eitaa logo
اهل القرآن
10.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ترجمه و توضیح آيه 101 سوره بقره: وَلَمَّا جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِيقٌ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ كِتَابَ اللَّهِ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ كَأَنَّهُمْ لَا يَعْلَمُونَ (101) 🔹 ترجمه آيه: و زمانی که آمد به سوی آنها پيامبری از نزد خدا که تصديق کننده بود آنچه را که با آنها بود دور افکندند گروهی از کسانی که داده شدند کتاب، کتاب خدا را پشت سرشان، گويی آنها نمی دانند.(101) 🔸 توضیح آيه: سخن از پيمان شکنی يهود است که بارها و بارها عهد بستند و به آن پای بند نماندند. اينان بشارت تورات را درباره پيامبر خاتم صلی الله عليه و آله می دانستند و به ظاهر در انتظار آمدنش بودند ولی وقتی آن رسول بزرگوار ظهور کرد، آن گونه به آموزه های کتاب آسمانی پشت کردند، گويی از آنچه در تورات آمده است بی اطلاع بودند! https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اساتید گرامی ❗️برای سنین دبستان به بعد، روخوانی و صحیح خوانی قرآن کریم، برای ورود حرفه ای به حفظ قرآن کریم، پیش‌نیاز است. ☝️در حقیقت قبل از ثبت نام در کلاس و شروع کار حفظ لازم است از داوطلبان تست روخوانی بگیرید و این توانمندیشان را پایش کنید. تا اگر ضعف و نقصی در این مهارت دارند اول آن را رفع کنند و بعد شروع به حفظ کنند. این اولین پله ورود به کار حفظ است. 💢 این که بدون بررسی این مهارت افراد را وارد کار حفظ کنیم و بعد در میانه راه بخواهیم آن ها را متوقف یا منصرف کنیم حتما چالش برانگیز خواهد بود. ⛔️ شخصی که در روخوانی ضعیف است بسیار در معرض اشکالات حفظی قرار میگیرد و کار حفظ انرژی و زمان بیشتری از او صرف میکند و در نهایت هم معمولا به نتیجه مطلوب نمیرسد. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن(مؤذن) https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️این خاطره بسیار جالب را اصلا از دست ندهید ‼️ 🔷 تجربه‌ای از یک مدرس موفق و خلاق «تقلب» و یادگیری عمیق! به قلم: دکتر حامد صفایی‌پور تدریس را تمام کردم و مشغول جمع‌کردن کیفم شدم. چند دقیقه‌ای به زنگ مانده بود. رو به کلاس گفتم: «بسیار خب! هفته آینده از این سه فصل امتحان می‌گیرم». صدای اعتراض بچه‌ها بلند شد: آقا ما نمی‌رسیم!؛ به خدا همان روز امتحان داریم؛ سه فصل زیاده! و از این صحبت‌ها. گفتم: «مطالب زیادهِ؟» پاسخ دادند: «بله خیلی». گفتم: «بسیار خُب، با خودتان تَقلُّب همراه بیاورید(!)». سکوت و لبخندی کلاس را گرفت؛ «واقعا آقا؟»؛ «بله! می‌توانید نصف کاغذ آ-چهار تقلُّب همراهتان بیاورید». زنگ خورد. با نگاهی به چهره‌های غافلگیرشده بچه‌ها از کلاس خارج شدم. هفته اینده با شوق دیدن تقلب‌های بچه‌ها به کلاس آمدم! وقتی وارد کلاس شدم گویی چند میناگر در حال کشیدن گُل و بوته‌هایی ظریف بر کاغذ اند؛ میکروفیل‌هایی تودرتو با نظمی هندسی و تماشایی. بچه‌ها مثل جلسات ارائه دانشجویان معماری در آتلیه‌های هنری، کاغذهای تقلب یکدیگر را می‌دیدند. برخی تلاش کرده بودند همه کتاب را در این، به قول خودشان، «یُخته‌جا»، جا دهند و برخی هم برگۀ تقلب نهایی را پاکنویس کرده بودند و درخت‌واره‌های مفهومی ترسیم کرده بودند. با شروع آزمون گفتم: «وقت آزمون یک ساعت است؛ نیم ساعت دوم می‌توانید از تقلب‌ها استفاده کنید». نیم ساعت گذشت. فرمان صادر شد. تقلب‌ها را در آوردند. برخی همه پاسخ‌ها را نوشته بودند و از سر سیری به تقلب‌ها نگاه می‌کردند. گاهی هم نگاهی به من! که ناسزای آبداری در آن نهفته بود. پنج دقیقه پایانی گفتم می‌توانید «تقلب‌هایتان را به دوستانتان تقلب بدهید». بامزه بود. بچه‌ها تقلب‌ها را جابه‌جا می‌کردند. وقت تمام. بچه‌ها یکی یکی برگه‌ها را تحویل می‌دادند و هنگام خروج از کلاس چیزی می‌گفتند: 💎«آقا اجازه! ما از تقلب استفاده نکردیم! خودمون بلد بودیم» 💎«آقا اجازه! ما اینقدر که برای نوشتن این تقلب وقت گذاشتیم روی کتاب وقت گذاشته بودیم تمام شده بود!» 