eitaa logo
اهل القرآن
10.4هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
4.3هزار ویدیو
719 فایل
﷽ آموزش و تربیت قرآنی ادمین: گروهی از استادان @H_N_S_1_1_4 صوت و لحن @Alhanqurani تربیت فرزند @Nezakat آموزش قرآن کریم @Rtquran مربیان قرآن دبستان @zibakhani بازی @baziham علی قاسمی @aqquran #مؤسسه‌_معهد_القرآن‌_الکریم @salamquran
مشاهده در ایتا
دانلود
🍒 سَئم 🍒 سَئم :بِمَعنَی المَلَل و التَّعَب. سَئم :به معنی خستگی. 📖 لَا يَسأَمُ الْإِنسَانُ مِن دُعَاءِ الْخَيرِ وَإِن مَسَّهُ الشَّرُّ فَيَئُوسٌ قَنُوطٌ /فصّلت:۴۹ انسان هرگز از درخواست نیکى (و نعمت) خسته نمى شود. و اگر شرّ و بدى به او رسد بسیار مأیوس و نومید مى گردد. https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
هدایت شده از علی قاسمی
جهاد اسلامی جهاد اسلام در واقع کمک به ملّتهایى است که پشت پرده‌ى سیاستهاى استعمارى و استکبارى و استبدادى قرار داده شده‌اند که نور اسلام به اینها نرسد؛ نور هدایت به اینها نرسد. جهاد براى دریدن این پرده‌ها و این حجابها است؛ جهاد اسلامى این است. بحث اینکه آیا جهاد، دفاعى است یا ابتدائى است یا مانند اینها، بحثهاى فرعى است؛ بحث اصلى این است: ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فى سَبیلِ اللهِ وَ المُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّسآءِ وَ الوِلدان؛(۴) چرا جهاد نمیکنید، مقاتله نمیکنید، نبرد نمیکنید در راه خدا - و بلافاصله [میگوید ]- و در راه مستضعفین، براى نجات مستضعفین؟ این احساس مسئولیّت است؛ یعنى شما برو جان خودت را به خطر بینداز و جانت را کف دستت بگیر در میدانهاى خطر، براى اینکه مستضعفان را نجات بدهى؛ معناى این، همان مسئولیّت است دیگر. یا این حدیث معروفِ «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»؛(۵) و از این قبیل، فراوان آیات و روایاتى در متون اسلامى است که این جزو بیّنات اسلام است؛ یعنى اسلام انسان را این‌جور خواسته است که مسئول باشد؛ هم نسبت به خود، هم نسبت به نزدیکان خود، هم نسبت به جامعه‌ى خود، هم نسبت به بشریّت مسئول است. که حالا اگر بروید دنبال این فکر را در متون اسلامى بگیرید، چیزهاى عجیب‌وغریبى انسان مشاهده میکند از این اهتمام و از این احساس مسئولیّت.۱۳۹۳/۰۹/۰۶ بیانات امام خامنه‌ای عزیز در دیدار اعضاى مجمع عالى بسیج مستضعفین
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸دستور قرآن برای بعد از پیروزی: !🔸 ▫️ قرآن می‌گوید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ * وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا * فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. ▫️ پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟ یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آنها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آنها بود، فکر و برنامه‌ریزی آنها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ». ▫️ امام هم وقتی رزمندگان ما در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین پیروزی‌هایی بدست آوردند فرمود: «مبادا پیدا کنید که این غرور، مایۀ می‌شود». خداوند به بنی‌اسرائیل می‌گوید: «به اینکه فرزند پیغمبرید و از بین شما پیغمبران زیادی آمده‌اند تفاخر نکنید. و می‌بینید که یهود به خاطر این تفاخر، با اینکه فرزندان انبیاء هستند، خداوند شدند. فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَب»: «ذلت و مسکنت بر آنها بارید و به غضب خدا مبتلا شدند؛ چون نعمت‌هایی که من به آنها داده بودم را به حساب خوبی خودشان گذاشتند نه به حساب لطف من. ▫️ یاد کنیم نعمت‌های خدا را. قبلاً کجا بودیم و الآن کجا هستیم؟ ما در سابق دوست شماره یک اسرائیل بودیم؛ اما الآن ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
