فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#الحان_قرآنی
🌷 آموزش آوای مقام #حجاز
✅ موضوع آیات : از مقام حجاز در آیات؛ بشارت، انذار، خوف، القاء مطلب، عظمت، جاودانگی، هشدار، عقاب و عتاب، اوامر، صفات الهی، تحکم، تاکید، خطاب و بلندنظری بهره میجویند. همچنین گوشههای حجاز در آیات توحید، اسماء و صفات الهی، نشانههای الهی و خود حجاز در آیات اصحاب یمین مومنین به کار میرود و برخی آیات نعمتهای خداوند، تذکر و یادآوری امر و توصیه و خلقت جهان هستی و موجودات و نیز فراخوان عمومی را نام بردهاند.
✅ صوت قرآن نیز در آهنگ حجاز بسیار موثر میافتد و در قلوب اهل ایمان جای میگیرد.
https://eitaa.com/ahlalquran
#همسران_قرآنی
⚠️ اگر برای سرگرمیِ خانواده وقت نگذاریم و هزینه نکنیم؛
❗️باید برای سردردها و دردسرها وقت بگذاریم و هزینه کنیم!
👌پس لطفا تفریح با خانواده فراموش نشود...
https://eitaa.com/ahlalquran
#صدای_مشاور
#اشتباه_نکنیم
🌼 از اوقات مرده ای که سطح تمرکز پایین تری داریم(مثل موقع انجام کارهای منزل یا پیاده روی یا توی تاکسی و اتوبوس) برای کارهایی میتوانیم استفاده کنیم که با این سطح #تمرکز قابل انجامند. مثل 👇
✔️مطالعه ترجمه و مفاهیم محفوظات
✔️مرور اجزاء قوی
✔️استماع ترتیل
✔️چشمخوانی محدوده مرور شده
✔️و...
❌ فعالیت هایی که #تمرکز ذهنی خیلی بالایی نیاز دارند
مثل
✔️حفظ جدید
✔️تثبیت و بازسازی محفوظات
✔️مرور اجزاء متوسط و ضعیف
را فقط در زمان و مکان مناسب انجام دهید و به چنین زمان ها و مکان هایی موکول نکنید.
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
⛔️ لطفا به خاطر عجله داشتن، استقلال کودکان را نگيريد و شخصا خودتان كارهايشان را انجام ندهيد.
کودکان نياز به تمرين دارند تا مهارتهاي حركتيشان پيشرفت كند، و هول كردن، غر زدن، داد زدن، دعوا كردن شما باعث افزايش سرعت آنها نخواهد شد تنها روي اعتماد به نفس و حرمت كودكان تاثير خواهد داشت.
https://eitaa.com/ahlalquran
tajvid-sotodeh-nia (39).mp3
5.63M
#آموزش_تجوید
🎤استاد ستوده نیا
✴️جلسه سی و نهم
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.141.mp3
904.1K
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #141
https://eitaa.com/ahlalquran
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
🔰درس شصت و یکم
بسم الله الرحمن الرحيم
وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَنْ نَصْبِرَ عَلَى طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَى بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآَيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ (61)
🔰ترجمه کلمات آیه:
قُلتُم: گفتيد
لَن نَصبِرَ: هرگز صبر نخواهيم کرد
طَعام: خوراکی، غذا
واحد: يک، يگانه
اُدعُ: بخواه، بخوان
یُخرِج: خارج کند
ممّا(مِن+ما): از آنچه
تُنبِتُ: می روياند
بَقل: سبزيجات
قِثَّاء: خيار
فُوم: سير
عَدَس: عدس
بَصَل: پياز
قَالَ: گفت
أَ: آيا
تَسْتَبْدِلُونَ: جايگزين می کنيد، جانشين می کنيد
الَّذِي: آنچه
أَدْنَى: پست تر
بِالَّذِي(بِ+ الذی): در مقابل+ آنچه
خَيْرٌ: بهتر
اهْبِطُوا: فرود آييد
مِصْر: شهر
سَأَلْتُمْ: درخواست کرديد
ضُرِبَتْ: زده شد
الذِّلَّةُ: خواری، ذلّـت
الْمَسْكَنَةُ: درماندگی
بَاءُوا: بازگشتند
غَضَب: خشم، غضب
بِأَنَّ(بِ+ أنَّ): به سبب+ اين که
كَانُوا يَكْفُرُونَ: کفر می رورزيدند
آَيَاتِ: جمع«آية: نشانه، آيه»
يَقْتُلُونَ: می کشتند(می کُشند)
نَبِيِّينَ: جمع« نَبيّ: پيامبر»
غَيْر الْحَقّ: ناحق
مَا: آن که، اين که
عَصَوْا: نافرمانی کردند، عصيان کردند
كَانُوا يَعْتَدُونَ: تجاوز می کردند، تعدّی می کردند
https://eitaa.com/ahlalquran
✍ نکات مناسب برای ترجمه آیه:
1. «فادعُ لنا»؛ اُدعُ از دعوت به معنای خواندن و فراخواندن است؛ ولی هرگاه پس از آن «ل» بيايد معنای خواستن می دهد، لذا در اينجا «ادعُ» را «بخوان» معنا نمی کنيم؛ بلکه ترجمه آن « بخواه» است.
2. «فادعُ لنا ربک»؛ اگر اين جمله را کلمه به کلمه معنا کنيم ترجمه آن اينگونه خواهد بود: پس بخواه برای ما پروردگارت را. ولی با اين که می توان اين ترجمه را پذيرفت ولی بهتر آن است که با توجه به حرف اضافه «خواستن» در فارسی که «از» است، ترجمه کنيم: پس بخواه برای ما از پروردگارت. زيرا هرگاه بگوييم بخواه، اين سؤال پيش می آيد که: از چه کس بخواهم؟ در پاسخ می گوييم(مثلاً): از پروردگارت بخواه.
3. در ترجمه «يخرج لنا» ابتدا حرف«تا» را می آوريم، زيرا جواب طلب(ادع لنا) است. به ياد بياوريد که در «اوفوا بعهدي اوفِ بعهدکم» قبل از ترجمه «اوف» حرف «تا» می آورديم، اينجا نيز مانند آن است.
4. «الذي هو أدنی بالذي هو خير»؛ حرف «بِ» در «بالذي» را باء مقابله يا باء عوض می گويند و در ترجمه آن می گوييم: «در مقابل» يا «در عوض».
5. «مصراً»؛ مصر در اين آيه به معنای کشور مصر نيست بلکه به معنای شهر است. هرگاه «مصر» بدون تنوين به کار رود، به معنای کشور مصر و به اصطلاح اسم علم(اسم خاص) است. (مانند: اُدخُلوا مِصرَ: وارد شويد در مصر) و اگر باتنوين به کار رود اسم عام است و به معنای شهر است.
6. «بما عصوا»؛ «ما» در اينجا به معنای «اين که، آن که» است و به آن «ما» مصدريه می گويند.
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انگیزشی
❤️ خوش به حال حافظان قرآن...
🎤 آیت الله مجتهدی تهرانی
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌷 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ ادْرَأْ عَنِّي بِلُطْفِكَ ، وَ اغْذُنِي بِنِعْمَتِكَ ، وَ أَصْلِحْنِي بِكَرَمِكَ ، وَ دَاوِنِي بِصُنْعِكَ ، وَ أَظِلَّنِي فِي ذَرَاكَ ، وَ جَلِّلْنِي رِضَاكَ ، وَ وَفِّقْنِي إِذَا اشْتَكَلَتْ عَلَيَّ الْأُمُورُ لِأَهْدَاهَا ، وَ إِذَا تَشَابَهَتِ الْأَعْمَالُ لِأَزْكَاهَا ، وَ إِذَا تَنَاقَضَتِ الْمِلَلُ لِأَرْضَاهَا
🌷 خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست، شرور را به لطف خود از من برطرف کن و به نعمتت مرا پرورش ده و به بزرگواریات مرا اصلاح کن و به احسانت مرا مداوا فرما و در سایۀ پناهت جای ده و خلعت خشنودیات را بر من بپوشان؛ و زمانی که امور بر من مبهم و مشکل شود، به هدایت آمیزترینش و هنگامیکه اعمال برایم مشتبه شود، به پاکیزهترینش و چون آیینها دچار اختلاف شوند، به پسندیدهترینش، موفقم دار.
📚 صحیفه سجادیه دعای بیستم فراز بیست و یکم
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
02.Baqara.142.mp3
2.44M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #بقره
آیه #142
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلید_بهشت
💠✨اعمال عبادی روز مبعث
🔷التماس دعا از همه عزیزان🤲
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 بعثت پیامبر اسلام هدیه به همه بشریت است/ عقلانیت و تزکیه دو عنصر مورد تاکید اسلام است
🔻رهبر انقلاب، صبح امروز: مبعث رسول اکرم را به همه امت بزرگ اسلامی و به ملت عزیز ایران و به همه آزادگان جهان تبریک عرض میکنم. روز مبعث و شب مبعث، روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم وجود که از آن تعبیر شده است در دعای شب مبعث به تجلیالاعظم به نبی مکرم اسلام، برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد. البته بعثت، بعثت نبی مکرم (ص) هدیهی به همهی بشریت هم هست. اگر ما در میان ارزشهای فراوان اسلام، سلسلهی ارزش های اسلامی، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم یعنی عنصر گسترش عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق -که مجموعهی ارزشهای اسلامی خیلی گسترده است- این دو عنصر برجسته از این ارزشهاست.
🔹اگر همین دو عنصر را در نظر بگیریم که اسلام نسبت به آنها چه تاکیدی کرده تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی ترین هدیه را و وسیله سعادت را به بشریت عطا کرده. این که اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت میکند این خیلی چیز مهمی است. در قرآن دهها آیه، دهها مورد شاید نزدیک به صد مورد اگر کسی بشمارد وجود دارد که با تعابیر مختلف با تعبیر تعقلون، با تعبیر تتفکرون، با تعبیر یتدبرون، خدای متعال مخاطبان را و آحاد مردم را ه اندیشه و تفکر و عقل دعوت کردند.
🔺در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم، همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت اخلاق و تزکیه را ذکر کرده. در جای قرآن هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِّنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِه وَيُزَكِّيهِمْ اول تزکیه است. ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
🏷 #بسته_خبری
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: عین همان رذائل اخلاقی دوران جاهلیت امروز در دنیای به اصطلاح مدرن هم وجود دارد
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: اوکراین قربانی سیاست بحرانسازی امریکا شده است
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ذکر_و_صلوات
#کلیپ_کودکانه
🌸آید از سوی بهشت و آسمان ها برکات
🌸هر زمانی که فرستی بر محمد صلوات
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#الحان_قرآنی
🌷آموزش آوای مقام #سه_گاه👆
✅ کیفیت آهنگ :
سهگاه تنها مقامی است که نسبت به سایر مقامها حالت تهییج و تطریب دارد در این مقام نوعی شور و هیجان و جهش وجود دارد که درصورت تطابق صحیح و به جا با مفهوم و معنای آیات زیبایی دوچندان دارد این مقام دوست داشتنی بوده و برای انسان هیجان ایجاد میکند. برخی گوشههای آن حالت امید و رجاء معنوی دارد و برخی دیگر حزنی معنوی در نفس به وجود میآورد.
✅ موضوع آیات :
غالباً این مقام در آیات «رحمت، شادی، فرح، بشارت، امید، رجاء، مفاهیم عشق، وعدههای الهی، مغفرت، صفات مومنان، پیروزی، اجابت دعا و اصحاب یمین» آورده شده است.
https://eitaa.com/ahlalquran
اخلاق و رفتار نبی مکرم اسلام استاد قرائتی.pdf
595K
#پیشنهاد_دانلود
💠اخلاق و رفتار وجود نازنین نبی مکرم اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله
📚بر اساس #تفسیر المیزان
🎤استاد قرائتی
https://eitaa.com/ahlalquran