💎«آقا اجازه! این سوال‌ها را با تقلب که هیچی با خوردن کتاب را هم نمی‌شد جواب داد. با بدجنسی تمام از درون می‌خندیدم. ما معلمان باید کاری کنیم که بچه‌ها با همان روشی که تقلب می‌کنند، درس بخوانند. تا به حال توجه کرده‌اید که تقلب، نیازمند چه سطحی از مهارت‌های شناختی است؟ در تمرین ما، کم بودن جا، برای نوشتن تقلب، نیاز به ترسیم «نقشه‌ مفهومی» را به وجود می‌آورد. دانش‌آموزان مجبورند مطالب را به صورت ساختارمند بفهمند. امتحان، پرسش کلاسی و همه بخش‌های نظام آموزشی فرصتی برای یادگیری اند. https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از ذکر و صلوات
قرآنی نبض حیاتی.mp3
2.84M
📖 کریم قــرآنی نبـض حیاتی💗 قـــــرآنــی طهــر ذاتی قرآنـی عصمة أمری قرآنی طـــوق نجــاتی آیــات الله حمَـــتتنی غمــرتنـــی بالبــرکاتِ تحفظنی من همزات الشیطـان و مــن زلاتِ إن الـقــــرآن لنـــــورٌ یتفـــجر فـــی جنبــاتِ  یرفعنـــی عند ملیک الخلق لأعلى الدرجات  إن القــــرآن أنیـــس لفــــؤادی فـــی أزماتِ  یمنحنی الصبر على ما قد ألقى من عثراتِ  معجــــزة خــالدة ما أعظمهـــا مــن کلمـات  منّ الرحمـــان علینا بکتــاب مـــن رحمـــاتِ https://eitaa.com/zekrosalavat
🌿 با حفظ شماره آیات و صفحات محفوظات در ذهن دسته بندی میشوند و این به استحکام حفظ و تسلط شما بر محفوظات کمک بسیار زیادی می کند. حافظانی که شماره آیات و صفحات را به خوبی حفظ می کنند، محفوظاتی به مراتب قویتر دارند. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن(مؤذن) https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه ی مشکلات فرزندتان را برایش حل نکنید‌‌‌‌.‌‌‌‌ به فرزندمان فرصت بدهیم تا خودش به دنبال راه حل بگردد. به آنها اجازه دهیم راه حل های متفاوتی را امتحان کنند. با این کار آنها شیوه های حل مسئله را می آموزند و اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنند. https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 کلیپ بسیار زیبا از قرائت سوره مبارکه کوثر توسط قاریان برتر جهان 🎵اجرا شده در (مقام ) 1⃣ استاد محمودشحات محمدانور 2⃣ استاد حمید شاکرنژاد 3⃣ استاد شحات محمدانور 4⃣ استاد شهید محسن حاج حسنی‌کارگر 5⃣ استاد حامد شاکرنژاد 6⃣ استاد انورشحات محمدانور https://eitaa.com/ahlalquran
🌸 دعا برای رسوایی در گناه 🌷اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى سِتْرِكَ بَعْدَ عِلْمِكَ ، وَ مُعَافَاتِكَ بَعْدَ خُبْرِكَ ، فَكُلُّنَا قَدِ اقْتَرَفَ الْعَائِبَةَ فَلَمْ تَشْهَرْهُ ، وَ ارْتَكَبَ الْفَاحِشَةَ فَلَمْ تَفْضَحْهُ ، وَ تَسَتَّرَ بِالْمَسَاوِئِ فَلَمْ تَدْلُلْ عَلَيْهِ 🌷 خدایا! تو را سپاس بر پرده‌پوشی‌ات بعد از آگاهی‌ات و بر قدرتت پس از دانستنت. همۀ ما مرتکب گناهان و معاصی شدیم و تو احدی از ما را بین مردم به گناه مشهور نکردی؛ و به کارهای زشت و ناپسند آلوده شدیم و تو یک نفر از ما را در برابر بندگانت رسوا نساختی. هر یک از ما خود را به پردۀ زشتی و گناه پوشاند و تو احدی را بر زشتی‌ها و گناهانش راهنمایی نکردی 📚صحیفه سجادیه دعای سی و چهارم فراز اول https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.Ale.imran.064.mp3
3.16M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای صبح‌دم همیشه جاوید بیا عطر خوش بوستان توحید بیا دل‌ها همه بی‌تاب شد از غیبت عشق باران شکوفـه‌های امیـد بیا https://eitaa.com/ahlalquran
⛔️ حفظ سرسری ممنوع 🔷حفظ سرسری و باعجله باعث دشواری کار و محفوظاتی پر از شک و تردید در آینده خواهد بود. 🔶در میزان تکرارهای آیات، حین حفظ جدید صرفه جویی نکنید. به اولین احساس کاذب «حفظ شدن» اعتماد نکنید. ✍ مشاور حفظ اهل القرآن(مؤذن) https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از تربیت فرزند دلبندم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری پسرها، مرد زندگی میشن! 🔻 هویت جنسیتی پسر توسط پدر و مادر ایجاد می‌شود. به این صورت که هویت مردانه بر اساس رفتار پدر در ذهن پسر نقش می‌بندد. گاهی اوقات نیز مادر نقش آفرین است. 🔴 در بعضی خانه‌ها پدر، هیچ نقشی ندارد و به عبارتی مادر، رئیس علی الاطلاق است. اینجا اصلاً بحث زن سالاری یا مردسالاری نیست. بلکه تصور کنیم مادری حکیم و فهمیده در خانه وجود دارد که بر اساس نظرات او عمل می‌شود. 🔸 آنچه پسر در این خانه می‌بیند این است که کسی که می‌تواند راهبری کند، کار را راه بیندازد و امور زندگی را پیش ببرد مادر است. در کنار این موضوع وقتی پدر تصمیمات اشتباهی می‌گیرد، مادر جلوی فرزندان او را ضایع می‌کند. ❌ توجه کنیم که اگر جلوی بچه‌ها، پدر را بزنیم ولو این که درست باشد یعنی شخصیت پسر را زدیم، چون اولین کسی که پسر به عنوان مرد در زندگی خود می‌بیند پدر است. اما این همه قضیه نیست. این را همه شنیدیم که اگر پدری رفتار درست داشته باشد پسر نیز مرد بار می‌آید. ☑️ یعنی اگر پدر، خیلی مرد و قدرتمند باشد و زندگی را نیز به خوبی اداره کند اما رابطه درستی با همسر خود نداشته باشد، پسر در چنین خانواده‌ای یاد نمی‌گیرد که چگونه باید با جنس زن، روبرو شد او را پذیرفت و با او تعامل کرد. "دکتر سجاد مهدی زاده" @nezakat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | 🔻 رهبر انقلاب: آرمان عزیز چه گناهی کرده بود؟ [اینکه او را] شکنجه کنند، زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان. ❓ اینها چه کسانی‌اند؟ اینها بچّه‌های ما که نیستند، اینها جوانهای ما که نیستند؛ از کجا دستور میگیرند؟ چرا این کسانی که مدّعیِ حقوق بشرند اینها را محکوم نکردند؟ 📢 ما یقه‌ی اینها را رها نخواهیم کرد. نظام جمهوری اسلامی حتماً به حساب این جنایت‌کارها خواهد رسید. هر کس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها، در این جنایتها دستی داشته، ان‌شاءالله مجازات خواهد شد؛ بدون تردید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
نامه دست‌نویس شهید طهرانی‌مقدم به رهبر انقلاب 🖼 رفتیم سر فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی، یعنی دستیابی به موشک فوق سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره. @ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.Ale.imran.065-66.mp3
3.95M
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸 📢حجةالاسلام قرائتی سوره مبارکه آیه https://eitaa.com/ahlalquran
🥇🥇 شعر ورزشی برای کلاس 🥇🥇 دستا بالا با خنده انگشتا باز و بسته نگاه کنین ببینیم کی خوشحاله کی خسته دستا پایین پاها باز برو جلو با آواز بپر عقب چپ و راست جفت پاهاتو ببند باز بشین و پاشو با یک پا زودی بیا پیش ما جست بزنیم بخندیم همیشه ورزش کنیم دست بزنیم بخندیم آی خنده خنده خنده هرکسی که می­خنده همیشه می­شه برنده @alefbam
قرائت زیبای نماز استاد طباطبایی برای زیبا شدن قرائت نمازها گوش کنید و تکرار کنید.😊 قرائت زیبای نماز توسط حجة الاسلام طباطبایی https://www.aparat.com/v/fLYzk 🔸🔹🔸 @ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الحان و نغمات قرآنی
❇️جلسه پنجم❇️ 👈تفاوت ارتفاع صوت با مساحت صوت مساحت صوت عبارتست از آن گستره ای که از پائین ترین حد صدا(بمترین صوت برای یک قاری) تا بالاترین حد صدا(زیرترین صوت برای همان قاری) مطرح است و قاری قادر است در آن گستره از لحاظ صوتی حرکت کند. اما ارتفاع صوت دقیقا به همان پرده ای که قاری در آن تلاوت می کند، ارتفاع آن پرده از صدا گفته می شود. برای اینکه مساحت صوت برای قاریان بیشتر قابل درک باشد، به ارائه مثال صوتی می پردازیم. https://eitaa.com/alhanqurani