حفظ قرآن برکات زیادی داره. یکی از برکات ویژه آن، تمرین نظم و انضباط است. جالب است وقتی حافظ دو، سه سال یا بیشتر هر روزه تلاش می‌کنه برنامه‌‌ای را دقیق و کامل انجام بده و وقتش را مدیریت می‌کنه، فردی بسیار منظم و دقیق می‌شود.(البته اکثرا😂) حافظان قرآن معمولا افرادی هستند که منظم‌اند و به شدت روی وقتشان حساس هستند. در تلاشن وقتشون تلف نشه و طلایی ازش استفاده کنند. در عین حال که افرادی شادکام و بانشاط هستن، حرفها و کارهای بیهوده و بی‌فایده آزارشون میده و معمولا دوست دارن بهترین استفاده را از وقتشان بکنند. بودن با قرآن، سبک زندگی ما رو از همه‌ی جهات زیباتر می‌کنه. تو هم اگر تا به حال شروع نکردی یا علی بگو و شروع کن. اگر در میانه‌ی راهی، محکم و استوار جلو برو و سستی نکن... مطمئن باش بهترین تصمیم عمرت را گرفته‌ای و شاید دیر و زود داشته باشه ولی سوخت و سوز نداره..‌. سود خالص و بی نظیر یا علی... @aqquran
هدایت شده از علی قاسمی
حفظ آسان۹-AudioConverter.mp3
1.31M
فایل صوتی ۹ برکات حفظ قرآن @aqquran لینک اختصاصی https://eitaa.com/aqquran/478
فَلَمَّا جَاءَ أَمْرُنَا جَعَلْنَا عَالِيَهَا سَافِلَهَا وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهَا حِجَارَةً مِّن سِجِّيلٍ مَّنضُودٍ 🔥راه قدس از کربلا می‌گذرد. ان‌شاالله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیامی که سرمنزلش کربلاست نه سرخورده گردد نه ذلت پذیر سپاه حسینیم و این حرف ماست امیری حسین و نعم الامیر ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌تلاوتی فوق العاده ✳استاد 💢سوره *┄┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄┄* کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی https://eitaa.com/alhanqurani کانال اهل القرآن https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2084745.mp3
720.7K
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی ،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍒 جُرُز 🍒 جُرُز :أَرض لَا نَبتَ فِیها.أَرض جَذبَه. جُرُز :به معنی زمینی است که گیاه ازآن ریشه کن شده یا به تعبیر دیگر به هیچ وجه گیاهی ازآن نمی روید. 📖 أَوَ لَم يَرَوا أَنَّا نَسُوقُ المَاءَ إِلَى الْأَرضِ الْجُرُزِ فَنُخرِجُ بِهِ زَرْعاََ تَأْكُلُ مِنهُُ أَنعَامُهُم وَأَنفُسُهُم أَفَلَا يُبصِرُونَ /سجده:۲۷ آیا ندیدند که ما آب را به سوى زمینهاى خشک و بى گیاه مى رانیم و بوسیله آن زراعتهایى مى رویانیم که هم چهار پایان آنها از آن مى خورند و هم خودشان. آیا نمى بینند؟ https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علی قاسمی
توحید و یگانگی خداوند الف) ادله و براهین توحید ۱. برهان تمانع لَو كَانَ فِيهِمَآ ءَالِهَةٌ إِلَّا ٱللَّهُ لَفَسَدَتَا فَسُبحَٰنَ ٱللَّهِ رَبِّ ٱلعَرشِ عَمَّا يَصِفُونَ لَا يُسـَٔلُ عَمَّا يَفعَلُ وَهُم يُسـَٔلُونَ انبیاء ۲۲ و ۲۳ اگر در آسمان و زمين معبودانى جز خدا بود بى ترديد آن دو تباه مى شدند؛ پس منزّه است خداى صاحب عرش از آنچه [او را به ناحق به آن] وصف مى كنند. خدا از آنچه انجام مى دهد، بازخواست نمى شود و آنان [در برابر خدا] بازخواست خواهند شد. در ادامه ببینید. @aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/595
هدایت شده از علی قاسمی
