eitaa logo
برداشت های نادرست از احکام
16هزار دنبال‌کننده
128 عکس
36 ویدیو
3 فایل
بدون ذکر لینک کانال forward و copy شرعا جایز نیست مدیر 👇 @amindsi کانال های دیگر ما👇 @eteghadz @akhlaghz پرتکرارترین سوالات شما از ما👇 @s_ahkamz
مشاهده در ایتا
دانلود
نشستن سر سفره شراب برخی بر این باورند که نشستن سر سفره‌ای که در آن مشروبات الکلی می‌نوشند، برای کسی که قصد نوشیدن آن را ندارد جایز است؛ درحالی که سفره‏اى كه بر سر آن شراب مى‏خورند اگر انسان يكى از آنان حساب شود نشستن كنار آن و خوردن از آن سفره حرام است هرچند غذاى حلال باشد! 🔹برگرفته از سایت آیت الله مکارم http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
نماز در مکان نجس بعضی معتقدند که نماز خواندن روی فرش یا سجاده نجس صحیح نیست؛ درحالیکه فقط محل سجده باید پاک باشد. 💠اگر مکان نمازگزار به غیر از جایی که پیشانی را روی آن قرار می‌دهد نجس باشد، چنانچه نجاست آن به بدن یا لباس سرایت نکند، نماز صحیح است. http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
خون دماغ شدن برخی از مردم خون دماغ شدن یا زخمی که موجب خون ریزی شود را، مبطل روزه و وضو می‌دانند؛ در حالی که چنین پنداری صحیح نیست. اگر بعد از وضو، از بینی خون جاری گردد یا بدن زخمی شود، وضو باطل نمی‌شود (هرچند برای نماز باید محل را تطهیر کرد). همچنین خون دماغ شدن موجب بطلان روزه نمی‌شود، مگر اینکه خون وارد دهان شود و عمدا فرو ببرد. 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
کراهت قرض برخلاف تصور بسیاری از مردم، قرض کردن، حتی در صورت نیاز هم مکروه است‌؛ اما کراهتش از حالت عدم نیاز کمتر است. البته گاهی نیاز آن­قدر زیاد است که قرض کردن واجب می‌شود و آن مواردی است که حفظ جان یا آبرو و امثال آن، منوط به قرض کردن باشد. 📚 رساله آموزشی رهبر معظم انقلاب http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
نام امام جماعت برخی قبل از اقتدا به امام جماعت، نام ایشان را جویا می‌شوند، درحالی که برای اقتدا، دانستن نام امام جماعت شرط نیست. 🔹مسأله ۱۴۶۰- موقعی که مأموم نیت می‌کند، باید امام را معین نماید، ولی دانستن اسم او لازم نیست؛ مثلًا اگر نیت کند اقتدا می‌کنم به امام حاضر، نمازش صحیح است. 📚 رساله امام خمینی ره http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
قَسَم بعضی افراد برای پیشبرد اهداف و کارهای خود به راحتی قسم می‌خورند غافل از اینکه کسی که قسم می‌خورد، اگر حرف او راست باشد، قسم خوردن او مکروه است و اگر دروغ باشد حرام و از گناهان بزرگ می‌باشد، ولی اگر برای این که خودش یا مسلمان دیگری را از شر ظالمی نجات دهد، قسم دروغ بخورد اشکال ندارد، بلکه گاهی واجب می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هشدار در حین نماز برخی از پدر و مادرها بدون توجه به احکام مسأله، سعی می‌کنند در حین نماز با حرکات بدن یا اذکار خاص، کودکان خود را متوجه خطرات کنند؛ در حالی که این کار ضوابط و شرایط خود را دارد. 💠 «اگر بلند کردن صدا هنگام قرائت آیات یا ذکرهای نماز برای آگاه کردن دیگران، موجب خروج از هیأت نماز نشود، اشکال ندارد؛ مشروط به این که قرائت و ذکر، به نیت قرائت و ذکر باشد، و حرکت دادن دست یا چشم و ابرو، اگر مختصر و به نحوی باشد که با استقرار و آرامش و یا هیأت نماز منافات نداشته باشد، موجب بطلان نماز نمی‌گردد» . 📚 اجوبة الاستفتائات رهبر معظم انقلاب http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
شوخی دروغین گاهی افراد برای اینکه جمعی را بخندانند و یا آنها را غافلگیر کنند، به شوخی دروغ می‌گویند و آن را جایز می‌دانند، در صورتی که سخن خلاف واقع، شوخی باشد یا جدی، دروغ محسوب می‌شود و باید از آن پرهیز کرد. 💠 امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: هیچ بنده‌ای تا دروغ را رها نکند، چه به شوخی چه به جدّ، مزه ایمان را نمی‌شد. (ترجمه اصول کافی) http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
🔻برای شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی ما که در حال برگزاری هستند، کلیک نمائید : 🔹 دوره مقدماتی مهدویت (مجازی) 👈 @Tasnim2717 🔹 طرح جامع بانوی بصیر (حضوری/اصفهان) 👈 @banooyebaseer
8.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🎙 کلیپ صوتی ✨ «درمحضر نور» ✂️ برشی از یکی از جلسات مهدویت 👌 توصیه می‌کنم حتما گوش کنید 📝 ثبت نام در دوره مقدماتی مهدویت 👇 @Tasnim2717
فراگیری احکام بسیاری از مردم اعتنایی به فراگیری احکام مورد نیاز خود ندارند و فکر می‌کنند اگر آشنایی به احکام نداشته باشند، مسئولیت کمتری دارند. در حالی که طبق فتوای همه مراجع تقلید، واجب است بر مکلفان مسائل مورد نیاز خود را فرا بگیرند و عذری در برابر کوتاهی خود ندارند.  📚توضیح المسائل مراجع ,م11 @ahkamz
کفاره قتل بر خلاف تصور بسیاری از مردم، قتل ( عمد و غیر عمد) هم کفاره دارد. 💠 کفاره قتل عمد، جمع است که عبارتست از آزاد کردن یک بنده، دو ماه روزه گرفتن، شصت فقیر را سیر کردن. و در زمان ما که بنده آزاد کردن موضوع ندارد، باید دو مورد دیگر را انجام دهد. و کفاره غیر عمد و خطا عبارتست از آزاد کردن بنده و اگر این ممکن نبود شصت روز روزه گرفتن و اگر این ممکن نبود شصت فقیر را سیر کند. 📚 سایت آیت الله مکارم @ahkamz