eitaa logo
اخلاق و احکام دینی
7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
27 فایل
باسلام [جهت پاسخ به سئوالات شرعی]: به آیدی زیر پیام دهید :👇 ارتباط با مدیریت کانال: @basirat71 تعرفه و رزرو تبلیغات: @Tabligh_monaseb لطفا صفحه ما در اینستاگرام را دنبال بفرمایید👇 https://instagram.com/ahkam_akhlagh
مشاهده در ایتا
دانلود
15.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 سلسله مباحث معادشناسی 🔹 قسمت بیست و چهارم 🔻 رخدادهای قبل از موت (۴) تلاش شیطان برای گرفتن ایمان انسان 🎙 استاد محمدی شاهرودی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
دست کشیدن به صورت بسیاری از مردم در نماز برای بهره مندی از ثواب بیشتر پس از پایان قنوت، دست های خود را به صورت می کشند. در حالی که برخی از مراجع تقلید این کار را در همه نمازهای واجب و مستحب و برخی تنها در نمازهای واجب، مکروه می دانند. عروة الوثقی ج1 ص701 م11 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
💢مساوی قرار گرفتن مأموم با امام 🔹سؤال: اگر مأموم مساوی با امام بایستد، نماز کدامیک باطل است؟ 🔹جواب: بنابر احتیاط جماعت باطل است و نماز امام در هر حال صحیح است و اگر مأموم به وظیفه منفرد عمل کند، نمازش به طور فرادا صحیح است. 📚سایت آیت الله خامنه ای جماعت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
⁉️سوال کیفیت غسل به چه صورت است؟🤔 📚 پاسخ : غسل یا است یا 👇👇 ✍آیت الله خامنه ای: الف: غُسل ترتیبی در غسل ترتیبی باید ابتدا سر و گردن را بشويد، و بعد بقيه‌ی بدن را؛ و احتياط واجب آن است که پس از سر و گردن، تمام نيمه ‌راست بدن از سر تا پا، را بشويد و در آخر تمام نيمه‌ی چپ بدن از سر تا پا را. ب: غُسل اِرتماسی تمام بدن را يکباره در آب فرو ببرد، به ‌طورى که آب به همه جای بدن برسد. ✍آیت الله سیستانی: الف_در غسل ترتیبی👈 انسان باید به نیّت غسل، بنابر احتیاط لازم، اوّل تمام سر و گردن و بعد بدن را بشوید و احتیاط مستحب آن است که اوّل طرف راست و بعد، طرف چپ بدن را بشوید.اگر سر یا بدن فرد زیر دوش بوده و آب بر آن جریان داشته باشد، بنابر احتیاط لازم، محلّی را که می‌خواهد غسل دهد از دوش کنار ببرد و بعد به قصد غسل زیر دوش قرار دهد. ب_غسل ارتماسی به دو روش انجام می‌گیرد: «دفعی» و «تدریجی». 👈در غسل ارتماسی ، باید در یک لحظه آب تمام بدن را فرا بگیرد، ولی لازم نیست قبل از شروع در غسل، تمام بدن بیرون آب باشد؛ بلکه اگر مقداری از آن بیرون باشد و به نیّت غسل در آب فرو رود، کافی است. 👈در غسل ارتماسی باید بدن به نیّت غسل، تدریجاً در آب فرو برده شود طوری که فاصله بین فرو بردن اعضا زیاد نباشد و موالات در شستن اعضا رعایت گردد به گونه‌ای که بگویند مشغول انجام غسل ارتماسی است و در این صورت لازم است هر عضو، قبل از غسل دادن آن عضو، بیرون آب باشد. ✍آیت الله مکارم: الف_غسل ترتیبى به این صورت است که بعد از نیّت، اوّل سر و گردن را مى شوید، سپس طرف راست و بعد طرف چپ را. در غسل، ؛ بلکه مستحب است. ب_غسل ارتماسى آن است که بعد از نیّت، تمام بدن را یک دفعه یا به تدریج در آب فرو مى برد،خواه در مثل حوض استخر باشد و یا زیر آبشارى که آب آن یک مرتبه تمام بدن را فرامى گیرد، امّا غسل ارتماسى زیر دوش معمولى ممکن نیست ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
⁉️سوال : ترک تبعیت از امام به گمان درک نکردن رکوع و سجده 🧐 ✍ اگر سهواً پیش از امام سر از رکوع یا سجده بردارد و سهواً یا به خیال نرسیدن به رکوع یا سجده امام برنگردد، نمازش صحیح است. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
ادرار بچه برخی تصور می کنند ادرار بچه ای که غذاخور نشده پاک است، در حالی که ادرار انسان نجس است چه از کودک باشد یا از بزرگسال، البته تطهیر بدن و لباس و مکانی که به ادرار پسر بچه ای که غذا خور نشده آسان تر است و با یک بار شستن پاک می شود. مساله: اگر چیزی به بول پسر بچه ای که غذا خور نشده نجس شود چنانچه یک مرتبه آب روی آن بریزید «که به تمام جاهای نجس برسد» پاک می شود. توضیح المسائل مراجع، ص106، م161 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
❇️ حدیث | خاموش کردن خشم خدا با مِهر علی 🔻 قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَ‌سَلَّمَ: «أيُّهَا النَّاسُ! مَن أرَادَ أن يُطفِئَ غَضَبَ اللَّهِ وَ مَن أرَادَ أن يُقبَلَ عَمَلُهُ، فَليُحِبَّ عَلِيَّ بنَ أبِي‌طَالِبٍ؛ فَإِنَّ حُبَّهُ يَزِيدُ الإيمَانَ وَ إنَّ حُبَّهُ يُذِيبُ السَّيِّئَاتِ كَمَا تُذِيبُ النَّارُ الرَّصَاصَ». ✍️ رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: اى مردم! هركه می‌خواهد خشم خدا را فرو نِشانَد و عملش پذيرفته شود، بايد دوستدار على بن ابى‌طالب علیهماالسّلام باشد؛ چراكه دوست داشتن او بر ايمان مى‌افزايد و مِهر او گناهان را ذوب مى‌كند، همچنان كه آتش، سرب را مى‌گدازد. 📚 ینابیع المودّة، ج2، ص305. 📎 📎 📎 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
⁉️دیده شدن موی مصنوعی 🔶سوال👇 آیا استفاده از موی مصنوعی و دیده شدن مقداری از آن (موی مصنوعی) از زیر روسری در محل حضورِ نامحرمان حرام است؟ ✅جواب👇 : بنابر احتیاط واجب، باید از نامحرم پوشانده شود. 🔍 منبع : leader.ir ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
💢 حکم بیان عیب های آشکار 💠 ســــوال: بیان عیب‎های آشکار و ویژگی‌های ظاهری، مثل كوتاهی یا بلندی، چاقی و لاغری، كچلی و امثال اینها، غیبت حساب می‌شود؟ ✍🏻 پاســــخ: بیان صفات ظاهرى و عیوب آشكار، غیبت نیست ولی اینکار اگر به قصد تحقیر و تمسخر باشد یا باعث اذیّت و آزار شود، حرام است. تبصره: اگر اصل موضوع را گوینده و شنونده می‌دانند و گفتن توضیحات بیشتر موجب می‌شود عیب یا عیبهای پنهان دیگری مشخّص شود، این کار غیبت و حرام است. 🔺 توضیح المسائل آیت الله سیستانی / مسئله ۲۲۶۵ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
"حکم عوض کردن مرجع تقلید " ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
💬➖ آیا بر روی جوراب و کفش می شود مسح کرد ؟ ✅ پاسخ : 1⃣ حضرت امام و آیت الله مکارم و گلپایگانی و اراکی و صافی و فاضل و بهجت و نوری : ✍ مسح کردن از روی جوراب و کفش باطل است ، ولی اگر به واسطۀ سرمای شدید یا ترس از دزد و درنده و مانند اینها نتواند کفش یا جوراب را بیرون آورد ، مسح کردن بر آنها اشکال ندارد . 2⃣ آیت الله خویی و تبریزی : ✍ مسح کردن از روی جوراب و کفش باطل است ، ولی اگر به واسطۀ سرمای شدید یا ترس از دزد و درنده و مانند اینها نتواند کفش یا جوراب را بیرون آورد تیمم کند . 3⃣ آیت الله سیستانی و وحید خراسانی : ✍ مسح کردن از روی جوراب و کفش باطل است ، ولی اگر به واسطۀ سرمای شدید یا ترس از دزد و درنده و مانند اینها نتواند کفش یا جوراب را بیرون آورد احتیاط واجب آن است مسح بر جوراب وکفش نموده و تیمم نیز بنماید . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...
جهادگر بدون مرز... ۳۱ خرداد، سالروز شهادت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📿کانال احکام و اخلاق شرعی👇 💠 @ahkam_sharei لطفاً منتشر کنید...