ادامه و براهین توحید ۱. برهان تمانع بُرهان تَمانُع از براهین مهم کلامی در اثبات یگانگی خداوند است. مطابق این برهان، هرگز تدبیر دو (یا چند) خدا و به طور کلی مدبِّر، به طور منسجم و استوار بر نظامی هماهنگ اجرا نمی‌شود و ناگزیر باید دست کم یکی از آنان را عاجز دانست، چرا که فرض حاکمیتِ بیش از یک تدبیر بر عالم خلقت مستلزم فساد در آن است. بنابراین، فقط یک خدا مدیر و مدبّر عالم است.(تفسیر نمونه) مشرکان مکه، خالق عالم هستی را (الله) می‌دانستند و در توحید در خالقیت دچار انحراف فکری نبودند. ولی توحید در ربوبیت و تدبیر و اداره عالم را قبول نداشتند و می‌گفتند: خداوند خالق هستی است، ولی تدبیر را به بت‌ها که شریک خدا هستند سپرده است. در اینجا خداوند با بیانی همه‌فهم متذکر می‌شود، اگر عالم غیر از خدای یکتا، ربّ دیگری داشت اداره عالم و نظم و انضباط آن دچار فساد می‌شد. چون هر خدایی تدبیر و اراده‌ای متفاوت ‌می‌داشت و طبیعی است که نظام هستی دچار اختلال و فساد و فروپاشی می‌شد. پس وقتی نظامی استوار و منظم و حکیمانه بدون هر گونه اختلال در عالم هستی استوار است معلوم است که خدای واحد و یکتاست که تدبیر عالم به دست اوست. ... @aqquran
هدایت شده از علی قاسمی
ادامه حفظ موضوعی۴ پی‌نوشت: اين برهان را با توجه به آيه ۲۱ و ۲۲ انبياء مى‌توان به صورت يک قياس استثنايى مرتب ساخت و با نفى تالى، نفى مقدم را نتيجه گرفت و چنين گفت كه: اگر در جهان چند خدا وجود داشته باشد، جهان به فساد و تباهى كشيده مى‌شود؛ ليكن جهان به فساد و تباهى كشيده نشده است، پس غير از يك خدا در جهان وجود ندارد.  آيه ۳ ملك، نظم، انسجام، اتقان صنع و عدم فطور را در عالم بيان مى‌دارد كه در واقع به منزله نفى تالى در قياس استثنايى مذكور است: «اَلَّذى خَلَقَ سبعَ سَمـوت طِباقـًا ما تَرى فى خَلقِ الرَّحمـنِ مِن تَفـوُت فَارجِعِ‌البَصَرَ هَل تَرى مِن فُطور» . (ملك/۳) همه‌كسانى كه برهان تمانع را تقرير كرده‌اند بر اين مقدار اتفاق نظر دارند؛ ولى آنچه باعث شده از برهان تقريرهاى مختلفى ارائه كنند بيان ملازمه بين‌ تعدد آلهه و فساد عالم است كه هركس بر‌اساس مبانى كلامى يا فلسفى خود به تقرير آن پرداخته است و در اين مجال به نحو اختصار به چند نمونه از‌ آن اشاره مى‌شود: 1. اگر دو واجب‌الوجود ـ هركدام با صفات خاص خود ـ فرض شود و نيز فرض شود يكى بخواهد در جهان آفرينش چيزى را محقّق سازد و ديگرى ضد آن را اراده كند ـ مثلا يكى گردش فلك را اراده كند و ديگرى سكون آن را، يا يكى حيات كسى را اراده كند و ديگرى مرگ او را ـ واقع از سه‌صورت خارج نيست يا اراده هر دو عملى مى‌شود يا اراده هيچ يك يا تنها اراده يكى از آن‌دو و هر سه صورت باطل است، زيرا صورت نخست مستلزم اجتماع دو ضد است، و صورت دوم نفى قادر بودن هر دو و صورت سوم نفى قادر بودن خدايى كه اراده‌اش عملى نشده است، پس در جهان بيش از يك اله وجود ندارد. اين تقرير مربوط به بيشتر متكلمان و مفسران است.البته با اندك تفاوتى كه در بيان بعضى از مقدمات صورت گرفته است. 2. اگر براى عالم خدايان متعددى فرض شود بايد با يكديگر ذاتاً مختلف باشند وگرنه چند خدا بودن صادق نيست؛ تباين در حقيقت و ذات، مستلزم آن است كه در تدبير امور با همديگر متباين و مختلف باشند، و اختلاف در تدبير موجب فساد و تباهى است. تقرير مذكور بر اساس تباين و تمانع انگيزه‌ها و تدبيرهاى خدايان متعدد مبتنى است كه به فساد در نظام عالم خواهد انجاميد. @aqquran
. 🔅(ص) : ✓ «گروهى از امّت من، تا قيام قيامت، پيوسته در راه خدا مى‌جنگند و بر دشمنشان چيره‌اند و مخالفتِ مخالفانشان، گزندى به آنان نمى‌رسانَد». . https://eitaa.com/ahlalquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