eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
491 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
419 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
✅هم افزایی و پرهیز از حاشیه ها از حرف تا عمل! 🌺یادداشت سیاسی روزنامه جوان مورخ دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به قلم سید عبداله متولیان هم‌افزایی، همدلی و همکاری قوای نظام و تمرکز بر حل مسائل کشور از یک‌سو و پرهیز مردم و مسئولان از درگیرشدن و سرگرم شدن به حاشیه ها از سوی دیگر از مهم‌ترین، فوری ترین و ضروری ترین راهبردهای نظام برای «سرعت بخشی به انجام امور کشور»، «جلوگیری از بروز اختلافات»، «افزایش کارآمدی» و... و از دغدغه‌ها و مطالبات مستمر رهبری از مسئولان و مردم در بیش از سه دهه گذشته است. فراموش نکنیم که یکی از توصیه های مهم رهبری در آغاز به کار دولت سیزدهم مراقبت از نیافتادن در حاشیه‌ها است. از آخرین باری که حضرت امام خامنه‌ای در خطبه های نماز عید سعید فطر بر این مهم تأکید کرده و فرموده بودند: «اگر قوای مقننه، مجریه و قضاییه به‌طور كامل همكاری كنند، كارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد كه خودِ مسئولان و مدیران این قوا می‌دانند كه این همكاری و هم‌افزایی چگونه ایجاد می‌شود.» بیش از دو هفته نمی‌گذرد که (بعد از حاشیه های پیشین نظیر حجاب اجباری، گشت ارشاد، رفراندوم و...) حاشیه سازان جامعه را درگیر طرح و نقشه (پروژه) «شاسی بلند گیت» کرده، و زمینه را برای استفاده حداکثری دشمن بیرونی و فرصت‌طلبان داخلی آماده ساخته و متأسفانه شاهد تولید حاشیه‌های فرصت سوز و کم توجهی مردم و مسئولان به این امر راهبردی بوده ایم. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «حاشیه‌ها همیشه ساخته و پرداخته دست دشمن نیست بلكه گاهی از روی غفلت یا عوامل دیگر و با انگیزه‌های گوناگون، حاشیه‌هایی در اطراف یك كار یا یك شخص ایجاد می‌شود كه مردم باید بی‌اعتنا باشند و مسئولان هم بدون توجه به حواشی، تلاش خود را بر كارهای مهم و مشكل‌گشا متمركز كنند.». از این رو شناخت شاخصه ها و ویژگی‌های حاشیه ها ما را از افتادن در دام آن‌ها باز می‌دارد. برخی از شاخصه های مهم حاشیه ‌ها به قرار زیر است: ۱- حاشیه ها بر بستر واقعیت‌های جامعه شکل می‌گیرد اما معمولاً با ویروس دروغ، غلو و بزرگنمایی در سطح جامعه برجسته می‌شوند. ۲- حاشیه ها بسیار هدفمند بوده و معمولاً دارای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند. ۳- هیچگاه حاشیه ها مسئله اصلی جامعه نیستند، ولی با پروپاگاندای رسانه به اولویت جامعه تبدیل شده و مسائل اصلی کشور را به محاق و انزوا می‌برند. ٤- حاشیه ها به دلیل ماهیت اختلاف افکنانه و سرگرم کننده ای که دارند با استقبال رسانه های دشمن مواجه شده و دشمنان را به فکر ماهی گیری از آب گل آلود می‌اندازند. ۵- حاشیه ها را در داخل کشور اغلب افراد حقیقی و یا حقوقی (نظیر احزاب سیاسی) بر بستر تعارض منافع تولید کرده و به آن‌ها دامن می‌زنند. ۶- حاشیه‌ها علاوه بر دامن زدن به اختلافات، معمولاً مسئولان را درگیر مسائل فرعی کرده و آنان را از پرداختن به وظایف اصلی و کلیدی باز می‌دارند. ۷- حاشیه‌ها در یک جنگ شناختی و ادراکی، اندیشه و ذهن مردم را هدف گیری کرده و در پی آلوده سازی افکار عمومی هستند. ۸- حاشیه‌ها برای دشمن فرصت سازی کرده و سبب سوءاستفاده و طمع ورزی بیگانگان می‌شوند. ۹- مردم به‌عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی هر نظام سیاسی هستند و حاشیه‌ها این سرمایه عظیم اجتماعی را از بین می‌برند. ۱۰- حاشیه‌ها در داخل کشور با استقبال افراد بی بصیرت، کم ظرفیت، آلوده به اغراض غیرالهی و... مواجه می‌شود و این افراد خواسته یا ناخواسته به‌عنوان عامل حاشیه سازان عمل می‌کنند. ۱۱- بخشی از افکار عمومی که آگاهانه و یا ناآگاهانه درگیر بحث حاشیه‌ها می‌شوند در حقیقت، اهداف دشمن را تکمیل کرده و ضمن پازل طراحان و نیازمندان به حاشیه‌ها، به خود و مردم زیان وارد کرده و شاخه ای را که خود نیز بر آن نشسته اند بن می‌بُرند. ۱۲- حاشیه ها ماهیتی تفرقه افکنانه داشته و به اختلافات قوا و نهاد‌های نظام دامن می‌زنند. ۱۳- وارد شدن در میدان هر حاشیه به منزله تسلیم شدن و ورود در دومینوی حاشیه های بعدی است که جامعه در باتلاق مسائل بیهوده غرق می‌کند. ۱٤- حاشیه ها جامعه را به دوقطبی کشانده و عملاً وحدت و انسجام جامعه و مردم را مخدوش می‌کند. ۱۵- پرداختن به حاشیه‌ها مانع از هم افزایی، همدلی و همکاری قوا می‌شود. ۱۶- درگیر شدن قوای نظام با حاشیه ها روح اخوت، صمصمیت، تعاون و همکاری را درهم شکسته و میدان را برای تاختن امیال شیطانی و غیرالهی آماده و مستعد می‌کند. ۱۷- حاشیه ها نه تنها مشکلی را حل نکرده و به پیشبرد مسائل کشور کمکی نمی‌کنند بلکه معمولاً بر مشکلات کشور می‌افزایند. ۱۸- حاشیه ها معمولاً برای افراد مشهور (سلبریتی ها) فرصت ساز بوده و حاشیه مناسبی برای سودجویی و کاسبی بیشتر از طریق دامن زدن به آن حاشیه به منظور عضوگیری (فالور) بیشتر فراهم می‌کند. ۱۹- هضم شدن در حاشیه ها، مانع از تجزیه و تحلیل عمیق و نگاه فرصت‌ساز به ابعاد حاشیه ها می‌گردد
كه ضريب دادن به طرح (پروژه) دروغین خودرو دادن به نمایندگان برای صرف نظر کردن از استیضاح و سایه شوم آن بر مسائل اصلی کشور یک نمونه از آن است. ۲۰- تولید کنندگان حاشیه ها بر بستر فجازی با سرعت وصف ناشدنیدر قالب طرح و نقشه (پروژه) جامع، با ده‌ها ریزحاشیه به مسموم سازی افکار عمومی می‌پردازند به طوری که در اغلب اوقات هم موافقان و هم مخالفان آن حاشیه در میدان دشمن بازی کرده و پازل دشمنان ضد نظام و ضد مردم را تکمیل می‌کنند. علاوه بر توجه به ویژگی‌ها و شاخصه های حاشیه ها، نگاه بصیرتی و عمیق به اهداف پیدا و پنهان حاشیه سازی می‌تواند در جلوگیری از درگیرشدن مردم و مسئولان به حاشیه کمک کند. اهداف حاشیه بسته به نوع حاشیه بسیار متنوع و مختلف است که برخی از آن‌ها عبارت است از: ۱- بدبین و متنفر کردن مردم به مسئولان، حاکمیت و نظام ۲- ناامید کردن و بی اعتمادسازی مردم ۳- سیاه نمایی و بن بست نمایی در اداره امور کشور. ٤- ناکارآمد نشان دادن مسئولان و نظام. ۵- دوقطبی سازی جامعه. ۶- عوام فریبی اهداف متنوع سیاسی، اقتصادی و به ویژه انتخاباتی کارنامه مردم و به ویژه مسئولان نظام در کمتر از دو ماهه اول سال جاری در درگیر نشدن با حاشیه های تولید شده کارنامه قابل قبولی نیست و آنان را از هم افزایی قوا و توجه کامل و پرداختن به مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت کشور یعنی «مهار تورم و رشد تولید» بازداشته است. مسئولان باید توجه کنند که فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرد و در فرصت باقی‌مانده از سال ۱۴۰۲ باید نسبت به تحقق شعار سال پاسخگو باشند، خاصه اینکه، حاشیه سازی برای عوام فریبی و جذب آراء مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ماه پایانی سال از اولویت های احزاب سیاسی کشور در ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی (تعارض منافع) به حساب می‌آید. 🌺آدرس اینترنتی مقاله:👇 http://www.Javann.ir/004qfQ .
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان* ✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻 *سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:* نشست سی و نهم با حضور: *حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرسول آهنگران* *استاد تمام دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران* زمان: *یکشنبه ۱۴۰۲/۲/۲۴* *از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲* لینک ورود به نشست: https://vroom.ut.ac.ir/farabi1 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ کانال فایلهای صوتی سلسله نشست‌های تجربیات پژوهشی استادان و صاحب‌نظران 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4146659506C29e0052165
♨️ نشست علمی 〽️ (کرسی علمی ترویجی شماره ۴) ✳️ «بازخوانی پرونده چرخش‌های اعتبارسنجی حدیث در شیعه و تاثیر آن در فقه پژوهی» 🎙 ارائه دهنده: استاد معظم حجت الاسلام والمسلمین جمال الدین حیدری فطرت (زید عزه) 🔸(پژوهشگر و مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم) 🖊 دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی پورموسی (پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه قم، معاون پژوهش مدرسه عالی فقه و اصول و حوزه علمیه شهید صدوقی (ره) ۴) 🗓 زمان: شنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ⏰ ساعت ۱۰ تا ۱۲ 📌 مکان: مجتمع حوزوی شهید صدوقی (ره) واحد۴، نمازخانه. 🏢 معاونت پژوهش مدرسه عالی فقه و اصول و حوزه علمیه شهید صدوقی (ره) واحد ۴ ✅ حضور اساتید و فضلای گرامی موجب مسرت و مباهات است. @pazhohesh_sadoghi4 @HadithSciences 🆔 @taraef_ir
🆕 عرضه نسخه جدید اندروید ایتا 🔹 به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند برنامه اندروید به نسخه 6.2.2 بروزرسانی شد ✳️ در تعدادی از اشکالات مهم بروزرسانی اخیر از جمله دانلود مجدد رسانه‌ها، اختلال در نمایش برخی پیام‌ها، کندی در اجرا در بعضی دستگاه‌ها و تعدادی از باگ‌ها و ایرادات منجر به کرش برطرف شده است ✅ از کاربران گرامی دعوت می‌شود برنامه خود را از طریق یکی از فروشگاه‌های اندرویدی مایکت یا کافه بازار بروزرسانی فرمایند. ضمنا این نسخه از فردا از طریق وب‌سایت رسمی ایتا نیز قابل دریافت خواهد بود ⚠️ توصیه مهم برای حفظ امنیت حساب خود، از نصب هر برنامه‌ای که در منابع غیرمعتبر، کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات وب منتشر می‌شود، همچنین کلیک بر روی هر لینک نامطمئن خودداری فرمائید •┈••✾••┈• 🔰کانال رسمی اطلاع‌رسانی ایتا: https://eitaa.com/eitaa
▫️کرسی علمی ترويجی «کودک همسری در سنجه فقه و قانون» 🎤 ارائه دهنده: سرکار خانم طاهره حیاتی(استاد حوزه و دانشگاه، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم) 🎤 ناقد: حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا پیوندی(استاد حوزه و دانشگاه، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) ✍ دبیر علمی: سرکار خانم هاجر رودسرابی(مدیرواحد نخبگی مرکز پژوهشی مبنا) 🗓 زمان: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ 🏢 مکان: قم، عماریاسر، خیابان قدوسی، کوچه شفیعی اقدم، پلاک ۱۲ 🔗 لینک ورود به جلسه 🌐 لینک خبر 🆔@mabna_center
