eitaa logo
کانال احکام و عقاید حسین محققی
1.6هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2هزار ویدیو
143 فایل
بر اساس فتوای مراجع تقلید با محوریت فتاوای آیت الله خامنه ای (پخش مطالب کانال به هر صورتی مجاز است). ارتباط با استاد برای سوالات شما و مشاوره👇 @Ahkam2
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ چطور این قابلیت را ایجاد کنیم ؟؟؟ 👈 با ترک دائمی گناهان و استمرار در انجام واجبات و مستحبات 👌 چقدر در روایات تاکید شده به دائم الوضو بودن، به قرائت سوره قدر در حین وضو، به نماز اول وقت، به قرائت قرآن و هزارن مستحب دیگه 👌 به خاطر اینکه این ظرف قابلیّت و وجودی ما افزایش پیدا کنه 👈 وگرنه از جانب خداوند که بُخل وجود نداره، ما قابلیّت دریافت را نداریم و برنامه ریزی برای به وجود آوردن این قابلیّت نمیکنیم @ahkamostadmohagheghi
هدف از خلقت: 🔹در محضر استادمان سید علی آقای قاضی بودیم. ایشان فرزندان زیادی داشتند؛ بچه‌ها می‌آمدند، می‌گفتند: پول بدهید! ایشان می‌فرمودند: نیست! در آخر که بچه‌ها رفتند، آقای قاضی فرمودند: من اگر بخواهم، طلا هم حاضر می‌شود! استاد من هم می‌توانست این کار را بکند، ولی ما نمی‌کنیم! هدف از خلقت ما این است که بنده‌ی خدا شویم، مقام بندگی خدا، بسیار مقام بالایی است. ما خلق نشده‌ایم که حتماً دارای کشف و کرامات باشیم، بلکه غرض اصلی، عبودیّت و بندگی است. چه مقامی بالاتر از این که خداوند رب‌ّالعالمین از انسان راضی باشد؟! عارف بالله محمدتقی بهجت 📚برگی از دفتر آفتاب، ص٢٣٠ @ahkamostadmohagheghi
ابن مسعود گويد شنيدم پيامبر(ص) فرمودند: هر مرد يا زنى كه در نماز سستى كند، خداوند او را هيجده كيفر كند؛ شش كيفر در دنيا سه كيفر هنگام مرگ سه كيفر در قبر سه كيفر در محشر سه كيفر هنگام عبور از صراط. ⬅️ اما در دنيا: خداوند بركت از روزى، و از زندگى او بردارد. از چهره‌اش نور برگيرد. از اسلام بهره‌اى به او ندهد. او را در دعاى صالحان شريك نكند. دعايش را مستجاب نكند. ⬅️اما هنگام مرگ: با ذلت و در حالى كه گويا بار سنگين كوهها را تحمل مى‌كند و چنان ضعيف كه گويا بر او شلاق مى‌زنند جان دهد. تشنه جان دهد و هر چه آب بياشامد سير نشود. گرسنه جان دهد. و هر چه بخورد سير نشود. ⬅️ اما در قبر: غصۀ شديد با ظلمت قبر فشار قبر و عذاب تا قيامت بكشد. از بشارت ملائكه رحمت محروم شود. ⬅️اما در محشر: به صورت الاغ محشور شود. نامۀ عملش را به دست چپ او بدهند. محاسبۀ او طولانى شود. ⬅️اما در صراط: خداوند متعال به او نظر رحمت نكند. از گناه پاك نكند. عملى از او قبول نكند. حسابرسى او را هزار سال طول بدهد. سپس او را روانۀ جهنم كند، چنان كه خداوند در قرآن مى‌فرمايد [از دوزخيان پرسند]: «چه چيز شما را به دوزخ كشيد؟ گويند: ما از نمازگزاران نبوديم». 📕المواعظ العددیة، ج۱، ص ۴۶۷ @ahkamostadmohagheghi
🚨 تفاوت شیشه‌ی فاضلاب و شیشه‌ی عطر ⭕️ تفاوت اصلی نظام و کشور ما با حکومتهای دیگر مخصوصاً حکومتهای غربی در این است که پایه و بنای این نظام با قوانین خدا و اسلام و اهل بیت علیهم السلام ساخته شده است. و چون این قوانین ریشه‌ی وحیانی و آسمانی دارد هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند اثر این قوانین را نابود کند. نظام دینی مثل شیشه‌ی عطری است که اگر کسی آن را بشکند رایحه و بوی خوش آن، فضا را پر می‌کند. 🔻دشمنان ما در محاسبات خود، فهم و شعور این نکته را ندارند که مقابله با حق و شکستن جبهه حق، عاملی برای نشر بیشترِ معارف و ارزش‌های دینی است. 🔻اگر از اول سریال خلقت، با دقت نگاه کنیم لحظه به لحظه، دشمنان دین خدا در حال شکستن این شیشه‌ی عطر هستند اما برعکس نتیجه گرفته‌اند چرا که هم دین خدا بیشتر گسترش یافت و هم دینداران با ایمان قوی‌تر به راه خود ادامه دادند. جمله امام خمینی (ره) که فرمود بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود، تفسیر همین شیشه عطر است. 🔻جنگ، ترور، تحریم، فحش و ناسزا و تمسخر کردن مومنین، عمامه انداختن، دروغ بستن به نظام اسلامی، ایجاد آشوب، خسارت زدن به اموال عمومی و ... همه و همه در یک نظام اسلامی مثل شکستن شیشه عطر است و نتیجه‌ای جز نشر و نفوذ بیشتر اسلام و حق نخواهد داشت البته به شرط آنکه سربازان این جبهه کم نیاورند و استقامت جانانه و مومنانه از خود نشان دهند ولو تعدادشان اندک باشد. 🔻 این است تفاوت انقلاب ما با شورش برخی براندازان که آنها فکر میکنند می‌توانند با شعارهای شیطانی و آتش زدن چند سطل زباله، انقلابی مثل سال ۵۷ رقم بزنند غافل از آنکه داخل شیشه‌ی قاموس آنها بجای عطر، فاضلاب بدبوست و با شکستن این شیشه، بشریت از آنها فرار می‌کند. @ahkamostadmohagheghi
💠وضو و غسل با ناخن بلند @ahkamostadmohagheghi
گفت : من از نماز خواندن لذت نمی برم!!! آیا ذکری هست کہ....... آیت الله شاه آبادی↯ بلافاصلہ گفت : شما موسیقی حرام گوش میکنی؟! طرف یکباره جاخورد! وحرف ایشان را تایید کرد. آیت الله شاه آبادی↯ بلا فاصله می گوید : ذکࢪ لازم نیست !!! موسیقی حرام را ترک کنید ❌ صدا؎ حرام ، انسان را به گناهان علاقه مند، و در نتیجه از نماز دور و بی علاقہ کرده و راه حضور شیطان را فراهـم می کند! 🤔 @ahkamostadmohagheghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 مگه امام خمینی(ره) اول انقلاب نگفته بودن روحانیت نباید در پستهای اجرایی کشور باشند، پس چرا بعد از انقلاب رؤسای هر سه قوا بارها از روحانیت انتخاب شدند 🟢 پاسخ دکتر علیرضا زادبر را بشنوید @ahkamostadmohagheghi
از امروز تصمیم بگیرید هر روز یکی از اخلاق بدتان را کنار بگذارید. مگر محبت و احترام و اطاعت نمی خواهید❓پس خوش اخلاق باشید. داد نزنید. مطمئن باشید با اخم کردن، چیزی بیش از خط و خطوطی که پیشانی شما را زشت می کند، بدست نخواهید آورد. آیا با یک لبخند کوچک چیزی را از دست می دهید❓ @ahkamostadmohagheghi
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📳 موافق ساخت بمب اتمی؟🚀 👇پس این ۵ سوال رو پاسخ بده ۱.بازدارندگی؟ ۲‌.تنش زا؟ ۳.گفتمانی؟ ۴.رئالیستی؟ ۵.تناسبی @ahkamostadmohagheghi
📌چگونه ادعا می‌کنید که احکام الهی بر پایۀ مصالح و مفاسد واقعی هستند،‌ در حالیکه برخی احکام به ضرر انسان است؟ ✍️پاسخ 1⃣وقتی انسان خمس یا زکات می‌دهد، از مال او کم می‌شود. یا وقتی به جهاد می‌رود، احتمال از دست دادن عضو یا جان وجود دارد. با وجود این، چگونه می‌توان ادعا کرد که آنچه خدا به آن امر کرده، به مصلحت انسان است؟ 2⃣پاسخ آن است که انسان مرکب از روح و جسم است و اصالت او به روحش می‌باشد. از سوی دیگر مصلحت حقیقی با منفعت ظاهری متفاوت است و ممکن است یک عمل، منفعت ظاهری برای انسان نداشته باشد ولی برای رشد حقیقی انسان(روح) و سعادت او مصلحت داشته باشد و خداوندی که آفریننده‌ی انسان است و شناخت کامل به انسان و راه رسیدن او به سعادت دارد، او را به انجام کاری سفارش میکند که برای سعادت او خیر و صلاح داشته باشد. 3⃣افزون بر آن، ممکن است ما از مصلحت برخی دستورات خدا آگاه نباشیم، ولی چون میدانیم که خداوند انسان را برای رسیدن به سعادت آفریده، نتیجه می‌گیریم که آنچه به آن امر می‌کند در رسیدن او به سعادت مصلحت واقعی دارد. 4⃣درباره‌ی امور یادشده، نمی‌توان گفت چون با پرداخت خمس و زکات، از مال انسان کم می‌شود، پس مصلحتی در این امور برای انسان نیست؛ زیرا روشن است که پرداخت خمس و زکات در راه خدا، موجب ارتقای کمال روحانی انسان و رفاه معقول کل جامعه می‌شود و ارتقای رفاه و معنویت جامعه به مصلحت خود انسانی است که در جامعه زندگی میکند و مصلحتی از این بالاتر نیست. 5⃣در مجموع، اگر معیار ما برای تعیین مصلحت یا عدم مصلحت در افعال، منفعت شخصی و ظاهری باشد، چیزی از دین باقی نمی‌ماند؛ چراکه کاری مثل نماز نیز، موجب هدر رفتن وقت انسانی میشود که میخواهد با کارکردن، پول بیشتری به دست آورد و با اختصاص وقت به نماز، مقدار کمتری پول به دست خواهد آورد!! @ahkamostadmohagheghi