هدایت شده از آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
شب نهم محرم_هیئت.pdf
837.8K
✏متن آماده منبر برای مبلغین مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
✏متن سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی ، چهارشنبه _شب تاسوعای ماه محرم ۱۴۴۵ هجری قمری _هیئت کربلای بیت المهدی علیه السلام _محمد شهر کرج
🏴https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🟣 حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در مورد امیرالمومنین علی علیهالسّلام فرموند:
قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :..عَلِيّاً فَإِنَّهُ مَمْسُوسٌ فِي ذَاتِ اَللَّهِ .
همانا علی علیه السلام ممسوس در ذات خداوند است.
📚 بحار ج ۳۹، ص ۳۱۳
🔮 امیرالمؤمنین علی علیه السلام با نیم نگاهی اوضاع و احوال رو عوض می کند
🔮در زيارت امیرالمومنین علی علیه السلام ميخوانيم : 🔰🔰🔰
السَّلامُ عَلَى مِیزَانِ الْأَعْمَالِ وَ مُقَلِّبِ الْأَحْوَالِ
📚مفاتيح الجنان، زيارت اميرالمؤمنين علیه السلام (پايين پا).
«بحار» ج ۱۰۰، ص
🟢 امیرالمؤمنین علی علیه السلام مقلب الاحوال نه فقط برای فرد بلکه برای جامعه و اجتماعات
🔰 مقام بندگی قمر بنی هاشم علیه السلام
🔰 حضرت اباالفضل العباس علیه السلام اطاعت مطلق و مطیع کامل امام حسین علیه السلام بودند.
🍀 اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ..
مفاتیح الجنان قسمتی از زیارت حضرت اباالفضل العباس علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥جانم ابوالفضل علیهالسلام
#خطر_تصوف_جدی_است
شخصیت شناسی اقطاب صوفیه
نام: حسین بن منصور
کنیه : حلاج
مذهب: خودش می گوید: تاکنون که پنجاه سال دارم، هیچ مذهبی اختیار نکردم.(زندگی حلاج، ص73)
محل سکونت: در بیضاء فارس به دنیا آمد. در سفر به مناطق هند و ترکستان، توانست سحر، چشم بندی و تاثیر در نفوس را بیاموزد.(عارفان ایرانی ص278)
نسب: خاندان وی آتش پرست بوده اند که بزرگشان ابوایوب شهابی نام داشت.(همان،275)
قرن: چهارم
🔴نظر علمای تشیع درباره حلاج:
🔻شیخ طوسی:
حلاج ساحر بوده و به دروغ ادعای وکالت امام زمان عج را نموده است.(الغیبة،401)
🔻شیخ صدوق:
مذهب حلاج باطل است. وی تارک نماز بوده، ادعای تسخیر جن و داشتن کیمیا را دارد. (الاعتقادات فی دین الإمامیة ص 101)
🔻شیخ مفید و علامه حلی او را لعن نموده اند، شیخ مفید می نویسد:
حلاجیه گروهی از اصحاب تصوف هستد که قائل به اباجیگری و نیز معتقد به حلول می باشند. حلاج ، ادعای تشیع می کرد هر چند ظاهر امرش همان تصوف بود.اینها گروهی ملحد و زندیق هستند.( تصحیح اعتقادات الإمامیة ص 134)
🔻شیخ طبرسی:
از طرف صاحب الامر عج توقیعی مبتنی بر لعن حلاج وارد شده است.( الإحتجاج ج2، ص: 478(
🔵ساحر بودن حلاج
حلاج در سِحر، از شاگردان عبدالله کوفی بوده که فرد نامبرده در سلسله ساحران به زنی با نام سجاح می رسد که ساحره ای ماهر بوده و ادعای پیغمبری داشته است.
🔵 حلاج و شطح
در تاریخ تصوف ایران، حلاج را کشته شطح نیز می نامند.
شطح یعنی کلمات کفرآمیزی و شرک آلودی که هیچ گونه توجیه عقلی، شرعی و عرفی ندارد و بیان این کلمات، موجب خروج از دین و ارتداد از اسلام می شود.
حلاج در آغاز نامه هایش می نوشت: من الله الی فلان بن فلان و یا من الرحمن الرحیم الی فلان بن فلان!
همچنین می گفت: الله خدای آسمان است و من خدای زمین هستم.
با فریضه حج مخالف بود و می گفت: به جای رفتن به حج، در اطراف من طواف نمایید.
حلاج می گفت: من خدا هستم و در زیر عبای من به جز خدا وجود ندارد.
من بودم که قوم نوح را غرق کردم، من بودم که قوم عاد و ثمود را هلاک و عذاب نمودم.(شرح شطحيات، ص: 44)
🔵توقیع امام زمان عج در لعن حلاج
مهمترین بحثی که درباره حلاج وجود دارد، نامه ای می باشد که صاحب الزمان عج به حسین بن روح نوشتند و در آن نامه محمّد بن علىّ بن بلال، و حسين بن منصور حلّاج، و محمّد بن على شلمغانى معروف به ابن ابى العزاقر- لعنهم اللَّه-، را لعنت کرده و از آنها برائت جستند زیرا این افراد ادعای نیابت خاص از امام زمان عج داشتند. (الإحتجاج ج2، ص: 478)
🔻حلاج و نوبختی و صدوق
حلاج بعد از ادعای نیابت خاص از امام زمان عج، نامه ای به ابو سهل نوبختی که از بزرگان شیعه بود نوشت و در آن نامه ادعای بابیت خود را مطرح نمود . نوبختی در پاسخ او گفت: اگر در ادعای خود راست گو هستی باید بتوانی موی سر و ریش من را که سفید شده است، سیاه نمایی . حلاج نیز از اجابت این خواسته درماند و نرد همه رسوا شد.
حلاج به قم هم آمد و نامهاى به پدر شیخ صدوق نوشت و گفت : «من فرستاده امام زمان و وكيل او هستم.» چون نامه او به دست على بن بابويه رسيد، آن را پاره كرد و دستور داد که آورنده نامه حلاج را از پاها و گردن گرفته و از حجره خانه بیرون اندازند. (الغيبة ص: 401)
🔻مرحوم داود الهامی محقق معاصر در موضوع عرفان و تصوف می نویسد:
یکی از کسانی که فتوی به قتل حلاج داد و به خط خود نوشت که او واجب القتل است حسین بن روح وکیل و نماینده خاص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود و علمای بزرگ شیعه که معاصر حلاج بودند یعنی ابو سهل نوبختی و علی بن بابویه و مرحوم شیخ صدوق و قطب راوندی چهار تن از پیشوایان شیعه حلاج را ساحر و ملعون و مطرود خدا و رسول و امام علیه السلام دانستند و فتوی به قتل حلاج دادند.
🔻حلاج و تقدیس ابلیس
ولی اولین کسی بود که به صراحت از آموزه تقدیس ابلیس در تصوف، پرده برداشته و علناً خود را شاگرد ابلیس خواند و عدم سجده ابلیس به حضرت آدم را ناشی از عشق او به خدا دانست و در سرتاسر کتاب "طواسین" خود به تمجید از ابلیس پرداخت .چنانکه می گوید :
صاحب من و استاد من ابليس و فرعون است.(شرح شطحیات ،273)
در آسمان، یکتاپرستی و موحدّی مانند ابلیس وجود ندارد.(طواسین،42)
🔵سرانجام حلاج
در زمان خلافت مقتدر عباسى به جرم ادعاى خدائى و «انا الحق» گفتن و سایر ادعاهاى خلاف شرع، با حکم اقطاب بزرگ صوفیه مانند جنید و علمای شیعه و اهل سنت، به قتل رسید.
🔷شبسترى به پیروى از گفته عطار در تذکره الاولیاء میگوید:
روا باشد انا الحق از درختى
چرا نبود روا از نیکبختى
🔷مولوى در مدح حلاج می گوید :
چون قلم در دست غدارى فتاد
لا جرم منصور بردارى فتاد
گفت فرعونى انا الحق گشت پست
گفت منصورى انا الحق و برست!
🌠 .... و طائفه من اهل دهرنا اتخذوا البدع دینا یعبدون الله به و سمّوه بالتصوف .....؛ گروهی دیگر از مردم روزگار ما بدعت ها را دین خود قرار داده و خدا را با این دین (شکل گرفته از بدعت ها) میپرستند و نام ان ها را تصوف نهاده اند.
🌠 تصوف روش و مسلکی است که برای خود، اصول و فروعی دارد و هرکس ملتزم و مقید به ان اصول و فروع باشد صوفی اش خوانند خواه مسلمان باشد و خواه غیر مسلمان مانند یهودی یا دین دیگری داشته باشد؛ بلکه با تتبع دانسته میشود که تصوف قبل از اسلام در میان یونانیان یهودیان و نصارا بوده و از ان جا به میان مسلمانان وارد شده است. پس تصوف با هر دینی می سازد و اختصاص به دین خاصی ندارد.
🌠 رسول خدا صلی الله علیه واله: یا اباذر یکون فی اخر الزمان قوم یلبسون الصوف فی صیفهم و شتائهم یرون ان لهم الفضل بذلک علی غیرهم اولئک یلعنهم ملائکه السماوات و الارض؛ جماعتی که در تابستان و زمستان پشم میپوشند و گمان میکنند به سبب این پشم پوشیدن بر دیگران برتری دارند و این گروه را ملائکه اسمان و زمین لعنت میکنند.
🌠 امالی شیخ طوسی 539
🌠وسائل الشیعه 35/5 حدیث 5828
🌠امام رضا علیه السلام: من ذکر عنده الصوفیه و لم ینکرهم بلسانه و قلبه فلیس منا و من انکرهم فکانما جاهد الکفار بین یدی رسول الله؛
هر کس صوفیه نزد او ذکر شود و به زبان و دلش به انکار ان ها نپردازد از ما نیست و هرکس به زبان و دل ان ها را انکار کند چنان است که گویی پیشاپیش پیغمبر با کافران جنگ و جهاد میکند
🌠حدیقه الشیعه 747/2
🌠الاثنی عشریه 32
🌠سفینه البحار 197/5
➖➖➖➖➖➖➖➖
برگرفته از کتاب شرح اعتقادات علامه مجلسی استاد سید قاسم علی احمدی
🩸تفاوت بین حجامت و انتقال خون
✅حجامت سبب تقویت و تنظیم سیستم ایمنی، هورمونی و عصبی بدن می شود.
✅حجامت از ابتلا به بیماری ها پیشگیری میکند.
✅حجامت درمان کننده ۱۵۰ نوع بیماری بوده و یا در بهبود و کاهش اثرات و عارضه بیماری موثر است.
✅حجامت اصولی باعث کم خونی و هیچگونه عارضه ای نمیشود.
❌خون دادن:
باعث میشود خون سالم و لطیف در بدن کم شده و غلیظت خون ایجاد شود.
💌اعمال یداوی رحیق/استاد فرج قاسمی
https://eitaa.com/joinchat/1759838228Cbcd844697c
⚠️ قمر در عقرب تیر ماه
👈 از یکشنبه ۲۴ تیر ساعت ۱۷:۴۷
👈 تا جمعه ۲۹ تیر ساعت ۱۵:۲۳
✋ آغاز به تغییر نام، سفر، انعقاد نطفه، ازدواج، شروع کار جدید در نحوست قمر در عقرب نهی شده است.
🔰
.
هدایت شده از آموزش طب اسلامی 110
ماساژ پا و سکته قلبی🫀
آیا میدانید ماساژ دادن پا از
سکتهی قلبی پیشگیری میکند؟🤔
✅ماساژ پا قبل از خواب به کاهش استرس
و ایجاد آرامش در هنگام خواب کمک میکند.
هدایت شده از غلط ننویسیم
🟨 یک نقطه
در نوشتن
از
«یا حسین»
تا
«با حسین»
هزاران حرف باشد!
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 تکیهگاه قلبهای بیقرار ما تویی عباس(ع)
🔸️تصاویری از حضور هیئتهای عزاداری و عَلمگردانی در خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی در تاسوعای حسینی
@jaarchi_tehran
📣 اخبار ریزُ درشتِ تهران👆