036_parhizgar.mp3
1.57M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ٣۶
🎙استاد پرهیزکار
آیه ٢٢۵ تا ٢٢٩👈 مقام #رست
آیه ٢٣٠👈 مقام #بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹سؤال #مسابقه پیامکی انس با قرآن کریم
طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت ١۴۵٣
📆 چهارشنبه ١٣ آذر
🔹🔸🔹
کدام آیه از سوره غاشیه فرش های بهشتیان را توصیف می کند؟
1_ آیه 16
2_ آیه 15
https://eitaa.com/ahlalquran
#موفقیت
#برنامه_ریزی
✅ از قانون دو دقیقه استفاده کنید
طبق این قانون شما حق ندارید کارهایی که انجام آنها کمتر از دو دقیقه به طول میانجامد را پشت گوش بیندازید.
به طور مثال، شستن بشقاب غذایی که خورده اید، مرتب کردن روتختی پس از بیدار شدن، آویختن لباس از چوبرختی و… انجام دادن این کارهای ساده و دو دقیقهای کمک میکند کمتر اهمال کاری کنید و باعث نظم دادن به سبک زندگی شما میشود.
https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_81L.mp3
4.48M
#تفسیر
⏪ آیت الله #جوادی_آملی
🌹سوره مبارک بقره
🌼 جلسه ٨١
آیه ٢٧
https://eitaa.com/ahlalquran
#مشاوره
#پرسش_٢٣٢
#ضعف_در_پاسخگویی_به_سؤال
#درخانه_خوب_میخوانم_درکلاس_بد
سلام علیکم
ببخشید ایجاد مزاحمت میکنم
الحمدلله15 جزء از قرآن رو حفظم. مشکلم اینه برای خودم که از حفظ میخونم تقریبا بلندتر از زمزمه, روان میخونم اما همین که تو کلاس یا جایی میخوام بخونم از ریتم میفتم و کلا حفظم انقدر افتضاح میشه که حد نداره.
کلا حافظه تاخیری دارم چیزی یادم نمیره اما دیر یادم میاد. برای رفع این مشکلات چه کار باید بکنم؟
🌱🌸🌱🌸🌱
سلام و عرض ادب
کسب شرافت بزرگ حفظ نیمی از کلام الله گوارای وجودتان 💐
🌳این تفاوت کیفیت در مرور شخصی و تلاوت در محضر استاد، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد👇
1⃣ حین تلاوت در کلاس دچار #استرس میشوید و نمی توانید محفوظاتتان را در سطح تسلط حقیقی اش ارائه کنید.
👈 در خصوص راه های کنترل #استرس مطالب و مشاوره های سابق کانال را مطالعه بفرمایید.
2⃣ چون در هنگام مرور فقط به صورت ترتیبی و پیوسته قرائت میکنید، ذهن شما در جستجو و پیدا کردن سؤالات و تلاوت منتخب آیات ضعیف عمل میکند گرچه میتوانید از اول یک جزء شروع به خواندن کنید و تا آخرش بخوانید.
👈 حتما در کنار مرور و تلاوت پیوسته و ترتیبی، هر روز از هم بحثتان بخواهید 10 سؤال از شما بپرسد.
👈 حافظه تصویریتان را تقویت کنید.
👈 تمرینات تکمیلی مثل تمرین ابتدا و انتهای صفحات، سر آیات و... داشته باشید تا حفظ شما علاوه بر تسلط مجموعی بر آیات شامل تسلط بر تک تک فقرات و آیات هم بشود.
3⃣ وابسته به لحن هستید. #وابستگی_به_لحن موجب می شود با فراموشی لحن همیشگی و قرائت بعد از دیگر همکلاسی ها یا از میانه لحن همیشگی، نتوانید روان و پیوسته تلاوت کنید.
4⃣ #روش_مرور شما نادرست است و لذا بازخوردی که هنگام مرور از محفوظاتتان به دست می آورید کاذب است.
با روش غلط ممکن است هنگام مرور تصور کنید که خوب قرائت میکنید و تسلطتان بر محفوظات خیلی عالی است در حالی که حقیقت این نیست و مثلا باز بودن قرآن حین مرور یا نگاه به هر صفحه قبل از مرورش یا... باعث شده در همان لحظه خوب بخوانید و به صورت آنی آن صفحه و آیات در ذهنتان پررنگ شده اما آن چه که واقعا در حافظه ماندگار شما ثبت است به این قوت نیست.
👈 #اصول_مرور را رعایت کنید. برنامه استانداردی را به کار بگیرید که مطابق با اصول و روش های صحیح حفظ و مرور باشد.
هر روز حداقل ده درس گذشته را مرور کنید و مرور منظم و مستمر داشته باشید.
👈 کتاب #حفظ_آسان را از کانال دریافت و مطالعه کنید و روش هایتان را با آن تطبیق دهید.
5⃣ ارزیابی شما از تلاوتتان دقیق نیست و با ارزیابی استاد متفاوت است.
ممکن است حین مرور از اشکالاتی غافل باشید یا از آن ها بگذرید و متوجهشان نشوید که حین تلاوت در کلاس، استاد آن ها را تذکر میدهند.
👈 مباحثه داشته باشید تا محفوظاتتان دقیقتر ارزیابی شوند. از اشکالاتتان چشم پوشی نکنید و نگذرید، حتی از کوچکترین هایشان.
👈 حین مرور صدای خود را ضبط کنید و بعد از آن تلاوتتان را با قرآن تطبیق بدهید و تک تک اشکالات را مشخص و برطرف کنید.
6⃣ حین تلاوت در کلاس #تمرکز کافی ندارید و ذهنتان درگیر اشکالاتتان در آیات گذشته یا نگرانی آیات پیش روست.
👈 با #تمرکز تلاوت کنید و حتی اگر دچار اشکال شدید، برای ادامه تلاوت ذهنتان را از آن رها کنید.
🌸 قرآن کریم چراغ راهتان در مسیر زندگی و بندگی 🌸
✍ مشاور حفظ اهل القرآن
https://eitaa.com/ahlalquran
#یک_آیه، یک تصویر
وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَبِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا
ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ، ﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺷﺮﻳﻚ ﺍﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﻴﺪ ، ﻭ ﺑﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﻳﺘﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﺴﺘﻤﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻭ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﺩﻭﺭ ﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻨﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺑﺮﺩﮔﺎﻥ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﻨﻴﺪ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﺘﻜﺒّﺮ ﻭ ﺧﻮﺩﺳﺘﺎﺳﺖ ، ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
(نساء/٣٦)
https://eitaa.com/ahlalquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رسم_زندگی
امام حسن عسكرى _عليه السلام_ :
لاتُكْرِمِ الرَّجُلَ بِما يَشُقُّ عَلَيْهِ
هيچ كس را به گونه اى احترام نكن كه او را به رنج و مشقّت بيفكند.
بحارالانوار جلد 78 صفحه 374
https://eitaa.com/ahlalquran
1396_129_shieash_bashim.zip
4.56M
#پیشنهاد_دانلود
#کتاب
📚 شیعه اش باشیم
✍ مؤذن
📝 داستانواره هایی از زندگی امام حسن عسکری علیه السلام
❓در سبک زندگی چقدر به اماممان شبیهیم؟
https://eitaa.com/ahlalquran
#والدین_قرآنی
✅ از فرزندتان درباره آن چه یاد می گیرد سوال کنید، نه درباره نمراتش
🔹 به جای این که فرزندتان را برای نمرات پایینش تنبیه و سرزنش کنید، از او بپرسید که چه چیزی یاد گرفته است و بخواهید آن ها را به شما یاد دهد.
اگر در جایی اشتباه کرد، آن را اصلاح کنید.
🔹🔹 هنگامی که او با زبان خودش به شما تدریس می کند، در واقع درس هایش را برای خودش تکرار می کند و این به یادگیری بهتر او کمک خواهد کرد.
https://eitaa.com/ahlalquran
0090 baghareh 217-218.mp3
5.96M
#لالایی_خدا ۹۰ 🌙
☄ #سوره_بقره آیات ۲۱۸ - ۲۱۷
https://eitaa.com/ahlalquran
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#صدای_مشاور
💠روش های حفظ قرآن کریم 2
🎤 استاد حاج ابوالقاسم
https://eitaa.com/ahlalquran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ذکر_و_صلوات
#همخوانی
💐میلاد امام حسن عسکری _علیه السلام_
فاطمیون را دلبری آمد
چون ابا الحجة عسکری آمد...
https://eitaa.com/ahlalquran
هدایت شده از اهل القرآن
🌸 کانال اهل القرآن
اساتید قرآن کشور
👇سایر کانال های ما : 👇
🔰 دانلود فایل های قرآنی
🔰 الحان و نغمات قرآنی
🔰 روخوانی و تجوید
🔰 ذکر و صلوات
🔰 مولای مهربان
🔰 خدای مهربانم کیست
دوستان خود را به جمع اهل القرآن دعوت کنید💐
https://eitaa.com/ahlalquran
037_parhizgar.mp3
1.51M
💐 #ختم_قرآن
🌴 تلاوت #ترتیل صفحه ٣٧
🎙استاد پرهیزکار
مقام #بیات
https://eitaa.com/ahlalquran
اشعار تشویقی.pdf
271.2K
#کلاسداری_کودک
بیش از صد تشویق کودکانه و آهنگین برای استفاده مربیان در کلاس 👌
https://eitaa.com/ahlalquran
#مولای_مهربان
#درس_اخلاق
🌷مرحوم آیت الله میلانی می فرمودند:
هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید.
خوب نیست شیعه روزش شب شود و شباش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد.
بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبان خودمان سلام و علیکی با آقا کند.
با حضرت درد و دلی کند.
🌷 آیت الله بهجت می فرمود:
بین دهان تا گوش شما کمتر از یک وجب است.
قبل از اینکه حرف از دهان خودتان به گوش خودتان برسد، به گوش حضرت رسیده است.
او نزدیک است، درد و دلها را میشنود.
با او حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید.
در زمان حضرت امام هادی علیه السلام شخصی نامهای نوشت از یکی از شهرهای دور
نامهای نوشت که آقا من دور از شما هستم. گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم،
به هر حال چه کنم؟
حضرت در جواب ایشان نوشتند:
«إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک»
لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم.
📚بحارالانوار،ج53، ص306
🦋 السلام علیک یا مولانا یا اباصالح المهدی... 🦋
https://eitaa.com/ahlalquran
Baghare_82L.mp3
5.66M
#تفسیر
⏪ آیت الله #جوادی_آملی
🌹سوره مبارک بقره
🌼 جلسه ٨٢
آیه ٢٧
https://eitaa.com/ahlalquran
#وقف_و_ابتدا
✅ حکم وقف در استثنای منقطع
در این خصوص سه نظر وجود دارد:
1⃣ وقف بر مستثنی منه به طور مطلق جایز است. چه به خبر تصریح شده و چه تصریح نشده باشد. و شاید وجه جواز مطلق این باشد که مورد دوم در حکم مبتدایی است که خبرش حذف شده است.
2⃣ وقف بر آن مطلقا صحیح نیست.
زیرا
اولا لفظ استثنا مانند «إلا» به قبلش وابستهاست و هیچ گاه در ابتدای کلام استعمال نمیشود.
ثانیا اگر «إلا» گفته نشود ظاهر کلام نشانگر تمام بودن آن از نظر معناست.
🔺به طور مثال در جمله «مافی الدار أحد إلا الحمار» وقتی کسی بگوید «ما فی الدار أحد» همین جمله است که به «إلا الحمار» معنا می دهد وگرنه «إلا الحمار» به تنهایی جمله مفید و معنادار نیست.
و نیز جمله «ما فی الدار احد» ظاهرش نشان از عدم وابستگی به عبارت دیگر دارد، پس اگر ما بر این جمله وقف کنیم شنونده گمان نمیکند که چیزی از حکم مذکور استثنا شده باشد.
3⃣ اگر در جمله به خبر تصریح شده باشد وقف بر آن جایز است زیرا در چنین صورتی جمله مستثنی خود جمله ای مستقل و از ماقبل خود بی نیاز است.
مانند
👈 فبشرهم بعذاب الیم * الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات لهم أجر غیر ممنون
🔹«الذین آمنوا» از جنس کسانی نیستند که ضمیر در «فبشرهم بعذاب الیم» به آن ها بر میگردد(کفار تکذیب کننده)👈 استثنا منقطع است
لذا «إلا» در این آیه به معنای «لکن» است و «الذین» مبتدا و جمله «لهم أجر غیر ممنون» خبر آن است.
⭕️ اما اگر به خبر تصریح نشده باشد وقف بر آن جایز نیست، زیرا در این صورت جمله مستثنی به عبارت قبلی وابسته است.
مانند
👈 و منهم امیون لا یعلمون الکتاب إلا أمانی...
@ahlalquran