواج موقت، شرایط خاص خود را دارد و در صورت عدم نیاز، نه تنها مطلوب نیست بلکه کراهت هم دارد. علی بن یقطین می گوید: «از موسی بن جعفر (ع) راجع به ازدواج موقت پرسیدم، فرمود: تو را با متعه چه کار؟ خداوند که تو را از متعه بی نیاز کرده است.»
فتح بن یزید جرجانی از امام کاظم (ع) درباره ازدواج موقت سؤال کرد، آن حضرت فرمود: «برای کسی که خداوند قدرت ازدواج دائمی را به او نداده، حلال است؛ تا با ازدواج موقت، عفّت و آبروی خود را نگهدارد و به فساد و گناه نیفتد.»
❌محمّد بن حسن شمّون می گوید: «امام کاظم (ع) به برخی از شیعیانش نوشت: اصراری بر متعه گرفتن نورزید، و خود را به اشتغال به آن، از خانواده و زن و فرزند خود باز ندارید تا سبب آن شود که زنان دائمی شما به کفر گرایند و از حق بیزاری جویند، و آن کس را که به متعه فرمان داد نفرین و ما را لعن کنند».
@ahadiis
2_144140477262683107.mp3
1.76M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
💥به وقت طلوع
🌤 مهمترین تکلیفی که مانند نماز، اگر دیر بجنبیم قضا میشود !
#استاد_حائری_شیرازی
@ahadiis
💠 تمام عوالم، تحت سیطرهٔ حضرت امیر...💠
🌟 امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
💎 پشت کوههای قاف، عالمی است که جز من به آن نمیرسد؛ و من محیط هستم به فراتر از آن، و علم من به آن، مانند علم من است به این دنیای شما؛ و منم نگهبان و شاهد بر آن عالم!
💎اگر بخواهم همۀ دنيا و سراسر هفت آسمان و هفت زمين را در كمتر از يك چشم بهم زدن بگردم، ميتوانم؛ به خاطر اسم اعظمی که نزد من است؛ و منم آیهٔ عظمای خدا و معجزهٔ باهر!
📚بحارالانوار ج ۵۴ ص ۳۳۶
💮اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💮
@ahadiis
🔺 میرباقری: احتمالا سلمان فارسی از سال ۱۴۰۵ پخش شود
🎬 کارگردان سریال سلمان: در روزهای پایانی فصل بیزانس هستیم و بهزودی به فصل دشوار ایران میرسیم. خودم برای دیدن سریال از همه مشتاقترم. در صورت تداوم حمایتها، امیدواریم سریال در ۶۰ قسمت و از سال ۱۴۰۵ پخش شود.
@ahadiis
🕊نشسته ام سر ره تا که یار باز آید
خزان شدم که دوباره بهار باز آید
ستاره های شب تیرگی نوید آرند
که ماه مردم چشم انتظار باز آید
کویر تشنه شد این بوستان و منتظر است
که ابر رحمت پروردگار باز آید...
#سازگار
❣️ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@ahadiis
#استاد_سلوک
آنچه در استاد طریق مهم است ایمان و انقیاد او به شریعت است «که تنها به وسیله مصاحبت او در تنهایی و جمع و معاشرت خاص با او به وجود این خصایص میتوان پی برد» یعنی باید دارای خلق نبوی ص باشد , اما ادعاها و خوارق عادات و اینکه از افکار اشخاص خبر دهد یا طی الارض کند , هیچ یک دلیل بر رسیدن او به سر منزل مقصود و داشتن لیاقت استادی نیست و چه بسیار سالکانی که از این مرز اطلاع ندارند و ادب و خلق نبوی را کرامت نمیدانند اما عبور از آب را که از پشه ای هم ساخته است کرامت میدانند یا کرامتی از این دست را دلیل بر پیر راه بودن شخص می دانند و خود را در چاه ویل پیروی از این مدعیان می اندازند .
منبع : عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی ، حضرت آیت الله جوادی آملی (سلمه الله) ص ٧۴
@ahadiis
🌟امام على عليه السلام:
💎نعمت با بخشش، تداوم يابد
📚(غررالحكم حدیث۴۳۴۴)
🌟پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
💎خداوند بندگانى دارد كه نعمت ها را در اختيار آنان نهاده است. تا زمانى كه اين نعمت ها را به مردم بذل و بخشش كنند، آنها را در ميانشان نگه مى دارد و هرگاه دريغ ورزند نعمت ها را از آنان به ديگران منتقل مى كند
📚ميزان الحكمه ج۱۲ ص۲۸۲
@ahadiis
🤝 آداب ديدار
🪞مردى به خانه رسول خدا صلى الله عليه و آله آمد و درخواست ديدار نمود، هنگامى كه پيامبر صلى الله عليه و آله خواست از خانه خارج شود و به ديدار آن مرد برود، جلو آينه يا ظرف بزرگى از آب داخل اتاق ايستاد و سر و صورت خود را مرتب كرد.
‼️عايشه از ديدن اين كار تعجب كرد!!
