eitaa logo
احکام شرعی و ترک گناه
291 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
35 فایل
منتظران ظهور برای ظهور کاری کنید 🌟🌟🌟🌟🌟💜💜💜🌟🌟🌟🤚🤚🤚
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️من از درختهای توی خیابون.محله آبجیم زیتون جمع کردم.زیتون حلاله؟؟؟ یه آقایی سوال کرد شما از کدوم محله ای؟؟ آبجیم گفت از همین محله ایم. 👈اگر حصار نداشته و ملک شخصی کسی هم نبوده و جز درختان خیابانی بوده اشکالی ندارد
⁉️به نیت کفاره روزه ب نیازمندی کمک میکنیم آیاحتما لازمه بهشون بگیم با این پول نان برنج و.. بخرید؟ 👈اگر قراره غیر نقدی بدهید نیازی نیست گفته شود.)(البته برنج و نان و ماکارونی.... 👈اما زمانی پول کفاره میدهید باید تاکید کنید نان یا برنج یا ماکارونی تهیه کنند..
⁉️سلام اگرکسی تابحال نمازآیات نخونده باشه تکلیف چیه ۳۰ سالشه؟؟؟ 👈باید قضارا بجا بیاورد
⁉️سلام ببخشید میشه به جای نماز غفیله قضای نماز صبح رو بخونیم 👈بله
⁉️پول کفاره روزه چند سال پیش رو میشه به نرخ همون روزحساب کرد؟ 👈باید به نرخ سال جدید حساب کرد نه به نرخ قدیمی
⁉️سلام وقت بخیر حکم وضو با موی خیس چیه؟ مرجع تقلید رهبری 👈محل مسح باید خشک باشد. مگر اینکه آنقدر کم باشد که آب مسح بر رطوبت آن غلبه کند
💠 💬براى وضو چطوری بايد نيت كنیم و چی باید بگیم؟ 🔹 همه مراجع: یکی از شرایط وضو اینه که باید به قصد قربت، يعنى براى رضای خدا انجام بشه. 👈 اما لازم نيست که این قصد رو با زبان بگیم. حتی لازم نیست که توی قلب و دل و ذهن‌مون هم این جمله رو بگیم. 👈همين كه اگه کسی ازمون بپرسه «چه‌کار مى‌كنى»، بدونیم که برای رضای خدا وضو مى‌گيریم، کافیه. 📚 توضيح‌المسائل مراجع، م۲۸۲؛ وحيد، توضيح‌المسائل، م۲۸۸؛ نورى، توضيح‌المسائل، م۲۸۳؛ دفتر: خامنه‌اى.
💌بچه ها شنونده های خوبی نیستند اما مقلدهای خیلی خوبی هستند!😊 ❌️داد بزنید= داد می‌زنند ! ❌️لج کنید= لج می‌کنند ! ✅️ اول سلام کنید= اول سلام می‌کنند ! ✅️ احترام بگذارید= احترام می‌گذارند ! 🌺 با آموزش دیدن، تغییر رو از خودمون شروع کنیم 👌 🌸
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| رژیم غاصب صهیونیستی، رفتنی است/ این سرطان بدست فلسطینیان و نیروهای مقاومت ریشه‌‌کن خواهد شد رهبر انقلاب: 🔹نظر قطعی جمهوری اسلامی این است که دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق کار قرار میدهند ضرر خواهند کرد، باخت منتظر اینهاست دارند اشتباه میکنند. به قول اروپایی‌ها روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند. 🔹امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوق نزدیکی به او باشد، نباید این اشتباه را بکنند. 🔹رژیم غاصب رفتنی است، امروز نهضت فلسطین از همیشه‌ی این هفتاد-هشتاد سال سرحال‌تر است، امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم امروز از همیشه با نشاط‌تر، سرحال‌تر، آماده‌تر است که مشاهده میکنید و ان‌شاءاللّه این نهضت به نتیجه خواهد رسید  و همین‌طور که امام بزرگوار (رضوان اللّه علیه) تعبیر کردند از رژیم غاصب به سرطان حتماً این سرطان ان‌شاءاللّه به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کل منطقه ریشه‌‌کن خواهد شد. 🌸
🌺صلوات برای تعجیل درفرج امام زمان‌ فراموش نشه🌺 💠خمس به جای بدهی 🔴 سلام من از یه فقیر طلب دارم؛ می‌شه اون رو به‌جای خمس حساب کنم و دیگه طلبم رو ازش نگیرم؟ 🔹 آیات عظام امام، رهبری، زنجانی و وحید: بله می‌شه. اگه بدهکار نیازمنده، با اجازه دفتر مرجعتون می‌تونین در مورد سهم سادات و سهم امام زمان(عج) این کار رو بکنین و بدهی رو به‌جای خمس حساب کنین (آقای وحید: بنابر احتیاط واجب). 🔹 آیت‌الله مکارم شیرازی: اگه بدهکار نیازمنده، در مورد نصف خمس که سهم ساداته، می‌تونین این کار رو کنین؛ ولی نسبت به نصف دیگه که سهم امام زمانه، باید با اجازه دفتر مرجعتون باشه. 🔹 آیت‌الله سیستانی: اگه بدهکار نیازمنده، بنابر احتیاط واجب، در مورد نصف خمس که سهم ساداته، با اجازه دفتر مرجعتون می‌تونین این کار رو کنین؛ ولی نسبت به نصف دیگه که سهم امام زمانه، خیر. 🔹 آیت‌الله نوری همدانی: بله می‌شه. اگه بدهکار نیازمنده، می‌تونین بدهی رو به جای خمس حساب کنین. ⭕️ نکته مهم: این‌که گفتیم «با اجازه دفتر مرجعتون ...»، منظور یه اجازه اضافه است؛ یعنی برای اینکه خمس رو خودتون به فقرا بدین، باید یه اجازه بگیرین و برای اینکه این مبلغ رو جای طلبتون بردارین، یه اجازه دیگه. ⭕️ نکته: این جواب برای جاییه که پول طلبکار هستین، نه جنس و کالا. 📚 امام، تحریرالوسیلة، ج١، م١١؛ نوری، رساله، م۱۸۳۴؛ رهبری، اجوبةالاستفتائات، س۱۰۰۲ و ۱۰۰۴؛ سیستانی، منهاج‌الصالحین، ج۱، م۱۲۶۹، توضیح‌المسائل مراجع، م۱۸۳۴؛ مکارم، توضیح‌المسائل مراجع، م ۱۸۵۰؛ وحید، منهاج‌الصالحین، ج۲، م۱۲۶۹
🌷 امام جواد (علیه السلام) : ✍ توبه بر چهار پایه استوار است : 👌 پشیمانی به دل 👌 استغفار به زبان 👌 کار (و جبران) با اعضاء 👌 و تصمیم بر اینکه به گناه باز نگردد. 📒 کشف الغمّه ، ‌ج2 ، ص349