eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
491 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
418 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸از مبارزه با رژیم پهلوی تا ایفای مسؤولیت در مهمترین نهادهای نظام 🔹پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان در گزارشی به پاس چند دهه خدمت و مجاهدت آیت‌الله #یزدی از فقهای سابق #شورای_نگهبان نگاهی به کارنامه و عملکرد این فقیه وارسته داشته است. ♨️جهت مشاهده زندگینامه آیت الله یزدی به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 rasanews.ir/002nli 🆔 @rasanewsagency
به نام خدا قابل توجه دانش پژوهان ارجمند سطح 2 و ۳ دوره 17 و 18 و 12 و 14 و 15 مبانی فهم و قرآن و حدیث 2 استاد بنی عصار جلسه 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 تعادل و تراجیح استاد بنی عصار جلسه 4 و 5 و 6 و 7 جوامع حدیثی شیعه 1 استاد حاجی زاده جلسه 5 و 6 و 7 و 8 حوزه ها و مکاتب حدیثی استاد جدیدی نژاد جلسه 6 و 7 و 8 درایه استاد جدیدی نژاد جلسه 6 و 7 و 8 منطق فهم متن استاد رازی زاده جلسه 5 و 6 و 7 و 8 دیدگاههای حدیث پژوهی معاصر استاد درویشی جلسه 4 و 5 و 6 و 7 و 8 در سامانه نجاح بارگذاری شد شنیدن صوت و تقریر آن به منزله حضور در کلاس می باشد. دفتر آموزش با تشکر
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🗓 امروز سه شنبه: 20 آبان ماه 1399 24 ربیع الاول 1442 9 (نوامر) 2020 ✅حدیث روز: شکرگزاری امام جواد علیه السلام: ما شَكَرَ اللّهَ أحدٌ على نِعمةٍ أنعمَها عَلَيهِ إلّا استَوجَبَ بِذلِكَ المَزيدَ قَبلَ أن يَظهَرَ عَلى لِسانِهِ. كسى خدا را بر نعمتى كه به او بخشيده بود سپاس نگزارد، جز آن كه پيش از به زبان آوردن سپاسش نعمتش افزون شد. الكافي : ج ۸ ص ۱۲۸ ح ۹۸
اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز 🔺 مهلت ارسال مقالات: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ 🔺 علاقمندان مقالات خود را به پست الکترونیکی science@imamreza.ac.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۰۴۱ داخلی ۳۲۰۶ تماس بگیرند. @aqr_ir ┄┅═══✼🌺✼═══┅┄ 🆔 کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن و حدیث 🌐 @mquraanp
♨️ واکنش رسانه‌های داخلی و کاربران حوزه نیوز به دروغ‌پردازی‌ها علیه حوزه ◻️ خبر جعلی منتسب به قائم مقام حوزه، با واکنش رسانه‌های داخلی همچون خبرگزاری فارس، مشرق نیوز، خبرآنلاین، پارسینه، عصر ایران، ۱۹ دی، نواندیش ایرانیان، حلقه وصل، تجارت آنلاین، Theworldnews و بسیاری از پایگاه‌های خبری رو به رو شد. ◻️ همچنین کانالهای خبری نیز نسبت به این خبر جعلی واکنش نشان دادند؛ بصیرت عمار، خبرگزاری سپاه قدس، اخبار و عجایب ایران و جهان، گام دوم انقلاب، بیداری ملت، نویسندگان حوزوی، صدای حوزه، اخبار محرمانه، فارس پلاس، خبرهای داغ سیاسی، فیضیه، صرفا جهت اطلاع طلاب، خبر حوزه، بسیج ولایت، ارزیابی و رتبه بندی واحدهای حوزوی، خط ولایت، رهپویان بصیرت، antibbc، بدون توقف، حوزه های علمیه، شهریه طلاب و ... برخی از آنها هستند. ✖️ پیش از این نیز رسانه‌های ضدانقلاب نوشته بودند:‌ واریز یارانه ۵ میلیون تومانی ویژه طلاب به خاطر شیوع کرونا و بیکاری این قشر که این خبر نیز صحت نداشت. بیشتر بخوانید: hawzahnews.com/news/927259
✅تحمل حدیث عبارت است از این كه راوى، حدیث را از استاد خود - كه در اصطلاح به او «شیخ» مى‌گویند - به یكى از راه‌هاى معتبر در تحمل حدیث، فراگیرد. ✅تحمل حدیث به معنای حمل آن نیز هست؛ اما علمای حدیث به این جهت اصطلاح تحمل را بر حمل ترجیح داده اند که تحمل به معنای «حمل با مشقت» است و از آنجا که حمل حدیث مستلزم وجوب احتیاط در عدم تداخل حدیث با سخنان دیگر است، خالی از مشقت نیست. (عبدالهادی فضلی، اصول الحدیث، بیروت 1414/1993، ص223) ✳️راه های تحمل حدیث براى تحمّل حدیث طرقى ذكر شده است. بیشتر عالمان حدیث، هشت طریق و برخى، هفت طریق ذكر كرده و طریق «وصیت» را در ذیل طریق «اعلام» آورده‌اند. (تلخیص مقباس الهدایة/169) ❇️این طرق عبارتند از: 1-سماع؛ شنیدن حدیث از استاد. 2-قرائت (عرض)؛ خواندن حدیث نزد شیخ؛ چه خود آن را بخواند یا دیگرى بخواند و او بشنود. 3-اجازه؛ بدین صورت كه استاد اجازه نقل از كتاب یا نقل روایت را براى شاگرد صادر كند. 4-مناوله؛ یعنى دادن كتاب به شاگرد، همراه اجازه یا بدون آن كه نوع اول «عرض المناوله» گفته مى‌شود. 5-کتابت؛ شیخ یا فردى دیگر به امر او حدیث را براى درخواست كننده بنویسد و ارسال كند. 6-اعلام؛ بدین معنا كه استاد به شاگردش اعلام كند كه فلان كتاب از او است یا فلان حدیث، سماع او از استاد خویش است. 7-وصیت؛ بدین صورت كه با وصیت شیخ، كتاب یا روایات او در اختیار كسى قرار گیرد و او در نقل آن‌ها مجاز باشد. 8-وجاده؛ یعنى راوى نوشته‌اى به خط یكى از مشایخ بیابد و پس از اطمینان از انتساب آن به صاحبش، آن را نقل كند. (نهایة الدرایة/ 445-472؛ معالم المدرستین ج3، ص 243-245) ❎اعتبار راه های تحمل حدیث راه‌هاى یاد شده از نظر میزان اعتبار با یكدیگر تفاوت دارند؛ از این‌رو، براى هر طریقى عبارتى منظور شده كه نوع تحمل راوى از حدیث را مشخص مى‌كند؛ تعبیرهایى همچون «سمعت» یا «حدثنى»؛ «قرأت على فلان» یا «قرى‌ء على فلان و انا اسمع»؛ «اخبرنى فلان إجازة»؛ «أخبرنى فلان مناولة»؛ «أخبرنى فلان مكاتبة»؛ «أخبرنى فلان إعلاما» و «أخبرنى فلان وصیّة» كه به ترتیب بیانگر و مشخص‌كننده‌ طریق سماع، قرائت، اجازه، مناوله، كتابت، اعلام و وصیت است. طریق تحمل حدیث از نوع وجاده از عباراتى همچون «وجدت» یا «قرأت بخطّ فلان» استفاده مى‌شود. معتبرترین طریق - از نظر عموم محدثان - طریق سماع و ضعیف‌ترین آن، طریق وجاده است و از آنجا كه ذكر طریق تحمل موجب طولانى شدن سند حدیث مى‌شده محدثانى چون ثقة الاسلام كلینى، سند را به صورت «معنعن» تلخیص كرده‌اند. (نهایة الدرایة/ 445-472؛ معالم المدرستین ج3، ص 243-245؛ تلخیص مقباس الهدایة/ 169-181) منبع: سایت دانشنامه اسلامی https://bitn.ir/CUqCJ
🔸تراث غبار گرفته 🔹مراسم در بیت مرحوم آیت الله بر پا بود و طبق روال، پیش از همه مسأله‌گو بالای منبر رفت تا احکام فقهی را بازگو کند. 🔹نوبت به مسأله ای رسید که میان برخی اختلاف بود؛ مسأله‌گو گفت: «در این این مسأله نظر آسید ابوالحسن اصفهانی چنین است اما آقای بروجردی نظر دیگری را دارند». 🔹چهره آیت الله بروجردی برافروخته شد و فریاد برآورد: «چرا در جایی که نظر آسید ابوالحسن مطرح است، اسم ما را می آوری؟!». ♨️مطالب تکمیلی در لینک زیر: 🌐 rasanews.ir/002nlH 🆔 @rasanewsagency
🔸جنگ امروز، جنگ قلم هاست حجت الاسلام در گفت و گو با رسا: 🔹الان در حوزه کلاس نگارش هست ولی ایدآل نیست و باید بیش از این به مسأله قلم اهتمام ورزیده شود، بخصوص در شرایط امروز که جنگ جنگ قلم هاست. 🔹تا از فردی خواسته نشود و او مجبور نشود به سوی مطالعه، یادداشت، نگارش و تحقیق نمی رود و آن توانمندی در او شکل نمی گیرد. 🔹بحث نویسندگی دچار تغیراتی شده، این موضوعی است که واقعیت دارد ولی این تغییرات سبب تغییر در ماهیت آن نمی شود. 🌐 rasanews.ir/002nmg 🆔 @rasanewsagency
🔰 لوح | دو روی تمدن وحشی 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: دفاع فرانسه از وحشیگریِ فرهنگی یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکّه‌ی دفاع از منافقین و صدّام است. این کارها به اسلام و پیغمبر صدمه‌ای نمیزند، امّا وسیله‌ای برای شناخت این تمدن وحشی است. ۹۹/۰۸/۱۳ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «دو روی تمدن وحشی» را منتشر میکند. 💻 @Khamenei_ir
به نام خدا قابل توجه دانش پژوهان ارجمند سطح 2 و ۳ دوره 17 و 18 و 12 و 13 و 14 و 15 زبان عربی معاصر1 استاد عباسی pdfجلسه 3 سمینار1 استاد حیدری فطرت جلسه 4 و 5 جوامع حدیثی شیعه 1 استاد حاجی زاده جلسه 7 شناخت محتوایی صحیفه سجادیه استاد فکری جلسه 6 و 7 درایه استاد جدیدی نژاد جلسه 6 و 7 و 8 روایات تفسیری استاد شاه علی زاده جلسه 9 اختلاف و تعارض حدیث استاد مسجدی جلسه 9 فلسفه اسلامی1 استاد موسوی جلسه 5 و 6 و 7 در سامانه نجاح بارگذاری شد شنیدن صوت و تقریر آن به منزله حضور در کلاس می باشد. دفتر آموزش با تشکر
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🗓 امروز چهار شنبه: 21 آبان ماه 1399 25 ربیع الاول 1442 10 (نوامر) 2020 ✅ : سخت‌گیری در مراقبت از بیت المال و بهر‌مندی همگان از اموال عمومی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام شخصی به‌نام مصقلة بن هبیره را به فرمانداری یکی از شهرهای فارس منصوب کرد. به حضرت گزارش داده شد که وی اموال بیت‌المال را بى‌حساب و کتاب، به قوم و قبیله خود مى‌دهد. آن‌گاه امام(علیه السلام) نامه‌ای به این مضموی برای وی نوشت و او را سخت بر این کار ملامت نمود: «بَلَغَنِي عَنْكَ أَمْرٌ إِنْ كُنْتَ فَعَلْتَهُ فَقَدْ أَسْخَطْتَ إِلَهَكَ وَ عَصَيْتَ إِمَامَكَ؛ أَنَّكَ تَقْسِمُ فَيْءَ الْمُسْلِمِينَ الَّذِي حَازَتْهُ رِمَاحُهُمْ وَ خُيُولُهُمْ وَ أُرِيقَتْ عَلَيْهِ دِمَاؤُهُمْ فِيمَنِ اعْتَامَكَ مِنْ أَعْرَابِ قَوْمِكَ. فَوَالَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَئِنْ كَانَ ذَلِكَ حَقّاً لَتَجِدَنَّ لَكَ عَلَيَّ هَوَاناً وَ لَتَخِفَّنَّ عِنْدِي مِيزَاناً، فَلَا تَسْتَهِنْ بِحَقِّ رَبِّكَ وَ لَا تُصْلِحْ دُنْيَاكَ بِمَحْقِ دِينِكَ فَتَكُونَ مِنَ الْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا. أَلَا وَ إِنَّ حَقَّ مَنْ قِبَلَكَ وَ قِبَلَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ فِي قِسْمَةِ هَذَا الْفَيْءِ سَوَاءٌ، يَرِدُونَ عِنْدِي عَلَيْهِ وَ يَصْدُرُونَ عَنْه» به من درباره تو گزارشی رسیده که اگر درست باشد و این کار را انجام داده باشی، پروردگارت را به خشم آورده‌ای و امامت را نافرمانی نموده‌ای. خبر رسیده که تو غنايم مسلمانان را که باشمشیر زدن و اسب تاختن و اهدای خون‌هایشان به‌دست آورده‌اند، بین افراد قبیله‌ات‌ تقسیم می‌کنی! سوگند به کسی که دانه را زیر خاک شکافت و انسان را آفرید، اگر این گزارش درست باشد، خود را نزد من خوار و بى‌اعتبار خواهى يافت. حق پروردگارت را سبک مشمار و دنیایت را با نابودی دینت آباد مکن، که از زیان‌کارترینِ مردم خواهی بود! آگاه باش! حق مسلمانانی که نزد من و نزد تو هستند در تقسیم غنایم مساوی است. همه آن‌ها باید نزد من بیایند و سهم خود را دریافت کنند. 📚نهج‌البلاغه، نامه43