02.Baqara.016.mp3
1.44M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #شانزدهم
https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان
🌼 با خیال رخ زیبای تو ای راحت جان
فارغ از دیدن روی دگرانیم هنوز
🌼 تا که تو کی برسی زین سفر دور و دراز
حیف و صد حیف که از بی خبرانیم هنوز
https://eitaa.com/ahlalquran
Ali Fani_Hadi Garsooei-Bia Negare Ashena-[www.MahdiMouood.ir].mp3
3.19M
#ذکر_و_صلوات
#همخوانی با یاد #مولای_مهربان
💐 یابن الزهرا بیا بیا
تویی امید ما همه
قرار جان فاطمه...
https://eitaa.com/ahlalquran
#مهارت_های_معلمی
✅ کار با تابلو
🔹تابلو را برای موضوعات متفاوت، تقسیم بندی کن.
🔸منظم بنویس؛ شلخته نویس مباش.
🔹در ردیف افقی صاف بنویس.
🔸اگر نسبت به ارتفاع تابلو قد کوتاهی داری دستت را زیاد دراز نکن.
🔹از ماژیک پر رنگ و مناسب استفاده کن.
🔸پیش از ترک کلاس مطالب تابلو را پاک کن(اگر ساعت بعدی کسی دیگر تدریس دارد)
🔹نام مشارکت کنندگان در مباحث کلاسی را گوشه سمت چپ تابلو بنویس.
🔸خوش خط بنویس.
🔹با تابلو مأنوس باش.
🔸موقع نوشتن، پشت به کلاس مباش
🔹موقع نوشتن گاهی برگرد و به کلاس نگاه کن.
🔸گاهی، انتهای کلاس برو و از آنجا مطالب تابلو را نگاه کن!
🔷 بسیاری از این نکات در تابلوهای تدریس مجازی نیز کاربرد دارد.
https://eitaa.com/ahlalquran
#صدای_مشاور
⛔️مصحف خیلی بزرگ
⛔️یا خیلی کوچک
کار حفظ را دشوار میکند.
بهترین اندازه برای مصحف حفاظ قطع «رقعی» یا «وزیری» است.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#صوت_و_لحن
منظور از تشدید کننده های صوتی چیست❓
👈 تشدید کننده ها فضاهایی توخالی هستند که صدا در آن میپیچد و طنین می گیرد.
👤 در انسان حفرههای بینی، استخوان های قفسه سینه، حفره دهان و استخوان های جمجمه نقش تشدید کننده صوتی دارند.
✅ شناخت این اعضا و تسلط بر آن ها از طریق تمرین، از اهمیت ویژهای برخوردار است؛
چرا که باعث میشود هر شخصی به تأمین مناسب صدای خود دست یابد و با صرف انرژی و نفس کمتر صدایی پر طنین تر و رساتر ایجاد کند. 🌷
https://eitaa.com/ahlalquran
#با_شهیدان
#ایران_مقتدر
🌷شهید حاج قاسم سلیمانی:
بدانید در آنجایی که فکرش را نمیکنید ما نزدیک شما هستیم...
https://eitaa.com/ahlalquran
4_5911497023760107280.mp3
20.6M
#مهارت_های_معلمی
#کلاسداری_حفظ
✅ اصول و مهارتهای اختصاصی کلاسداری حفظ قرآن کریم
🎤 استاد قاسمی
✴️ جلسه هشتم
🔷 ادامه مهمترین مبانی و اصول تدریس حفظ قرآن کریم
https://eitaa.com/ahlalquran
#الهی_نامه
🌷 الهى کامم را به حلاوت تلاوت کلامت شیرین بدار
الهى فتح قلب به ضم عین است، نصب عینم مرفوع؛ غُضُّوا اَبصَارَکُم تَرَونَ العَجَائِب
الهى قول و فعل قائل و فاعل اند در لباس دیگر که کُلٌّ یَعمَلُ عَلَی شَاکِلَتِهِ در کتاب تدوین و تکوین جز مصنّف آن کیست
الهى از خواندن نماز شرم دارم و از نخواندن آن شرم بیشتر
الهى این آفریده که بدین پایه مهربان است آفریننده وى در چه پایه است
✍علامه حسن زاده آملی
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.017.mp3
1.67M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #هفدهم
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبر_قرآنی
👆سخنان استاد شحات محمد انور در خصوص مقام معظم رهبری، امام خامنه ای_حفظه الله_ :
🌷 برای من روشن شده که رهبر معظم انقلاب میخواهد شما حافظ قرآن باشید چون همانطور که مسئولان به من اعلام کردند ایشان استاد قرآن هم هستند.
رهبر ایران اسلامی خواهان تعلیم است، میخواهند مطالبه ایشان را در باب حقیقت (قرآن) اطاعت کنید؛ خواهان حفظ قرآن است.
🌷 ایشان کسی است که به چیزی که ایمان دارد عمل میکند. این مرد به عنوان رهبر عمل کننده به آن چیزی است که میگوید، شما در قبال این کلام مسئول هستید.
🌷 هیچ رهبری مثل او نمیآید در بین جمعیت و حافظ قرآن و غیر حافظ بنشیند. شما تصور کن اگر امروز رئیس دولت یا رهبر و امثال اینهاست چگونه دغدغهای در مورد حفظ قرآن در ذهنش وجود دارد و این مطلب را بیان میکند؟
🌷... کدام رئیس حکومت چنین چیزی میگوید؟ اگر یک نفر در سطح دنیا بگردد آیا میتواند رئیس دولتی را پیدا کند که خواهان حفظ قرآن باشد؟ این یک فرصت است. فرصتی برای شما.
🌷بر روی نسل جدید و ذهن کودکان و نوجوانان کار کنید که حافظ بشوند. در هیچ کدام از کشورها پیدا نمیکنید که رهبر یا رئیس جمهورش درخواست و تمنا کند که مردم حافظ بشوند.
🌷به شما توصیه میکنم این فرصت را غنیمت بشمارید و قدر بدانید و فرزندان خود و نسل جدید را بر این اساس (حفظ و فراگیری قرآن) پرورش دهید و این وظیفه بر دوش شما است زیرا رهبری وظایف خود را به خوبی انجام دادهاند.
ببینید👆
https://eitaa.com/ahlalquran
#همسران_قرآنی
🌷ارتباطتون نیاز به تعمیر و ترمیم داره❓ 👆
🌱وَ جَعَلَ بَینَکُم مَوَدَّةً و رَحمَةً🌱
https://eitaa.com/ahlalquran
#معرفی_محصولات_قرآنی
#کتاب
#سایت
📚تفسیر اهل بیت_علیهم السلام_ (مجموعه 18جلدی)
✍ علیرضا برازش
در این اثر نویسنده ذیل هر آیه از قرآن کریم، روایاتی را که صراحتا یا مفهوما به آن آیه اشاره داشته اند گرد آورده است.
دسترسی به متن کتاب👇
Alvahy.com
👆روی هر سوره ای از قرآن
که کلیک کنید، ذیل هر آیه
روایات همراه ترجمه نمایش داده میشوند.
اين سایت در واقع همان
"کتاب ۱۸ جلدی "تفسیر اهل
بیت علیهم السلام" تالیف
آقای علیرضا برازش یک
مجموعه بسیار ارزشمند میباشد.
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷وَ يَا مَنْ يُرْغَبُ إِلَيْهِ وَ لَا يُرْغَبُ عَنْهُ
وَ يَا مَنْ لَا تُفْنِي خَزَائِنَهُ الْمَسَائِلُ
🌷و ای آنکه به او رغبت میکنند و از او روی برنتابند.
و ای آنکه درخواستها، گنجهایش را از بین نمیبرد.
📚 صحیفه سجادیه دعای سیزدهم فراز ششم و هفتم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.018.mp3
787.4K
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #هجدهم
https://eitaa.com/ahlalquran
#احادیث_قرآنی
✅ برتری کلام خالق ❣
قال رَسُولُ اللّه ِ _صلي الله عليه و آله_:
«فَضْلُ القُرآنِ عَلى سائِرِ الْكَلامِ كَفَضْلِ اللّه ِ عَلى خَلْقِهِ».
بـرترى قـرآن بر سـاير سخـنها هـمانند برترى خدا بر مخـلوقات اوسـت.
📚[ جامع الاخبار و الآثار، كتاب القرآن، ج 1، ص 182.]
🔹🔸🔹
چرا بعضی، برای همه کارهای ریز و درشت وقت صرف میکنند اما به قرآن که میرسند می گویند وقت ندارم، نمی توانم ⁉️...
أتَستَبدِلون الذی هوَ أدنی بالذی هوَ خَیر ⁉️
آیا پست تر را به جای بهتر انتخاب می کنید⁉️...
(بقره/۶١)
https://eitaa.com/ahlalquran
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
🔰درس سی و سوم
قَالَ يَا آَدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ (بقره/33)
ترجمه کلمات آيه:
أَنْبِئْ: خبر بده
لَمَّا: زمانی که، وقتی که
أَنْبَأَ: خبر داد
لَمْ أَقُلْ: نگفتم
أَعْلَمُ: می دانم
تُبْدُونَ: آشکار می کنيد
كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ: کتمان می کرديد، پنهان می داشتيد
✍🏻نکات مناسب برای ترجمه آيه:
1. «اَنبِئهم بأسمائهم»: خبر بده به آنها اسم هایشان را.
2. «أنبَأَهم بأسمائهم»: خبرداد به آنها اسم هایشان را.
3. «ما تبدون و ما کنتم تکتمون»؛ «ما» مفعول است، پس اینگونه ترجمه کنید: آنچه را آشکار می کنید و آنچه را کتمان می کردید.
https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 ترجمه و توضیح آيه 33 سوره بقره:
قَالَ يَا آَدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ (33)
🔹ترجمه آيه:
گفت: ای آدم خبر بده به آنها نام هايشان را، پس زمانی که خبر داد به آنها نام هايشان را، گفت: آيا نگفتم به شما قطعاً من می دانم نهان آسمان ها و زمين را و می دانم آنچه را آشکار می کنيد و آنچه را کتمان می کرديد.(33)
🔸توضیح آيه:
آنگاه خداوند به آدم علیه السلام فرمود که اسماء را به آنها خبر بده. هنگامی که آدم اسرار موجودات را به فرشتگان بازگو کرد، خداوند فرمود: آیا من نگفتم که نهان آسمان ها و زمین را می دانم و کارهای آشکار و پنهان شما را می دانم؟
https://eitaa.com/ahlalquran
4_5911497023760107309.mp3
18.82M
#مهارت_های_معلمی
#کلاسداری_حفظ
✅ اصول و مهارتهای اختصاصی کلاسداری حفظ قرآن کریم
🎤 استاد قاسمی
✴️ جلسه نهم
🔷 ادامه مهمترین مبانی و اصول تدریس حفظ قرآن کریم
🔸فرهنگسازی برای پرهیز از شتاب در حفظ کل قرآن
🔸آغاز حفظ از گام های ساده
🔸آغاز حفظ از گام های کوچک
https://eitaa.com/ahlalquran
#خودآزمایی
#مشابهات
کدام آیات در قرآن کریم با این عبارت ها شروع میشوند ❓
👈 مَن يُضْلِلِ اللَّهُ...
👈 وَ مَن يُضْلِلِ اللَّهُ...
https://eitaa.com/ahlalquran
پاسخ 👇👇👇