0094 baghareh 223-225.mp3
5.75M
🌙 #لالایی_خدا ۹۴
#سوره_بقره آیات ۲۲۵ - ۲۲۳ ☄
https://eitaa.com/ahlalquran
✅ #پرسش
سلام خداقوت سوالی داشتم از حضورتون
در صفحه ۱۸۲ قران آیه ۴۳ در عبارت"یوم التقی الجمعان"چرا در کلمه التقی ،ل سکون دارد و خوانده میشود و ت تشدید ندارد؟
✅ پاسخ
سلام علیکم و رحمت الله
چون این کلمه اسم نیست بلکه فعل باب افتعال است
و حرف «ل» از حروف اصلی کلمه می باشد.
قاعده حروف شمسی و قمری و ناخوانا بودن «ل» نزد حروف شمسی، مربوط به «ال» است که بر سر اسم ها می آید.
https://eitaa.com/ahlalquran
060_parhizgar.mp3
1.37M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۶٠
🎙استاد پرهیزکار
آیه ٧٨ تا ٨٠ 👈 مقام #حجاز
آیه ٨١ تا ٨٣ 👈 مقام #بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
#صدای_مشاور
#حافظه_شناسی بخش دوم
انواع #حافظه
#حافظه_شنیداری
حافظه انسان بر اساس ابزار به خاطرسپاری اطلاعات به سه نوع تقسیم میشود:
1⃣حافظه تصویری
2⃣حافظه شنیداری
3⃣حافظه حرکتی
🏆حافظ موفق کسی است که از همه این ها به نحو صحیح بهره ببرد.🏅
💠حافظه شنیداری💠
👈این حافظه شامل اطلاعاتی میشود که از راه شنیدن و گوش به خاطر میسپاریم.
🔷حافظه شنیداری در حفظ جدید:
🔹حداقل یک بار ترتیل کل صفحه را به صورت کامل استماع کنید.
🔹هر قطعه حفظی را حداقل سه بار گوش کنید. بار اول فقط استماع، بار دوم زمزمه کنید و بار سوم همراه قاری بخوانید.
🔹تمام آن چه را حفظ میکنید با صدای متوسط تکرار کنید طوری که صدای خود را بشنوید و حافظه شنیداری را به کار بگیرید.
🔹تلاش کنید آهنگ تلاوت قاری را تقلید کنید و به خاطر بسپارید.
🔹و...
🔶حافظه شنیداری در مرور:
🔸در برنامه خود حتما سهمی برای مرور استماعی قراردهید. به این صورت که همراه با تلاوت قاری تلاوت کنید در حالی که در ذهنتان یک کلمه از او جلوتر هستید.
🔸مرور را با صدای متوسط بخوانید و به چشم خوانی و ذهن خوانی و لب زدن اکتفا نکنید.
🔸سعی کنید لحن قاری الگو را در تلاوت پیاده کنید.
🔸مباحثه کنید و در نوبت تلاوت هم بحثتان به دقت گوش دهید و خط ببرید.
🔸و...
[ادامه دارد...]
💐قرآن یارتان💐
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
http://eitaa.com/ahlalquran
#رسم_زندگی
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:
🔺️هرگاه در حضور كسى از برادر مسلمانش غیبت شود و او بتواند ياريش دهد اما به يارى (دفاع از) او برنخيزد، خداوند در دنيا و آخرت تنهايش میگذارد.
📙من لا يحضره الفقيه،4/372
🦋مرحوم آیت الله بهجت(ره):
⛔️غیبت از کمبود شخصیت است‼️
(تصویر باز شود)
https://eitaa.com/ahlalquran
#صوت_و_لحن
⏪ ادامه از قبل...
🔰 در مرحله سوم، مقلد با بهره گیری از یک الگو، راه شخصیت پذیری را طی می کند. از آنجا که دوره تقلید، دوره اثرپذیری جنبه های مختلف موسیقایی و ... تلاوت است، فلذا معلم باید همواره راه دستیابی متعلم خود را به این شخصیت پذیری هموار نموده و از طرح مطالب دست و پاگیر و آرمانی و پرتکلف کاملا خودداری نماید.
