eitaa logo
احکام آنلاین✔️
24هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
7 فایل
تبلیغات👇 @tabligh810 انتقاد،پیشنهاد👇 @mahmode110 احکام 👇 @rezaiimoghadam66 مشاور خانواده 👇 @mrrm1395 کانال زیر نظر خیریه حضرت زینب (س)میباشد
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا قرآن به تفسیر احتیاج دارد؟ هیچ شكی نیست كه قرآن كریم برای توده مردم نازل شده تا آنها را به سمت كمالات متعالی و قرب الی الله رهنمون باشد «وَ مَا هِىَ إِلَّا ذِكْرَى‏ لِلْبَشَرِ؛[مدثر/۳۱] و آن، جز تذكّری برای انسان‌ها نمی‌باشد» و از این رو آیات زیادی در قرآن انسان را به تدبّر و تعقّل در قرآن بدون هیچ قیدی كه آن را مختص به افراد خاص كند، فرامی‌خواند. مانند: «أَ فَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْءَانَ أَمْ عَلىَ‏ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا؛[محمد/۲۴] آیا آنها در قرآن تدبر نمی‌كنند یا بر دلهاشان قفل نهاده شده است؟» 👇👇👇
دعوت و ترغیب همة انسان‌ها به تدبر در قرآن كریم و توبیخ آنها بر نیندیشیدن در آیات قرآنی، شاهد گویایی است بر فراگیر بودن فهم معارف آن[۱]. همه اقشار مردم در هر رتبه از فهم و درك و مراتب علمی و روحی كه باشند، می‌توانند از آن بهره ببرند. و نیز آیاتی كه قرآن را به «نور»، «كتاب مبین» (روشن و روشنگر)، «برهان» (نور سپید و درخشان) توصیف كرده و آن را برای پند گرفتن سهل و آسان معرفی كرده: «وَ لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْءَانَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِر؛[قمر/۱۷] ما قرآن را برای تذكر آسان ساختیم، آیا كسی هست كه متذكر شود؟» همه اینها دلالت بر همگانی بودن فهم آن دارد. و لكن هر اندیشمند آگاه با اندك آشنایی با قرآن و معارف آن، به خوبی می‌داند كه علوم و معارف نهفته در آن دارای سطوح و مراتب مختلفی است. فهم سطحی از این معارف، برای عموم آسان و دلالت آیات بر آن، آشكار و بیّن است و هر كسی در صورتی كه به زبان عربی و یا با مطالعه ترجمه صحیح آن آشنا باشد، بدون نیاز به تفسیر می‌تواند، آن معارف را از قرآن فرا بگیرد. و خود را شاگرد قرآن بداند نه اینكه نظر خود را بر قرآن تحمیل كند بلكه با ذهنی پاك و ضمیری باصفا در معارف آن تدبّر نماید. به میزان دانش و استعداد خود، از هدایت و اندرز این كتاب نیز بهره‌مند خواهد شد. حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «كسی با قرآن هم‌نشین نشد مگر آن‌كه بر او افزود یا از او كاست، در هدایت او افزود و از كور دلی و گمراهی‌اش كاست».[۲] حتی معارف بلند را نیز خداوند متعال به صورت مَثل یا داستان و یا با بیان ساده و همه كس فهم بیان كرده است تا عامه مردم به بهانه پیچیدگی و عمیق بودن معارف آن، خود را از آن محروم نبینند.[۳] فهمیدن بخش عمده‌ای از معارف بلند این كتاب عظیم كه در سطحی فراتر از فهم توده مردم است، و برای بسیاری از افراد، بدون تفسیر میسّر نیست. بنابراین انسان یا باید خود مقدمات لازم برای توانایی بر تفسیر را طی كند و دانش و شرایط لازم برای تفسیر را كسب نماید و به تفسیر آیات بپردازد، و یا از تفاسیر معتبر مفسّران مورد اعتماد بهره گیرد. افزون بر دو بخش یاد شده بخش دیگری از معارف این كتاب عظیم كه در مرتبه‌ای بالاتر قرار دارد با كمك تفسیر مفسران و یا تحصیل مقدمات تفسیر و كسب شرایط و دانش‌های لازم نیز، قابل دسترسی نیست و فهم آن ویژه راسخان درعلم (نبی اكرم و ائمة طاهرین ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ) است و تنها راه پی‌بردن به آن معارف بلند، رجوع به راسخان در علم، و تفسیری است كه از آنان نقل شده است. بنابراین معارف قرآن كریم از جهت ظهور و خفا، سهولت و صعوبتِ فهم آن ، در سه مرتبه قرار دارد: یك مرتبه از آن بی‌نیاز از تفسیر است و یك مرتبه از آن ویژه راسخان در علم است، و یک مرتبه آن با تفسیر به دست می آید. این دسته‌بندی، در روایات نیز مطرح شده است، در روایتی كه در كتاب احتجاج از قول امیرالمؤمنین (ع) آمده است،: «همانا خداوند متعال كلامش را بر سه قسم تقسیم كرد، قسمتی از آن را عالم و جاهل می‌شناسند و درك می‌كنند و قسمتی از آن را فقط افرادی كه دارای صفای ذهن و حس لطیف و دارای قدرت تمییز بین حق و باطل باشند و خداوند شرح صدر برای اسلام به آنان داد، آن قسم را درك می‌كنند، و قسم دیگر را به غیر از خداوند متعال و انبیای الهی و راسخون در علم، كس دیگر را توانایی در فهم آن نیست.»[۴] و در روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام نقل شده است كه فرمودند: كتاب خدا (قرآن) بر چهارگونه است: عبارات، اشارات، لطایف و حقایق. عبارت قرآن برای عامه مردم است، اشارات برای خواص، لطایف برای اولیا و حقایق برای انبیاست. بنابراین ما می‌توانیم از ترجمه قرآن، معانی و مطالب ابتدایی آن را درك كنیم ولی اگر بخواهیم، به معارف عمیق و بالاتر آن پی ببریم ناگزیر هستیم مانند هر رشته و فنی كه در آن مهارت نداریم به متخصص رجوع کنیم، و از تفاسیر بهره مند شویم و برداشت‌های ابتدایی خود را با نظرات آنها بسنجیم تا از اشتباه و تفسیر به رأی محفوظ بمانیم. [۱]. آیت الله جوادی آملی، تسنیم، (تفسیر قرآن كریم)، (قم، مركز نشر: اسراء، چاپ دوم، ۱۳۷۸)، ج ۱، ص ۳۶. [۲]. نهج البلاغه، خطبة ۱۷۶. [۳]. آیت الله جوادی آملی، تفسیر موضوعی قرآن كریم (قم، مركز نشر اسراء، چاپ دوم، ۱۳۷۸) ج ۱ (قرآن در قرآن)، ص ۴۳۱. [۴]. تفسیر نورالثقلین، ج ۱، ص ۳۱۳، حدیث ۱۸، به نقل از احتجاج طبرسی. ‎‎‌‌‎‎‎‌‌🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
❗️بعضی از مردم برای انجام‌‌دادن یا ندادن احکام شرعی و یا تشخیص وظیفه دینی‌شون استخاره می‌کنن. 📛 درحالی‌که این کار درست نیست. ✍️ حلال‌وحرام خدا که با استخاره معلوم نمی‌شه.‌ استخاره فقط برای جاییه که بین دوتا کار خوب یا مجاز، بعد از مشورت شک داشته باشیم. 〽️ نه این‌که اصلاً نظر خدا رو نمی‌دونیم و با استخاره بخوایم حکم خدا رو بفهمیم. 🔺ویکی فقه. 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶خواندن قرآن با بدن نجس ❓خانمی که غسل به گردنش هست آیا میتواند آیات قرآن و ادعیه را بخواند؟ 💠 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
💬 شیوه های محرم کردن بچه شیرخوار پرسش : شیوه‌های محرم کردن بچه شیرخوار ، کدامند ؟ 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓می‌شه همه اموالم رو در وصیت‌نامه ذکر کنم؟ ❓در وصیت‌نامه، حساب‌و‌کتاب خمس و زکات هم لازمه؟ ❓نماز و روزه قضا چی؟ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با کمک شما عزیزان در شب ولادت حضرت زینب سلام الله علیها هزار صد پرس غذا بین نیازمندان تقسیم شد🌱 اجر همه با مادر سادات🌺 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
مقصر خودتی!.mp3
1.37M
🔖منبر کوتاه🔖 🔅مقصر خودتی! ▫️درسته که خدا کریم و بخشنده است، ولی گناهان من خیلی بزرگه... شک دارم که خدا از سر تقصیرات من بگذره❗ 🔰 =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
💬پرسش: برای ازدواج استخاره بگیریم یا خیر؟ ✅پاسخ: استخاره در مواردی توصیه شده که با تحقیق و تعقل و مشورت نمی توان به تصمیم و نتیجه اطمینان بخشی رسید. به ویژه در امور بسیار با اهمیتی همچون ازدواج، حتی الامکان باید از راه تحقیق و تعقل و مشورت تصمیم گیری نمود. نه آنکه از ابتدا دست به استخاره زد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا شرکت در واجب است؟ 💠 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا مرده از خود با خبر است؟ و آیا در برزخ خویشان خود را می‌بیند؟😭☝️ 🎙 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز ❓تفسیر آیه ۵۴سوره بقره و منظور از تعبیر «فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ» چیست؟؟ ⁉️در«فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ» مفسرین سه احتمال داده اند 🔹1-برخی مراد "فاقتلوا انفسکم" را تاوان شرکی که بنی‌اسرائیل ورزیده و یک گوساله را جایگزین خدا کردند این است که مشرکین رابکشند این امر شاقّ برای سوزاندن ریشه‌های شرک در میان بنی اسرائیل است.حال یا مراد از این که "خودتان را بکشید"این است که به جان هم افتاده و همدیگر را بکشید،یا آنان که مشرک شدند را بکشید مرحوم علّامه طباطبائی و مرحوم طالقانی و آیت‌الله جوادی،همین احتمال دوّم را پسندیده و برمی‌گزینند 🔹2- این امر اساسا یک امر امتحانی بوده است نظیر امری که خداوند جهت امتحان ایمان حضرت ابراهیم به او نمود در آن داستان هم حضرت ابراهیم تمام مقدّمات امتثال این را تهیّه کرده و آماده‌ی اطاعت از آن فرمان بود اسماعیل را دست می‌بندد و چاقوی خود را تیز می‌کند و با تمام توان به بریدن گردن اسماعیل مشغول می‌شود،اما امری که به ابراهیم(ع) شده بود،امری امتحانی بوده و هیچ گاه قرار نبوده تا واقع شود امر به کشتن یکدیگر که در این آیه آمده است نیز از همین دست است یعنی قرار نبوده تا این امر واقع شود بلکه از ابتدا خداوند تنها به جهت سنجش ایمان این افراد به چنین امری فرمان داده است 🔹3- مراد از "اقتلوا انفسکم"درگیری با نفس أماره و کشتن آن باشدیعنی خداوند به ریشه این شرک اشاره دارد ودستور به کشتن نفس اماره داده است =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز سوال ؟آیا انداختن گردنبند صلیب حرام است🤔 🔹مقام معظم رهبری: اگر استفاده از این گردنبندها باعث ترویج یک گروه یا فرقه خاص باشد، جایز نیست. به عبارتی اگر از طلا نباشد، نماز صحیح است ولی استفاده از زیورآلاتی که استعمال آن تقلید از فرهنگ تهاجمی دشمنان اسلام و مسلمین محسوب شود، جایز نیست. 🔹آیت‌الله مکارم شیرازی: به گردن داشتن صلیب چه در حال نماز چه در غیر حال نماز درهرحال برای نماز اشکال دارد. همچنین نگهداری صلیب جایز نیست و نماز خواندن با صلیب یا با لباسی که آرم صلیب دارد اشکال دارد. 🔹آیت الله صافی گلپایگانی: معامله صليب و به گردن آويختن آن حرام است. 🔹آیت الله نوری همدانی: گردن بند طلا برای مردها و نيز صلیب و نگهداری آن جایز نیست =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
🚛تعریف دائم‌ السفر👇🌱 کسی است که در اثر زیادی ،🚍 ده روز در یک جا نمی‌ماند و از نظر برخی از مراجع، سفرش بیشتر از حضور در است. 🔮 دائم السفرها سه گونه‌اند: 1⃣ دائم ‌السفری که سفر🚐 شغل اوست، مانند خلبان✈️، ناخدا،🛥 راننده🚎، مامورین راهداری، امداد خودرو، پلیس‌های👨‍✈️ مسیرهای برون شهری. 2⃣ دائم‌السفری که سفر 🚒مقدمه‌ی اوست، مانند افرادی که در شهر دیگر اشتغال به کار دارند، بازرسان ادارات🏢، معلمانی که در شهر یا روستاهای دیگر مشغول به کار هستند. 3⃣ دائم السفری که سفر شغل او محسوب نمی‌شود همچون افرادی که برای زیارت🕋 ، تفریح، تحصیل یا درمان به سفرهای متعدد می‌روند. 🚨 نکته: گروه اول از نظر همه مراجع تقلید👳‍♂ و گروه دوم از نظر اکثر مراجع تقلید، نمازشان تمام و روزه شان صحیح است ولی گروه سوم از نظر برخی از مراجع همچون: آیت الله زنجانی، بهجت، مکارم، سیستانی، با تفاوت در شرایط سفر، نمازشان تمام و روزه شان صحیح است. / 📚 منبع: کتاب" احکام سفر/ص ۷۱" ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
🌺 امام صادق علیه السلام: مهدی (عج) بین مردم رفت و آمد می کند، در بازارهای ایشان راه می رود، و روی فرش‌های آنان قدم میگذارد.. ولی او را نمی شناسند…😔😭 📚 بحار؛52:154 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز ❓آیا تتو مانع غسل و وضو میشود؟؟ ⁉️اکثر مراجع تقلید در خصوص خالکوبی فرموده اند: اگر خالکوبى مجرد رنگ باشد و یا در زیر پوست بوده و بر ظاهر پوست چیزى که مانع از رسیدن آب بر آن شود، وجود نداشته باشد، وضو و غسل و نماز صحیح است مگر زمانیکه مانع مذکور روی پوست بوده و دارای جرم است به نحوی که مانع از رسیدن آب به پوست شود ؛ در این صورت می بایست ابتداء مانع را برطرف و سپس اقدام به غسل یا وضو کرد 👌👌بنابراین؛ اگر تاتو ، جرم داشته باشد و مانع از رسیدن آب وضوء و غسل به بدن شود باید قبل از وضوء یا غسل برطرف شود در غیر این صورت اگر همانند خالکوبی و زیر پوست باشد که مانع از رسیدن آب بر آن نشود اشکالی ندارد. و انجام اعمالی از حج مانند طواف و نماز طواف که نیاز به طهارت (وضوء و غسل) دارد ، در چنین حالتی صحیح است =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز ❓آیا در قنوت نماز وتر، اکتفا کردن به دعای «اَللّهُمَ اغْفِرْ لِلْمُؤمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ» بجای دعا برای چهل مومن صحیح است و همان ثواب را دارد؟ ⁉️اشکالی ندارد ونماز وتر او به این صورت صحیح است و تقاضای آمرزش دسته جمعی خوب است ولی ثواب کمتری دارد و جایگزین دعا برای چهل مومن در نماز شب نمی شود. و این روایت در خصوص نماز شب نیامده است بلکه در خصوص نماز میت آمده است =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز ❓حکم شستن لباس نجس در ماشین لباسشویی چیست؟؟ ⁉️ماشين هاى اتوماتیک كه يكى دو بار با موادّ شوينده لباس را مى شويد و آخرين بار پس از پاک کردن عین نجاست با آب خالص شستشو مى دهد و بعد آب را تخليه مى كند، لباسهایی که شسته پاک است و ماشین نیز پاک است خواه در حال شستن لباسها اتّصال با آب لوله کشى داشته باشد یا بعد از قطع شدن، شروع به شستشو کند. البته در لباس شویی های سطلی و دوقلو که ماشین بطور خودکار، لباس را تطهیر نمی کند چنانچه لباس نجسی در بین لباسها باشد فضای داخل ماشین، آب درون آن و تمامی لباس ها نجس هستند و باید آب کشیده شوند 🔹بهتر است قبل از انداختن در ماشین لباس شویی اول عین نجاست برطرف شود و در غیر اینصورت اگر بعد از شستن عین نجاست روی لباس باشد پاک نشده است و اگر عین نجاست برطرف شده باشد در این صورت پاک است =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ⁉️خواندن قرآن، و و ... بصورت تک خوانی یا تواشیح در حضور نامحرم چه حکمی دارد؟ 💠 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
❇️ فراموش کردن رکوع ⁉️ اگر نمازگزار هنگام متوجه شود که را انجام نداده، آیا نمازش باطل است، چنانچه نماز باطل نیست چه وظیفه ای دارد؟ ✅ اگر در حال سجده اول يا بعد از آن و پیش از وارد شدن در سجده دوم به یاد بیاورد که رکوع نکرده است، بايد برخيزد و پس از ایستادن، رکوع کند و پس از آن، دو سجده را به جا آورد و نماز را تمام کند (و برای سجده زيادی به احتیاط مستحب پس از نماز، دو سجده سهو انجام دهد). 🔰 نکته: اگر بدون برخاستن و ایستادن، از همان حال نشسته، خود را به حالت خمیدگیِ رکوع برساند، نمازش باطل است. =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از کربلا آنلاین✔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا نمازِ اولِ وقت انقدر آدم رو آدم میکنه؟ اصلا اولِ وقت یعنی چی؟ | =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ کربلا آنلاین🎙 ╭┅─────────┅╮ 🆔 @Karbala_online ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز ❓آیا میشه اول اذان نماز خواند؟؟ ⁉️برای دست یابی به پاسخ بیان دو نکته لازم به نظر می رسد 1. بر هر مکلفی واجب است در هر شبانه روز در پنج وقت نماز بخواند صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشا 2. مکلف باید نمازهایش را بعد از رسیدن وقت آن نماز بخواند؛ مثلاً نماز صبح را بعد از داخل شدن وقت نماز صبح (اذان صبح) و همین طور نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا، بنابر این اگر به عنوان مثال گفته می شود ساعت 5 و 35 دقیقه و 42 ثانیه وقت اذان صبح است، معنایش این است که بعد از این وقت، شما می توانید نماز صبح تان را بخوانید، خواه اذان گفته شود یا نشود و خواه آن اذان طولانی باشد یا وقت زیادی نگیرد، پس میزان در نماز خواندن، داخل شدن وقت آن نماز است که شما باید نسبت به آن اطمینان پیدا کنید نه گفتن اذان و تمام شدن آن =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از کربلا آنلاین✔
001.mp3
3.08M
1 ⭕️ چرا بعد از پیامبر اکرم، امیرالمومنین علی علیه السلام به قدرت نرسید؟ 🔸 نقش نفوذی یهود در انحراف اسلام ✨ =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ کربلا آنلاین🎙 ╭┅─────────┅╮ 🆔 @Karbala_online ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کاشت حرامه؟😳 🔻حتما تا ببینید👌👌 💠 🍂🌺🍂🌺🍂🌺🍂 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯
سوال ارسالی از مخاطب عزیز ❓فروش لباس هاى زير زنانه به وسيله مردان، چه حكمى دارد؟ ⁉️همه مراجع: اگر ترس افتادن به گناه و يا مفسده اجتماعى به دنبال داشته باشد، جايز نيست =صَــــدَقِہ جاریِہ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ احکام آنلاین📚 ╭┅─────────┅╮ @ahkam_online110 ╰┅─────────┅╯