❓پس از بازگشت آن حضرت پرسيد: يا رسول الله، چرا هنگام رفتن در برابر ظرف آب ايستادى و موها و سر و صورت خود را مرتب كردى؟
🌹فرمود: اى عايشه، خداوند دوست دارد، هنگامى كه مسلمانى براى ديدار برادرش مى رود، خود را براى ديدار او بيارايد!! (١)
📚 پی نوشت
۱. با ترتيب مكتبى آشنا شويم، ۱۱۳.
📗 يكصد و بيست درس زندگى از سيره حضرت محمد (صلى الله عليه و آله)، حميد رضا كفاش.
@ahadiis
🌟#امیرالمؤمنین_علی
💠 عمار بن یاسر گوید:
💮در یکی از جنگ ها با امیرالمومنین (ع) بودم که به سرزمین مورچگان رسیدیم. آن زمین پر از مورچه بود.گفتم: یا امیرالمومنین،فکر می کنی از خلق خداوند کسی هست که تعداد این مورچه ها را بداند؟
حضرت فرمود:💎 آری ای عمار، من مردی را می شناسم که تعداد آنها را می داند، و می داند چند عدد از آنها نر و چند عدد از آنها ماده است! گفتم: کیست؟
فرمود: ای عمار آیا در سوره یس نخوانده ای:
💎«و کل شی ء احصیناه فی امام مبین)ما همه چیز را در امام مبین جمع کرده ایم. عرض کردم: آری ای مولای من، خوانده ام. فرمود:
💎منم آن امام مبین.
📚. بحارالانوار، ج 40، ص 176.
📚ینابیع المودة، ص 77.
~~~~
🌟 پیامبرگرامی اسلام صلیالله علیه و آله و سلم»:
💎یا عمّار! اِنْ رَأَیتَ علیاً قَد سَلَکَ وادیاً و سَلَکَ الناسُ وادیاً غیرَهُ فَاسلُکْ مَعَ عَلِیٍّ وَدَعِ الناسَ.
💎عمار! هر وقت دیدی که علی(ع) تنها به راهی میرود و همة مردم به راهی دیگر، تو مردم را واگذار و در مسیری برو که علی(ع) میرود.
📚کنزالعمال، ج ١١، ص ٦١٣ ـ تاریخ بغداد، ج ١٣، ص ١٨٧)
@ahadiis
#عکس_نوشت | آمنه ايمی بانوی #تازه_مسلمان آمريكايی
✅من مذهب تشيع را به عنوان كاملترين دين انتخاب كردم ...
#رهيافته
@ahadiis
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حضور در جمع غافلین علت یأس از رحمت خدا🔸
در سورۀ حمد پس از بسم الله و بعد از «الحمد لله»، دوباره «الرحمن الرحیم» تکرار شده است. چرا؟ به این خاطر که رحمت، اساسیترین مسأله در حضور قلب و توجه انسان است و تا رحمت الهی شناخته نشود، دریچۀ قلب انسان باز نمیشود.
از دلایلی که انسان از رحمت خدا مأیوس میشود، نشست و برخاست با غافلین است. در دعای ابوحمزه میخوانیم که «اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيسْتَني»: «شاید در گروه غافلین من را دیدهای که از رحمتت مأیوسم کردهای»! اگر انسان با غافلین باشد از رحمت خدا مأیوس میشود و اگر متوجه رحمت خدا شود، ذاکر میگردد.
@ahadiis
هدایت شده از 『تهی』
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلویزیون ژاپن، تصاویر روستاها و سبک زندگی روستاییان ایران را بهعنوان کلیت ایران به مخاطب ژاپنی غالب میکند
👤 زن ژاپنی:
🔺تصویر سیاهی که تلویزیون ژاپن از ایران نشان میدهد، با واقعیت تفاوت زیادی دارد.
🔸اصلا تا به حال در تلویزیون خیابانهای زیبای ایران را ندیدهام.
🔸ایرانیها از ژاپنیها خوشلباستر هستند.
🔸تصویر روستاها و مزارع را بهعنوان وضعیت زندگی مردم در ایران نشان میدهند.
@emptyy
◾️من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم.
◾️و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است.
@ahadiis
برگرد که ما به تو نیازی نداریم!
این بیان برخی از دشمنان امام زمان علیه السلام در هنگامه ی ظهور است.
۱. نخست سخن گروهی از بتریه است: «وَ يَسِيرُ إِلَى اَلْكُوفَةِ، فَيَخْرُجُ مِنْهَا سِتَّةَ عَشَرَ أَلْفاً مِنَ اَلْبُتْرِيَّةِ، شَاكِينَ فِي اَلسِّلاَحِ، قُرَّاءَ اَلْقُرْآنِ، فُقَهَاءَ فِي اَلدِّينِ، قَدْ قَرَحُوا جِبَاهَهُمْ، وَ شَمَّرُوا ثِيَابَهُمْ، وَ عَمَّهُمْ اَلنِّفَاقُ، وَ كُلُّهُمْ يَقُولُونَ: يَا اِبْنَ فَاطِمَةَ، اِرْجِعْ لاَ حَاجَةَ لَنَا فِيكَ» قائم به سوی کوفه رهسپار میشود. در آنجا شانزده هزار نفر از بتریه مجهز به سلاح در برابر ایشان میایستند؛ همه قاریان قرآن و فقهای در دین هستند که پیشانیهای آنان از عبادت بسیار پینه بسته، لباس همت (در باطل) را بالا زده و نفاق آنها را فرا گرفته است. آنان یکصدا میگویند: ای فرزند فاطمه! [از همان راه که آمدهای] برگرد، زیرا به تو نیازی نداریم!
