eitaa logo
احکام و احادیث مهم‼️
44 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
383 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احکام شیرین
🏴نوحه خوانی زنان 🔷سؤال : آیا روضه و توسط در مجالس زنانه در صورتی که صدای او را می شنود، جایز است؟ ✅جواب : اگر زن می داند نامحرم صدای او را می شنود، در صورتی که موجب جلب توجه و ، یا دیگری باشد، جایز نیست. احکام احکام شیرین @ahkameshirin
▪️بکاء و تباکی ▫️آیت الله العظمی شبیری زنجانی: تباکی، ریا نیست. تباکی بدین معناست که شخص خود را به گریه وادارد. در برخی روایات نیز سفارش شده که دعاکننده در هنگام دعا و درخواست حاجت، تباکی کند. طبق روایات، قطرۀ اشکی که در مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بر صورت جاری بشود، آتش عذاب را خاموش می کند. @zanjani_net
"وظیفه همه مردم رفع محرمات و دفع محرمات است؛ یعنی نباید بگذاریم محرمات در جامعه وجود پیدا کنند، دفع منکر مانند رفع منکر واجب است." https://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/faqihi/feqh/97/970919/%D8%B8%D9%84%D9%85#:~:text=%D9%88%D8%B8%DB%8C%D9%81%D9%87%20%D9%87%D9%85%D9%87%20%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%20%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D9%88%20%D8%AF%D9%81%D8%B9%20%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9B%20%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C%20%D9%86%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85%20%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87%20%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF%20%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7%20%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%8C%20%D8%AF%D9%81%D8%B9%20%D9%85%D9%86%DA%A9%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D9%85%D9%86%DA%A9%D8%B1%20%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%A8%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA.
❌اگر ما مظلوم واقع شدیم اولاً باید به دادگاه مراجعه کنیم نه اینکه ظلم را برای هرکسی بیان کنیم و ثانیاً فقط در مورد موضوعی که ظلم صورت گرفته می‌توان صحبت کرد نه اینکه در موارد دیگر افشاگری صورت پذیرد.❌
▪️بکاء و تباکی ▫️آیت الله العظمی شبیری زنجانی: تباکی، ریا نیست. تباکی بدین معناست که شخص خود را به گریه وادارد. در برخی روایات نیز سفارش شده که دعاکننده در هنگام دعا و درخواست حاجت، تباکی کند. طبق روایات، قطرۀ اشکی که در مصیبت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بر صورت جاری بشود، آتش عذاب را خاموش می کند. @zanjani_net
🔹️رضایت به کار دیگران امام على عليه السّلام می فرماید: ❇️ الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِهِ. ✳️ آن كس كه از كار مردمى خشنود باشد، چونان كسى است كه همراه آنان بوده و هر كس كه به باطلى روى آورد، دو گناه بر عهده او باشد، گناه كردار باطل، و گناه خشنودى به كار باطل. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۱۵۴ ‌ ‌‌📚 @HadithNegar
🔹️رضایت به کار دیگران امام على عليه السّلام می فرماید: ❇️ الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِهِ. ✳️ آن كس كه از كار مردمى خشنود باشد، چونان كسى است كه همراه آنان بوده و هر كس كه به باطلى روى آورد، دو گناه بر عهده او باشد، گناه كردار باطل، و گناه خشنودى به كار باطل. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۱۵۴ ‌ ‌‌📚 @HadithNegar
هدایت شده از 🌺حدیثِ شیعه🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 امام هادى عليه السلام مال حرام رشد نمى‌كند و اگر هم رشد كند، براى صاحبش بركتى ندارد و اگر از آن چيزى انفاق كند، پاداشى نخواهد ديد. 🦋 📚 الکافي، ج٧، ص١٢۵، ح۵ 💢 @Hadis_Shia 💢
هدایت شده از محجوبه
معنای امر به معروف و نهی از منکر : امر به معروف و نهی از منکر یعنی مردم را به کار نیک واداشتن و از کار زشت بازداشتن. وجوب امر به معروف و نهی از منکر: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود، و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنها است. امر به معروف و نهی از منکر نه تنها به اتفاق فقهای اسلام واجب است، بلکه اصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
هدایت شده از 🌺مسعود صادقی ازندریانی🌺
1000027492 (1000×1000)
هدایت شده از نردبان فقاهت
🔸 كلّ من ترك واجباً أو ارتكب حراماً فللإمام (عليه السلام) و نائبه تعزيره بشرط أن يكون من الكبائر، والتعزير دون الحد، وحده بنظر الحاكم، والأحوط له فيما لم يدل دليل على التقدير عدم التجاوز عن أقل الحدود. 📚 تحرير الوسيلة، الخميني، السيد روح الله ج2 ص477 @Nardebane_feghahat
هدایت شده از نردبان فقاهت
❓در تحریر الوسیله، جلد 2 ص 510 این چنین آمده: «الخامس ـ کلّ من ترک‌‎ ‌‏واجباً أو ارتکب حراماً فللإمام علیه السلام و نائبه تعزیره بشرط أن یکون من الکبائر» و در جلد‌‎ ‌‏2 ص 514 ذیل مسأله چهار چنین آمده: «ولو ارتکب شیئاً من المحرمات غیر ما قرّر‌‎ ‌‏الشارع فیه حدّاً عالماً بتحریمها لا مستحلاً عزّر، سواء کانت المحرمات من الکبائر أو‌‎ ‌‏الصغائر» جمع بین دو عبارت چگونه است و کدام صحیح است؟‏ ✔️ پاسخ امام خمینی: 🔹 ‌‏بسمه تعالی، مورد مسأله دوم محرماتی است که بر تحریم آن اجماع است. @Nardebane_feghahat