# کارگاه_آموزشی ویژه دانشجویان ارشد و دکتری ✅ عنوان: «روش پایان نامه و رساله نویسی» 🎙 با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رسول رضوی «هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث» 🔸زمان: پنج شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۲. 🔹مکان: قم، دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه دوم، سالن جلسات. 📎حضور مجازی در نشست: https://vc1.qhu.ac.ir/neshasteelmee
ششمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🔻 اعتدال از منظر قرآن و امام رضا (ع) 🎙 حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی 🔻 نگاه عدالت ورزانه به مقوله ی علم و نقش آن در گسترش و تحکیم عدالت اجتماعی 🎙 حجت الاسلام دکتر نجارزادگان 🔻 دبیر علمی: 🎤 حجت‌الاسلام دکتر حسن زاده گلشانی 🗓 پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ 🖥 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom 🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های دبیرخانه ملی کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام- نمایندگی قم👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1996947829Ce097f26f8c
Article.pdf
802.5K
📕مقاله 〽️ "تحلیل داده های طبقه شناختی «محمّد بن عیسی بن عبید» در پرتو منابع رجالی و حدیثی" 👤 سیدعلیرضا حسینی شیرازی 👤 محمد لطفی پور 🖇 فصلنامه دانش ها و آموزه های قرآن و حدیث، شماره 16، بهار 1401 📝 چکیده: بحث و گفتگو درباره طبقه روایی و تعاملات حدیثی محمدبن‌عیسی به دلیل تاثیر فراوان در اعتبارسنجی روایات وی، از قرن سوم پیوسته مورد توجه دانشیان و پژوهش‌گران قرار گرفته‌است. نخستین خاستگاه گفتگو پیرامون طبقه محمدبن‌ عیسی عبارت نصربن‌ صباح می‌باشد که به کتاب رجال کشی و به تبع آن به رجال نجاشی راه‌یافته‌است. سخن وی چالش جدی را در تعامل حدیثی گسترده محمد بن عیسی با حسن بن محبوب و یونس بن عبدالرحمن و نیز بهره‌گیری مستقیم وی از امام رضا علیه‌السلام پیش آورده‌است. برخی از دانشیان رجال و فقیهان چنین برداشت‌کرده‌اند که استثنای ابن ولید قمی نیز به دلیل ایجاد خلل در طبقه محمدبن‌عیسی بوده‌است؛ بدین بیان که وی با توجه به خردسال بودن، امکان عملی نقل از یونس بن عبدالرحمن بدون واسطه را ندارد. در این فصل، پس از بررسی و تعیین دوره زندگی محمد بن عیسی بن عبید بر پایه قرینه‌‌ها به بحث تحمل حدیث وی از امامان شیعه علیهم‌السلام و دادوستد حدیثی او با اصحاب پرداخته شده‌است. گفتنی‌است در این پژوهه به هدف برون‌رفت چالش‌های موجود پیرامون رابطه روایی محمدبن‌عیسی در اخذ حدیث، به سه راهکار نوین در تعیین طبقه راوی روی آورده شده‌است. ره‌اورد این تلاش، خالی‌بودن طبقه محمد بن عیسی از هرگونه ابهام است که رابطه روایی وی را با امام رضا علیه‌السلام و برخی مشایخ حدیثی همچون یونس و حسن بن محبوب دست‌خوش تردید قراردهد.
_ ناتمام 🇮🇷 خبری در راه است. 🇮🇷 بوی عطر شهدا می آید. 🇮🇷۲۲ اردیبهشت، مهمانی لاله های فردو 🇮🇷فردو، حسینیه شهدای فردو، ۹صبح @fordoir
💠 سلسله جلسات «سبک زندگی» همراه با پرسش و پاسخ 🔹سخنران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالهادی مسعودی 🔶 موضوع این جلسه: روش تصمیم گیری در زندگی 📆 جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌 شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) كانال حرم حضرت عبدالعظيم(ع) ✅ @abdulazim_ir