#یک_آیه، یک درس
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا
ﻗﻄﻌﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ [ ﺧﺪﺍﻱ ]ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻫﺎ ] ﻣﺤﺒﺘﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ.
(مریم/٩٦)
🔸🔹🔸
🔻 وجههی انسان در بین مردم مانند روزی او است. همانطور که روزی مؤمن صادق و متوکل را خداوند «من حیث لا یحتسب» و از جایی که گمانش را نمیبرد میرساند، محبوبیت او بین مردم هم جزء روزی او است و خداوند من حیث لایحتسب آن را فراهم میکند، نه با تمهید مقدمه و دستوپاکردنها؛ یعنی جایگرفتن مؤمن در دلها و دور شدن غیرمؤمن از دلها، دارای اسبابی معنوی است و علل باطنی دارد.
🔸 دلبستن به مردم، سبب کندهشدن دل مردم از انسان میشود و دلبستن به خدا موجب دلبستگی مردم به انسان میگردد. راه درست غیر از آن چیزی است که بهظاهر بهنظر میآید.
📚تحجرگرایی
✍ آیت الله حائری شیرازی
https://eitaa.com/ahlalquran
4_5859303808085000212.mp3
23.54M
#فنون_ترتیل_خوانی
🎤 استاد ابوالقاسمی
🔰قسمت سیزدهم
https://eitaa.com/ahlalquran
#حافظه_شناسی
#حافظه
✅ یکی از روش هایي كه موجب افزايش ظرفيت حافظه كوتاه مدت ميگردد روش قطعه قطعه کردن اطلاعات و دسته بندي آنهاست؛
👈 مثلاً، اگر بخواهيم اين حروف را به حافظه بسپاريم به دليل زياد بودن آنها با مشكل مواجه هستيم.👇
🔺«ي، م، ا، ل، س، ا، د، ا، ز، آ، ه، ا، گ، ش، ن، ا، د».
حال اگر تمام اين حروف را به طور معكوس به سه قطعه دسته بندي كنيم كلمات دانشگاه آزاد اسلامي به دست مي آيد؛ يعني 16 حرف را در سه قطعه قرار داده ايم و حالا به راحتی در حافظه قابل ثبت هستند.
🔹🔸🔹
☝️🏻 پس
هرچه بتوانید محفوظات را منظمتر و در دسته بندی های معنادار تعریف کنید عملکرد حافظه تان بهتر خواهد بود.
مثلا
💠با توجه به حفظ محتوامحور، آیات با معانی مرتبط را در دسته بندی های معنایی مشترک قرار دهید.
💠با حفظ شماره آیه، آیات را در دسته بندی های منظم 5 یا 10 تایی به حافظه بسپارید.
💠از روش دسته بندی برای تثبیت بهتر آیات و عبارات مشابه استفاده کنید.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#موفقیت
👌 سه راهکار مهم در #برنامه_ریزی
1⃣ کارها رو به کارهای کوچکتر بخشبندی کنید.
تمام کردن یک کار، حتی یک کار کوچک، از نظر ذهنی برای شما لذت بخش و انگیزه سازه.
2⃣ زمانبندی کنید.
مثلا وقتی شروع به مرور محدوده ای میکنید تعیین کنید که تا 15 دقیقه بعد مرور این 5 صفحه رو تمام میکنم.
3⃣ کارهای سخت رو در زمانهایی که انرژی بیشتری دارید انجام بدید،
به این شکل کار رو برای زمانی که بی حوصله هستید راحتتر و سبکتر می کنید.
https://eitaa.com/ahlalquran
#مدیران_قرآنی
✅ به طور کلی 6 تکنیک مختلف مدیریتی وجود دارد 👇
1⃣ مدیر سرعتی
مدیر سرعتی، کسی ست که هدف یا برنامهی معینی را برای کارکنانش بر اساس یک جدول زمان بندی، تعیین میکند تا به آن برسند.
✔️ مزایا: اطمینان داشتن از اینکه کارها طبق برنامه پیش می رود.
❌ معایب: امکان اینکه خلاقیت تیم کاری به دلیل فشار زمانی، کاسته شود وجود دارد. چون ذهنها و بدنها در یک جدول زمان بندی فشرده،خسته میشوند.
✅ این روش زمانی بیشترین کاربرد را دارد که کارکنان از انگیزه ی بسیار بالایی برخوردار باشند و همچنین کاملا شایستگی لازم برای آنچه انجام میدهند را دارا باشند. در ضمن این روش برای کارهایی که به یک برنامهی کاملا مشخص نیاز دارند نیز مناسب است.
❗️مدیران خوب وقتی که از این روش استفاده میکنند بایستی به طور مرتب از تیم کاری خود نظرخواهی کنند و نیز به آنها فضای کافی برای انجام کارشان را بدهند.
⏪ ادامه دارد...
https://eitaa.com/ahlalquran
❓چطور مطالب اهل القرآن رو دنبال کنیم؟
✍اگر حافظ هستید
#صدای_مشاور
#مشاوره
#اشتباه_نکنیم
#توصیه_های_طلایی
#حافظه_شناسی
#مهارت_شرکت_در_آزمون_ها
#انگیزشی
#اصول_حفظ
✍اگر دنبال یادگیری و درک مفاهیم قرآنی و حدیثی هستید
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
قرآن و #نهج_البلاغه
#یک_آیه
#نکات_تفسیری
#زبان_قرآن
#صحیفه_سجادیه
#احادیث_قرآنی
#رسم_زندگی
✍اگر علاقه مند به یادگیری قرائت قرآن هستید
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#صوت_و_لحن
#الحان_قرآنی
#ختم_قرآن
✍اگر مربی یا مدیر قرآنی هستید
#مهارت_های_معلمی
#معلم_قرآنی
#کلاسداری_کودک
#کلاسداری_حفظ
#کلاسداری_مجازی
#فن_بیان
#ذکر_و_صلوات
#شیوه_های_متنوع_پرسش
#تجربه_کلاسداری
#مدیران_قرآنی
✍اگر دوست دارید خانواده ای قرآنی داشته باشید
#والدین_قرآنی
#همسران_قرآنی
#حفظ_کودک_و_نوجوان
#موفقیت
✍اگر به دنبال مطالعات و نرم افزارهای قرآنی هستید
#معرفی_محصولات_قرآنی
#پیشنهاد_دانلود
#کتاب
#نرم_افزار
فقط بخش کوچکی از مطالبی هست که در کنار ده ها موضوع دیگه در اهل القرآن میتونید به اون ها مراجعه کنید.
💐 خادمان اهل القرآن رو از دعای خیر فراموش نفرمایید 💐
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷 يَا غَنِيَّ الْأَغْنِيَاءِ ، هَا ، نَحْنُ عِبَادُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ ، وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَيْكَ ، فَاجْبُرْ فَاقَتَنَا بِوُسْعِكَ ، وَ لَا تَقْطَعْ رَجَاءَنَا بِمَنْعِكَ ، فَتَكُونَ قَدْ أَشْقَيْتَ مَنِ اسْتَسْعَدَ بِكَ ، وَ حَرَمْتَ مَنِ اسْتَرْفَدَ فَضْلَكَ
🌷 ای بینیازترین بینیازان! اینک ما بندگانت پیش روی توایم و من تهیدستترین تهیدستان در پیشگاه توام؛ تهیدستی و نداری ما را به تواناییات جبران کن و امید ما را به بازدارندگیات قطع مفرما! که اگر چنین کنی، به تحقیق کسی که خود را به تو خوشبخت خواسته، بدبخت کردهای؛ و آنکه فضل و احسانت را طلبیده، محروم ساختهای.
📚 صحیفه سجادیه دعای دهم فراز سوم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
#احادیث_قرآنی
✅ اخلاق قرآنی
💐 عن رسول الله صلى الله عليه و آله :
لا يَنبغي لِصاحِبِ القرآنِ أن يَحِدَّ مَع مَن حَدَّ ، ولا يَجهَلَ مَع مَن يَجهَلُ وفي جَوفِهِ كلامُ اللّه ِ .
براى ملازم قرآن شايسته نيست با كسى كه نسبت به او تندى كرده است، تندى كند و كسى كه در اندرونش كلام خداست، با كسى كه [نسبت به وى ]رفتار جهالت آميز مى كند، جاهلانه رفتار نمى كند.
كنز العمّال : 2347
https://eitaa.com/ahlalquran
tajvid-sotodeh-nia (10).mp3
5.23M
#آموزش_تجوید
🎤استاد ستوده نیا
✴️جلسه دهم
🔹حرف ظاء
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
✅ توجه بدون پیش شرط:
یکی از موثرترین روش های تعلیم و تربیت و البته از مشکل ترین کارها برای معلم👨🏫 و استاد، پذیرش فراگیر خود با همان ویژگی های شخصیتی است که دارد.
برای این کار باید نگاه خود را به آنها مثبت➕ کنید.
🔸آنها برای جنگ با شما در کلاستان حاضر نشده اند با شما هم هیچ دشمنی ندارند.
🔸به همه نگاهی بدون تبعیض و بدون تعصب و حب و بغض داشته باشید.
🔸شاید این امر از نظر باطنی و واکنش درونی برای همه آسان نباشد؛ اما در عمل و نمود بیرونی چاره ای از آن نیست و البته یک شاخصه دارد که دست کم فراگیران شما چنین برداشت خوب و مثبتی را از رفتار شما خواهند داشت.
⁉️خواهید پرسید چکار کنیم؟
پاسخ یک جمله است:
😊 تا می توانید اخم نکنید و لبخند بزنید.
لبخند شما هم به فراگیران و هم به خود شما عزت نفس می دهد.
🔸در چنین حالتی هم شما راحت تر تدریس می کنید و هم آنها راحت تر شما را باور می کنند.
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یک_آیه، یک فیلم
این فیلم کدام آیه را در ذهن تداعی می کند❓
👈 وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ تَأْتِيهِمْ حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ لَا تَأْتِيهِمْ كَذَٰلِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ
ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ (ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ) ﺷﻬﺮﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﺣﻞ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﻮﺩ ﺑﭙﺮﺱ! ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﻱ ﺷﻨﺒﻪ،ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﺧﺪﺍ ﻣﻲﻛﺮﺩﻧﺪ; ﻫﻤﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎم ﻛﻪ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﺸﺎﻥ، ﺭﻭﺯ ﺷﻨﺒﻪ (ﻛﻪ ﺭﻭﺯ ﺗﻌﻄﻴﻞ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺑﻮﺩ، ﺑﺮ ﺳﻄﺢ ﺁﺏ) ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﺷﺪﻧﺪ; ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻏﻴﺮ ﺭﻭﺯ ﺷﻨﺒﻪ، ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻤﻲﺁﻣﺪﻧﺪ; ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﻲ ﻣﻲﻛﺮﺩﻧﺪ.
(اعراف/١٦٣)
https://eitaa.com/ahlalquran
اهل القرآن
#یک_آیه، یک فیلم این فیلم کدام آیه را در ذهن تداعی می کند❓ 👈 وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِ
#شیوه_های_متنوع_پرسش
#کلاسداری_حفظ
8⃣2⃣ پرسش تصویری
فیلم های کوتاه یا عکس هایی را که مرتبط با آیات محفوظات شاگردانتان هستند انتخاب کنید و از حافظان بخواهید بعد از مشاهده آن ها آیه مرتبط را تلاوت کنند.
✅ مزایا :
✔️ایجاد تنوع و جذابیت بصری در کلاس
✔️توجه به مفاهیم آیات
✔️تقویت مهارت به کارگیری محفوظات در موقعیت های مرتبط
✍ می توانید هرجا تصاویر متناسبی یافتید در فضای مشخصی ذخیره کنید.
به این شکل پس از مدتی یک آرشیو ارزشمند خواهید داشت که میتوانید برای تنوع بخشی به کلاس از آن استفاده کنید.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran