استاد قرائتی.mp3
19.11M
#بسته_معرفتی
🌀 خدای متعال #استاد_قرائتی_عزیز را حفظ کند. روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه ای در مدرسه معصومیه قم با حضور ایشان تشکیل شد.
🔹با اخلاص و دلسوزی، و بیان شیوا و شیرین، حاصل زیستِ طلبگی شان را و تجربه های گرانبهای خود را با طلاب در میان گذاشتند.
🌸 زندگی طلبگی با این تصویر زیبایی که ایشان ارائه کردند حقیقتاً شکر الهی به همراه دارد.
#طلبگی_افتخار_ما
#میثاق_طلبگی
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
مثل خمینی (ره)
#بسته_معرفتی 🌀 خدای متعال #استاد_قرائتی_عزیز را حفظ کند. روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ جلسه ای در مد
🎙 در این جلسه ایشان اشاره به حضور و سخنرانی خودشان در درس خارج فقه رهبر انقلاب می کنند.
مشاهده این جلسه🔻🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه درس خارج فقه رهبر انقلاب
🌀 ضرورت توجه به تفسیر قرآن در حوزههای علمیه و مهجوریت قرآن در جامعه و کشور
#تفسیر_قرآن
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
مثل خمینی (ره)
🎙 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه درس خارج فقه رهبر انقلاب 🌀 ضرورت توجه به تفسیر قرآن
پس از سخنان استاد قرائتی، رهبر انقلاب پیرامون این مسئله بیاناتی داشتند 🔻🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بیانات رهبر انقلاب پس از سخنان حجت الاسلام قرائتی در درس خارج فقه
🌀 این یک درد قدیمی است؛ دوستان روی این مسئله فکر و عمل کنند
#تفسیر_قرآن
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نشر_حداکثری
🍀 در وصف چنین زنانی با ایمان عمیقی که سراسر وجودشان را احاطه کرده است؛ زبان قاصر از سخن گفتن است...
🌿زنان و مادرانی که در مصیبت ها و ابتلائات، همچون زینب کبری (سلام الله علیها) ندای "ما رأیت الا جمیلا" سر می دهند.
🍀انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که اصلها ثابت و فرعها فی السماء. انقلاب اسلامی با جان ها سخن نو دارد. انقلاب اسلامی افق متعالی انسانیت را در مقابل چشمان بشریت گشود. انقلاب اسلامی انسان را خلیفة الله می بیند و برای آن برنامه دارد.
🍃تاریخ بداند، بشریت بداند، طواغیت عالم بداند، این روحیه ها پایان نمی پذیرد؛ #صبر و #استقامت همین مادران فداکار، ظلم را ریشه کن می کند.
🍂دنیا و سران کشورهای اسلامی چشمانشان را باز کنند و این معجزات قرن را ببینند. امروز در مقابل مسئله غزه، سکوت جایز نیست. اقدام عملی باید کرد. عدم حمایت از رژیم نسل کش باید عملی شود.
👌در نشر حداکثری آن سهیم باشید...در مقابل این مادران سر تعظیم فرود می آوریم...
🔹پ.ن: ۱۶ آبان وقتی هدی حجازی بانوی لبنانی به همراه سه دختر و مادرش در راه عزیمت به خانهشان بودند، اسرائیل خودرو آنها را مورد هدف قرار داد و جز خانم حجازی که مجروح شد، بقیه سرنشینان به شهادت رسیدند. اسرائیل مدعی شده بود که خودروی رزمندگان حزب الله را هدف گرفته است.
#طوفان_الاقصی
#الکیان_الصهیونی_یحتضر
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🍀 بزرگوارانی که پیگیر مباحث هویت طلبگی هستند 🔰🔰
📻 قسمت ششم از #پادکست_حجره با موضوع "این دوران رو می شناسی؟" منتشر شده است...
📲 از اینجا بشنوید 👈👈 رادیو روایت
#طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🌀 شخصیتِ جامعِ چند بُعدیِ توصیف ناشدنی 🌀
🎙 رهبر انقلاب:
🔹حقیقتاً امام بزرگوار ما یک استثناء در تاریخ ما و یک قلهی بلند در حرکت ملت ایران بود. این را نه از باب عشق و علاقهای که همچنان کانونش در دل ما نسبت به ایشان گرم است، عرض میکنیم؛ بلکه #نگاه_منصفانه هر کسی این را تأیید میکند. امام حقاً و انصافاً یک #عنصر_استثنایی بود.
🔸رجال تاریخی کشور را ما میشناسیم. بنده کم و بیش با تاریخ آشنا هستم. این #شخصیت_جامع نه در بین علمای بزرگ ما نظیر دارد، نه در بین زمامداران این کشور نظیر دارد، نه در بین مصلحان و منادیان تحول در این کشور نظیر دارد.
🔹بزرگانی مثل مرحوم سید جمال و تحول خواهانی که در کشور ما یا حتّی در دنیای اسلام بودند، کجا؛ این مرد چند بعدىِ عمیقِ حقیقتاً توصیف ناشدنی کجا؟
🔸ما علما و فقهای بزرگی داشتیم که سخنان و مطالب آنها در اختیار ماست؛ امام بزرگوار در ردیف اول اینگونه شخصیتها قرار میگیرد.
🔹 بنده شرح حال بسیاری از فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلی، سیاسیون، پیرمردهای پخته و آدمهای سنجیده را در کتابها خواندهام یا در زندگی ام با آنها برخورد داشتهام؛ حقاً فاصلهی بین آنها و امام بزرگوار، فاصلهی زیادی است. هر کدام از ابعاد گوناگون این شخصیت، به تنهایی از نظایر خود جلوتر و پیشتر است. (۱۳۸۴/۰۳/۱۰)
#شخصیت_امام_خمینی
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
#سرآمد_همه_جانبه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
✅ دوره هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب
🔸 این دوره ۶ ساعته با حضور ۴۵ نفر از طلاب مدرسه حضرت خاتم الانبیاء(ص) بابل در خانه طلاب جوان برگزار شد.
📚 مباحث هویت طلبگی، تشکیلات و ضرورت نظام اندیشه توسط استاد مهدیان، استاد کاظمزاده و استاد آقازاده به طلاب عزیز ارائه شد.
🔖 این جلسات با هماهنگی مسئولین مدرسه انجام شده است.
#طلبه_عصر_انقلاب
#هویت_طلبگی
#سبک_زندگی_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕🔻 از جنس امام(ره) 🔻🌕
"شروع یک معنویت از جنس انقلاب اسلامی"
❤️ خدا میداند، نمی دانید چخبر است؛ چه دلی ایشان دارد...
#آیت_الله_ناصری
#معنویت_انقلابی
#سلوک_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
#اخبار_خط_مقدم
#هسته_های_مقاومت_مکتب_امام (ره)
📌سلسله نشستهای تخصصی روششناسی نظام جامع اندیشه اسلامی برگزار میگردد.
جلسه اول:
درآمدی بر روششناسی نظام جامع اندیشه اسلامی
🖋ارائه:
حجه الاسلاموالمسلمین سید مهدی موسوی
🔍تحلیل و بررسی:
حجه الاسلاموالمسلمین امین اسدپور
و
حجه الاسلاموالمسلمین محمدهادی رحمانی
زمان: سهشنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۲، ساعت: ۱۸:۱۵
مکان: خیابان شهیدین، کوچه چهارم، پلاک ۹۴، موسسه محکمات
🌐 @mohkamatqom
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله جوادی آملی:
💠 امام(ره) خود را زنده کرد
🌀 قاسم سلیمانی ها افتخار می کنند که جزو امت امام(ره) هستند
💠 بزرگان حوزه و دانشگاه، ماموم امام خمینی(ره) هستند
#شخصیت_امام_خمینی
#الگوی_جامع_طلبه_عصر_انقلاب
#سرآمد_همه_جانبه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ چقدر دوست داشتنی ...
🤲 سایه تان مستدام آقاجان
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🌀 عشق غیر قابل وصف امام خمینی(ره) به زیارت/ ۴۵۰۰ بار زیارت حرم امیرالمؤمنین(علیه السّلام) و ۲۰۰ بار زیارت حرم اباعبداللهالحسین (علیهالسلام)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔹 حضرت امام(ره) در طول مدت چهارده سال، جز در مواردی مشخص و شبهای که به مناسبت زیارتهای مخصوصه به کربلا مشرف میشدند و گاهگاهی که بیمار میشدند، به گونهای که درس و نماز جماعت و آمدنشان به بیرونی تعطیل میشد و طبعا تشرفشان به حرم نیز میسور نبود- که بحمدالله کم اتفاق میافتاد- در تمام شبهای دیگر، به استثنای یک شب... هرگز برنامه تشرف به حرم و زیارتشان ترک نشد. این در حالی است که عموما کسانی که در عتبات مقدسه، مجاور میشوند، هرچند هم علاقمند باشند، کمکم وضعیت برایشان عادی میشود. چهبسا هفته و ماه هم برآنها بگذرد و توفیق تشرف پیدا نکنند، ولی حضرت امام(ره) بر مبنای ایمان و عشق غیر قابل وصفی که به مقام ولایت کبری داشتند و با نظم شگفتانگیزی که در کارها و برنامههایشان بود، زیارت حضرت امیر(علیهالسلام) همچون نماز جماعت و درسشان هرگز بدون عذر، ترک نمیشد. گرچه حتی در اوقاتی که به دلایل سابقالذکر به حرم مشرف نمیشدند، خبر داشتیم که در خانه و احیانا از روی پشت بام زیارتشان را میخواندند!
🔸 به این ترتیب با توجه به این که حضرت امام(ره) از تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۴۴ تا ۱۳ مهر ۱۳۵۷ به مدت ۱۳ سال(۴۷۴۵ روز) در عراق بودند و با توجه به این که جز در موارد استثنایی و ایام زیارتهای مخصوص امام حسین( علیهالسلام) که به کربلا مشرف میشدند، میتوان نتیجه گرفت که امام(ره) در طی این مدت حدود ۴۵۰۰ بار به زیارت حضرت امیر (علیهالسلام) و حدود ۲۰۰ بار به زیارت حضرت سیدالشهدا(علیهالسلام) تشرف یافتند.
#شخصیت_امام_خمینی
#سرآمد_همه_جانبه
#معنویت
📗 کتاب در سایه آفتاب، صفحه ۴۰، نویسنده: حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان (از اعضای دفتر امام(ره) و تولیت سابق مسجد مقدس جمکران)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚برنامه داشته باشید؛اقلاً روزی ده دقیقه
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#سبک_زندگی_طلبه_عصر_انقلاب
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
⁉️ سئوال شهید مطهری از خود و پاسخ آن:
آیا بجای طلبگی رشته ای دیگری را فرا می گرفتم بهتر بود❓
🌷 خاطره ای خوش و جاوید 🌷
⁉️ يادم هست، در زمانی که در قم تحصيل ميکردم، يک روز خودم و تحصيلاتم و راهي را که در زندگی انتخاب کردهام ارزيابی می کردم؛ با خود انديشيدم که آيا اگر بجای اين تحصيلات، رشتهای از تحصيلات جديد را پيش می گرفتم بهتر بود يا نه؟
⁉️ طبعا با روحيهای که داشتم و ارزشی که برای ايمان و معارف معنوی قائل بودم اولين چيزي که به ذهنم رسيد اين بود که در آن صورت وضع روحی و معنوی من چه ميشد؟
🔹 فکر کردم که الان به اصول #توحيد و #نبوّت و #معاد و #امامت و غيره ايمان و اعتقاد دارم و فوق العاده اينها را عزيز ميدارم؛ آيا اگر يک رشته از علوم طبيعی و يا رياضی يا ادبی را پيش گرفته بودم چه وضعی داشتم؟
🔸 به خودم جواب دادم که اعتقاد به اين اصول و بلکه اساساً روحانی واقعی بودن وابسته به اين نيست که انسان در رشتههای علوم قديمه تحصيل کند. بسيارند کسانی که از اين تحصيلات محرومند و در رشتههای ديگر تخصص دارند، اما دارای ايمانی قوی و نيرومند هستند و عملًا متّقی و پرهيزکار و احياناً حامی و مبلّغ اسلاماند و کم و بيش مطالعات اسلامی هم دارند؛ احياناً ممکن بود من در آن رشتهها بر زمينههايی علمی برای ايمان خود دست می يافتم بهتر از آنچه اکنون دست يافتهام.
🌀 آن ايام، تازه با #حکمت_الهي_اسلامي آشنا شده بودم و آن را نزد استادی ( ظاهرا مقصود #امام_خمینی(ره) است)- که برخلاف اکثريت قريب به اتفاق مدّعيان و مدرّسان اين رشته صرفاً دارای يک سلسله محفوظات نبود، بلکه الهيات اسلامی را واقعا چشيده و عميقترين انديشههای آن را دريافته بود و با شيرينترين بيان آنها را بازگو می کرد - ميآموختم. لذّت آن روزها و مخصوصاً بيانات عميق و لطيف و شيرين استاد از خاطرههای فراموش ناشدنی عمر من است.
