✅اللّهُمّ لَكَ الْحَمْدُ
عَلَي مَا لَمْ أَزَلْ أَتَصَرّفُ فِيهِ
مِنْ سَلَامَةِ بَدَنِي،
🙏 خدايا! تو را سپاس
بر تندرستي بدنم
كه پيوسته از آن برخوردار بودم
https://eitaa.com/ahlalquran
008-baghare-ar-menshawi.mp3
1.12M
#سوره_بقره
#ترتیل
#منشاوی
#صفحه_هشت
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran
03.Ale_.imran_.131-132.mp3
3.12M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #131_132
https://eitaa.com/ahlalquran
🔰درس یکصد و سیزدهم
🌻 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم
🔺 سوره مبارکه بقره آیه 113
🔸استاد حمید صفار هرندی
——————————————
بسم الله الرحمن الرحيم
✅وقَالَتِ الْيَهُودُ لَيْسَتِ النَّصَارَى عَلَى شَيْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَى لَيْسَتِ الْيَهُودُ عَلَى شَيْءٍ وَهُمْ يَتْلُونَ الْكِتَابَ كَذَلِكَ قَالَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (113)
ترجمه کلمات:
قَالَت: گفتند(گفت)
يَهُود: جمع «يَهودي: يهودی»
لَيْسَت: نيستند(نيست)
نَصَارَى: جمع« نَصراني: مسيحی، نصرانی»
يَتْلُونَ: تلاوت می کنند، می خوانند
كَذَلِكَ: اينچنين
لَا يَعْلَمُونَ: نمی دانند
مِثْل: مانند، مثل
قَوْل: سخن، گفتار، قول
يَحْكُمُ: حکم می کند، داوری می کند
كَانُوا يَخْتَلِفُونَ: اختلاف می ورزيدند، اختلاف می کردند
✍🏻 نکات مناسب برای ترجمه:
1- «قالت اليهود»؛ قالت: گفت فعل مفرد است ولی چون کلمه «يهود» فاعل اين فعل و دارای معنای جمع است، اين فعل را به صورت جمع معنا می کنيم. لازم به ذکر است مفرد کلمه «يهود»، «يهودي» است. شبيه اين کلمه، «عرب» است که به معنای «عرب ها» است و مفرد آن «عربي: عرب» است.
فعل«ليست» نيز مفرد است و چون فاعل آن مانند«يهود» معنای جمعی دارد به صورت جمع معنا می شود.
2 - «و هم يتلون»؛ «و» حاليه است و معنای آن «در حالی که» می باشد.
🔸ترجمه آيه:
و گفتند يهوديان که نيستند مسيحيان بر چيزی(از حق)، و گفتند مسيحيان که يهوديان نيستند بر چيزی(از حق)، در حالی که آنها تلاوت می کنند کتاب آسمانی را، اينچنين گفتند کسانی که نمی دانند(يعنی مشرکان) مانند سخن آنها را، پس خداوند داوری می کند ميان آنها در روز قيامت در(باره) آنچه در آن اختلاف می ورزيدند.(113)
——————————-
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش #درست_خوانی و #روان_خوانی
#درس_شانزدهم
💢 کسب مهارت در تلفظ حرف (ط) 💢
#مولف_ومدرس_علی_قاسمی
زمان۳:۲۲ دقیقه
https://eitaa.com/ahlalquran
#حافظ-عزیز
برجهای بلند از یک خشت،🧱🏙🧱
سفرهای دور و دراز از یک گام ،🛣🛤
داستانهای طولانی از یک کلمه،✍
و درختان تناور از یک جوانه،🌲🌴🌳
شروع شدن...
