#آموزش_ترجمه
#هر_روز_یک_کلمه_از_قرآن_کریم
#کَلِمَةُ_الیَوم
#رَقَم118
🍒 طَمس 🍒
طَمس :بِمَعنَی ذِهابِ الضَّوء.
طَمس :به معنی محو شدن و ناپدیدن شدن آثارچیزی.
📖 فَإِذَا النُّجُومُ طُمِسَتْ /مرسلات:۸
در آن هنگام که ستارگان محو و تاریک شوند.
📖 وَ لَو نَشاءُ لَطَمَسنَا عَلَی أَعیُنِهِم فاستَبَقُواالصِّراطَ فَأَنَّی' یُبصِرُون /یس:۶۶
و اگر بخواهیم(درهمین جهان)چشمانشان را محو می کنیم.سپس برای عبورازراه می خواهند بر یکدیگر پیشی بگیرند.امّا چگونه می توانند ببینند؟!
#استاد_عبدالکاظم_چلداوی
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
#روز_معلم #زن_و_خانواده
📚حقوق معلم و استاد
🗓 به مناسبت روز معلم
📖 امام سجاد علیه السلام درباب حقوق معلم و استاد میفرمایند :
➖ اَلتَّعْظیمُ لَهُ وَ التَّوْقیرُ لِمَجْلِسِهِ؛
1⃣ او را احترام کنی و بزرگش بداری.
➖ وَ حُسْنُ الاِْسْتِماعِ لَهُ وَالاِْقْبالُ عَلَیْهِ؛
2⃣ به سمت او رو کنی و خوب گوش کنی.
➖ وَ لَا تُجِیبَ أَحَداً یَسْأَلُهُ عَنْ شَیْءٍ حَتَّی یَکُونَ هُوَ الَّذِی یُجِیبُ
3⃣ کسی از استاد چیزی می پرسد تو جواب نده، تا اینکه استاد خودش جواب بدهد.
➖ وَ لَا تُحَدِّثَ فِی مَجْلِسِهِ أَحَداً
4⃣ و در نزد استاد با کسی صحبت نکن.
➖ وَ لَا تَغْتَابَ عِنْدَهُ أَحَداً
5⃣ در حضور استاد غیبت کسی را نکن.
➖ وَ أَنْ تَدْفَعَ عَنْهُ إِذَا ذُکِرَ عِنْدَکَ بِسُوءٍ
6⃣ اگر کسی غیبت استاد را کرد، شما از او دفاع کن.
➖ وَ أَنْ تَسْتُرَ عُیُوبَهُ
7⃣ در استاد عیبی مشاهده کردی افشا مکن
وَ تُظْهِرَ مَنَاقِبَهُ
8⃣ و فضایل استاد را اظهار کن،
وَ لَا تُجَالِسَ لَهُ عَدُوّاً
9⃣ و با دشمن استادت مجالست نکن
وَ لَا تُعَادِیَ لَهُ وَلِیّاً
🔟 و با دوستانش دشمنی نکن.
فَإِذَا فَعَلْتَ ذَلِکَ شَهِدَتْ لَکَ مَلَائِکَةُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِأَنَّکَ قَصَدْتَهُ وَ تَعَلَّمْتَ عِلْمَهُ لِلَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ اسْمُه؛
آن وقت که این کارها را انجام دادی، ملائکه شهادت می دهند که تو برای خدا قصد او کرده و از او علم آموختی.»
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ #ریل | شریکِ جرم
✏️ رهبر انقلاب، امروز در دیدار معلمان: دانشجویان دانشگاههای آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشهای را شکستند، اینجور دارد با آنها رفتار میشود.
✏️ این رفتار آمریکاییها حقّانیّت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینی به آمریکا نشان داد؛ نشان داد #آمریکا_شریک_جرم_است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱#ریل| ای معلم، از بچهها آدمکهای مصنوعی زیبا نساز
#شهید_بهشتی
#روز_معلم
#تربیت
#اندیشه_بهشتی
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
هدایت شده از علی قاسمی
#مهارتهای_معلمی_قرآن
#یادداشت۲
#مدارا_و_فرصت_برای_یادگیری
کودکانی داریم که وقتی با لحن عربی و با تجوید برایشان میخوانیم، در ابتدا متوجه آن قاعده و فرهنگ زبانی نمیشوند وارتباط خوبی برقرار نمیکنند. گویا برایشان غریب است.
هنر یک استاد حرفهای این است که در این موقعیت، اصرار بر لحن عربی نمیکند و از اصل مدارا و فرصت برای یادگیری استفاده میکند.
در این شرایط اگر حس کردیم برای نوآموز کودک دشواره با روی باز قبول میکنیم که با لحن فارسی بخواند و حتی اگر لازم شد خودمان هم کم و بیش با لحن فارسی میخوانیم تا او احساس ناتوانی نداشته باشد و میگوییم هر دو درست است.
یکی با زیباخوانی است و یکی به صورت عادی و تو هر کدام را بخوانی قبول است.
و آفرین ...
اگر شاگرد نوآموز ما با لحن فارسی یاد بگیرد و تا آخر عمرش همین طور بماند ولی احساس خوبی نسبت به قرآن و قرائت داشته و همواره عاشق و مانوس با قرآن باشد ما موفق هستیم و هیچ اتفاقی نمیافتد.
این که براتون میگم حاصل تجربه است معلمانی را دیدم که خیلی سختگیرانه همه را از قرآن دور میکنند و با یک غیرت و تعصب خاصی نسبت به قواعد تجوید و ... شاگردان را نمیپذیرند و آنان را در ابتدا از یادگیری قرآن ناامید میکنند.
🍃
مرو ازپیش من جانا دمی ما را مدارا کن
کمی بنگر بر احوالم کمی ما را مدارا کن
مگیر از من نگاهت را جمال روی ماهت را
توبا این کز غمت مانده بیا یارا مدارا کن
شفای این دل مسکین میان سینهای غمگین
کنون در دستت افتاده، بدستارا مدارا کن
صدای مهربانت را طنین عشق پاکم کن
بیا آرام جان و دل , بیا مارا مدارا کن
شاعر: خانم مینو خوشنظر
✍ #علی_قاسمی
@aqquran
💢قالَ علی عَلَيْهِ السَّلامُ:
📜 آلَةُ الرِّياسَةِ سَعَةُ الصَّدْرِ.
💬ابزار ریاست دارا بودن قدرت تحمّل مشکلات است.
#حکمت۱۷۶ #نهجالبلاغه
#ترجمهشیخحسینانصاریان
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رویشهای_تلاوت
#قاری_نوجوان
#تقلیدی_عبدالباسط
کانـال آموزشی الحان و نغمات قـرآنـی
https://eitaa.com/alhanqurani
کانال اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
2104865.mp3
569.6K
#سوره_غافر
#ترتیل
#منشاوی
#صفحه۴۶۹
انس هرروز با کلام محبوب حقیقی
،به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
یاد معلمان متخلق قرآن مرحوم استاد علامی، استاد رنجبر، استاد مرحوم حجت الاسلام شهیدی پور گرامی باد.
صلوات و درود خدا بر آنان باد.
خوشا به حالشان که با پاکی، طهارت و تقوا خدمتگزار قرآن بودند و با دست پر از میان ما پر کشیدند.😔😔
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
#آموزش_ترجمه
#هر_روز_یک_کلمه_از_قرآن_کریم
#کَلِمَةُ_الیَوم
#رَقَم119
🍒 نَسل 🍒
نَسل :السّرعة في المَشي.
نَسل :به معنی راه رفتن سریع است.
📖 وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِنَ الْأَجدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ /يس:۵۱
(بار دیگر) در «صور» دمیده مى شود ناگهان آنها از قبرها شتابان به سوى (دادگاه) پروردگارشان مى روند.
#استاد_عبدالکاظم_چلداوی
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
🔹 به اطلاع حافظان محترم می رساند
صدور کارت ورود به جلسه آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم برای تمامی ثبت نام کنندگان دوره نوزدهم(سال۱۴۰۳) از طریق سایت تلاوت و با درج کد ملی افراد انجام می شود و این صدور کارت ارتباطی با معافیت یا عدم معافیت افراد نداشته و عمومیت دارد.
همچنین این اقدام (صدور کارت جهت کسانی که از معافیت استفاده می نمایند) فرصتی است برای این افراد، که چنانچه در روزهای نزدیک به برگزاری آزمون قصد شرکت در آزمون و تلاش جهت راه یابی به درجات بالاتر را داشته باشند فراهم باشد
(مثلا معافیت کارشناسی ارشد علوم قرآن برای حافظ ۳۰ جزء تا سطح درجه ۳/ ولی در صورت شرکت و کسب امتیاز ۱۲۰ به درجات ۳ و ۲ و ۱ راه می یابد).
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
📣 توضیحاتی در مورد آزمون مرحله اول (کتبی) اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم :
1- ورود هرگونه کیف دستی، جزوه، قرآن، موبایل، تبلت و ساعت هوشمند به محل آزمون ممنوع است و همراه داشتن موارد مذکور در هنگام برگزاری آزمون به منزله تقلب بوده برابر آن برخورد میگردد.
2- در روز آزمون امکان تغییر حوزه، رشته امتحانی و اجزای آزمون به هیچ وجه وجود ندارد .
3- حافظان ۱۰ جزء به ۵۰ سوال، ۲۰ جزء به ۱۰۰ سوال و حافظان کل به ۱۵۰ سوال پاسخ خواهند داد و مدت زمان برگزاری آزمون برای حافظان ۱۰ جزء ۵۰ دقیقه حافظان ۲۰ جزء ۱۰۰ دقیقه و حافظان کل ۱۵۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.
4- آزمون کتبی نمره منفی ندارد.
5- همراه داشتن کارت شناسایی عکسدار (شناسنامه یا کارت ملی) الزامی است.
6- همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی است.
آزمون صبح روز جمعه 1403/2/14 بصورت سراسری برگزار می گردد
حضور حافظان در حوزه آزمون ساعت 7:30 صبح
بستن درب سالن و شروع فرایند آزمون ساعت 8
شروع آزمون ساعت 8:30
پایان وقت 10 جزء ساعت 9:20
پایان وقت 20 جزء ساعت 10:10
پایان وقت 30 جزء ساعت 11:00
اعلام نتایج 1403/3/22
┄┅═✧❁✧═┅┄
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
حدنصاب قبولی جهت مرحله اول آزمون حفظ :
🔹 حافظان 10 جزء : کسب حداقل 30 امتیاز برای متقاضیان مدرک درجه5
🔹 حافظان 20 جزء : کسب حداقل 60 امتیاز برای متقاضیان مدرک درجه 4
🔹 حافظان 30 جزء : کسب حداقل 105 امتیاز برای متقاضیان مدرک درجه 3
🔹 حافظان 30 جزء(جهت دریافت مدرک درجه 2 و 1) : کسب حداقل 120 امتیاز
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥇قدر زر زرگر شناسد...
♨️کلیپ دیدنی از معرفی استاد مطهری (ره) توسط رهبر معظم انقلاب + نکاتی ناب در بیان شهیدمطهری
١٢ اردیبهشت سالروز شهادت آیتالله مطهری ره و هفته_معلم گرامی باد🌺
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
هدایت شده از علی قاسمی
#مهارتهای_معلمی_قرآن
#یادداشت۳
#واکنش_معلم_قرآن_به_قرائت_غلط
یکی از چالشهای مهم معلم قرآن، غلط خواندن شاگردان است.
معلمان حرفهای این موقعیت را فرصتی مناسب برای رشد و ایجاد انگیزه برای حرکت میدانند. رعایت برخی نکات بسیار مؤثر است. از جمله اینکه:
🔹از تحقیر، توبیخ، رو ترش کردن و هر گونه رفتاری که حس بد میده به شاگرد پرهیز کنید.
🔹به اندازهای که شاگرد درست خوانده مورد تقدیر قرار میگیرد و برای اصلاح اشکالات یاری میشود. مثلا شاگردی یک کلمه ۵ حرفی را خوانده و یک غلط اعرابی دارد.
این شاگرد در شناخت ۵ حرف موفق بوده، در خواندن ۴ حرف با ترکیب صداها و علائم موفق بوده و تنها یک اعراب را به درستی تشخیص نداده یا نخوانده است.
پس اگر بخواهیم به او امتیاز دهیم شناخت ۵ حرف دارای ۵ امتیاز است و شناخت و قرائت صحیح ۵ حرکت، ۵ امتیاز و مجموعا ۱۰ امتیاز دارد.
شاگرد ما ۹ امتیاز مثبت گرفته و یک امتیاز منفی.
نحوه تعامل ما باید مواجهه با یک فرد موفقی باشد که ۹ بر یک موفق شده است. مثلا بگوییم:
آفرین عالی بود. یک بار دیگه تکرار کن.
و اگر در بار دوم درست خواند، مجدد مورد تشویق قرار میگیرد. مثلا:
آفرین.
اگر مجدد اشکال را تکرار کرد، خودمان کلمه را درست بگوییم و از او بخواهیمتکرار کند و در نهایت مورد اکرام و تقدیر قرار گیرد.
حافظ چه زیبا فرمود:
کمال سر محبت ببین نه نقص گناه
که هر که بیهنر افتد نظر به عیب کند
✍ #علی_قاسمی
@aqquran
لینک اختصاصی
https://eitaa.com/aqquran/500
#پنج_شنبه_های_شهدایی
#شهید_سیف_الله_شیعه_زاده
🔺احتمالا تصویر این شهید بزرگوار را در فضای مجازی زیاد دیده باشیم؛ شهیدی که هیچ کس منتظرش نبود جز خدا....
▪️این شهید بزرگوار از شهدای بهزیستی استان مازندران که با یک زیر پیراهن راهی جبهه شد و هیچکس در جبهه نفهمید كه او خانوادهای ندارد!
کم سخن میگفت و با سن کم بیسیمچی بودن را قبول کرده بود.
▪️سرانجام توسط منافقین اسیر شد برگه و کدهای عملیات را قبل از اسارت خورد و منافقین پس از به شهادت رساندن وی ، برای به دست آوردن رمز و کدهای بیسیم، سینه و شکمش را شکافتند ولی چیزی نصیب آنها نشد
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
🍃یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار برای همیشه در اذهان عمومی مردم ماندگار می ماند چرا که جایگاه شهدا در امنیت و آرامش نظام برکسی پنهان نیست.
🍃خوشا زبانی که یاد کند شهدا را با ذکر شریف #صلوات
https://eitaa.com/ahlalquran
╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