عبدالله مامقانی گوید: بتریه فرقه ای از زیدیه هستند که گفته اند: منسوب به مغیره هستند که لقب او اوابتر است و نیز گفته اند: آنها اصحاب کثیرالنواء و حسن بن صالح، سالم بن ابی حفصه، حکم بن عیینه، سلمة بن مهیا و ابوالمقدام هستند، ٱنها به ولایت امیرالمؤمنین دعوت می کنند و آن را با ولایت ابوبکر و عمر به هم آمیخته و امامت را برای آنها اثبات کرده و بغض عثمان، طلحه، زبیر و عایشه را داشته اند. به اعتقاد من بتریه، زیدیه عامه هستند(مقیاس الهدایة ج ۲ ص ۳۵۰)
در کتاب قطب الدین راوندی و در مورد کثیرالنواء آمده است: «و کان من المغیریة»
۲. دوم سخن کسانی است که شعار یا عمر و یا ابابکر سَر می دهند که روایت آن در کتاب مرحوم نیلی نجفی چنین آمده است: «إذا ظهر القائم علی نجف الکوفة خرج إليه قراء أهل الکوفة و قد علقوا المصاحف علی أعناقهم و فی اطراف رماحهم شعارهم یا ابابکر و یا عمر و یقولون: لا حاجة لنا فیک یا ابن فاطمة» هنگامی که قائم در نجف کوفه ورود کنند، قاریان قرآن در کوفه، در حالی که قرآن ها به گردن دارند، روبه روی ایشان قرار می گیرند، شعار اینها یاابابکر و یاعمر است و خطاب به قائم می گویند: ما نیازی به تو نداریم.
این روایت می تواند به روایت نخست بازگردد، زیرا شعار آنها به ابابکر و عمر حاکی از پذیرش ولایت آنها و بغض نسبت به عثمان و عایشه دارد. هرچند گروه دیگری از این منطقه خواهند بود که جای خالی نام عثمان را پُر خواهند کرد و آنان به نام عثمان شعار می دهند: «إذا قام القائم دخل الکوفة... ثم لا یلبث إلا قلیلا حتی یخرج علیه مارقة الموالی برمیلة الدسکرة عشرة آلاف شعارهم یا عثمان یا عثمان» و ممکن است این شعار به تحریک ندای ابلیس بعد صیحه ی حضرت جبرئیل باشد.
۳. سوم سخن سپاه سفیانی است: «يقدم القائم (عليه السلام )حتى يأتي النجف فيخرج إليه من الكوفة جيش السفياني وأصحابه، والناس معه، وذلك يوم الأربعاء فيدعوهم ويناشدهم حقه و يخبرهم أنه مظلوم مقهور ويقول: من حاجني في الله فأنا أولى الناس بالله - إلى آخر ما تقدم من هذه - فيقولون: ارجع من حيث شئت لا حاجة لنا فيك» قائم (علیه السلام) می آید تا اینکه به نجف اشرف می رسد، در آن حال لشکر سفیانی از کوفه به سوی آن حضرت و اصحاب او بیرون می آیند ، در حالی که جمعیت خلایق در سر آن حضرت می باشد، و این قضیه در روز چهارشنبه واقع می شود . پس آن حضرت خلایق را دعوت می کند و به حق خود سوگند می دهد، و به ایشان خبر می دهد که: من مظلوم و مقهور شده ام، او می فرماید که هر که در خصوص خدا با من محاجه و گفت و گو نماید هر آینه من نزدیک ترین خلایق ام به خدا ...
جوابش گویند که: از هر جا که آمده ای به آنجا برگرد، ما را به تو احتیاج نیست!
برخی از فرق انحرافی به این سمت رفته اند که این سخن از زبان علما و فقهای شیعه در دشمنی با امام زمان خارج می شود، حال آنکه هویت صاحبان این سخن روشن است که به فرقه ی بتریه و لشکر سفیانی بازگشت دارد و چنین توهمی از روی غرض و عدم دقت در روایات دارد.
@ahadiis
2_144140477267359902.m4a
2.37M
هدایت شده از المتقین
#عکسنوشته #آمرین
#حدیث
✨#امام_علی علیه السلام می فرمایند:
🌱 هـر روزی ڪه در آن گنـاه نشـود، آن روز عیـد است.🌸
(نهج البلاغه حکمت ۴۲۸)
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🆔 @Almotaqin 💯