eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
491 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
419 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🗓 امروز دوشنبه: 19 آبان ماه 1399 23 ربیع الاول 1442 8 (نوامر) 2020 حدیث روز: مقام حضرت فاطمه معصومه (س) 🔻امام صادق عليه‌السلام: و تَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِيعَتي الجَنَّةَ بِأجمَعِهِم ❇️ همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه عليهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد. 📚 بحارالأنوار، جلد ۵۷، صفحه ۲۲۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین «سید کاظم طباطبایی» در نشست مجازی «همگرایی امت اسلامی» که از سوی مؤسسه فرهنگی رواق تاریخ و اندیشه معاصر قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که الازهر در مجمع التقریب پیگیری می کرد این بود که بتوانیم از جهت معرفتی بین شیعیان و اهل سنت کار کنیم تا این دو بهتر از گذشته یکدیگر را بشناسند. پیشینیان ما از جمله مرحوم شیخ طوسی در کتاب خلاف یا علامه حلی در تذکره با مبانی فقهی اهل سنت آشنا بوده اند؛ بنابراین اولین کاری که انجام دادیم همان ایده مرحوم آیت الله بروجردی است که تلاش داشتند روایات اهل سنت و شیعه مفهوم بهتری را به مخاطب ارائه کند، لذا کتاب «مدارک فقه اهل السنه علی نهج وسائل الشیعه» در شش جلد آماده شده است و کتاب «موسوعه الاحادیث الفقهیه» که جمع آوری تمامی روایات فقهی از همه مذاهب اسلامی است، فعلا در سه جلد رونمایی شده است. مجموعه کارهای ما در کتاب اول ایده مرحوم آیت الله بروجردی بود که احادیث شیعه عمدتا در پی پاسخ به شبهه ای بوده که در جامعه اهل سنت مطرح بوده است و طبیعتا اگر احادیث اهل سنت را بشناسیم احادیث شیعه مفهوم و معنای بهتری پیدا می‌کند به همین دلیل یک کتاب از مجموعه روایات سنی مطابق با باب بندی کتاب وسائل الشیعه تهیه شده است. ادامه خبر را دنبال کنید 👇🏻👇🏻👇🏻 منبع :پایگاه الاربعین https://bitn.ir/XzSeG
به نام خدا قابل توجه استادان گرامی امکان ضبط صوت درس ها در مرکز حدیث فراهم است؛ در صورت تمایل در وقت اداری 13 تا 18 خدمتگزار شما بزرگواران هستیم. معاونت آموزش
•┈┈•❀•┈┈• 🔰شفاعت حضرت #حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها : ▫️۱ـ در روايات به مقام شفاعت اهل بيت(ع) تأكيد شده است و بديهي است حضرت فاطمه معصومه(س) كه خواهر امام رضا(ع) (از طرف پدر و مادر) مي‏باشد، جزو اين خاندان است پس مقام شفاعت وی قابل انكار يا ترديد نخواهد بود. ▫️۲ـ رواياتی پيرامون شفاعت مؤمنان وجود دارد و چه مصداقی براي مؤمن و مؤمنه می‏توان شايسته‏ تر از بانوان اهل‏بيت، مثل فاطمه معصومه(س) برشمرد؟ «لايزال المؤمن يشفع حتي يشفع في جيرانه و خلطائه و معارفه» مؤمن پيوسته شفاعت مي‏كند، حتی درباره همسايگان و معاشران و آشنايانش. بحارالانوار، ج۸، ص۴۴ ▫️۳ـ رواياتی كه در خصوص حضرت فاطمه معصومه(س) از اهل بيت(ع) نقل شده است، و اين روايات چند دسته ‏اند: 🔸الف : تصريح به مقام شفاعت، امام صادق(ع) : ... بانويی از فرزندانم كه اسمش فاطمه دختر موسی بن جعفر است در آن وفات می‏يابد به وسيله شفاعت او همه شيعيان ما وارد بهشت می ‏شوند. 🔸ب : رواياتي كه بهشت را در مقابل زيارت فاطمه معصومه(س) معيّن كرده‏ اند، امام رضا (ع) : هر كس او را زيارت كند، بهشت براي اوست. عيون اخبار الرضا، ج۲، ص۲۷۱ در بين بانوان بعد از فاطمه زهرا(س) كسي مانند فاطمه معصومه(س) اين مقام را ندارد. مقام حضرت فاطمه معصومه چنان والاست كه امام صادق فرمود: «تدخل بشفاعتها شيعتنا الجنة باجمعهم.» همه شيعيان من با شفاعت او (فاطمه معصومه عليهاالسلام) وارد بهشت خواهند شد . 📚 امالي صدوق ۲۹۱ بیشتر بخوانید : 👇 ➡️ http://hadith.net/post/69885/ 🔸@hadithnet
#معرفی_کتاب انتشارات زائر(آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام) کتاب (فروغی از کوثر: زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) که نوشته الیاس محمد بیگی بوده به چاپ رسانده است. ساختار کتاب کتاب (فروغی از کوثر: زندگینامه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در هفت بخش تدوین یافته است. بخش اوّل: عنوان نخست این کتاب پیشینه های درخشان شهر قم است. بخش دوم: اجمالی از زندگانی حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام)، عنوان بخش دوم این کتاب است. بخش سوم: بخش دیگری از این کتاب با عنوان فضائل و مناقب حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام)، مشخص شده است. بخش چهارم: بخش چهارم این کتاب با عنوان روایاتی از حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام)، مشخص شده است. بخش پنجم: کرامات کریمه اهلبیت (علیهم السلام)، عنوان بخش دیگری از این کتاب است. بخش ششم: حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام)در شعر شاعران، بخش ششم این کتاب است. بخش هفتم: آخرین بخش این کتاب با عنوان سیر تحوّلات معماری، هنری آستانه مقدّسه، مشخص شده است. ویژگی های اثر 1. شناساندن قم به عنوان شهر مذهبی 2. پرداختن به زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) 3. آوردن روایات در فضائل حضرت 4. کرامات حضرت فاطمه معصومه(س) 5. حضرت فاطمه معصومه در شعر شاعران 6. بررسی سیر تحولات معماری آستانه مقدسه علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات زائر آستان مقدس حضرت معصومه (علیها السلام) با شماره 37175566 025 انتشارات زائر آستانه مقدسه قم تماس حاصل کند.
🔸از مبارزه با رژیم پهلوی تا ایفای مسؤولیت در مهمترین نهادهای نظام 🔹پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان در گزارشی به پاس چند دهه خدمت و مجاهدت آیت‌الله #یزدی از فقهای سابق #شورای_نگهبان نگاهی به کارنامه و عملکرد این فقیه وارسته داشته است. ♨️جهت مشاهده زندگینامه آیت الله یزدی به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 rasanews.ir/002nli 🆔 @rasanewsagency
به نام خدا قابل توجه دانش پژوهان ارجمند سطح 2 و ۳ دوره 17 و 18 و 12 و 14 و 15 مبانی فهم و قرآن و حدیث 2 استاد بنی عصار جلسه 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و 10 و 11 تعادل و تراجیح استاد بنی عصار جلسه 4 و 5 و 6 و 7 جوامع حدیثی شیعه 1 استاد حاجی زاده جلسه 5 و 6 و 7 و 8 حوزه ها و مکاتب حدیثی استاد جدیدی نژاد جلسه 6 و 7 و 8 درایه استاد جدیدی نژاد جلسه 6 و 7 و 8 منطق فهم متن استاد رازی زاده جلسه 5 و 6 و 7 و 8 دیدگاههای حدیث پژوهی معاصر استاد درویشی جلسه 4 و 5 و 6 و 7 و 8 در سامانه نجاح بارگذاری شد شنیدن صوت و تقریر آن به منزله حضور در کلاس می باشد. دفتر آموزش با تشکر
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌺 🗓 امروز سه شنبه: 20 آبان ماه 1399 24 ربیع الاول 1442 9 (نوامر) 2020 ✅حدیث روز: شکرگزاری امام جواد علیه السلام: ما شَكَرَ اللّهَ أحدٌ على نِعمةٍ أنعمَها عَلَيهِ إلّا استَوجَبَ بِذلِكَ المَزيدَ قَبلَ أن يَظهَرَ عَلى لِسانِهِ. كسى خدا را بر نعمتى كه به او بخشيده بود سپاس نگزارد، جز آن كه پيش از به زبان آوردن سپاسش نعمتش افزون شد. الكافي : ج ۸ ص ۱۲۸ ح ۹۸
اولین کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز 🔺 مهلت ارسال مقالات: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ 🔺 علاقمندان مقالات خود را به پست الکترونیکی science@imamreza.ac.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۰۴۱ داخلی ۳۲۰۶ تماس بگیرند. @aqr_ir ┄┅═══✼🌺✼═══┅┄ 🆔 کانال معاونت پژوهش مجتمع عالی قرآن و حدیث 🌐 @mquraanp
♨️ واکنش رسانه‌های داخلی و کاربران حوزه نیوز به دروغ‌پردازی‌ها علیه حوزه ◻️ خبر جعلی منتسب به قائم مقام حوزه، با واکنش رسانه‌های داخلی همچون خبرگزاری فارس، مشرق نیوز، خبرآنلاین، پارسینه، عصر ایران، ۱۹ دی، نواندیش ایرانیان، حلقه وصل، تجارت آنلاین، Theworldnews و بسیاری از پایگاه‌های خبری رو به رو شد. ◻️ همچنین کانالهای خبری نیز نسبت به این خبر جعلی واکنش نشان دادند؛ بصیرت عمار، خبرگزاری سپاه قدس، اخبار و عجایب ایران و جهان، گام دوم انقلاب، بیداری ملت، نویسندگان حوزوی، صدای حوزه، اخبار محرمانه، فارس پلاس، خبرهای داغ سیاسی، فیضیه، صرفا جهت اطلاع طلاب، خبر حوزه، بسیج ولایت، ارزیابی و رتبه بندی واحدهای حوزوی، خط ولایت، رهپویان بصیرت، antibbc، بدون توقف، حوزه های علمیه، شهریه طلاب و ... برخی از آنها هستند. ✖️ پیش از این نیز رسانه‌های ضدانقلاب نوشته بودند:‌ واریز یارانه ۵ میلیون تومانی ویژه طلاب به خاطر شیوع کرونا و بیکاری این قشر که این خبر نیز صحت نداشت. بیشتر بخوانید: hawzahnews.com/news/927259
✅تحمل حدیث عبارت است از این كه راوى، حدیث را از استاد خود - كه در اصطلاح به او «شیخ» مى‌گویند - به یكى از راه‌هاى معتبر در تحمل حدیث، فراگیرد. ✅تحمل حدیث به معنای حمل آن نیز هست؛ اما علمای حدیث به این جهت اصطلاح تحمل را بر حمل ترجیح داده اند که تحمل به معنای «حمل با مشقت» است و از آنجا که حمل حدیث مستلزم وجوب احتیاط در عدم تداخل حدیث با سخنان دیگر است، خالی از مشقت نیست. (عبدالهادی فضلی، اصول الحدیث، بیروت 1414/1993، ص223) ✳️راه های تحمل حدیث براى تحمّل حدیث طرقى ذكر شده است. بیشتر عالمان حدیث، هشت طریق و برخى، هفت طریق ذكر كرده و طریق «وصیت» را در ذیل طریق «اعلام» آورده‌اند. (تلخیص مقباس الهدایة/169) ❇️این طرق عبارتند از: 1-سماع؛ شنیدن حدیث از استاد. 2-قرائت (عرض)؛ خواندن حدیث نزد شیخ؛ چه خود آن را بخواند یا دیگرى بخواند و او بشنود. 3-اجازه؛ بدین صورت كه استاد اجازه نقل از كتاب یا نقل روایت را براى شاگرد صادر كند. 4-مناوله؛ یعنى دادن كتاب به شاگرد، همراه اجازه یا بدون آن كه نوع اول «عرض المناوله» گفته مى‌شود. 5-کتابت؛ شیخ یا فردى دیگر به امر او حدیث را براى درخواست كننده بنویسد و ارسال كند. 6-اعلام؛ بدین معنا كه استاد به شاگردش اعلام كند كه فلان كتاب از او است یا فلان حدیث، سماع او از استاد خویش است. 7-وصیت؛ بدین صورت كه با وصیت شیخ، كتاب یا روایات او در اختیار كسى قرار گیرد و او در نقل آن‌ها مجاز باشد. 8-وجاده؛ یعنى راوى نوشته‌اى به خط یكى از مشایخ بیابد و پس از اطمینان از انتساب آن به صاحبش، آن را نقل كند. (نهایة الدرایة/ 445-472؛ معالم المدرستین ج3، ص 243-245) ❎اعتبار راه های تحمل حدیث راه‌هاى یاد شده از نظر میزان اعتبار با یكدیگر تفاوت دارند؛ از این‌رو، براى هر طریقى عبارتى منظور شده كه نوع تحمل راوى از حدیث را مشخص مى‌كند؛ تعبیرهایى همچون «سمعت» یا «حدثنى»؛ «قرأت على فلان» یا «قرى‌ء على فلان و انا اسمع»؛ «اخبرنى فلان إجازة»؛ «أخبرنى فلان مناولة»؛ «أخبرنى فلان مكاتبة»؛ «أخبرنى فلان إعلاما» و «أخبرنى فلان وصیّة» كه به ترتیب بیانگر و مشخص‌كننده‌ طریق سماع، قرائت، اجازه، مناوله، كتابت، اعلام و وصیت است. طریق تحمل حدیث از نوع وجاده از عباراتى همچون «وجدت» یا «قرأت بخطّ فلان» استفاده مى‌شود. معتبرترین طریق - از نظر عموم محدثان - طریق سماع و ضعیف‌ترین آن، طریق وجاده است و از آنجا كه ذكر طریق تحمل موجب طولانى شدن سند حدیث مى‌شده محدثانى چون ثقة الاسلام كلینى، سند را به صورت «معنعن» تلخیص كرده‌اند. (نهایة الدرایة/ 445-472؛ معالم المدرستین ج3، ص 243-245؛ تلخیص مقباس الهدایة/ 169-181) منبع: سایت دانشنامه اسلامی https://bitn.ir/CUqCJ