💠حق المارّه💠
✅سؤال: حق المارّه چیست؟ شرایط آن را بیان کنید.
☘جواب: کسی که در حال عبور به درختی میوه دار برسد ـ با شرایط زیر ـ می تواند از میوۀ آن بخورد:
بنابر احتیاط واجب یقین به عدم رضایت مالک نداشته باشد.
به طور اتفاقی از آنجا عبور کند نه با قصد خوردن میوه.
ضرر و آسیب به درخت نزند و میوه ها را تلف نکند.
میوه را همان جا بخورد و با خود نبرد.
وارد ملک ـ مانند باغ ـ نشود.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
#امام_زمان
#جان_فدا
#حاج_قاسم
📚کانال آموزش احکام اسلامی وشرعی📚
💠حق المارّه💠 ✅سؤال: حق المارّه چیست؟ شرایط آن را بیان کنید. ☘جواب: کسی که در حال عبور به درختی می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠انجام بازی های قماری رایانه ای💠
سؤال: آیا انجام بازی هایی که حکم قمار را دارند (مانند پاسور) به وسیله کامپیوتر یا مانند آن در نت نیز حرام می باشد؟
جواب: بازی هایی که به دلیل قمار بین دو طرف، حرام بوده اگر از طریق رایانه و به تنهایی باشد و برد و باختی در آن نباشد، فی نفسه جایز است.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
📚کانال آموزش احکام اسلامی وشرعی📚
💠انجام بازی های قماری رایانه ای💠 سؤال: آیا انجام بازی هایی که حکم قمار را دارند (مانند پاسور) به و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠استفاده شخصی از اینترنت محل کار💠
✅سؤال: آیا استفاده از اینترنت محل کار برای کار شخصی جایز است؟
☘جواب: استفاده شخصی، جایز نیست و موجب ضمان است؛ مگر آن که با اذن مسئولی باشد که شرعا و قانونا چنین حقی دارد.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
📚کانال آموزش احکام اسلامی وشرعی📚
💠استفاده شخصی از اینترنت محل کار💠 ✅سؤال: آیا استفاده از اینترنت محل کار برای کار شخصی جایز است؟ ☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5857215552036014700.mp3
3.07M
حدیث کساء
التماس دعا فراوان.
متن کامل حدیث شریف کساء همراه با ترجمه
خداوند متعال می فرمایند:
«إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا»[ احزاب–۳۳]
روش ختم حدیث کساء برای ازدواج
حدیث کسا را در شب جمعه بخوانید با این شرط که چادر را روی سرتان بیندازید و آرام آرام بخوانید و حضور امامان را تصور کنید و حاجت خود را از خداوند بخواهید که انشاء الله براورده شود و اگر دفعهء اول براورده نشد شب جمعه دوم ختم حدیث کسا را انجام دهد و اگر باز هم براورده نشد شب جمعه سوم انجام دهد که انشاء الله تخلف ندارد.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
حدیث کسا👇👇👇
متن کامل حدیث شریف کساء
حدیث شریف کساء
عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ 1
فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا صاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ 2
فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ 3
فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَا الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ فَقالَ یا فاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ 4
ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قَدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ 5
فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَخاَّصَّتى وَحاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنى ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَسِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّى وَ اَنَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ وَرِضْوانَکَ عَلَىَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً 6
فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتى وَیا سُکّانَ سَمواتى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها و
َبَنُوها 7
فَقالَ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَهْبِطَ اِلَى الاْرْضِ لاِکُونَ مَعَهُمْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَهَبَطَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً8
فَقالَ عَلِىُّ لاَبى یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَاللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا وَرَبِّ الْکَعْبَهِ 9
فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّ وَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه 10
☘☘☘☘☘☘☘☘☘
https://eitaa.com/joinchat/3515678989Cdead783e5e
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
گروه احکام شرعی وطب اسلامی
📚کانال آموزش احکام اسلامی وشرعی📚
حدیث کساء التماس دعا فراوان. متن کامل حدیث شریف کساء همراه با ترجمه خداوند متعال می فرمایند: «إِن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶نسخه شفاء بخش
💐 امام رضا علیه السلام:شفای هردردی درعسل نهفته است وهر کسی ناشتا اندکی عسل باکندر بخورد:
👌بلغم راقطع می کند.
👌صفرا رامی شکند.
👌زهره سودا را ریشه کن می کند.
👌وذهن راصفا می دهد.
👌حافظه راتقویت می کند.
📚فقه الرضا،ص347
•به مقدارمساوی عسل مرغوب راباکندر نر(سفید وشیرین است) مخلوط نموده و2قاشق چای خوری صبح ناشتا مصرف کنید
کانال احکام اسلامی________________
💠 @ahkameeslami 💠
لطفا عضو این کانال شوید اطلاعات بیشتر کسب می کنید
#امام_زمان
#جان_فدا
#حاج_قاسم
#درمانخانگیدلپیچه😍
💠 گردوی بریان:
یک دانه گردو بگیرید وبر آتش افکنید تا اینکه بدانی مغز ان پخته شده واتش رنگ ان را تغییر داده انگاه پوست انرا بکن وبخور که همان لحظه درد تو را آرام میکند.
💠2 دعا برای دلپیچه :
«بسم الله الذی اتخذ اابراهیم خلیلا وکلم موسی تکلیما وبهث محمدا بالحق نبیا سپس و : یاریح اخرجی باذن الله تعالی»
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
کانال احکام اسلامی________________
💠 @ahkameeslami 💠
✅خرفه
🔸امام صادق علیه السلام:
روی زمین، گیاهی بالاتر و سودمندتر از خرفه نیست و آن سبزی حضرت فاطمه علیها السلام است
کافی، ج6، ص 367
کانال احکام اسلامی________________
💠 @ahkameeslami 💠
755.6K
صداےملڪوتۍاذانِ
🌺گروه احکام اسلامی ایتا🌺
#🌷شھیدابراهیمهادے 🌷
#اشْھَدٌانَّمٌحَمَّدرَسوٌلالله 💚✨
:
*عاشقان وقت نماز است اذان میگویند.*
*گلبانگ اذان مغرب **
🌹⚜~•°•°•⚜🕌⚜•°•°•~⚜🌹
*عاشقان وقت نماز است*
📿🕌📿
*📣 اذان میگویند*
📿🕌📿
*✨اَللّهُ اَکبَرُ اَللّهُ اَکبَرُ*
*✨اَللّهُ اَکبَرُ اَللّهُ اَکبَرُ*
📿🕌📿
*✨اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ*
*✨اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ*
📿🕌📿
*✨ اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ*
*✨اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ*
📿🕌📿
*✨اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ*
*✨اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ*
📿🕌📿
*✨حَی عَلَی الصَّلاةِ*
*✨حَی عَلَی الصَّلاةِ*
📿🕌📿
*✨حَی عَلَی الْفَلاحِ*
*✨حَی عَلَی الْفَلاحِ*
📿🕌📿
*✨حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ*
*✨حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ*
📿🕌📿
*✨اَللّهُ اَکبَرُ*
*✨اَللّهُ اَکبَرُ*
📿🕌📿
*✨لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ*
*✨لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ*
📿🕌📿
*عَجِلوُابا لصلاة*
*👋التمــــــــــاس دعــــا🙏*
🌹⚜~•°•°•⚜🕌⚜•°•°•~⚜
3https://eitaa.com/joinchat/3515678989Cdead783e5e
💠برگزاری مراسم ازدواج در ایام قمر در عقرب💠
سؤال⁉️: با توجه به این که در هر ماه قمری، بعضی از روزها قمر در عقرب است، آیا برگزاری مراسم ازدواج در این روزها اشکال دارد؟
✅جواب: در ایام قمر در عقرب، اجرای صیغه عقد نکاح، کراهت دارد، اما برگزاری مراسم اشکال ندارد.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
💠برگزاری مراسم ازدواج در ایام قمر در عقرب💠
سؤال⁉️: با توجه به این که در هر ماه قمری، بعضی از روزها قمر در عقرب است، آیا برگزاری مراسم ازدواج در این روزها اشکال دارد؟
✅جواب: در ایام قمر در عقرب، اجرای صیغه عقد نکاح، کراهت دارد، اما برگزاری مراسم اشکال ندارد.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
💠استفاده از اموال جاماندۀ دیگران💠
⁉️سؤال استفاده از مال به جا مانده از دیگران در امثال هتل ها یا خوابگاه دانشگاه و ... که صاحب آن را نمی شناسیم، چه حکمی دارد؟
✅جواب: اگر بداند مالک از آن مال اعراض کرده یا نسبت به استفاده از آن راضی است، استفاده از آن اشکال ندارد، در غیر این صورت برداشتن آن مال جایز نیست، مگر این که به قصد رساندن آن به مالکش بردارد که در این صورت باید مال را حفظ کند و پس از تحقیق و یافتن مالک، مال را به صاحبش بدهد و در صورتی که از یافتن مالک آن مأیوسن شود یا دسترسی به او ممکن نباشد، باید آن مال یا قیمت آن را به فقیر صدقه بدهد.
:
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami
📚کانال آموزش احکام اسلامی وشرعی📚
💠استفاده از اموال جاماندۀ دیگران💠 ⁉️سؤال استفاده از مال به جا مانده از دیگران در امثال هتل ها یا خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠خمس سهام عدالت💠
سؤال⁉️۱. با توجه به اینکه واگذاری سهام عدالت به صورت اقساط (از محل سودِ حاصل از سهام)، بوده است آیا این سهام، متعلق خمس است؟ بر فرض وجوب، زمان تعلق چه زمانی است؟
⁉️۲. دولت برای برخی از اقشار ضعیف، قیمت سهام را با تخفیف محاسبه کرده و تفاوت قیمت را از محل منابع خود تأمین کرده است، آیا به مقداری که دولت تخفیف داده نیز خمس تعلق می گیرد؟
⁉️۳. حکم خمسِ سودهایی که قبل از آزادسازی (پس از سال ۹۵) حاصل شده و به افراد پرداخت شده یا نشده است، چیست؟
جواب:
✅۱) پس از آزاد شدن سهام عدالت، مقداری که قابل فروش است، در اولین سال خمسی، خمس آن به قیمتی که خریدار دارد، باید پرداخت شود.
✅۲) در این صورت نصف سهام، متعلق خمس است و نصف دیگر در حکم هبه است و خمس ندارد.
- در هر دو صورت قبل، کسانی که برای گذران زندگی نیاز به این سهام و سود حاصل از آن دارند به نحوی که با تخمیس آن، سود حاصل از مابقی، کفاف زندگی در حدّ شأن آنها را نمی دهد، پرداخت خمس اصل سهام، واجب نیست.
✅۳) سودهای مذکور جزء درآمد سالی است که قابل وصول بوده است، که اگر در آن سال دریافت نشده و سال خمسی بر آن گذشته است، باید پس از دریافت، بلافاصله خمس آن پرداخت شود و اگر دریافت شده، حکم درآمد بین سال را دارد.
کانال احکام اسلامی________________
@ahkameeslami