فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بصیرت_قرآنی
تجربه استفاده ابزاری از جنبشهای فمینیستی
🔹 برشی از گفتگوی حجت الاسلام راجی در برنامه جهانآرا
https://eitaa.com/ahlalquran
#انگیزشی
🔸شهید مرتضی مطهری (رحمة الله علیه):
📖 قرآن از کتابهایی است که آمادگی اش ،برای حفظ شدن از هر کتاب دیگری، بیشتر است.
شعر را می شود حفظ کرد، اماقرآن شعر نیست، نثر است .در میان نثر ها تنها کتاب نثری در عالم که قابل حفظ کردن است ،یعنی اصلا ذهن آن را برای حفظ کردن می پذیرد ،قرآن است.
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از الحان و نغمات قرآنی
#آموزش_مبحث_لحن_استاد_شاه_میوه_اصفهانی
❇️جلسه یازدهم❇️
👈انواع مقامات
همانطوری که قبلا گفته شد در بین درجات یک گام موسیقائی، 4 درجه اول را دانگ اول(جنس اول) گویند که مهمترین قسمت ساختمان یک مقام، همین 4 نت اول(4درجه اول) می باشد که به عنوان جنس اول(جنس اصلی) معروف است.
بر اساس تفاوت هایی که در اجناس مقام های مختلف وجود دارد به طور کلی می توان گفت که 3 نوع مقام وجود دارد :
1 – مقام اصلی
2 – مقام فرعی
3 – مقام مرکب
اگر بخواهیم اصطلاح اصلی و صحیح تری را نسبت به هر کدام از انواع مقامات به کار ببریم، بهتر است به جای مقام اصلی همان کلمه مقام و به جای مقام فرعی از اصطلاح نغمه استفاده کنیم. در واقع مقام های فرعی، نغماتی هستند که در دل یک مقام اصلی اجراء می شوند. مثل بیات حسینی که نغمه فرعی است که در مقام اصلی بیات اجراء می شود و بعد از آن نیز مقام های مرکب هستند که در واقع ترکیبی از 2 جنس مختلف می باشند. مثل ترکیب جنس حجاز+جنس سیکا = نغمه هزام(خزام) (به ضم هاء و خاء) که در جای خود در بحث مقامات فرعی خواهیم گفت که از اجناس مختلفی که در یک مقام یا مقامات مختلف وجود دارد، چه ترکیباتی به وجود می آید.
مقام های اصلی مثل رنگ ها می مانند مثلا اگر رنگ های قرمز – زرد – آبی – سفید را رنگ های اصلی در نظر بگیریم. اگر رنگ قرمز را با رنگ زرد مخلوط کنیم، رنگ نارنجی بدست می آید. بنابراین رنگ نارنجی، رنگ فرعی به حساب می آید. یا فرض کنید رنگ زرد را با رنگ آبی مخلوط کنیم، رنگ سبز و مثلا رنگ سفید را با رنگ قرمز مخلوط کنیم، رنگ صورتی به وجود می آید. مقامات نیز مانند رنگ های اصلی هستند که با تلفیق همدیگر، مقامات مرکب به وجود می آیند. یعنی می شود مقام های جدیدی تولید کرد. در موسیقی تلاوت و در استفاده از مقامات عربی ما شاهد هستیم که بسیاری از وقت ها، رنگ های اصلی(مقامات اصلی) که در این 4 صدای اول شکل می گیرند وقتی با هم ترکیب شوند، یک جنس جدیدی را به وجود می آورند که در 4 نت دوم شکل می گیرد و بدین ترتیب مقام فرعی جدیدی تشکیل می شود.
#آموزش_مبحث_لحن_استاد_شاه_میوه_اصفهانی
https://eitaa.com/alhanqurani
#موفقیت
👈خیاطی میگفت:
اگر شبها جیبهای لباسها رو خالی کنین، لباسها زیباتر میمونن و بیشتر عمر میکنن.
🌷 خالی کردن ذهن هم همینه!
در طول روز مجموعه ای از آزردگی، پشیمونی، اضطراب، ناراحتی، خشم و... رو جمع میکنیم.
انباشته شدن اینها، ذهن رو سنگین و روح رو کدر میکنه.