🔰 در مرحله چهارم به منظور تثبیت اطلاعات و نظم بخشیدن به روند یادگیری، مقلد باید همواره تکرار و تمرین را در دستور کار خود قرار دهد. اثر تکرار و تمرین، ایجاد حس قدرت، اعتماد به نفس، خودباوری، خودارزشی و ایجاد انگیزه خواهد بود. لذا برای دستیابی به یک حس و اجرای قدرتمند باید میزان گوش دادن و همچنین نحوه گوش دادن را ارتقاء دهیم.
💠 صاحب نظران معتقدند که میزان گوش دادن هر اثر موسیقایی، نتایج و اثرات زیر را به دنبال دارد:
گاهی شنیدن یک چیز در روز = حالت تفریح و سرگرمی، ایجاد هیجان و علاقمندی
یکبار شنیدن چیزی در روز = حالت هدایت
دوبار شنیدن چیزی در روز = حالت ترغیب
سه یا چند بار شنیدن چیزی در روز = حالت تمرکز و رشد
https://eitaa.com/ahlalquran
q26.mp3
630.4K
#آموزش_تجوید
🌷 استاد موسوی بلده
🔶 مد و قصر
🔸مد متصل
🔸مد منفصل
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلاسداری_کودک
#بازی_در_کلاس
یه ایده جالب برای حفظ و مرور سوره ها
هر گروهی که زودتر آیات رو پشت سر هم بچینه و زنگ بزنه برنده است.
https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_093L.mp3
4.07M
#تفسیر
⏪ آیت الله #جوادی_آملی
🌹سوره مبارک بقره
🌼 جلسه ٩٣
آیه ٣٠ تا ٣٢
https://eitaa.com/ahlalquran
061_parhizgar.mp3
1.23M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ۶١
🎙استاد پرهیزکار
مقام #بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_٢۴٠
#حفظ_خردسالان
#حفظ_کودک_و_نوجوان
#کلاسداری_کودک
#انگیزه_سازی_در_کودکان
سلام خدا قوت من مربی حفظ هستم هفت تا شاگرد خردسال دارم که جزء یک شروع کردن وصفحه ده هستن کلاس میان ولی خیلی خوب حفظ نمیکنن میشه یه راه کار بهم بدین حفظ براشون جذابیتش بیشتر بشه.
چون میدونم دوست دارن حفظ کنن ولی هنوز اونقدر براشون جذابیت نداره که علاقشون بیشتر بشه ممنون میشم.
بعد اگر ممکنه بگین تو کلاس باید باهاشون چه چیز هایی کار بشه وچه طوری.
☘💐☘💐☘
سلام و عرض ادب و احترام
کودکان و خردسالان بر خلاف بزرگسالان، با مفاهیم انتزاعی مأنوس نیستند و آن ها را به درستی درک نمیکنند.
لذا ما اگر ساعت ها از اهمیت و ارزش حفظ قرآن کریم و آثار و برکات دنیوی و اخروی هم برایشان بگوییم تأثیر چشمگیری در عملکردشان نخواهد داشت.
🌷برای ورود به دنیای کودکان، باید از دریچه نگاه آن ها به مسائل نگاه کنیم.
بعضی راه ها برای انگیزه سازی در کودک و خردسال 👇
✅ بازی و تنوع کلاس
بازی محبوب ترین اتفاق این عالم برای بچه هاست.
و به همین شکل، هر چیز و هرکس هم که با بازی مرتبط شود، برای آن ها محبوب و دوست داشتنی میشود.
محتوای آموزشی خردسالان در کلاس، باید در ظرف بازی به آن ها ارائه شود تا محبوب و خواستنی شود.
با استفاده از شعر، داستان، مسابقه و... به شیوه کلاسداری تنوع ببخشید .
✅ الگوسازی
بچه ها هرگز آن چیزی نمیشوند که والدین و مربیان میخواهند بلکه آن چیزی میشوند که والدین و مربیانشان هستند!
اگر فضای منزل و الگوی ارائه شده توسط والدین و مربیان، قرآنی باشد کودک هم به قرآن علاقمند میشود در غیر این صورت چنین توقعی بیجاست.
کودک به شرطی به قرآن علاقمند میشود که والدینش اهل انس با قرآن باشند و از این انس تصویری دوست داشتنی در ذهن او ایجاد کرده باشند.
پس والدین را متوجه اهمیت این مطلب کنید و آن ها را با خود همراه نمایید.
✅ تشویق
تشویق به معنای حقیقی خود(به شوق آوردن) و نه صرف اعطای جایزه، اثر بسزایی در انگیزه سازی کودکان دارد.
انواع تشویق های کلامی، غیرکلامی، جایزه، معرفی برترین ها، تقدیر از تلاشگران و...
✅ محبوبیت مربی
همیشه محبوبیت یک درس، در ارتباط تنگاتنگ با محبوبیت معلم آن درس است.
اهمیت این مطلب در کودکان چندین برابر است.
ارتباط خود را با شاگردان تقویت کنید، دوستشان بدارید، از پوشش جذاب و متناسب استفاده کنید، با آن ها کودکی کنید و...
✅ دریافت حس ارزشمندی و محبت
همه انسان ها طالب محبتند و کودکان، بیشتر.
هرچه کودک در حیطه فعالیت قرآنی، بازخوردهای عاطفی بیشتری از والدین و مربی دریافت کند به ادامه این کار علاقمندتر میشود.
همچنین باور به توانمندی و احساس ارزشمندی انگیزه ساز است.
مثلا
کودک را در حد درک خودش با مفاهیم منتخب آیات آشنا کنیم تا بتواند با بیان خودش درخصوص آن گفتگو کند یا ٱن را به کار بگیرد.
به همه بچه ها فرصت بروز توانمندی هایشان را بدهیم و نقاط قوتشان را مورد توجه قرار دهیم.
و...
✅ تناسب حجم تکالیف با ظرفیت شاگردان
تکالیف حفظی کودکان باید در کمترین میزان باشد تا باعث دلزدگی آن ها نشود.
در حفظ کودکان به هیچ وجه به دنبال استفاده از حداکثر توان و ظرفیت شاگردان نیستیم، بلکه هدف تنها ایجاد زمینه برای فعالیت های جدیتر در آینده است.
🔹🔸🔹
کلیت آن چه در کلاس کودکان کار میشود مطابق کلاسداری عمومی حفظ قرآن است:
🔺حفظ جدید
🔺مفاهیم
🔺ده درس
🔺مرور
🔺تدریس درس آینده
با این تفاوت که
مفاهیم را به صورت منتخب و متناسب با کودکان تدریس میکنیم
و
عمده کار حفظ هم در کلاس و با تمرین و تکرار مربی و شاگردان صورت میگیرد.
و البته که شیوه اجرا و قالب کلاسداری کودکانه خواهد بود.
🌻خدماتتان در بارگاه قرآن کریم مقبول و مأجور🌻
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#رهبر_قرآنی
⛔نگویید کار یا درس یا مطالعه دارم!
🔻هیچ کاری را بر خواندن قرآن مقدم نکنید.
🍀به این معنا که بناست روزی یک حزب قرآن بخوانید، آن را با تأمل و تدبر بخوانید و اگر فرضا ده دقیقه طول بکشد، نگویید کار یا درس یا مطالعه دارم.
هیچ کاری، ازاین واجب تر نیست.
https://eitaa.com/ahlalquran
حفظ موضوعی قرآن 15.mp3
5.14M
#حفظ_موضوعی
تدریس آیه شماره 15
https://eitaa.com/ahlalquran
#معرفی_محصولات_قرآنی
#کتاب
📚درسنامه زیباخوانی قرآن (2جلد)
✍ حمیدرضا احمدپور
این کتاب در کنار داستان های اخلاقی و تربیتی کودکانه به بیان و آموزش قواعد تجویدی میپردازد و منبعی مناسب برای #آموزش_تجوید به کودکان است.
🔰 انتشارات زائر آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 👇
☎️ 02532940853
02537745651
🔸🔹🔸
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق
#نکات_قرآنی
❌ دو گروه از شماها، هرگز بخشیده نمیشین!
🎤استاد شجاعی
https://eitaa.com/ahlalquran