eitaa logo
حاج آقا مسئلةٌ
805 دنبال‌کننده
565 عکس
91 ویدیو
23 فایل
لطفاً در جهت نشر #احکام الهی کانال احکام شرعی را به دوستان و آشنایان خود معرفی نمائید و مطالب کانال احکام را منتشر فرمائید. جهت طرح سؤال و ارتباط با ادمین و کارشناس احکام شرعی با آی دی زیر تماس بگیرید: @Davoud_Norouzi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 @AHKAME ⭕️ سؤال: حکم اکستنشن مژه (کاشت مژه مصنوعی) چیست؟ ✅ جواب: در وضو و غسل نباید مانعی در اعضا وجود داشته باشد كه سبب شود آب به عضونرسد. — بر همین اساس اگر لاك روی ناخن باشد و یا ناخن، ابرو و یا مژه مصنوعی و … كه جنبه آرایشی دارند، روی أعضا باشد حتما باید برداشته شوند. حتی اگر نیازمند هزینه كردن باشد. — البته اگر باعث عسر و حرج شود بحث فرق می‌کند كه در ادامه بدان اشاره خواهد شد. ✒️ آیةاللّه العظمی امام خامنه‌ای: چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوی جبیره‌ای عمل کند یعنی با دست مرطوب مانع را مسح نماید. ✒️ آیةاللّه العظمی مکارم: در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی آن، به هنگام غسل و وضو نباشد، بصورت عادی، وضو یا غسل را انجام می دهد. ✒️ آیةاللّه العظمی سیستانی:‌ ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید. 📚 استفتا از سایت مراجع عظام Iاحکام شرعی و فقهی👇🏻 https://telegram.me/joinchat/AXTlTzvGZfmiVJX3cFkJyg
💠 @AHKAME ⭕️ سؤال: ۱. کاشت مژه چه حکمی دارد؟ ۲. تتو ابرو چه حکمی دارد؟ ۳. عمل زيبايی بينی چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: اگر مژه مانند مژه‌های معمولی انسان در گوشت کاشته شود اشکالی ندارد و مانع برای وضو و غسل نیست اما اگر مژه مصنوعی را به مژه یا پوست خود شخص بچسبانند، ایجاد عمدی مانع در اعضای وضو و غسل است و وضو و غسل نیز با آن باطل است و باید برای وضو و غسل برداشته شود. ⚠️ در تاتو یا هاشور اگر چیزی روی پوست مانع شود وضو و غسل را باطل می‌کند و باید برای اولین وضو یا غسل برطرف شود. ➕ اگر به صورت خالکوبی زیر پوست باشد (با توجه به این‌که ظاهرأ بخاطر حفظ رنگ و قالب آن نباید تا دو سه روز آب به آن برسد) انجام این‌کار در ایام عادت که زن نماز نمی‌خواند اشکالی ندارد. ✖️ در ایام پاکی اگر انجام شود شخص باید وضو و غسلش را به صورت معمول انجام دهد هرچند که رنگ یا قالب آن خراب شود و زخمی که بخاطر آن روی پوست ایجاد می‌شود اگر به گونه‌ای نیست که واقعاً آب برایش ضررداشته باشد باید به صورت معمول مانند ایام عادی وضو و غسلش را انجام دهد اما اگر آب واقعأ برای آن ضرر جسمی داشته باشد باید تا برطرف شدن عذر وضو وغسل را طبق نظر مرجع خود به وظیفه جبیره یا تیمم انجام دهد و اگر زینت باشد یا سبب جلب توجه شود باید از نامحرم پوشیده شود. ➖ عمل زیبایی به خودی‌خود اگر ضرر قابل توجهی نداشته باشد و همراه با لمس و نگاه حرام نباشد اشکال ندارد. اولین کانال احکام شرعی در تلگرام https://telegram.me/joinchat/AXTlTzvGZfmiVJX3cFkJyg
💠 @AHKAME ⭕️ سؤال: کاشت ناخن و مژه‌ی مصنوعی چه حکمی دارد و تکلیف چنین افرادی نسبت به وضو و غسل چیست؟ ✅ جواب: اگر این کار در وقت نماز صورت نمی‌گیرد و شخص می‌داند که برداشتن مانع بعداً مشکل است، بهتر است این کار را نکند. _ ولی اگر این کار را انجام داده است، حال وقت نماز شده و می‌خواهد نماز بخواند و به وضو یا غسل احتیاج دارد؛ در این وضعیت باید این مانع را برطرف کند، فرقی هم نمی‌کند ناخن کاشته باشد یا مژه‌ی مصنوعی، ولو اینکه این برطرف کردن با صرف وقت یا هزینه یا کمک گرفتن از دیگران ممکن بشود. _ به هر حال باید این مانع را برطرف کند زیرا وجود این مانع نمی‌گذارد آب به مژه های اصلی و پوست برسد. 🔸 اما اگر متوجه شود وقت نماز دارد می‌گذرد و فرصت برداشتن این مانع نیست یا هزینه‌ی بسیار بالایی لازم است که الآن این هزینه را ندارد یا برداشتنش بسیار دشوار و سخت است و نتواند بردارد، آن وقت تکلیف و وظیفه عوض می‌شود: _ به این معنا که چون مانع وجود دارد باید وضو و غسل جبیره انجام دهد و نمازش را بخواند. 📚 آیةاللّه العظمی امام خامنه‌ای اولین کانال احکام شرعی در تلگرام https://telegram.me/joinchat/AXTlTzvGZfmiVJX3cFkJyg
💠 @AHKAME
💠 @AHKAME
💠 @AHKAME
💠 @AHKAME
💠 @AHKAME
⭕️ سؤال: حکم تأخیر در قضای روزه ماه رمضان چیست؟ 💠 @AHKAME
⭕️ سؤال: وضو و غسل با ناخن مصنوعی چه حکمی دارد؟ 💠 @AHKAME
🌍 🌥 در سایر ادیان و کتب آسمانی، از مهدی موعود چگونه یاد شده است؟ 💠 @AHKAME ✅ پاسخ: با تحقيق وجستجو در کتب اديان و مذاهب آسمانى، به اين نتيجه قطعى ومسلم مى رسيم که اعتقاد به مهدى موعود اختصاص به مسلمانان ندارد، بلکه ساير اديان ومذاهب نيز در اين عقيده با مسلمين شريک مى باشند. لطفا دقت کنيد: 🔥 ۱- منابع زردشت: در (زند)، که کتاب مذهبى زردشتيان است، درباره انقراض اشرار ووراثت صالحان آمده است: (لشگر اهريمنان با ايزدان، دائم در روى خاکدان، محاربه وکشمکش دارند، وغالبا پيروزى با اهريمنان باشد. اما نه به طورى که ايزدان را محو منقرض سازند؛ چه در هنگام تنگى از جانب (اورمزد) که خداى آسمان است به (ايزدان) که فرزندان اويند، يارى مى رسد ومحاربه ى ايشان نه هزار سال طول مى کشد؛ آنگاه پيروزى بزرگ از آن ايزدان مى شود واهريمنان را منقرض مى سازند. وتمام اقتدار اهريمنان در زمين است ودر آسمان راه ندارند، وبعد از پيروزى ايزدان، وبرانداختن تبار اهريمنان، عالم کيهان به سعادت اصلى خويش رسيده، وبنى آدم بر تخت نيکبختى خواهند نشست. 🔥 ودر کتاب (جاماسب نامه) آمده است که: (مردى بيرون آيد از زمين تازيان، از فرزندان هاشم، مردى بزرگ سر وبزرگ تن وبزرگ ساق، وبر دين جد خويش بود، با سپاه بسيار، وروى به (ايران) نهد وآبادانى کند وزمين پر داد کند..). 