🌺 اگر به دنبال ذهن، روح و دنیایی زیباتر هستیم باید خودمون رو از سنگینی حسد و خشم و کینه رها کنیم.😊
🌸وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ🌸
https://eitaa.com/ahlalquran
❓چطور مطالب اهل القرآن رو دنبال کنیم؟
✍اگر حافظ هستید
#صدای_مشاور
#مشاوره
#اشتباه_نکنیم
#توصیه_های_طلایی
#حافظه_شناسی
#مهارت_شرکت_در_آزمون_ها
#انگیزشی
#اصول_حفظ
✍اگر دنبال یادگیری و درک مفاهیم قرآنی و حدیثی هستید
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم
قرآن و #نهج_البلاغه
#یک_آیه
#نکات_تفسیری
#زبان_قرآن
#صحیفه_سجادیه
#احادیث_قرآنی
#رسم_زندگی
✍اگر علاقه مند به یادگیری قرائت قرآن هستید
#آموزش_روخوانی
#آموزش_تجوید
#صوت_و_لحن
#الحان_قرآنی
#ختم_قرآن
✍اگر مربی یا مدیر قرآنی هستید
#مهارت_های_معلمی
#معلم_قرآنی
#کلاسداری_کودک
#کلاسداری_حفظ
#کلاسداری_مجازی
#فن_بیان
#ذکر_و_صلوات
#شیوه_های_متنوع_پرسش
#تجربه_کلاسداری
#مدیران_قرآنی
✍اگر دوست دارید خانواده ای قرآنی داشته باشید
#والدین_قرآنی
#همسران_قرآنی
#حفظ_کودک_و_نوجوان
#موفقیت
✍اگر به دنبال مطالعات و نرم افزارهای قرآنی هستید
#معرفی_محصولات_قرآنی
#پیشنهاد_دانلود
#کتاب
#نرم_افزار
فقط بخش کوچکی از مطالبی هست که در کنار ده ها موضوع دیگه در اهل القرآن میتونید به اون ها مراجعه کنید.
💐 خادمان اهل القرآن رو از دعای خیر فراموش نفرمایید 💐
https://eitaa.com/ahlalquran
#آموزش_مبحث_صوت_استاد_شاه_میوه_اصفهانی
❇️جلسه دوازدهم❇️
👈طنین در پرده های مختلف
ممکن است صدای کسی در یک پرده ای دارای طنین زیبا باشد ولی در پرده دیگر چنین حالتی را نداشته باشد. اگر به تلاوت استاد مصطفی اسماعیل دقت کنید معمولا در پرده های شروع و در پرده های بم خیلی مخاطب را جذب نمی کند. اما وقتی به حوزه های توسط صدا و اوج که می رسد زیبائی خاص خودش را پیدا می کند و از این نظر نقیصه ای ندارد و بالعکس بعضی صداها هستند که در پرده های بم بسیار زیبا هستند ولی وقتی این صداها به پرده های اوج یا جواب که می رسند زیبائی خودشان را از دست می دهند.
نمونه این صداها، صدای استاد احمد بسیونی است که ایشان به خصوص در تلاوتهایی که در سالهای اخیر در ایران داشت وقتی که به اوج می رسید، صدا از آن حالت زیبائی و ملاحت خارج می شد ولی در پرده های بم صدای این استاد یکی از فاخرترین صداها در میان قراء مصری می باشد.
یکی از خصوصیات صدا که در انتخاب گوینده در صدا و سیما و مراکز مهم است، طنین صدا است. یعنی در گویندگی کسی با نغمه پذیر بودن صدا یا با ارتفاع صوت یا مساحت صوتش کار ندارد. اما روی طنین صدا و جذابیت ذاتی صدا خیلی حساسیت وجود دارد. اکثر گوینده هایی که در مراکز صدا و سیما استخدام می شوند بر اساس تست های صوتی که مربوط به طنین صدای آنها است، گزینش می شوند.
طنین صدا در مردان در پرده های باس و توسط قرار دارد. یعنی یک صدای فاخر و زیبا از نظر طنین در پرده های اوج کمتر یافت می شود.
و بیشتر در پرده های بم و پائین خودش را نشان می دهد.
#آموزش_مبحث_صوت_استاد_شاه_میوه_اصفهانی
https://eitaa.com/alhanqurani
#والدین_قرآنی
🌸 تفاوت مادر کامل و مادر کافی
مادر کامل :دلسوزى مى کند و وابستگى ایجاد میکند.
مادر کافى: مهر مى ورزد و دلبستگى ایجاد میکند
مادر کامل :عشق و محبت مى دهد.
مادر کافى: عشق و محبت و “احترام” به کودک میدهد
مادر کامل :کودک را کنترل مى کند.
مادر کافى: محیط را کنترل میکند.
مادر کامل :خشونت دارد.
مادر کافى: اقتدار دارد.
مادر کامل : پلیس و قاضى و معلم و آشپز و خدمتکار است.
مادر کافى: نقش مادرى دارد.
مادر کافى باشیم نه کامل !
https://eitaa.com/ahlalquran
#کلاسداری_حفظ
چند نکته در اشکالگیری حفظ 👇
🔺قاطع و با صدای رسا اشکالات حفظی شاگرد را گوشزد کنید تا به درستی متوجه شود.