⚘با حفظ یک صفحه یا حتی یک آیه ، امیدوار به حفظ کل قرآن باش.⚘
⚠️مواظب باش ! هیچ چیزی تورو از این مسیر زیبا منحرف نکنه.🥰✨📖
تو حتماََ موفق میشی.🎯
موفق باشید .🌷
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از مربیان مهد و پیش دبستانی (الفبای مهربانی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلاسداری
🎥 حال خوبی که در ذهن دانشآموزان میماند👆
🔹در یکی از مدارس معلم به شاگردانش گفته عکس دانشآموز محبوبم را داخل جعبه کارتن گذاشتم، هرکس میخواهد برود و ببیند!
❤️محبت مهمترین عامل تربیتی و بهترین جایگزین تشویق و تنبیههای کماثر است.
👈این مربی با یک خلاقیت ساده، محبت را در دل دانش آموزان مینشاند.
در این صورت است که میتوان تاثیر کلام و فعل معلم را در کودک دید.
@alefbam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فاجعه تربیتی نسل امروز!
🔻ما نباید بیشتر از یک ساعت برای سبد رسانه بچهها تصویر تعریف کنیم. وقتی یک برنامه کم مایه میبینیم و تا برنامه کم مایه بعدی، فرصتی را برای استراحت قرار میدهیم، عملا داریم کُشتن وقت و ذبح کردن لحظات زندگی را به بچهها یاد میدهیم. اسلام این را از ما نخواسته! اسلام دین سابقوا و سارعوا است. دین توجه به ثانیه ها و دقیقه ها است. آنچه به جد، از ما سوال میشود، از دقایق زندگی است. اما ما این وقت کشی را خیلی راحت به بچهها یاد میدهیم!
#تربیت_فرزند
#استاد_اسماعیلی
https://eitaa.com/ahlalquran
پیامهای تربیتی بیشتر👇
✅ @nezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 آموزش نبر «تکیههای صوتی»
🔶 جلسه اول
✅ پخش این فیلم با ذکر منبع آن مرضی حق تعالی خواهد بود.
#آموزش_نبر_استاد_مهدی_حسنی
#تکیه_صوتی
#آکسان
#نبر
اهل القرآن 👇
https://eitaa.com/ahlalquran
🌸
کانال استاد حسنی
💻 Eitaa.com/eqrah_hassani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شکر خدا که دشمن تو خیزران نداشت...
🔘مرثیه خوانی حاج مهدی رسولی در حرم مطهر
#کلیپ
▪️◾️🔳◾️▪️
https://eitaa.com/ahlalquran
1_2078463998.apk
10.17M
📲نرم افزار اندروید:
کتب پژوهشگاه قرآن و حدیث (دارالحدیث)
🔻دانشنامهها، کافی دارالحدیث و ... (۳۵۴ جلد کتاب با امکان مطالعه و جستجو و یاداشت برداری)
@ahlalquran
1_1115904473.mp3
1M
#سوره_بقره
#ترتیل
#منشاوی
#صفحه_نه
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran
03.Ale_.imran_.133.mp3
1.33M
#تفسیر
🌸تفسیر آیه به آیه قرآن کریم🌸
📢حجةالاسلام قرائتی
سوره مبارکه #آلعمران
آیه #133
https://eitaa.com/ahlalquran
🔰درس یکصد و چهاردهم
🌻 ترجمه و مفاهیم قرآن کریم
🔺 سوره مبارکه بقره آیه 114
🔸استاد حمید صفار هرندی
——————————————
وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُولَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآَخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (114)
ترجمه کلمات آیه:
أَظْلَمُ: ستمکارتر
مِمَّنْ(مِن+مَن): از کسی که
مَنَعَ: منع کرد، جلوگيری کرد، بازداشت
مَسَاجِد: جمع« مَسجد: مسجد»
أَنْ يُذْكَرَ: که ياد شود، اين که ياد شود
اسْم: نام، اسم
سَعَى: کوشيد، سعی کرد
خَرَاب: خراب کردن، ويران کرد
أُولَئِكَ: آنان
مَا كَانَ: نمی باشد، نيست
أَنْ يَدْخُلُو: اين که وارد شوند، که وارد شوند
إِلَّا: مگر، جز
خَائِفِينَ: جمع«خائِف: ترسان»
خِزْي: خواری
عَظِيم: بزرگ
✍🏻 نکات مناسب برای ترجمه:
1- «من منع مساجد الله أن يذکر»؛ «منع: منع کرد» فعلی است که يک مفعول صريح و يک مفعول با واسطه می گيرد و مفعول با واسطه آن با حرف اضافه «از» می آيد. وقتی می گوييم «منع کرد» سؤال می شود که «از» چه منع کرد؟ بدين سبب در ترجمه اين بخش از آيه می گوييم: کسی که منع کرد مسجدهای خدا را از اين که ياد شود. «مسجدهای خدا را» مفعول بی واسطه است و علامت آن «را» است و مفعول با واسطه « اين که ياد شود» می باشد که پيش از آن حرف اضافه «از» آمده است. پس کسی نگويد حرف «از» را در ترجمه از کجا آورديد در حالی که حرف «مِن: از» در اينجا نيست.
2- «خائفين»؛ قيد حالت يا به تعبير دستور زبان عربی حال است و در ترجمه آن «در حالی که» آورده می شود.
—————————————
https://eitaa.com/ahlalquran
🔴 ترجمه و توضیح آيه 114 سوره بقره:
——————————
🔷 ترجمه آیه:
و چه کسی ستمکارتر است از کسی که منع کرد مسجدهای خدا را (از) اين که ياد شود در آن نام او، و کوشيد در خراب کردن آن(مساجد)، آنان نمی باشد برايشان(حقی) که وارد شوند در آن مگر در حالی که ترسانند، برای آنها در دنيا خواری است و برای آنها در آخرت عذابی بزرگ است.(114)
🔶 توضیح آیه:
بعضی از مفسران شأن نزول آيه مبارکه 114 را مربوط به گروهی می دانند که قبل از اسلام بيت المقدس را تخريب کردند، اما گروه ديگری از مفسران گفته اند که مسلمانان در مکه مسجدی برای خود بر پا کرده بودند و مشرکين زمان پيامبر آن را تخريب کردند. مشرکان همچنین از اینکه پيامبر و مسلمانان برای اقامه نماز وارد مسجدالحرام شود، منع می کردند. اين جلوگيری تا بعد از هجرت و قبل از فتح مکه ادامه داشت تا اینکه با صلح حديبيه به پایان رسید.
اينان از حضور مردم در مسجد خدا جلوگيری می کردند و در تخريب آن می کوشیدند. از اين رو قرآن می فرمايد: در صورتی که شما تسلط پيدا کرديد اجازه ندهيد اينان(مشرکان) وارد مسجد شوند جز با وحشت و ترس؛ زيرا آنها قصد تخريب دارند و اگر آزاد باشند ممکن است دوباره به شما ضربه بزنند. سپس می فرمايد: جزای آنها در دنيا اين است که خوار شوند و کيفر آنها در آخرت، عذاب بزرگ است.
اين حکم قابل تطبيق بر همه زمان هاست؛ يعنی کسانی که مساجد خدا را تخريب می کنند و در برابر عبادت کردن مردم می ايستند، ستمگرترين افرادند.
—————————————
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوره آموزش #درست_خوانی و #روان_خوانی
#درس_هفدهم
💢 کسب مهارت در خواندن حروف دارای تنوین💢
#مولف_ومدرس_علی_قاسمی
زمان :۷:۳۰دقیقه
کانال جامع اهل القرآن👇
https://eitaa.com/ahlalquran
علاقمندان به مشاهده ی ویدئوهای آموزش روخوانی و تجوید با تدریس مولف و مدرس کتاب های آموزش قرآن کریم
جناب حجه الاسلام دکتر علی قاسمی به
کانال دیگر ما با عنوان آموزش قرآن کریم بیایید
https://eitaa.com/rtquran