📚 در آن روزها با همين مسأله که آن ايام با مقدّمات کامل آموخته بودم آشنا شده بودم، قاعده معروف «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»را آن طور که يک حکيم درک ميکند درک کرده بودم (لااقل به خيال خودم)، نظام قطعی و لا يتخلّف جهان را با ديده عقل ميديدم، فکر ميکردم که چگونه سؤالاتم و چون و چراهايم يک مرتبه نقش بر آب شد؟ و چگونه می فهمم که ميان اين قاعده قطعی که اشياء را در يک نظام قطعی قرار می دهد، و ميان اصل «لا مؤثّر في الوجود الّا اللّه»منافاتی نديده آنها را در کنار هم و در آغوش هم جا می دهم، معنی اين جمله را می فهميدم که «الفعل فعل اللّه و هو فعلنا»و ميان دو قسمت اين جمله تناقضی نمی ديدم، «امر بين الامرين»برايم حل شده بود، بيان خاصّ صدر المتألّهين در نحوه ارتباط معلول با علت و مخصوصاً استفاده از همين مطلب برای اثبات قاعده «الواحد لا يصدر منه الّا الواحد»فوق العاده مرا تحت تأثير قرار داده و به وجد آورده بود؛ خلاصه يک #طرح_اساسی در فکرم ريخته شده بود که زمينه حلّ مشکلاتم در يک #جهانبينی گسترده بود؛ در اثر درک اين مطلب و يک سلسله مطالب ديگر از اين قبيل، به اصالت معارف اسلامی اعتقاد پيدا کرده بودم، #معارف_توحيدي_قرآن و #نهج_البلاغه و پارهاي از احاديث و ادعيه پيغمبر اکرم و اهل بيت اطهار را در يک اوج عالی احساس می کردم.
💠 در اين وقت فکر کردم ديدم اگر در اين رشته نبودم و فيض محضر اين استاد را درک نمی کردم همه چيز ديگر چه از لحاظ مادّی و چه از لحاظ معنوی، ممکن بود بهتر از اين باشد که هست، همه آن چيزهايی که اکنون دارم داشتم و لااقل مثل و جانشين و احياناً بهتر از آن را داشتم، اما تنها چيزي که واقعاً نه خود آن را و نه جانشين آن را داشتم همين #طرح_فکری بود با نتايجش؛ الآن هم بر همان عقيدهام.
📙 عدل الهی/صفحه ۹۹
#شهید_مطهری
#هویت_طلبه_عصر_انقلاب
#سبک_زندگی_طلبه_عصر_انقلاب
#طرح_فکری
#نظام_اندیشه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_محصولات خانه طلاب جوان 4⃣
#بسته_معرفتی
🌀 چهار کتاب از #استاد_عالم_زاده_نوری (معاونت تهذیب حوزه های علمیه)
1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟
2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل میشود؟
3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعهسازی و علومانسانیاسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟
4⃣ فقه و نظامسازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟
🎁 تخفیف ویژه ۲۰ درصدی برای اعضای کانال "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
📲 برای تهیه کتابها با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق لینک اقدام نمایید 👇👇
https://shop.khanetolab.ir
کدتخفیف:
FKCGU3WR(کلیک کنید کپی می شود) مهلت استفاده از تخفیف ویژه این کتاب، تا روز شنبه ۱۱ آذرماه می باشد. در صورت مشکل در خرید به @ali4892 پیام دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
⁉️ خیلی دغدغه آینده طلبگی را دارم، چکار کنم؟ در بین راه وسوسه های اذیت کننده درباره آینده دارم که مانع حرکت طلبگی است، چگونه برطرف کنم؟
🌀 این بیان #شیخ_جعفر_ناصری را بخوانید، راهگشاست... باور قلبی کنیم خدای متعال، حکیم است، علیم است، سمیع و بصیر است ... برای آینده برنامه ریزی کنیم و بدانیم خدا هوایمان را دارد.
#هویت_طلبگی
#آینده_طلبگی
#انجام_وظیفه
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🤝 دعوت به همکاری
📢 #جذب_نیروی_جهادی
🏡 خانه طلاب جوان، از طلاب واجد شرایط، جهت فعالیت دعوت بعمل می آورد:
1️⃣ حضور سه ساعته در خانه طلاب جوان
2️⃣ ساکن قم
3️⃣ فعال در ارتباط با طلاب
4️⃣ آشنایی اجمالی با اندیشه انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری
5️⃣ دارای روحیه علمی، جهادی و تشکیلاتی
6️⃣ مشغول تحصیل پایه ۶ به بالا
مزایا:
🔻 فراهم بودن بستر رشد علمی و تربیتی
🔻 دریافت هدیه ماهانه
📲 برای کسب اطلاعات بیشتر و اعلام آمادگی به آیدی زیر پیام ارسال نمایید:
@gohari_67
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السلام علیکِ ایتها الصديقة الشهيدة يا فاطمة الزهراء (سلام الله عليها)
🖤 محبت مادری 🖤
🔘 پناهگاهی جز زهرا (س) نداشتیم...
#شهید_قاسم_سلیمانی_عزیز
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