🔺اشکالات حفظی را در همان لحظه اعلام کنید و به پایان صفحه موکول نکنید تا هم شکل صحیح آیه در ذهن حافظ ثبت شود و هم آماده پاسخگویی در آزمون ها و مسابقات شود.
🔺به صرف بیان اشکال اکتفا نکنید بلکه از شاگرد بخواهید اشکال خود را اصلاح کند و بعد از قرائتِ شکل صحیح، تلاوتش را ادامه دهد.
🔺با طمأنینه و آرامش قرائت حافظ را اصلاح کنید و در او استرس ایجاد نکنید.
https://eitaa.com/ahlalquran
03.Ale.imran.096.mp3
2.14M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #96
https://eitaa.com/ahlalquran
#مدیران_قرآنی
3⃣ زدگی، دلسردی و نا امیدی از جمله آسیب های پیش روی فعالان تشکل های فرهنگی است.
باصرف انجام یک کار نباید انتظار جهش فوقالعاده داشت. دلسردی از آن جا سرچشمه می گیرد که انتظار را از خود، همکاران و فعالیت ها، بیش از حد بالا می بریم و یا دوست داریم مدام تعریف و تمجید شویم سپس حرکت کنیم.
هدف خود را اصلاح کنید، انتظارات را منطقی قرار دهید و به سادگی دل به ناامیدی نسپارید.
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بصیرت_قرآنی
این به نفع حکومت است ، که حجاب را آزاد کند، اما...
🎤 حجت الاسلام راجی
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
دو دست و یک فرمانده
آیت الله حائری شیرازی:
شما، همدست راست دارید✋ و همدست چپ🤚، اگر این دو بهصورت مستقل تصمیم میگرفتند، شما دیگر با این دودست نمیتوانستید کاری را انجام بدهید. اما چون این دودست خود تصمیمگیرنده نیستند، بلکه مغز و اراده انسان است که بر دست راست و چپ حکومت میکند و اوست که تصمیم میگیرد، لذا دستها باهم همکاری میکنند و هماهنگاند.
حال فرض کنید، اگر پدری نسبت به بچهی خود تندی کند، مثلاً بگوید: چرا این کار را کردی؟ آنگاه مادر بگوید: اتفاقاً کار بچه درست بوده و خوب کاری هم کرده است. یا یکی به بچه بگوید: تو خیلی بیادب هستی. دیگری به او بگوید: اتفاقاً تو از همه مؤدبتر هستی.
یکی بچه را بزند و دیگری او را نوازش کند.
چنین برخوردهایی موجب میشود که 👇
1⃣بچه بیتربیت بار بیاید.
2⃣وقتی اینگونه عمل شود، بچه شکایت پدر را به مادر و شکایت مادر را به پدر میبرد
3⃣ضمن اینکه بین آنها دعوا راه میاندازد، خود بچه نیز نسبت به پدر و مادر بی اعتقاد و بی اعتنا میشود.
https://eitaa.com/ahlalquran
#صحیفه_سجادیه
🌸 دعا هنگام نظر به ابر و برق و شنیدن بانگ رعد
🌷 اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَيْنِ آيَتَانِ مِنْ آيَاتِكَ ، وَ هَذَيْنِ عَوْنَانِ مِنْ أَعْوَانِكَ ، يَبْتَدِرَانِ طَاعَتَكَ بِرَحْمَةٍ نَافِعَةٍ أَوْ نَقِمَةٍ ضَارَّةٍ ، فَلَا تُمْطِرْنَا بِهِمَا مَطَرَ السَّوْءِ ، وَ لَا تُلْبِسْنَا بِهِمَا لِبَاسَ الْبَلَاءِ .
🌷 خدایا! همانا این "رعد و برق" دو نشانه از نشانههای تو و دو خدمتگزار از خدمتگزاران تواَند؛ که در مقام فرمان بردن از تو، به رحمتی سودمند، یا عقوبتی زیان بخش، میشتابند؛ پس به وسیلۀ آن دو، باران زیان بار بر ما مباران و به سبب آن دو لباس بلا بر ما مپوشان.
📚 صحیفه سجادیه دعای سی و ششم فراز اول
#شبتان_خدایی
https://eitaa.com/ahlalquran
34.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_یادبود
#یادبود_استاد
#استاد_علامی
#آموزش_ترجمه_و_مفاهیم_قرآن
🔸▪️هفتمین سالگرد عروج ملکوتی پژوهشگر، مدرس برجسته تلاوت و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم مرحوم استاد ابوالفضل علامی را به جامعه قرآنی کشور تسلیت عرض می کنیم.
🌹هدیه به روح بلند ایشان، فاتحهای قرائت میکنیم🌹
📚🔸📚🔸📚
@nooremobin114
https://eitaa.com/ahlalquran