🔥 ودر جاى ديگرى آمده است: (سوشيانس (نجات دهنده بزرگ) دين را به جهان رواج دهد، فقر وتنگدستى را ريشه کن سازد، ايزدان را از دست اهريمن نجات داده، مردم جهان را هم فکر وهم گفتار وهم کردار گرداند). 🗿 ۲- منابع هندى: در کتاب (شاکمونى) که از سردمداران کافران هند است وبه عقيده پيروانش، پيامبر وصاحب کتاب آسمانيست، اشاره به وحدت ديانت در زمان آن پرچم دار روحانى جهان نموده گويد: (پادشاهى ودولت نياز به فرزند سيد خلايق دو جهان (کشن) (۱) بزرگوار تمام شود، وى کسى باشد که بر کوههاى مشرق ومغرب دنيا حکم براند وفرمان کند، واز سودان که زير خط استوا است تا ارض تسعين که زير قطب شمال است وماوراء بحار را صاحب شود، ودين خدا يک دين شود، ودين خدا زنده گردد، ونام او ايستاده باشد وخداشناس باشد). 🗿 ونيز در کتاب (ديد) که نزد هنديان از کتب آسمانى است، مى گويد: (پس از خرابى دنيا پادشاهى در آخر الزمان پيدا شود، که پيشواى خلايق باشد، ونام او (منصور) (۲) باشد، وتمام عالم را بگيرد وبه دين خود آورد، وهمه کس را از مؤمن وکافر بشناسد، وهرچه از خدا خواهد برآيد). (۳) ✝ ۳-انجيل: (کمرهاى خويش را بسته، چراغهاى خود را افروخته بداريد، وشما مانند کسانى باشيد که انتظار آقاى خودشان را مى کشند که چه وقت از عروسى مراجعت مى کند، تا هر وقت که آيد ودر را بکوبد، بى درنگ براى او باز کنند. خوشا به حال آن غلامان که آقاى ايشان چون آيد ايشان را بيدار يابد... پس شما نيز مستعد باشيد، زيرا در ساعتى که گمان نمى بريد بسر انسان مى آيد). (۴) 🕎 ۴- تورات: (ونهالى از تنه (يسى) بيرون آمده، وشاخه اى از ريشه هايش خواهد شکفت وروح خدا بر او قرار خواهد گرفت... مسکينان را به عدالت داورى خواهد کرد وبه جهت مظلومان زمين به راستى حکم خواهد کرد... گرگ با بره سکونت خواهد کرد وپلنگ با بزغاله، وگوساله وشير وپروارى با هم. وطفل کوچک آنها را خواهد راند... در تمامى کوه مقدس من، ضررى نخواهند کرد. زيرا که جهان، از معرفت خدا پر خواهد شد). (۵) 🔯 ۵- زبور: شريران منقطع خواهند شد، واما منتظران خداوند، وارث زمين خواهند شد. هان بعد از اندک زمانى شرير نخواهد بود. ودر مکانش تأمل خواهى کرد ونخواهى بود. واما حليمان وارث زمين خواهند شد... وميراث آنها خواهد بود تا ابد الآباد). (۶) 💠 @AHKAME 📚 پي نوشته ها: ۱- (کشن) به لغت هندى نام پيامبر اسلام (صلى الله عليه وآله وسلم) است که در بشارت فوق فرزند برومندش را به نام ايستاده وخداشناس ناميده، چنانکه شيعيان او را قائم مى خوانند. ۲- در برخى روايات (منصور) را يکى از اسماء حضرت مهدى (عليه السلام) خوانده اند. ۳- اقتباس از کتاب (اديان ومهدويت)، محمد بهشتى، ص۱۸ ۴- انجيل لوقا، فصل ۱۲، بندهاى ۳۵ و۳۶. ۵- تورات، اشعيانبى، فصل ۱۱، بندهاى ۱ تا ۱٠ ۶- عهد عتيق، کتاب مزامير، مزمور ۳۷، بندهاى ۱۲-۹ و۱۸-۱۷