#رسم_زندگی
#موفقیت
🌸 امیرالمؤمنین علیه السلام :
قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ...
ارزش هر کس به اندازه همت اوست...
📚 #نهج_البلاغه، حکمت ۴٧
🔸🔹🔸
🔺شاید مردم دنیا تو را فقط با نتیجه کارت قضاوت و ارزیابی کنند
☝️🏻اما فراموش نکن روزی که ارزش واقعی همه آدم ها معلوم میشود معیار ارزش های ما تلاش و همتمان است حتی اگر به چشم اهل دنیا بی نتیجه بوده باشد...
🏆 ما مأمور به وظیفه ایم
پس با تمام همت و تلاشت حرکت کن
همین یعنی تو ارزشمندی❗️
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷 قَدْ تَطَأْطَأَ لَكَ فَانْحَنَى ، وَ نَكَّسَ رَأْسَهُ فَانْثَنَى ، قَدْ أَرْعَشَتْ خَشْيَتُهُ رِجْلَيْهِ ، وَ غَرَّقَتْ دُمُوعُهُ خَدَّيْهِ ، يَدْعُوكَ بِيَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ ، وَ يَا أَرْحَمَ مَنِ انْتَابَهُ الْمُسْتَرْحِمُونَ ، وَ يَا أَعْطَفَ مَنْ أَطَافَ بِهِ الْمُسْتَغْفِرُونَ ، وَ يَا مَنْ عَفْوُهُ أَكْثَرُ مِنْ نَقِمَتِهِ ، وَ يَا مَنْ رِضَاهُ أَوْفَرُ مِنْ سَخَطِهِ .
🌷در حالی که در برابرت، سر تواضع و فروتنی پایین انداخته تا جایی که از شدّت فروتنی خمیده گشته؛ و از خواری سر به زیر افکنده، به طوری که قامت راستش کج شده؛ بیم و ترسش از عظمت تو، قدمهایش را به لرزه انداخته و اشکهایش صفحه رخسارش را فراگرفته؛ تو را با این جملات میخواند: ای مهربانترین مهربانان! و ای رحیمترین کسی که درخواستکنندگان رحمت به او توجّه میکنند و ای بامحبّتترین کسی که آمرزش خواهان گِرد او گردند و ای آنکه گذشتش از انتقامش بیشتر و خشنودیاش از خشمش افزونتر است.
📚 صحیفه سجادیه دعای دوازدهم فراز نهم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه ، یک پند
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا
ﻭ ﺍﺯ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻠﻢ ﻧﺪﺍﺭﻱ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻜﻦ ; ﺯﻳﺮﺍ ﮔﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ [ ﻛﻪ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﻧﺪ ] ﻣﻮﺭﺩِ ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻧﺪ .
(اسراء/٣٦)
🔸🔹🔸
💠 از اهمّ مراقبات این است که انسان، مواظب واردات و صادرات دهان (و گوش) خود باشد... انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است صادراتش هم آلوده است. حرفها و افسانه های باطل، دهن و ذهن را کج و معوج میکند.
✍علامه حسن زاده آملی
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
🔹چنانچه کودکی مورد بی توجهی قرار گیرد سعی می کند از طریق منفی کاری و لجبازی توجه دیگران را به خود جلب کند.
مثلا جلوی تلویزیون می ایستد، هنگام صحبت کردن دیگران داد و بیداد می کند، برای کلاس بیدار نمیشود، تکالیفش را انجام نمیدهد و...
⛔️ والدین هنگام مشاهده ی چنین رفتارهایی با بحث های طولانی، خواهش و یا حتی تنبیه به رفتار منفی کودک توجه می کنند و بدین ترتیب به تدریج کودک می آموزد که برای کسب توجه دست به این رفتارها بزند.
https://eitaa.com/ahlalquran
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رهبر_قرآنی
چرا باید به قرآن نزدیک شد❓
🌸 برکات و ثمرات انس با قرآن کریم
#انگیزشی
👌به گوش جان بشنوید
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_حفظ
☝️استاد عزیز!
❓اگر قرار است تلاوت شاگرد را متوقف کنیم چرا با کلمات منفی و خنثی؟!
👈کافیه...
👈بسه...
👈نفر بعد...
👈خیلی بد خوندی...
👈چرا انقد ضعیف... ؟
👈 و...
❓چرا از کلمات مثبت و انگیزه ساز استفاده نکنیم؟!
👌عالی بود
👌احسنت
👌آفرین بر شما
👌خیلی متشکرم
👌تلاشت خیلی خوب بود
👌لذت بردم
👌بارک الله
👌و...
✅ حتی اگر شاگرد تلاوت ضعیفی داشته به خاطر اصل عمل ارزشمند قرائت قرآن از او تشکر کنیم و بعد اشکالات را تذکر دهیم.
💐 باور کنیم تک تک کلمات استاد و احساس نهفته در آن ها، بر شاگردان اثر میگذارد!
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷 وَ يَا مَنْ تَحَمَّدَ إِلَى خَلْقِهِ بِحُسْنِ التَّجَاوُزِ ، وَ يَا مَنْ عَوَّدَ عِبَادَهُ قَبُولَ الْإِنَابَةِ ، وَ يَا مَنِ اسْتَصْلَحَ فَاسِدَهُمْ بِالتَّوْبَةِ وَ يَا مَنْ رَضِيَ مِنْ فِعْلِهِمْ بِالْيَسِيرِ ، وَ يَا مَنْ كَافَى قَلِيلَهُمْ بِالْكَثِيرِ ، وَ يَا مَنْ ضَمِنَ لَهُمْ إِجَابَةَ الدُّعَاءِ ، وَ يَا مَنْ وَعَدَهُمْ عَلَى نَفْسِهِ بِتَفَضُّلِهِ حُسْنَ الْجَزَاءِ .
🌷و ای آنکه باگذشت نیکویش ستوده بودنش را به مخلوقش مینمایاند؛ و بندگان را به پذیرفتن توبه عادت میدهد؛ و اصلاح شدن تباهکارشان را به توبه میخواهد؛ و ای آنکه از عمل بندگان، به اندکش خشنود است؛ و عمل اندک آنان را پاداش فراوان میدهد؛ و ای آنکه اجابت دعایشان را ضامن شده؛ و به احسانش، پاداش نیکو را به آنان وعده داده.
📚 صحیفه سجادیه دعای دوازدهم فراز دهم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran