👇تقویم نجومی اسلامی شنبه👇
👇👇👇کانال عمومی👇👇👇
(تقویم همسران)
(اولین و پرطرفدارترین مجموعه کانالهای تقویم نجومی اسلامی)
@taghvimehamsaran
✴️ شنبه 👈30 دی/ جدی 1402
👈8 رجب 1445👈 20 ژانویه 2024
🕌 مناسبت های دینی و اسلامی.
🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی.
❇️ امروز برای همه امور خوب و شایسته است خصوصا برای امور زیر:
✅داد و ستد و تجارت.
✅میهمانی دادن.
✅ شروع به انواع کسب و کارها.
✅ و اقدامات قضایی خوب است.
✅ برای پیوستن به کانال تقویم نجومی اسلامی و دریافت تقویم هر روز کافی است کلمه "تقویم همسران "را در تلگرام یا ایتا و سروش جستجو کنید و به ما بپیوندید.
💠 به کانال ما در موضوع حرز امام جواد علیه السلام و ادعیه همراه بپیوندید مناسبترین قیمت و مطمئن.👇
@Herz_adiye_hamrah
🚘مسافرت: مسافرت همراه صدقه باشد.
👶 مناسب زایمان: نوزاد ولادتش خوب و عمر طولانی دارد.
💑مباشرت امشب:
مباشرت برای سلامتی جسم نیک است.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓 امروز قمر در برج ثور و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:
✳️خواستگاری عقد و ازدواج.
✳️مباشرت.
✳️خرید طلا و جواهرات.
✳️خرید املاک و منزل.
✳️ارسال اجناس به مشتری.
✳️جابجایی و نقل و انتقالات.
✳️ رفتن به تفریحات سالم.
✳️شراکت و امور شراکتی.
✳️درختکاری.
✳️و افتتاح شغل و کار نیک است.
🟣امور کتابت ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب است.
🔲 این اختیارات تنها یک سوم مطالب سررسید همسران است بقیه امور را در تقویم مطالعه بفرمایید.
@taghvimehamsaran
💇💇♂ اصلاح سر و صورت.
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث بیماری می شود.
💉💉 حجامت:
فصد زالو انداختن خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری، باعث درد سر می شود
💅 ناخن گرفتن.
شنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بیماری در انگشتان دست گردد.
👚👕دوخت و دوز.
شنبه برای بریدن و دوختن،#لباس_نو روز مناسبی نیست آن لباس تا زمانی که بر تن آن شخص باشد موجب مریضی و بیماری اوست.(این حکم شامل خرید لباس و پوشیدن نمی شود)
🙏🏻 استخاره:
وقت #استخاره در روز شنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۰ و بعداز اذان ظهر تا ساعت ۱۶ عصر.
📿 ذکر روز شنبه ،یارب العالمین ۱۰۰ مرتبه
📿 ذکر بعد از نماز صبح ۱۰۶۰ مرتبه #یاغنی که موجب غنی و بی نیاز شدن میگردد.
💠 ️روز شنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_رسول_اکرم_(ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
♦️شیعه شدن مرد اصفهانی با دعای امام هادی علیه السلام
ابوالعباس احمد ابی النصر و ابو جعفر محمد بن علویه می گویند: «شخصی از شیعیان اهل بیت(ع) به نام عبدالرحمان در اصفهان می زیست. روزی از او پرسیدند: سبب شیعه شدن تو در این شهر چه بود؟ گفت: من مردی نیازمند، ولی سخنگو و با جرئت بودم. سالی با جمعی از اهل شهر برای دادخواهی به دربار متوکل رفتم. به در کاخ او که رسیدیم، شنیدیم دستور داده امام هادی(ع) را احضار کنند. پرسیدم: علی بن محمد کیست که متوکل چنین دستوری داده؟ گفتند: او از علویان است و رافضی ها او را امام خود می خوانند. پیش خود گفتم شاید متوکل او را خواسته تا به قتل برساند. تصمیم گرفتم همان جا بمانم تا او را ملاقات کنم. مدتی بعد سواری آهسته به کاخ متوکل نزدیک شد. باوقار و شکوهی خاص بر اسب نشسته بود و مردم از دو طرف او را همراهی می کردند. به چهره اش که نگاه کردم، محبّتی عجیب از او در دلم افتاد. ناخواسته به او علاقه مند شدم و از خدا خواستم که شرّ دشمنش را از او دور گرداند. او از میان جمعیت گذشت تا به من رسید. من در سیمایش محو بودم و برایش دعا می کردم. مقابلم که رسید، در چشمانم نگریست و با مهربانی فرمود: خداوند دعاهای تو را در حق من مستجاب کند، عمرت را طولانی سازد و مال و اولادت را بسیار گرداند.
وقتی سخنانش را شنیدم، از تعجب ـ که چگونه از دل من آگاه است؟ ـ ترس وجودم را فرا گرفت. تعادل خود را از دست دادم و بر زمین افتادم. مردم اطرافم را گرفتند و پرسیدند چه شد. من کتمان کردم و گفتم: خیر است ان شاء اللّه و چیزی به کسی نگفتم تا این که به خانه ام بازگشتم. دعای امام هادی(ع) در حق من مستجاب شد. خدا دارایی ام را فراوان کرد. به من ده فرزند عطا فرمود و عمرم نیز اکنون از هفتاد سال فزون شده است. من نیز امامت کسی را که از دلم آگاه بود، پذیرفتم و شیعه شدم.
🌴 اهل بیت علیهم السلام خود را مدیون کسی نمیگذارند. آن شخص یک دعا در دلش برای امام کرد و امام هادی علیه السلام سه دعا برای او کرد.
📘سفینة البحار، شیخ عباس قمی، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، بی جا، ج ۲، ص ۲۴۰
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
♦️حکایت فضیل بن عیاض
گوش اگر شنوا بود و قلب اگر اماده انسان در هر مرحله ای از انحراف هم باشد انذاز در او اثر می کند.
داستان فضیل عیاض از این قبیل است
فضیل بن عیاض که نام او در کتب رجال به عنوان یکی از راویان موثق از امام صادق(علیهالسلام) و از زهاد معروف معرفی شده و در پایان عمر در جوار کعبه میزیست و همانجا در روز عاشورا بدرود حیات گفت، در آغاز کار راهزن خطرناکی بود که همه مردم از او وحشت داشتند.
از نزدیکی یک آبادی میگذشت، دخترکی را دید و نسبت به او علاقهمند شد، عشق سوزان دخترک فضیل را وادار کرد که شبهنگام از دیوار خانۀ او بالا رود و تصمیم داشت به هر قیمتی که شده به وصال او نائل گردد، در این هنگام بود که در یکی از خانههای اطراف شخص بیداردلی مشغول تلاوت قرآن بود و به این آیه رسیده بود:
«أَ لَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ؟»
این آیه همچون تیری بر قلب آلوده فضیل نشست، درد و سوزی در درون دل احساس کرد، تکان عجیبی خورد، اندکی در فکر رفت، این کیست که سخن میگوید؟ به چه کسی این پیام را میدهد؟ به من میگوید: ای فضیل! آیا وقت آن نرسیده است که بیدار شوی، از این راه خطا برگردی، از این آلودگی خود را بشویی، و دست به دامن توبه زنی؟!
ناگهان صدای فضیل بلند شد و پیوسته میگفت: «بلی و اللَّه قد آن، بلی و الله قد آن»، به خدا سوگند وقت آن رسیده است! او تصمیم نهایی خودش را گرفته بود، با یک جهش برقآسا از صف اشقیا بیرون پرید و در صفوف سعدا جای گرفت.
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
✅حجت الاسلام جعفر ناصری:
🔹آیتالله كشمیری رحمةالله علیه، زمانی به من فرمودند:
🔻«آقا جان! نام چهل نفر از اولیای خدا را برایم بیاور.»
🔹گفتم: «آقا! برای چه میخواهید؟»
🔻فرمودند: «یک روشی هست كه انسان، چهل نفر از اولیای الهی را پیدا كند و آنها را در نماز شب دعا كند و هر روز برای آنها سورهی حمد بخواند؛ پس از مدّتی احساس عُلقه و علاقه به یكی از آنها پیدا خواهد كرد؛ آن یک نفر را محكم بگیرد.»
🔻من رفتم و بعد از یک هفته نام چهل نفر را خدمت ایشان آوردم. ایشان فرمودند: «بخوان.» آن اسامی را خواندم. چند نفر از آنها را فرمودند: «بله؛ اینها به ولایت رسیده بودند.» یادم هست بین كسانی كه به ولایت رسیده بودند، مرحوم ملا حسینقلی همدانی، مرحوم مجلسی اول و مرحوم قاضی رحمة الله علیهم بود. به هر حال، آنقدر آن اسامی كموزیاد شد، تا بر همان عدد چهل نفر از علمای راهرفته و زاهد و به ولایت رسیده، استقرار پیدا شد.
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
.
از وصایای آیت الله سید علی قاضی طباطبائی «قدس سره» :
«اما وصیت های دیگر، عمده آنها نماز است. نماز را بازاری نکنید، اول وقت به جا بیاورید با خضوع و خشوع! اگر نماز را حفظ کردید، همه چیزتان محفوظ میماند و تسبیح صدیقه کبری سلام الله علیها و آیة الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود؛
و در مستحبات : تعزیه داری و زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) مسامحه ننمایید و روضه هفتگی ولو دو سه نفر باشد، اسباب گشایش امور است، و اگر از اول عمر تا آخرش در خدمات آن بزرگوار از تعزیت و زیارت و غیرهما به جا بیاورید، هرگز حق آن بزرگوار ادا نمیشود و اگر هفتگی ممکن نشد، دهه اول محرم ترک نشود.
دیگر آنکه، اگر چه این حرفها آهن سرد کوبیدن است، ولی بنده لازم است بگویم، اطاعت والدین، حسن خلق، ملازمت صدق، موافقت ظاهر با باطن و ترک خدعه و حیله و تقدم در سلام و نیکویی کردن با هر بر و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده. اینها را که عرض کردم و امثال اینها را مواظبت نمایید! الله اللّه الله که دل هیچکس را نرنجانید!
تا توانی دلی به دستآور دل شکستن هنر نمیباشد».
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
🌳🌳🌳🌳🌳حدیث 1899
هر کجا هستی از گناهان بپرهیز
547 - قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وآله وسلم: اِتَّقِ اللَّهَ حَيْثُ كُنْتَ.
هر كجا هستى از خدا بپرهيز (و بترس).
کتاب احادیث الطلاب ص 188
🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳
@ahadis_tollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ربیبه
💬اگر زن و شوهری از هم طلاق بگیرند و زن در ازدواج دوم صاحب دختری شود ،آیا دختر متولد شده با همسر اول این زن، مَحرم است؟
🔹شرط لازم برای تحقق محرمیّت چیست؟
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
🌺یک ازدواجِ خوب از قانون ۳۰-۷۰ پیروی میکنه.
🌀یعنی شخصی که باهاش ازدواج کردید هفتاد درصد از ویژگی های خوب مورد نظر شما رو داره و سی در صد از ویژگی هاش مورد پسند شما نیست.
🌀این انتخاب شماست که روی اون هفتاد درصد تمرکز کنید و هر روز زندگیتون شادتر بشه.
🌀یا روی اون سی درصد متمرکز بشید و انقد منفی ها رو ببینید که دیگه نقطه مثبتی وجود نداشته باشه.
💢واسه همینه که خوشبختی ساختنیه!!! این شمایید که انتخاب میکنید کدوم سمت برید.
🌷🌸🍃🌺🍃🌸🌷
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓بهشت زیر پای مادران است ، نه اینکه مادران بهشتی اند...
#دکتر_سعید_عزیزی
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
خلوت و معاشرت
حواریون عیساىِ پیامبر علیه السلام به او گفتند: ما با چه کسى همنشینى کنیم؟ حضرت عیسى علیه السلام فرمود: کسى که دیدار او شما را به یاد خدا بیندازد و وقتى به سخن مىآید، حرف او موجب فزونى دانش شما بشود، چیزى به شما یاد بدهد ... رفتار و کردار او شما را در کار آخرت ترغیب و تحریص کند.
به نیم بوسه دعایی بخر ز اهل دلی
که کید دشمنت از جان و جسم دارد باز
در روایتی از وجود نازنین امام حسن عسکری علیه السلام است که می فرمایند:
مَن أَنِسَ بِاللهِ إستَوحشَ عَنِ النَّاسِ
وقتی سالک الی الله با خدای خود انس پیدا می کند از سایر مردم و نشست و برخاست با آنان وحشت می کند و فراری است.
یک نفس با دوست بودن همنفس آرزوی عاشقان این است و بس
و اما محدوده و مقدار معاشرت با مردم را باید بر اساس سلامت و صحت نفس برنامه ریزی کرد نمی شود بر اساس اهواء دنیایی و نفسانی و احساسات گوهر نفس را در اختیار دیگران قرار داد
علامه طهرانی می فرماید : انسان نباید گوشت قربانی باشد که هر کس تکه ای از آن را ببرد و برای صاحبش چیزی نماند یا مانند دیس حلوا که هر کس لقمه الی از آن بر می دارد یعنی نباید خودش را کاملا در اختیار مردم و دیگران بگذارد به گونه ای که به خلوت هایش و به خانواده اش نرسد.
پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد
گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان
دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل
مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان
البته باید با آنها که دارای ایمان و صفای دل هستند معاشرت کرد اگرچه سالک نباشند و چه بسا این معاشرت موجب میل و ورود آنان به راه خدا شود.
در روز قیامت مقام کسانی که مردم را با توحید حقیقی و خدای واقعی نه خیالی و توهمی آشتی داده اند از همه بالاتر است بطوریکه حتی شهدا به مقامشان غبطه می خورند.
مگر اطرف پیامبر و اهل بیت علیهم السلام را مومنین واقعی و سالکان راه خدا گرفته بود ؟خیر، بلکه عمدتا همین مردم عامی و مسلمانان ظاهری بودند اما می بینیم که آداب و روش ائمه سلام الله علیهم در مماشات و همراهی با آنان است.
بقول یکی از بزرگان می فرمود: ما با همه مردم رفیقیم اما تا در جهنم، و با آنها وارد جهنم نمی شویم.
البته این برای کسی که نسبت به نفس و امور خود کنترل دارد مثل پیامبر صلی الله علیه و آله که نقل شده با آنکه بسیار با حیا بود و افراد که به منزل و دیدن او می آمدند تا آنها بلند نمی شدند پیامبر نمی توانست بلند شود اما همین که وقت نماز می شد طوری بود که انگار دیگر پیامبر اینها را نمی شناخت.
نتیجه کلام :
دل به بازار من آورده و بفروخته ای
دل بفروخته مفروش به بازار دگر
منظور از مماشات و معاشرت با عامه مردم و حتی بعضی از نزدیکانی که بر اساس آنچه که گفته شد این نیست که نفس و فکر و وجود خود را در اختیار آنان قرار دهیم بلکه باید در یک صورت ظاهری با آنان معاشرت کرد و ابدا به آنان اجازه ورود به قلب را نداد.
لذا مومنین و اولیای الهی همیشه غریبند چون کسی آنها را ادراک نمی کند و مرتب هم حتی از طرف نزدیکان متلک و زخم زبان می شنوند. مخصوصا این مساله در آخرالزمان شدیدتر است.
علامه طهرانی می فرمودند: مرحوم حداد حتی در منزل و خانه اش هم غریب بود
هر که خواهد که چو حافظ نشود سرگردان
دل به خوبان ندهد وز پی ایشان نرود
آری عده مومنین حقیقی بسیار قلیل و کم است
وَ قَلیلٌ مِنْ عِبادِیَ الشَّکُورُ (سبأ : 3)
و (هر چند) از بندگان من عدّه قلیلى شکر گزارند.
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
🌹 فقر و شکر
شخصی به نام ابو هاشم می گوید:
زمانی از نظر معیشت در تنگناي شدید قرار گرفتم. به حضور امام هادي (ع) رفتم. اجازه ورود داد.
همین که در محضر ایشان نشستم، فرمود: اي ابو هاشم! کدام یک از نعمتهایی را که خداوند به تو عطا کرده، می توانی شکرانه اش را به جا آوري؟
من سکوت کردم و ندانستم در جواب چه بگویم. آن حضرت آغاز سخن کرد و فرمود: خداوند ایمان را به تو مرحمت کرد و به خاطر آن بدنت را بر آتش جهنم حرام کرد و به تو سلامتی داد و به این وسیله، تو را بر عبادت و بندگی یاري فرمود و به تو قناعت بخشید که با این صفت، آبرویت را حفظ نمود.
آنگاه فرمود: اي ابوهاشم! من در آغاز سخن، این نعمتها را به یاد تو آوردم. چون می دانستم به جهت تنگدستی، از کسی که این همه نعمت را به تو عنایت کرده، به من شکایت می کنی.
اما الان دستور دادم صد دینار به تو بدهند. آن را بگیر و به زندگی ات سامان بده! شکر نعمتهاي خدا را هم به جا آور!
📚 داستانهای بحار الانوار، ج 4 ص 139
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت
🔹 عمل (شماره 2)
س: رابطه نيت و عمل چگونه است؟ آيا نيت هم يك عمل است؟
ج: عمل قلبي است. عمل غالباً با دست و پا است. نيت، عمل قلب است؛ مثلاً انسان تصميم مي گيرد که نماز بخواند. اين تصميم، عمل قلبي است و ديده نمي شود؛ اما خود نماز، عمل بدني است و ديده مي شود.
س: پس آیا كسي كه نماز مي خواند، در واقع دو عمل انجام مي دهد؟
ج: بله؛ هم نيت كرده و هم عمل انجام داده است. نيت از عمل بدني مهم تر است.
س: آیا در این صورت براي او دو حسنه محسوب مي شود؟
ج: گاهي هم بيشتر. حسنه مال همان نيت است. چون «إِنَّمَا الْاَعْمَالُ بِالنِّيَّات».
س: منظور از این حدیث چیست؟ «الْإِسْلَامُ عُرْيَانٌ فَلِبَاسُهُ الْحَيَاءُ».
ج: مسلمان بايد چيزهايي داشته باشد و از آن چیزها به حیا تعبير کرده اند. اینکه من مسلمان باشم ولی هيچ نداشته باشم، نمي شود. اگر مسلمان هستی، بايد حيا داشته باشي. اگر مسلماني، بايد نماز بخواني. اين ها لباس مسلماني است.
س: در ادامه فرموده اند: «وَ زِينَتُهُ الْوَقَارُ».
ج: بايد سنگين باشي و در جامعه، هرز نباشي. اين ها بايد با مسلماني همراه باشد.
س: چرا آن را به لباس تشبيه كرده اند و اين وقار را به زينت؟ اين ها چه خصوصيتي دارند؟
ج: اين ها چيزهايي است كه همه جاي انسان را مي پوشاند. وقار فقط برای دست یا پا نيست. حيا برای همه جا هست.
س: در ادامه فرموده اند: «وَ مُرُوءَتُهُ الْعَمَلُ الصَّالِحُ».
ج: انجام عمل صالح، مردانگي آن است. مسلمان بايد مردانگي داشته باشد. مردانگي اش اين است كه واجب را انجام دهد و حرام را ترك.
س: در ادامه فرموده اند: «وَ عِمَادُهُ الْوَرَعُ».
ج: تيرك خيمه اش تقوا و ترك گناه است. اگر اين نباشد، خيمه مي خوابد. اين قدر مهم است. ورع، ناظر به ترك گناه است.
س: آیا عمل صالح هم ناظر به واجبات است؟
ج: تقوا هم ناظر به انجام واجب و هم ترك حرام است.
س: در ادامه فرموده اند: «وَ لِكُلِّ شَيْ ءٍ اَسَاسٌ وَ اَسَاسُ الْإِسْلَامِ حُبُّنَا اَهْل الْبَيْتِ ».
ج: پايه ی ساختمان، اين است. اگر اين باشد، اسلام هست و اگر نباشد، انسان به چپ و راست مي رود و اسلام را از دست مي دهد.
س: منظور از امتحان چیست؟
ج: هر کس مکلف است، تمام حوادث برای او امتحان است. سرما امتحان است. گرما امتحان است. وقتی هوا گرم می شود، او فحش می دهد. وقتی هم سرد می شود، فحش می دهد. این ها امتحان است. وقتی مریض می شود، بد و بی راه می گوید. این ها همه امتحان است. خود تکلیف هم امتحان است. وقتی واجبی پیش آمد، امتحان است. انجام می دهی یا نه؟ وقتی حرامی پیش آمد، امتحان است. ترک می کنی یا نه؟ بنابراین همه ی این ها می تواند امتحان باشد.
س: آیا «خَیرُ الاُمورِ اَوسَطُها» شامل عبادات هم هست؟
ج: معنای اقتصاد همین است. امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ی متقین فرمودند: «مَلبَسُهُمُ الاِقتِصاد»: میانه روی در زندگی مثل لباس، شامل تمام امور زندگی شان است. در هر بُعدی از ابعاد زندگی باید میانه رو باشند و بالا نپرند. اگر بالا بپرند، خطر پیش می آید.
📚 منبع: آثار بندگی، آیت الله خوشوقت
@ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب