eitaa logo
آیا می دانید احکامی
1.1هزار دنبال‌کننده
172 عکس
7 ویدیو
38 فایل
ارتباط با مدیر @sesr63 @Mirza_saleh سوپر گروه : https://eitaa.com/joinchat/2319450312C0335cb0f4d کانالهای دیگه ما @as13941394 @pbsb14
مشاهده در ایتا
دانلود
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ نظر آیت الله مکارم 8نکته نکته اول: اساس تمام بازاریابی های شبکه ای و هرمی یکی است و همه آنها روی هرم دور می زند. همگی از خاصیت اعداد تصاعدی و اشکال هرمی استفاده می کنند، و اگر تفاوتی وجود دارد در مسائل حاشیه ای است و غیر مربوط به ماهیت آنها. نکته دوم: مشتری های این بازار غالباً کالا را بر اساس نیاز خود خریداری نمی کنند بلکه برای این است که در صف بازاریاب ها قرار گیرند و سود های کلان ببرند؛ در واقع همه فروشنده اند نه خریدار. نکته سوم: این بازاریابی ها هزاران هزار نیروی جوان را از کارهای تولیدی و حتی تحصیل به بیراهه می کشاند و تبدیل به یک واسطه ی حقیر مصرف گرا می کند. نکته چهارم: منابع آماری معروف خارجی و داخلی نشان می دهد که تنها عدد کمی از آنها سود کلانی می برند و اکثریت قاطع که گاه تا 99% پیش می رود محروم ها و ناکام ها هستند. نکته پنجم: این کار قطعاً مصداق «اکل مال به باطل» است و توجیهاتی که برای آن مطرح می کنند واقعیت ندارد و شبیه توجیهات و حیله های رباخواران است. بعضی آن را شبیه نوعی بخت آزمایی و قمار می­دانند؛ ولی ما می­گوییم قماری است که چند قمارباز حرفه ای در برابر عده ی کثیری قمارباز ناشی قرار دارند. آنهایی که در رأس هرم هستند مثل قمار بازهای حرفه ای اند و آنهایی که در انتهای هرم هستند همچون قمارباز های ناشی. نکته ششم: اگر دلیلی بر حرمت آن نباشد جز اینکه سبب ضرر و زیان گروه زیادی می­شود کافی است و حکومت اسلامی باید جلوی آن را بگیرد. نکته هفتم: جالب اینکه به تصدیق محققان، اداره کنندگان بازاریابی شبکه ای غالباً همان هرمی ها و گلدکوئیستی ها هستند. نکته هشتم: متاسفانه اخیراً اطلاعات نادرستی به شورای محترم نگهبان داده اند و فتوا بر جواز گرفته اند و وزارت صنایع و معادن به آن دامن می زند به دلایلی که روشن است و مخفی نیست. https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=4&mid=401708&lid=0 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍تجسس نسبت به حریم خصوصی اعضای خانواده، توسط هیچ یک از اعضای خانواده جایز نیست مگر اینکه ضرورتی مهم در میان باشد مثل اینکه تجسس کردن لازمۀ جلوگیری از ارتکاب گناه فرزند و دفع فساد است، که در این صورت از باب نهی از منکر و در حد ضرورت لازم است🌴 👀 (امام خامنه ای شماره استفتاء: 828501 تاریخ استفتاء: 1396/09/29) 💦💥☔️💞
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ سؤال: آيا و ـ مانند و ـ که تحصیلشان متصل به اشتغال است، حکم سفر تحصيلي را دارد یا ؟ ✅ جواب: سفری که مانند محصلان علوم دینی یا دانشجویان مذکور در سؤال، برای تحصیل انجام می دهند به طوری که از زمان تحصیل، جزء شاغلان خاصی قرار می گیرند، حکم سفر شغلی را دارد. امام خامنه ای 💦💥☔️💞
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️حکم معاملات فارکس چیست ⁉️ پرسش :آیا معامله فارکس شرعا صحیح می باشد؟ پاسخ :با توجّه به اینکه فارکس شرایط شرعیّه معاملات را ندارد جایز نیست🌴 الله مکارم 👀https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=21&mid=256427 💦💥☔️💞
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ خاکمالی کردن ظرف سگ بعضی فکر میکنند اگر دستشان به سگ خورد باید دست شان را خاکمالی کنند یا اگر سگ پاچه شلوار شان را گرفت باید خاکمالی کنند. اما خاکمالی کردن فقط برای ظرف سگ است که یا آب دهانش ریخته یا چیز روان از ظرف خورده است. ظرف خوک هم احتیاط مستحب است که خاکمالی شود. ظرف شراب هم خاکمالی ندارد البته آیت الله مکارم فرموده اند اول دست کشیده شود. 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ برداشتن پول کنار گذاشته شده اگر پولی را به عنوان صدقه کنار گذاشته ایم آیا می شود آن را برداریم یا عوض کنیم؟ اگر آن پول را در صندوق خاصی مثل صندوق کمیته یا موسسات خیریه انداخته اید همین که پول را بیندازید داخلش دیگه نمی شود آن را برداشت کرد یا تعویض کرد ولی اگر قلک شخصی است یا فقط کنار گذاشته ولی هنوز داخل صندوق نگذاشته (مثلا تو داشتبورد گذاشته) اینجا برداشتن اشکال ندارد. 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ نگاه به زنان غیر مسلمان آیا دیدن فیلم های خارجی که مسلمان نیستند و حجاب هم ندارند جایز است؟(مثل فیلم هندی غیرمسلمان و..) اگر قصد لذت نباشد و ترس وقوع در حرام هم نباشد به آن مقداری که آنها عادت به پوشاندن آن ندارند نگاه کردن اشکال ندارد. پس اگر بیشتر از مقدار معمول شان بی حجاب باشند نگاه جایز نیست. 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ اجزای مکروه چهارپایان خوردن کلیه ها و دو گوش قلب و رگها مکروه است.(امام سیستانی و مکارم) پس دل و کبد و شکمبه و روده ها و غضروف و عضله ها و پوست و استخوان خورده می شوند. البته احتیاط مستحب نخوردن پوست و استخوان است بجز پوست سر و پوست مرغ و پرنده های دیگر و استخوان پرنده های کوچک مانند گنجشک که خوردن اینها اشکالی ندارد. (امام و آیت الله سیستانی) آیت الله مکارم: خوردن غضروف اشکال ندارد. 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ کسی که مستطیع نیست اگر حج برای خود انجام دهد آن حج کفایت از حج واجب نمی کند. و اگر هم برای کسی دیگر بجا آورده بازهم برای خودش کفایت از حجه الاسلام نمی کند. اگر کسی توانایی مالی ندارد و مستطیع محسوب نمی شود واجب نیست برای مستطیع شدن اقدام کند و به کسب و کار بپردازد ولی اگر مالی دارد (مثل خانه اضافی) و نداند برای مخارج حج کافی است یا نه؛ بنابراحتیاط، لازم است تحقیق کند. رساله جامع ص606 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍️ کسی که خانه مسکونی، ماشین، اثاث منزل، کتاب، ابزار کار، لباسهایی که برای زینت است و... دارد اگر بیش از نیاز و شانش باشد طوری که مقدار اضافه بر نیاز و شان، برای مصارف حج کافی باشد یا مالی دیگر داشته باشد که با ضمیمه کردن آن کافی می شود پس مستطیع است و حج واجب. (پس خانه یا ماشین گران قیمت که بیش از شان است و تبدیل کردن آن به کمتر که کسر شان نیست امکان دارد برای حج باید تبدیل کند.) رساله جامع 💦💥☔️💞 @ahkm1397
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍از نظر همه مراجع (جز مرحوم امام و آیت الله وحید و آیت الله بهجت) فروش چک حقیقی به شخص سوم به کمتر از مبلغ چک اشکال ندارد🌴 💦💥☔️💞
آیـا می‌دانیـد ⁉️ ✍احکام زکات زکات گندم و جو و خرما و کشمش وقتی واجب می‌شود که به مقدار برسند و نصاب آنها حدود 👈 ۸۴۷ 👉 کیلو گرم می‌شود. ✅ آیات عظام خامنه ای و سیستانی: مخارجی را که برای گندم و جو و خرما و انگور کرده است، نمی‌تواند از حاصل کسر نموده و ملاحظه نصاب نماید، پس چنانچه یکی از آنها پیش از ملاحظه_مخارج به مقدار نصاب برسد، باید زکات آن را بدهد. ✅آیت الله مکارم: ابتدا مخارج را کسر کنند؛ اگر باقیمانده به اندازه نصاب بود زکات را محاسبه کنند. 👈برای این که مقدار زکات مشخص شود باید نوع آبیاری محصولات را ملاحظه نمود، بنابراین :👇 1️⃣👈 مقدار زكات گندم و جو و خرما و انگور در صورتى كه از آب 🌨 يا قنات و و و يا رطوبت زمين مشروب شود، یک است. 2️⃣ 👈مقدار زكات گندم و جو و خرما و انگور در صورتى كه با آب هاى‏ عميق و نيمه عميق و كم عمق، يا به ‏وسيله و و حيوان از چاه يا رودخانه آب بكشد و آن را آبیاری سازد زكات آن یک است. 3️⃣ اگر زراعتى با هر دو ✌️ نوع مذکور شود در حالی که زمین نیازی به آبیاری نوع دیگر نداشته یا اینکه آبیاری نوع دیگر به قدرى كم باشد كه به حساب نيايد یا اصلاً اين كار تاثيرى در نداشته باشد بايد مطابق آن‏كه آبیاری شده زكات بدهد، ولى اگر از هر دو به مقدار قابل توجهى شده است، مثلًا يا مدّت با آب باران 🌨 و بقيّه با آب چاه مشروب شده، بايد زكات آن را نيمى به حساب یک و نيمى به حساب یک بدهد. 👀 : ۱. اجوبه الاستفتائات س 1880 ۲. توضیح المسائل سیستانی م 1897 ۳. توضیح المسائل مکارم احکام زکات 💦💥☔️💞