eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️پرسش از شما : سلام و خدا قوت. ببخشید من به لطف خدا حفظم را تمام کردم هر جا مسابقات شرکت میکنم بهم میگن تجویدت بد نیست فصاحت نداری میشه تو کانال به من توضیح بدید این فصاحت را چطور به دست بیارم. 🌸🌱🌸🌱🌸 ✍ پاسخ از مشاور حفظ اهل القرآن : سلام و عرض ادب ☘منظور از فصاحت در تجوید، کیفیت ادای حروف و کلمات با لهجه عربی خالص است. یعنی همه ظرافت های لازم را در ✔️ادای صداهای کوتاه و کشیده با لهجه عربی ✔️تلفظ هر حرف از مخرج خود با رعایت کامل صفاتش ✔️و اجرای احکام حروف با کیفیت مطلوب رعایت کنید. 🔰این که در نمای کلی تلاوتتان چقدر در اجرای این ظرافت ها موفق باشید و تلاوتی که از شما شنیده میشود تا چه اندازه به لهجه فصیح عربی نزدیک باشد تعیین کننده نمره فصاحتتان است. 👈 برای بهبود این مهارت، مهمترین راهکار این است که در کنار دانستن تئوریات تجوید، با تلاوت های فصیح مأنوس باشید. 🌷 لازم است در تمرینات روزانه و مستمر، تلاوت اساتیدی مثل استاد خلیل الحصری یا استاد منشاوی را عبارت به عبارت با دقت گوش کنید و تکرار و تمرین بفرمایید و در نهایت همان بخش را تلاوت و صدایتان را ضبط کنید. به این شکل میتوانید تلاوت خودتان را با استاد مقایسه و نواقص و تفاوت ها را پیدا کنید و برطرف نمایید. ✅ همچنین تلاوت مداوم در محضر اساتید متبحر در این زمینه را در برنامه تان داشته باشید. استاد به شما کمک میکند نواقص و ظرائف کار را شناسایی و با راهکارهای علمی و عملی برطرف کنید. 💐 روز و روزگارتان قرآنی 💐 https://eitaa.com/ahlalquran
✅ هرچه میخواهید اینجاست 💐 امام على عليه السلام : اِعْلَموا اَنَّهُ لَيْسَ عَلى اَحَدٍ بَعْدَ الْقُرآنِ مِنْ فاقَةٍ، وَ لا لاَِحَدٍ قَبْلَ الْقُرآنِ مِن غِنىً، فَاسْتَشْفوهُ مِن اَدوائكُم وَ اسْتَعينُوا بِهِ عَلى لأَوائِكُم؛ بدانيد كه با داشتن قرآن [و آگاهى از آن و عمل به آن]، هيچ كس درمانده نخواهد شد و بدون قرآن، كسى به توانگرى نخواهد رسيد. پس درمان دردهاى خود را در آن بجوييد و در گرفتارى هايتان، از آن يارى بطلبيد. ، از خطبه 176 https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اوج گیری بیات.mp3
84.3K
✅ نغمه در تلاوت استاد پرهیزکار 👆 استفاده از ردیف های اوج و تلاوت در پرده های بالای صدا در آیه ۹۳ سوره نحل خصوصاً عبارت «ولو شاء» 🔺 به مرتلینی که به دنبال یافتن مدل اوج‌گیری صحیح در نغمه بیات هستند و توانایی تلاوت در ردیف بالای صدا را دارند تقلید از این قطعه پیشنهاد میشود. https://eitaa.com/ahlalquran
🌷 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ عَوِّضْنِي مِنْ ظُلْمِهِ لِي عَفْوَكَ ، وَ أَبْدِلْنِي بِسُوءِ صَنِيعِهِ بِي رَحْمَتَكَ ، فَكُلُّ مَكْرُوهٍ جَلَلٌ دُونَ سَخَطِكَ ، وَ كُلُّ مَرْزِئَةٍ سَوَاءٌ مَعَ مَوْجِدَتِكَ 🌷 خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و عفو و بخششت را در برابر ستمی که دشمن به من روا می‌دارد، عوض ده؛ و به جای رفتار بدش نسبت به من، رحمتت را قرار ده؛ پس هر گرفتاری و سختی ورای خشم تو ناچیز و هر بلایی با وجود خشم تو معتدل است. 📚 صحیفه سجادیه دعای چهاردهم فراز نهم https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.042-43.mp3
964.8K
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درس سی و هشتم قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (بقره/38) ترجمه کلمات آيه: قُلْنَا: گفتيم اِهبِطوا: فرود آييد جَمِيعًا: همه، همگی، دسته جمعی إِمَّا (اِن+ ما): اگر يَأْتِيَنَّ: بيايد(حتماً بيايد) مَنْ: کسانی که، هر کس، کسی که تَبِعَ: پيروی کنند(پيروی کرد) خَوْفٌ: ترس يَحْزَنُونَ: اندوهگين می شوند، غمگين می شوند ✍🏻 نکات مناسب برای ترجمه آيه: 1. «امّا یأتینّکم»؛ «اِمّا» از «اِن» و «ما» ی زایده ترکیب شده است، بنابراین، «ما» ترجمه نمی شود: اگر بیاید برای شما . 2. «فمن تبع هدای»؛ «من» با توجه به ذيل آيه که می فرمايد: اولئک ... بايد به صورت جمع«کسانی که» ترجمه شود و فعل بعد از آن«تبع» با اين که دارای ساختار مفرد است به خاطر معنای «من» که جمع است بايد به صورت جمع ترجمه شود. لازم به ذکر است که «مَن» موصول مشترک است يعنی مشترک بين مفرد و جمع و مذکر و مؤنث است يعنی برای همه اين موارد به کار می رود. 3. ترکيب «لا هم يحزنون» با «هم لايحزنون» از نظر ادبيات عرب متفاوت است ولی می توان هر دو را يک شکل ترجمه کرد و چندان لطمه ای به مفهوم آيه نمی زند. يعنی می توان آن را «آنان اندوهگين نمی شوند» معنا کرد گرچه دقيق تر اين است که بگوييم: نه آنان اندوهگين می شوند. https://eitaa.com/ahlalquran
⭕️ ترجمه و توضیح آيه 38 سوره بقره: قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (38) 🔹ترجمه آيه: گفتيم فرود آييد از آن(مقام و جايگاه) همگی، پس اگر بيايد برای شما از سوی من هدايتی، پس کسانی که پيروی کنند از هدايت من پس نيست ترسی بر آنها و نه آنها اندوهگين می شوند.(38) 🔸توضیح آيه: در این آيه باید به دو نکته توجه شود: الف. «اهبطوا» فعل جمع است؛ این امر خطاب به حضرت آدم عليه السلام و حوّا و ابليس است. در برخی آيات مربوط به قصه آدم علیه السلام در قرآن، «اهبطا» آمده که خطاب به حضرت آدم عليه السلام و حوّاست. ب. از هنگام هبوط، عالم تکليف آغاز می شود؛ لذا می فرمايد: «فامّا يأتينّکم منی هدی فمن تبع هدای ...»؛ يعنی وقتی پيام هدايت به کسی رسيد بايد تبعيت کند و نتيجه اش امنيت است و عدم ترس از آينده و عدم حزن و افسردگی نسبت به گذشته. ولی اگر نسبت به پيام هدايت چنين عملکردی را نداشته باشد، «اولئک اصحاب النار هم فيها خالدون» خواهد بود. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، یک فیلم وَفِي الْأَرْضِ قِطَعٌ مُّتَجَاوِرَاتٌ وَجَنَّاتٌ مِّنْ أَعْنَابٍ وَزَرْعٌ وَنَخِيلٌ صِنْوَانٌ وَغَيْرُ صِنْوَانٍ يُسْقَىٰ بِمَاءٍ وَاحِدٍ وَنُفَضِّلُ بَعْضَهَا عَلَىٰ بَعْضٍ فِي الْأُكُلِ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻗﻄﻌﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ، ﻭ ﺑﺎﻍ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﺍﻧﮕﻮﺭ ﻭ ﻛﺸﺘﺰﺍﺭ ﻭ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺧﺮﻣﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻳﻚ ﺭﻳﺸﻪ ﻭ ﻏﻴﺮ ﻳﻚ ﺭﻳﺸﻪ [ ﻣﻰ ﺭﻭﻳﻨﺪ ] . ﻣﺎ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻴﻮﻩ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﻳﻚ ﺁﺏ ﺳﻴﺮﺍﺏ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ ﺑﺮ ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ . ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﻛﻪ ﺗﻌﻘّﻞ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ [ ﺑﺮ ﺗﻮﺣﻴﺪ ، ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ] ﺳﺖ .(رعد/٤) https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿 با حفظ شماره آیات و صفحات محفوظات در ذهن دسته بندی میشوند و این به استحکام حفظ و تسلط شما بر محفوظات کمک بسیار زیادی می کند. حافظانی که شماره آیات و صفحات را به خوبی حفظ می کنند، محفوظاتی به مراتب قویتر دارند. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
☝️پرسش از شما : سلام علیکم شبتون بخیر ببخشید اگر قرآن آموزی قوه سمعیش قوی تر از بصریش باشه و با استماع ، صفحه رو بهتر حفظ کنه و با نگاه کردن به صفحه، اون صفحه رو نتونه حفظ کنه، ایرادی نداره؟ چون خود قرآن آموز میگه اگه با نگاه کردن به صفحه و تکرار، صفحه تو ذهنم نمیمونه و زود فراموش میکنم. 🍂🌴🍂🌴🍂 ✍ پاسخ از مشاور حفظ اهل القرآن : سلام و رحمت خدا بر شما 💐 ✅ یک حافظ موفق برای اینکه 👈به کاملترین نتیجه دست پیدا کند 👈و توانایی پاسخگویی به انواع سوالات 👈و ارائه محفوظات با بیشترین دسترسی ها را داشته باشد، باید از همه درگاه های ورودی حافظه خود کمک بگیرد.🧠 ✍ قطعاً توانمندی در یک جنبه به این معنی نیست که فرد باید سایر توانمندی ها را به کلی کنار بگذارد و فراموش کند، بلکه شیوه درست این است که همیشه از نقاط قوت کمک بگیریم و نقاط ضعف خود را برطرف و تقویت کنیم. 🔹همانطور که اگر یک نفر دست راستش قوی تر باشد هرگز چنین تصمیمی نمی گیرد که دیگر به کلی از دست چپ استفاده نکند❗️ 🔰 حفظی که «فقط» بر مبنای حافظه شنیداری انجام شود، هر قدر هم قوی باشد نسبت به محفوظاتی که همزمان بر پایه حافظه شنیداری، دیداری، گفتاری نوشتاری و... شکل گرفته باشد دچار نقص است. 🏢درست مثل ساختمانی که تنها بر یک پایه و ستون بنا شده در مقایسه با ساختمانی با ستون های متعدد و مستحکم. ✅ بنابراین حافظ مذکور باید در کنار بهره بردن از نقطه قوتشان، استفاده از حافظه تصویری و تقویت آن را به طور جدی دنبال کنند. 💠 علاوه بر راهکارهایی که قبلا درباره تقویت گفته ایم، شیوه استماع + خط بری همزمان از روی قرآن میتواند به ایشان کمک کند. 👈هم در استماع هایی که از محفوظات گذشته و مرورها به صورت روزانه دارند و هم در پروسه حفظ جدید ✔️یکی از مهمترین مراحل حفظ جدید، استماع ترتیل است اما استماع همزمان با نگاه به آیات و ثبت تصویر آن ها. این همزمانی استفاده از حافظه تصویری و شنیداری حتما به ایشان کمک میکند که از نقطه قوتشان برای تقویت نقطه ضعف کمک بگیرند. 🌸روح و جانتان عجین با نور کلام الله🌸 https://eitaa.com/ahlalquran
، یک ضرب المثل وَمَن يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً... ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﻨﺪ ، ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﺍﺧﻲِ ﻣﻌﻴﺸﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ... (نساء/١٠٠) 🔹🔸🔹 🌷از تو حرکت از خدا برکت https://eitaa.com/ahlalquran
🌷 اللَّهُمَّ فَكَمَا كَرَّهْتَ إِلَيَّ أَنْ أُظْلَمَ فَقِنِي مِنْ أَنْ أَظْلِمَ . 🌷خدایا! همان طور که ستم کردن دیگران را بر من در نظرم ناخوشایند جلوه دادی، مرا از این‌که بر دیگران ستم ورزم حفظ فرما. 📚 صحیفه سجادیه دعای چهاردهم فراز دهم https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20211110-WA0044.mp3
1.86M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
امام علی _علیه السلام_ : غَيِّروا العاداتِ تَسهُلْ عَلَيكُمُ الطّاعاتُ. عادت ها را تغییر دهید، تا طاعات بر شما آسان شود. 🔹🔸🔹 اگر نمی تونیم خوب بندگی و طاعت معبودمون رو به جا بیاریم، اگر حفظ و تلاوت قرآن برامون سخته، اگر... ناشی از عادات نادرست و سبک زندگی غلط ماست. برای بندگی بهتر، برای ، برای رشد... باید اول خودمون رو از بند عادت های غلط رها کنیم... اگر مسیری که میریم ما رو به هدف نمیرسونه باید تغییرش بدیم. https://eitaa.com/ahlalquran
✅ استماع فعال داشته باشید. خودتان را عادت بدهید که در هر استماعی از محفوظاتتان، چه استماع قرائت ترتیل اساتید و چه قرائت همکلاسی ها، در عین حال که همراه قاری تلاوت میکنید همیشه در ذهن یک کلمه از او جلوتر باشید. ⏪ در واقع در استماع صحیح، شما نسبت به قاری، پیشرو هستید نه پیرو. یعنی منتظر نیستید که قاری بخواند بعد شما به یاد بیاورید که کلمه و آیه مورد نظر چه بود و بخوانیدش. 💠 تمرین این شیوه و عادت به آن باعث میشود در ذهن شما قرائت دیگری مرجع قرار نگیرد بلکه تکیه حافظه تان بر محفوظات خودتان واقع شود. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 تکنیک های یخ شکن در آموزش مجازی: یخ‌شکنی یعنی؛ جلب توجه فراگیر 🔹در کلاس مجازی به دلایل مختلف از جمله؛ ناآشنایی معلم و دانش‌آموزان با این فضا، نبود تعامل چهره به چهره، تشکیل کلاس در خانه و... به خصوص در جلسات اول، معمولا جوی سنگین در کلاس حاکم است. ❌ زمانی که این جو سنگین وجود داشته باشد، فراگیران احساس راحتی نمی‌کنند و اگر احساس راحتی نکنند، نمی‌توانند صحبت‌های معلم را به خوبی درک کنند؛ پس باید یخ‌ها شکسته شوند و جو سنگین بشکند. ✅ بعضی تکنیک های یخ شکن که میتوانندفراگیران را با شما همراه کنند 👇 👌1. نمایش تصاویر یا کلیپ های جذاب 👌2. نقل داستان 👌3. بیان طنز 👌4. طرح معما 👌5. داستان ناتمام 👌6. بیان تجربه‌ای شیرین 👌7. و... https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت 🎤استاد مهدی فروغی 🏵از سوره مبارک فتح در محضر مقام معظم رهبری خشوع رهبری در پیشگاه قرآن و نگاه مدبرانه و گوش سپردنشان با دل و جان، همیشگی و دلنشین و درس آموز است. ❣ https://eitaa.com/ahlalquran