eitaa logo
احکام شرعی و ترک گناه
291 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
35 فایل
منتظران ظهور برای ظهور کاری کنید 🌟🌟🌟🌟🌟💜💜💜🌟🌟🌟🤚🤚🤚
مشاهده در ایتا
دانلود
✾﷽✾ ═══════💎💎══ 🔰احڪـ🔎ــام موسیقـــ🎶ـــی 💢حڪم دعوت ڪردن از نوازندگان جهت اجرای موسیقی مطرب🧐 مسأله⤵️ ✍🏻 دعوت کردن از نوازندگان جهت اجرای موسیقی مطرب حرام است. چه در مجلس زنانه و چه مردانه. 📚امام خامنه‌ای/احکام روابط/مسئله ۲۶۸
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌پرهیز از فال بد زدن و دلشوره داشتن! 🔰استاد فاطمی نیا مدت ،: یک دقیقه
📌راهکار آیت الله مجتهدی تهرانی برای گشایش مشکلات 🔰باید واقعاً کنیم و اگر مال حرامی داریم، آن را حلال کنیم، به گناهی که قبلاً کردیم دیگر فکر نکنیم و از آن لذت نبریم، حالا زبانی هم استغفار کنیم، خوب است. 🔰آدم گاهی اوقات بی‌خودی و غصه‌اش می‌شود، من گاهی همین‌ طوری غصه‌ام می‌گیرد، تسبیح را برمی‌دارم، استغفار می‌کنم و حالم خوب می‌شود. چون وقتی یک شیعه در غرب عالم غصه‌دار می‌شود، یک شیعه هم در شرق عالم محزون می‌شود. 🔰گاهی اخبار ناخوشایند را می‌دهند. اگر استغفار کنید، هیچ خبری نمی‌شود، مثلا یک نفر دشمن دارید و شما را تهدید کرده که امشب ترورت می‌کنم، اما اگر استغفار کنید، او را یکی دیگر ترور می‌کند و راحت می‌شوید. پس اگر استغفار کرده‌اید از کسی نترسید و فقط از خدا بترسید. 🔰یا اینکه صاحبخانه‌ شما را جواب کرده است، سفته‌هایتان عقب افتاده است، گرفتاری پیش آمده است که اگر استغفار کنید همه اینها درست می‌شود. 🔰اگر در گرفتاری هستید، اگر مشکل ازدواج دارید، اگر منزل می‌خواهید،استغفار کنید تا خدا گره از کارهایتان باز ‌کند، اما باید شرایط استغفار را هم مراعات کرد. 🔰اگر استغفار کنید از جایی که گمان ندارید همسفر خوب پیدا می‌کنید، یک زن خوب گیرتان می‌آید، برای نماز شب اگر استغفار کردید یک زن نماز شب‌خوان گیرتان می‌آید و اگر استغفار نکنید یک زن بی‌نماز گیرتان می‌آید.
1458🌹🌹🌹🌹🌹حدیث 1458 سه مورد دوستی را خالص می کند 102 - وَ قالَ رسول الله ‏صلى الله عليه وآله وسلم: ثَلاثَةٌ تُخْلِصُ الْمَوَدَّةَ، اِهْداءُ الْعَيْبِ، وَ حِفْظُ الْغَيْبِ، وَالْمَعُونَةُ فِى الشِّدَّةِ. سه چيز دوستى را خالص مى ‏كند: 1- هديه كردن عيب‏ هاى يكديگر (براى رشد كمالات انسانى و اصلاح جامعه) 2- در غياب دوست، بدگوئى نكردن 3- و در سختى‏ها كمك و يارى كردن. کتاب احادیث الطلاب ص 77 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💐💐💐💐💐حدیث 1465 نماز چه کسانی پذیرفته نیست ؟ 109 - وَ قالَ‏ رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم: ثَلاثَةٌ لا تَرْتَفِعُ صَلاتُهُمْ فَوْقَ رُؤُوسِهِمْ شِبْراً، رَجُلٌ اَمَّ قَوْماً وَ هُمْ لَهُ كارِهُونَ، وَ امْرَأَةٌ باتَتْ وَ زَوْجُها عَلَيْها ساخِطٌ، وَ اَخَوانِ مُتَصارِمانِ. سه نفر هستند كه نمازشان يك وجب بالاتر از سرهايشان نمى ‏رود: 1- كسى كه هدايت و امامت مردمى را به عهده بگيرد در حالى كه او را قبول ندارند 2- زنى كه شوهرش از دست او ناراحت و خشمگين باشد 3- و دو برادر (دينى) كه از يكديگر بريده‏ اند. کتاب احادیث الطلاب ص 78 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
📚 تخریب مسجد قدیمی جهت توسعه آن 💠 سؤال: مسجدی قدیمی که اکنون برای برگزاری نماز و مراسم مناسب نیست و نیاز به توسعه دارد، آیا می توان آن را تخریب کرده و از اول بنا کرد؟ اگر بانی مسجد رضایت نداشته باشد چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: در صورت احتياج مردم، خراب كردن به منظور توسعه اشكال ندارد و عدم رضایت بانی مسجد مانع نیست.
✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت س: اینکه اهل بهشت از بَلهاء هستند، یعنی چه؟ ج: بلهاء که به معنی عقب افتاده نیست. منظور آدم های صاف و ساده است. جای آدم های حقه باز ته جهنم است. هر کس کلک باز و دغل باز و دروغ زن و سیاسی کار است، جایش جهنم است. آدم های صاف و پاک در دنیا از نظر دنیایی عقب می مانند که مردم به آن ها می گویند: «این ساده است.» جای این ها بهشت است. س: یعنی آن ها عقل کامل ندارند؟ ج: نه؛ یعنی عقل خود را فقط در دنیا و کلک به کار نبرده اند. آن ها با خدا ارتباط دارند و به حرف خدا گوش می دهند؛ لذا اهل بهشت می شوند. اما عقل این ها قوی است و خرج سیاست و کلک می کنند و لذا به ته جهنم می روند. س: پس بهشت رفتن، نیاز به عقل بالایی ندارد؟ ج: نه؛ این ساده ها بله؛ اگر حدیثش درست باشد، ساده است. ساده است یعنی اگر ان شاء الله شما به بهشت رفتی، می بینی حتی یک نفر از آن حقه بازها و کلک بازها در آن نیستند. همه آدم های صاف و ساده و پاک و بی کلک. منظور همین است. اما جهنم پر از آن عوضی ها است؛ مخترعین، مکتشفین، مریخ رفته ها، بزن و بکوب ها، شراب خوارها، تمام این ها در ته جهنم هستند. 📚 آثار بندگی، آیت الله عزیز خوشوقت
✍ملاعلی معصومی همدانی از آیت الله نخودکی موعظه ای خواست. فرمود: مرنج و مرنجان! پاسخ داد: مرنجانش راحت است با "مرنجش"چه کنم؟ فرمود : خود را كس ندان
✨﷽✨ ✍آیت الله حق شناس رحمه الله: رفقای عزیز ! شما را به خدا مواظب زبان و گوشتان باشید. هر حرفی نزنید، به هر حرفی گوش ندهید.خدا شاهد است گاهی اوقات به خاطر یک غیبت فقط یک غیبت حاجت شما را نمیدهند.در قیامت از اعمال خوب شما بر میدارند و روی اعمال خوب غیبت شونده میگذارند. حال هِی برو غیبت کن ببیبن کجا رو میگیری؟ من در یک جلسه ای بودم که پشت سر شخصی غایب حرف های ناروایی زده شد. با اینکه بنده حرف های آنها را رد کردم و از آن شخص دفاع کردم.امّا شب در عالم رویا به بنده گفتند: چرا از آن مجلس برنخواستی؟ گفتم: من هر آنچه که آنها گفتند رد کردم و از شخص غایب دفاع کردم. گفتند: آیا حرف های شما را قبول کردند؟ گفتم خیر! گفتند: پس چرا از آن مجلس بیرون نرفتی؟ همان رفتن تو جواب قاطعی برای آنها بود.آره داداش جون! مسئله، بسیار مهم و ظریف است همیشه این حدیث را به یاد داشته باشید که: " سامع الغیبة احد المغتابین " یعنی گوش کننده به غیبت در حکم غیبت کننده است.
پرهیز کردن از افکار سوء :  در مثل، فكر مانند شير درنده است و دلها به مانند بيشه زاران است. پس از انديشه‏ ها بايد پرهيز كردن تا قلب از فكرهاى وحشى حفظ شود. مادام كه بيشه دل، از خواطر پريشان خالى نباشد، به خاطر هجوم شيران درنده ،از جوشش معارف خبرى نباشد. پرهيز كردن از دوا دادن بهتر است، چه آن كه جاى زخم بيشتر خارانده شود بيمارى اش وخيم‏تر مى‏ گردد. مانع گذاشتن براى نيامدن خواطر مزاحم بهتر از آنست كه خواطر سوء بيايد، و بعد بخواهد دفع كند. احتماها بر دواها سرور است ز آنكه خاريدن، فزونى گر است  پرهيز ريشه هر علاجى است بعد از آن خوب قوت روحى خود را ببين. احتما اصل دوا آمد يقين احتما كن قوه جان را ببين احتما(از ریشه محو به معنی  محو کردن ،پرهيز كردن) از اين جاست كه رسول خدا(ص) فرمود: پرهيز كردن سرچشمه هر درمان مى‏ باشد. (الحمية رأس الدواء) و بالاترين رياضت نگاه داشتن دل از خواطر سوء و افكار خراب است.
❌️❌️مذمت و شماتت دیگران 🔹در زندگي هر کسي مشکلاتي است ، يک کسي اولاد دار نمي شود ، يک کسي عزيز خود را از دست مي دهد ، يک کسي عمري مستأجر است ، يک کسي شوهري دارد که آدم خوبي نيست . اعم از اينکه علت اين مشکلات خود اين افراد باشد يا علتي خارج از دست داشته باشد، نبايد او را شماتت کرد . 🔹فرض کنيد اين آقا و خانم همه ي راه ها را هم رفته اند ولي خدا به ايشان اولاد نداده است حالا به هر دليلي ، يک وقت هم نه اصلاً علت آن مصيبت، خود بنده است . مثلاً من تند راندم ، بي توجهي کردم ، خوابم برد و به نرده هاي اتوبان زدم و بچه ام را از دست دادم ، علت اين حادثه من بودم گرچه عمدي نبوده است . چه عامل مصيبت انسان باشد ، چه ديگري و چه حوادث طبيعي باشد ، در روايات ما شماتت بسيار مذمت شده است . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔹